abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196136462
Hi,

Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan :(.

Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:

Beste JosMert,

Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.

Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt

Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier niet mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.

Wat zijn mijn rechten nu verder?! Wil geen tv wat na 3 dagen al kapot gaat

[ Bericht 1% gewijzigd door JosMert op 08-11-2020 16:21:41 ]
pi_196136481
Ai. Ze verdenken je misschien ook van fraude met cashback?

Misschien dat eens vragen?
pi_196136523
Vervelend TS.Mediamarkt zal dit gewoon moeten accepteren de retour.Maar een uitgeknipt serienummer van een doos maakt het er niet makkelijker op.
pi_196136542
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
  zondag 8 november 2020 @ 16:19:55 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196136544
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,

Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan :(.

Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:

Beste JosMert,

Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.

Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt

Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.

Wat zijn mijn rechten nu verder?!
Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
pi_196136579
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
pi_196136588
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef phoenyx het volgende:
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
Vertypt..op aangepast
pi_196136603
Heb nog eens even gekeken op het www. Maar je hebt gewoon recht op je geld terug. Alhoewel mediamarkt denkt misschien dat je het voor de cashback doet?
pi_196136684
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
pi_196136692
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
pi_196136695
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.

Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
pi_196136707
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
pi_196136709
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Hoezo niet? Het product is toch terug?
pi_196136719
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:

[..]

Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196136729
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.

Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
pi_196136755
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:31 schreef halfway het volgende:

[..]

Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Coolblue zal ook denken hoe zit het met de cashback. Zou ik niet met 100% zekerheid zeggen aangezien er een stuk uit de verpakking is.
pi_196136756
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
pi_196136779
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking niet ;)
  zondag 8 november 2020 @ 16:36:26 #19
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196136784
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.

Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136825
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het product is in nieuwstaat, maar gebrekkig wat voor de verantwoordelijkheid valt van de verkoper.
  zondag 8 november 2020 @ 16:39:15 #21
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_196136828
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_196136847
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
  zondag 8 november 2020 @ 16:41:42 #23
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196136866
quote:
5s.gif Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Komt wel vaker voor hoor. Ik heb eens een cashback van Sony misgelopen omdat de doos al bij het oud papier was beland. Door dat geintje 50 euro misgelopen. 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136881
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef Eix het volgende:
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.

Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Online via mediamarkt.nl
pi_196136886
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Chia het volgende:
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
Loopt nog ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')