Op zondag 8 november 2020 10:32 schreef -Ferb- het volgende:Situatie was als volgt: Mijn vriend reed en kwam bij een T splitsing, waarbij hij op de steel van de T reed. Gelijkwaardige kruising dus hij moest voorrang geven aan verkeer van rechts. Daar kwam idd een auto aan en van links ook. Die laatste stopte, maar reed door toen hij in de gaten kreeg dat mijn vriend toch de auto van rechts voorrang moest geven.
Ineens begint m'n vriend te briesen tegen die auto van rechts "dat als ie eerder zijn knipperlicht aan had gedaan (om onze straat in te rijden) dat mijn vriend had kunnen gaan, want toch vermindering van snelheid". Nee! Bij voorrang moeten geven gelden zulke regels niet! Hij behoorde gewoon voorrang te moeten geven want die auto kwam van rechts. Dat is de regel. (Maar meneer verzint graag zijn eigen regels.😒)
Aan het eind van de discussie gaf hij mij sarcastisch gelijk, om van het gezeur af te zijn, maar ik had gewoon echt gelijk verdomme.
Je moet een auto van rechts voorrang geven, ongeacht of hij af gaat slaan jouw straat in.
En daarbij had hij ook rekening te houden met de auto van links, die dus weer begon te rijden, ook omdat "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor".
De -- van die T-splitsing is dus de hoofdweg en mijn vriend stond in een zijstraat. (Maar dus wel een gelijkwaardige kruising.)
Klacht: mijn vriend en zijn belachelijke gedachtes.