abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196136462
Hi,

Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan :(.

Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:

Beste JosMert,

Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.

Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt

Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier niet mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.

Wat zijn mijn rechten nu verder?! Wil geen tv wat na 3 dagen al kapot gaat

[ Bericht 1% gewijzigd door JosMert op 08-11-2020 16:21:41 ]
pi_196136481
Ai. Ze verdenken je misschien ook van fraude met cashback?

Misschien dat eens vragen?
pi_196136523
Vervelend TS.Mediamarkt zal dit gewoon moeten accepteren de retour.Maar een uitgeknipt serienummer van een doos maakt het er niet makkelijker op.
pi_196136542
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
  zondag 8 november 2020 @ 16:19:55 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196136544
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,

Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan :(.

Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:

Beste JosMert,

Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.

Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt

Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.

Wat zijn mijn rechten nu verder?!
Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
pi_196136579
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
pi_196136588
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef phoenyx het volgende:
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
Vertypt..op aangepast
pi_196136603
Heb nog eens even gekeken op het www. Maar je hebt gewoon recht op je geld terug. Alhoewel mediamarkt denkt misschien dat je het voor de cashback doet?
pi_196136684
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
pi_196136692
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
pi_196136695
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.

Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
pi_196136707
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
pi_196136709
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Hoezo niet? Het product is toch terug?
pi_196136719
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:

[..]

Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196136729
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.

Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
pi_196136755
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:31 schreef halfway het volgende:

[..]

Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Coolblue zal ook denken hoe zit het met de cashback. Zou ik niet met 100% zekerheid zeggen aangezien er een stuk uit de verpakking is.
pi_196136756
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
pi_196136779
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking niet ;)
  zondag 8 november 2020 @ 16:36:26 #19
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196136784
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.

Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136825
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het product is in nieuwstaat, maar gebrekkig wat voor de verantwoordelijkheid valt van de verkoper.
  zondag 8 november 2020 @ 16:39:15 #21
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_196136828
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_196136847
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
  zondag 8 november 2020 @ 16:41:42 #23
106942 Eix
pi_196136866
quote:
5s.gif Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Komt wel vaker voor hoor. Ik heb eens een cashback van Sony misgelopen omdat de doos al bij het oud papier was beland. Door dat geintje 50 euro misgelopen. 8)7
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136881
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef Eix het volgende:
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.

Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Online via mediamarkt.nl
pi_196136886
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Chia het volgende:
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
Loopt nog ja
pi_196136892
quote:
5s.gif Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Moet helaas ja :(

Dan scrollen naar qled tv cashback geld terug

Edit, juiste link https://www.samsung.com/nl/promo/
pi_196136903
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Loopt nog ja
Ik kan hem niet vinden op hun site?

Hier zouden de huidige moeten staan: https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html
En hier de oude: https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html
  zondag 8 november 2020 @ 16:45:43 #28
106942 Eix
pi_196136923
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Online via mediamarkt.nl
Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136957
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:45 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
pi_196136975
Het lijkt me heel sterk dat MediaMarkt de retour zo makkelijk kan afwimpelen aangezien de beschadigingen aan de doos zijn veroorzaakt door hun eigen actie.

Als dat conflicteert met het retouren hadden zij die actie maar anders moeten opzetten? Ook met allerlei actievoorwaarden kun je niet op deze manier het recht van de consument inperken lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 16:49:11 ]
  zondag 8 november 2020 @ 16:53:01 #31
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196137046
Wat is het probleem? Zet die nieuwe tv in de opengeknipte doos? Of denk ik te moeilijk. Zou dar aan de MM voorstellen.

Dan wel even naar een lokale winkel gaan
pi_196137054
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:

[..]

Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
quote:
Mag ik mijn aankoop uitpakken en uitproberen tijdens de bedenktijd?

Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld een broek passen. Maar u mag de broek niet dagen lang dragen en weer terugsturen. Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.

Mag ik de verpakking stukmaken?

Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt.
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
pi_196137074
quote:

[..]

Dat is geen geldige reden voor afwijzing.

Overigens moet je dit via de mail gaan regelen. Dossier opbouwen. Niet meer gaan bellen dus.
pi_196137092
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:

Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.

Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
pi_196137095
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]

Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
:') Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!

Geef dan geen advies
  zondag 8 november 2020 @ 16:55:53 #36
106942 Eix
pi_196137101
quote:

[..]

Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s)

Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137120
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

:') Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!

Geef dan geen advies
Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou :)
pi_196137122
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan stel je ze in gebreke. [b]En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s) [b]

Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Met name dit laatste wil nog wel eens het laatste zetje geven idd! :s)
pi_196137141
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou :)
Dat staat in je eigen bron notabene!! _O- :')

Met je “reageer inhoudelijk”, alsjeblieft zeg
pi_196137144
quote:

[..]

[..]

Ik heb 10 jaar terug in de detailhandel gewerkt. Eens een probleemtoestel, altijd een probleemtoestel....hoef die tv niet meer.
pi_196137151
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s)

Thanx hier kan ik wat mee
pi_196137168
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:32 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
Is niet grijs hoor, toestel mag gewoon gerepareerd worden en weer teruggegeven aan de koper.

Het is geen service en ook geen stijl, maar niet verboden. Zo kennen we MM dan ook.
.
  zondag 8 november 2020 @ 16:59:08 #43
106942 Eix
pi_196137169
quote:

[..]

[..]

Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137177
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef exelletor het volgende:
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:

Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.

Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
pi_196137189
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef JosMert het volgende:

[..]

Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbij :? Je hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
pi_196137192
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:57 schreef JosMert het volgende:

[..]

Thanx hier kan ik wat mee
Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.

Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 17:00:56 ]
  zondag 8 november 2020 @ 17:01:08 #47
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196137204
quote:

[..]

[..]

Juist ja! Wat @DeBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkel :(

Je zou maar de volgende koper zijn en een tweedehands product kopen. In geval van TS gaat het om een defect product. Dit kan inderdaad ook gerepareerd worden
pi_196137214
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.

Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.
Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
pi_196137226
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbij :? Je hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
pi_196137232
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
Op eventuele kosten voor het aangetekend versturen van een ingebrekestelling na: ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')