Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?quote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,
Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan.
Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.
Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:
Beste JosMert,
Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.
Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt
Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.
Wat zijn mijn rechten nu verder?!
Had me vertypt. Zie aangepaste op.quote:Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
Vertypt..op aangepastquote:Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef phoenyx het volgende:
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.quote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Hoezo niet? Het product is toch terug?quote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.quote:Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.quote:Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.
Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
Coolblue zal ook denken hoe zit het met de cashback. Zou ik niet met 100% zekerheid zeggen aangezien er een stuk uit de verpakking is.quote:Op zondag 8 november 2020 16:31 schreef halfway het volgende:
[..]
Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan wordenquote:Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking nietquote:Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Het product is in nieuwstaat, maar gebrekkig wat voor de verantwoordelijkheid valt van de verkoper.quote:Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Komt wel vaker voor hoor. Ik heb eens een cashback van Sony misgelopen omdat de doos al bij het oud papier was beland. Door dat geintje 50 euro misgelopen.quote:Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Online via mediamarkt.nlquote:Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef Eix het volgende:
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.
Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Loopt nog jaquote:Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Chia het volgende:
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
Moet helaas jaquote:Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Ik kan hem niet vinden op hun site?quote:
Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijdquote:
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.quote:Op zondag 8 november 2020 16:45 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:quote:Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:
[..]
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...quote:Mag ik mijn aankoop uitpakken en uitproberen tijdens de bedenktijd?
Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld een broek passen. Maar u mag de broek niet dagen lang dragen en weer terugsturen. Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.
Mag ik de verpakking stukmaken?
Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt.
Dat is geen geldige reden voor afwijzing.quote:Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:
[..]
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
quote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...
Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed
Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM.quote:Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:
[..]
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jouquote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!
Geef dan geen advies
Met name dit laatste wil nog wel eens het laatste zetje geven idd!quote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan stel je ze in gebreke. [b]En gelijk ook even melding maken bij de ACM.[b]
Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Dat staat in je eigen bron notabene!!quote:Op zondag 8 november 2020 16:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou
Ik heb 10 jaar terug in de detailhandel gewerkt. Eens een probleemtoestel, altijd een probleemtoestel....hoef die tv niet meer.quote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...
Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed
Thanx hier kan ik wat meequote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM.
Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Is niet grijs hoor, toestel mag gewoon gerepareerd worden en weer teruggegeven aan de koper.quote:Op zondag 8 november 2020 16:32 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.quote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...
Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.quote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef exelletor het volgende:
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:
Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.
Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbijquote:Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.quote:
Juist ja! Wat @DeBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkelquote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...
Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed
Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?quote:Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.
Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.
Ik ga deze reactie reporten.quote:Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbijJe hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
Op eventuele kosten voor het aangetekend versturen van een ingebrekestelling na: ja.quote:Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |