abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196452047
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:35 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Het doel is natuurlijk zelfredzaamheid (al dan niet op de langere termijn).
En klaarblijkelijk heb je nu hulp nodig om in te schatten wat goed is om niet in een crisis te raken.

Men support nu het netwerk om de zelfredzaamheid te gaan vergroten maar alles begint wel bij jezelf, bij de overtuiging van jou en het gevoel de controle over je leven te vergroten.

Lukt het je om een inschatting te maken over je welzijn op dit moment?
Gaat het inderdaad geweldig...

Uit sowieso je emoties hè, daar begint iig alles mee.
Naja... Hey feit dat ik al anderhalf jaar niet opgenomen ben geweest zegt genoeg... het was altijd zo'n beetje om en om met de maanden (maand thuis en dan weer zes weken in de kliniek)

Ik weet het verder niet. Ik weet alleen dat ik de hulpverlening en mijn omgeving vertrouw... Maar ook dat ik het super irritant vind dat ik om tien uur naar beneden moet om rustig te worden en dat ik naar bed moet terwijl ik energie voor tien heb

Het is allemaal zo verwarrend op het moment

En mijn dagboek krijgt alle emoties over zich heen
pi_196452116
Ik begin een beetje verward te worden. En te twijfelen aan alles. Even pas op de plaats en Internet uit
pi_196452147
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja... Hey feit dat ik al anderhalf jaar niet opgenomen ben geweest zegt genoeg... het was altijd zo'n beetje om en om met de maanden (maand thuis en dan weer zes weken in de kliniek)

Ik weet het verder niet. Ik weet alleen dat ik de hulpverlening en mijn omgeving vertrouw... Maar ook dat ik het super irritant vind dat ik om tien uur naar beneden moet om rustig te worden en dat ik naar bed moet terwijl ik energie voor tien heb

Het is allemaal zo verwarrend op het moment

En mijn dagboek krijgt alle emoties over zich heen
Nou vertrouwen klinkt goed O+

Die regelmaat is blijkbaar belangrijk en het volgen van je energie een valkuil wellicht.

Een reis met veel doorzettingsvermogen.
pi_196455761
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ja bemoeizorg is heel irritant
En vaak wel goed voor me.
En of het met een mani werkt, weten we niet. We Knokken z'n allen

Alleen om eerlijk te zijn heb ik helemaal geen zin om te luisteren en het maakt me allemaal boos. Het gaat geweldig met me en laat me gelukkig zijn
Zoals vanavond moet ik een echt wel hefige cocktail aan pillen slikken (promethazine, nozinan en Lorazepam) geen zin in, maar goed... Ik heb ook een sociaal netwerk dat me helpt

Echter is dit hetzelfde als wat ze in de kliniek doen. Alleen nu moet ik het zelf doen en mijn vrienden worden enorm belast wat ik het ergste van alles vind

Hm... Als ik zo jouw reactie lees en die van geeninspiratie heeft het eigenlijk ook gewoon geen zin om dit allemaal te doen. En wordt eigenlijk mijn geluk onderdrukt. En ik moet daar even over nadenken
Nou ik bedoelde niet dat het helemaal geen zin heeft om je aan de regels te houden.
Wat ik meer bedoelde was dat ik het jammer voor jou vind dat je dus blijkbaar niet gewoon gelukkig kunt zijn , maar dat het gelijk weer zo extreem wordt zodat het uiteindelijk jezelf in gevaar brengt.
Dat extreme is niet goed en daarom is het goed dat hier op gelet wordt en je daarom regels krijgt.
Alleen op lange termijn zou het prettig zijn als ze ervoor zorgen dat je je ook gelukkig kunt voelen zonder gelijk manisch te worden.
Maar dat is iets voor daarna, als het door middel van die medicijnen en regels enz gelukt is om te voorkomen dat je een manie krijgt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196458685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 18:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou ik bedoelde niet dat het helemaal geen zin heeft om je aan de regels te houden.
Wat ik meer bedoelde was dat ik het jammer voor jou vind dat je dus blijkbaar niet gewoon gelukkig kunt zijn , maar dat het gelijk weer zo extreem wordt zodat het uiteindelijk jezelf in gevaar brengt.
Dat extreme is niet goed en daarom is het goed dat hier op gelet wordt en je daarom regels krijgt.
Alleen op lange termijn zou het prettig zijn als ze ervoor zorgen dat je je ook gelukkig kunt voelen zonder gelijk manisch te worden.
Maar dat is iets voor daarna, als het door middel van die medicijnen en regels enz gelukt is om te voorkomen dat je een manie krijgt.
Het is niet zo dat ze niet gelukkig kan zijn zonder door te schieten naar een manie. Ze is heel erg vaak gewoon gelukkig.

Er zijn alleen momenten, zoals nu, dat ze door begint te schieten. En dat zijn lastige momenten voor haar, omdat het voor haar heel tegenstrijdig voelt. Wantze voelt zich extreem gelukkig/energiek/etc. Maar tegelijkertijd heeft ze wel genoeg ziekte-inzicht, waardoor ze rationeel gezien wel weet dat het té is en dat het niet goed is, maar zo voelt het niet voor haar. Ze wéét dat die regels en afspraken belangrijk zijn en dat het belangrijk is dat ze zich eraan houdt, maar zo voelt het voor haar niet op dit moment. Ze moet dus constant tegen dat stemmetje in haar hoofd, dat haar verteld dat ze zich perfect voelt en dat er niks aan de hand is etc., vechten.
pi_196458719
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:41 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Goed dat je je eraan houdt. Het is echt een kinder schema. Maar het is dus duidelijk nodig.
[..]

Ik zelf blijf altijd gewoon in bed liggen tot het over is.
Hoe weinig slaap je dan per nacht? Mag je ook bijvoorbeeld rustgevende thee of dat ook niet?
Het valt op zich wel mee, omdat ik er meestal niet zo vroeg uit hoef. Ik denk gemiddeld een uur of 5-6. Ik ben echt heel moe als ik naar bed ga, desondanks kan ik de slaap niet vatten.
Ik geloof niet in rustgevende thee, maar: ja, ik mag alle thee drinken die ik wil.
quote:
Ik merk zelf ook dat ik vaak in de war ben... ik doe gewoon vaak dingen die ik eigenlijk niet wil. Ik baal van dat soort dingen, ik wil mezelf in de hand hebben. Ik zeg van tevoren tegen mezelf wat ik niet moet doen maar daar luister ik zelf dan niet eens naar. Van die kleine alledaagse dingen die gewoon niet slim zijn doeik dan alsnog. Dan word ik tijdens of daarna weer boos op mezelf en daarmee verspil ik dan ook alweer uren omdat ik dan niks doe behalve voor me uitstaren en boos zijn omdat ik me op niks anders meer kan concentreren omdat ik dan weer doemscenario’s krijg. Dus ook niet op mn eigen gedachten dat ik het van me af moet zetten. Mn hele avond is verpest.
Ik probeer er maar weer niet meer aan te denken maar aangeziendat niet lukt probeer ik maar vroeg te gaan slapen, als dat lukt.
De laatste tijd lukte het me goed om gezond te eten, iedere dag aan lichaamsbeweging te doen en 7-8 uur te slapen. Daardoor merkte ik een vooruitgang qua afleiding, die heb ik niet meer. Helaas helpt het niet genoeg voor dingen als bovenstaande.
Dat is een heel ander soort in de war dan ik ervaar/bedoel.
quote:
Trouwens ik besef dat ik een psychiater te weinig credits heb gegeven. Zij wou mij geen medicijnen voorschrijven omdat , fair enough, mijn klachten toen minder waren maar ze raadde me vitamine D aan. Dat heeft bij mij nooit gewerkt. Maar ik ontdek nu dat het in theorie misschien wel had kunnen werken:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6042449/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25713056/
Voor andere mensen die ook geen ssri’s gebruiken is dit misschien een tip al gebruikt iedereen hier volgens mij medicijnen
Misschien lag het aan het merk/vorm supplement. Ik ga nieuwe vitamine D kopen en een wat hogere dosis nemen, want zoals bijna iedereen in nl heb ik een tekort. En indien mogelijk wil ik natuurlijk liever supplementen als vitamines nemen dan medicijnen. Neem al af en toe actieve B vitaminen, maar dat helpt ook niet echt.
Ik weet niet wat er in je links staat maar zal er nog naar kijken.
Ik slik wel al vitamine D3.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:40 schreef scrupuleus het volgende:
Elk persoon is uniek hè.

Voor de één is beschermd wonen overbodig en voor de ander juist een uitkomst.
En elke woonvorm hoeft natuurlijk geen betrekking met een groep te hebben.
Ik woon beschermd maar heb helemaal niets te maken met de andere mensen hier. Ik heb mijn eigen appartement en bepaal zelf wat ik doe.
Ik wilde ook absoluut niet weer naar een plek waar je gezamenlijk moet eten en alles.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196458976
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:14 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Je hebt blijkbaar een aantal opvattingen/waarnemingen over je veiligheid mbt een hulpvraag.
En op het moment dat je je slechter voelt worden dat soort opvattingen alleen maar sterker en isoleer je jezelf waarbij je uiteindelijk toch indirect bij de hulpverleners uitkomt.

Hetzelfde cirkeltje over and over again.
Klopt. Het is heel stom.
quote:
Ik kan er wel een woordje over meepraten, namelijk moeite hebben met de drukte in mijn hoofd en hierbij niet (weten hoe) dit op een goede en veilige manier op te lossen.
Ik doe dit vaak ook alleen en dat gaat mij steeds beter af maar het is van verschillende factoren afhankelijk of ik daarin slaag en mijzelf isoleren is daarbij funest.
Wat is volgens jou dan het verschil tussen jezelf isoleren en het alleen oplossen?
quote:
O en de behoefte aan veiligheid kan ook best het afweren zijn van het voelen van je gevoel.
Dus het heeft niet met de ander te maken die je een veilig gevoel zou moeten geven maar met de angst te voelen.
Ik probeer ook in te zetten op het verdragen van wat ik voel i.p.v. (al dan niet verantwoorde) manieren om het te verlichten/mezelf ervan af te leiden. Maar dat is knap lastig. En ik ben er nog niet uit of dat het beste is. Of het misschien wel gewoon net zo goed is om, mits onschadelijk, ergens houvast/afleiding te zoeken om het gevoel even naar de achtergrond te drukken.

quote:
99s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:57 schreef summer2bird het volgende:
Een klein dingetje dat ik graag wil delen met iemand,
ik ben het traject om van mijn uitkering naar betaald werk te gaan gestart vandaag :)
Weet nog niet goed hoe en wat, maar het is het ips traject. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

Ik vind het heel spannend maar laat het op me af komen.
Wat goed dat je die stap hebt gezet!
Ik heb er geen ervaring mee.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196472992
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:55 schreef kuolema het volgende:
Wat is volgens jou dan het verschil tussen jezelf isoleren en het alleen oplossen?

Ik probeer ook in te zetten op het verdragen van wat ik voel i.p.v. (al dan niet verantwoorde) manieren om het te verlichten/mezelf ervan af te leiden. Maar dat is knap lastig. En ik ben er nog niet uit of dat het beste is. Of het misschien wel gewoon net zo goed is om, mits onschadelijk, ergens houvast/afleiding te zoeken om het gevoel even naar de achtergrond te drukken.
Ik denk dat bijna iedereen het alleen kan doen en samen met anderen zelfredzaam kan zijn.
Maar dan moet je wel overzicht hebben en niet meer jezelf isoleren bij de last die je niet aan denkt te kunnen, de pijn die nog te erg is en ervoor zorgt dat je het niet alleen kunt wat zal leiden tot isolatie.

Verdragen zal zorgen voor verlichting op de langere termijn.
Eerst niet natuurlijk hè.

Ja ik heb nu meer rust in mijn leven waardoor ik ook de ruimte ervaar om minder destructief te zijn, mijn emoties zijn rijker door zaken proberen te ervaren.
Elk stapje meer ervaren is beter en de blootstelling zal met stapjes moeten zodat je nog kunt ademen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2020 18:38:55 ]
pi_196474899
Mijn stemming gaat in een paar seconde van -10 naar +10 en weer terug. Beetje raar. Geen aanleiding

Maar er vliegen tientallen prachtige, haast tropische vlinders in mijn hobbykamer en ik voel me een bloem. Heel erg bijzonder. Het is geweldig hier. En ze zeggen dat als ik maar luister en doe wat ze zeggen dat mijn leven perfect wordt. Ik ben zo gelukkig nu en net wilde ik niet meer leven, maar zo wil ik wel leven. Het is echt heel erg geweldig :) en ik voel me fantastisch en om narcistisch te zijn, bijzonder

Gezegend mens ben ik :) en het is zo mooi dat ik het wel moet delen..misschien worden jullie dan net zo blij
pi_196475188
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn stemming gaat in een paar seconde van -10 naar +10 en weer terug. Beetje raar. Geen aanleiding

Maar er vliegen tientallen prachtige, haast tropische vlinders in mijn hobbykamer en ik voel me een bloem. Heel erg bijzonder. Het is geweldig hier. En ze zeggen dat als ik maar luister en doe wat ze zeggen dat mijn leven perfect wordt. Ik ben zo gelukkig nu en net wilde ik niet meer leven, maar zo wil ik wel leven. Het is echt heel erg geweldig :) en ik voel me fantastisch en om narcistisch te zijn, bijzonder

Gezegend mens ben ik :) en het is zo mooi dat ik het wel moet delen..misschien worden jullie dan net zo blij
Wanneer heb je weer contact met de hulpverlening?
Ergens vind ik het fijn voor je dat het zo mooi is, maar ik maak me wel zorgen, pas goed op jezelf :*
Fake it till you make it...
pi_196475769
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:43 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wanneer heb je weer contact met de hulpverlening?
Ergens vind ik het fijn voor je dat het zo mooi is, maar ik maak me wel zorgen, pas goed op jezelf :*
Het gaat perfect, geen zorgen

En in theorie morgen

En geen zorgen. Ik wil gewoon schoonheid delen. Meer niet, misschien wordt de rest dan ook gelukkiger
pi_196476435
Let op jezelf CotS
S. 2014
J. 2016
pi_196477135
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het gaat perfect, geen zorgen

En in theorie morgen

En geen zorgen. Ik wil gewoon schoonheid delen. Meer niet, misschien wordt de rest dan ook gelukkiger
Met ons delen is lief, maar neem ook je rust volgens de afspraken die je met je hulpverleners hebt gemaakt.

Je doet het supergoed, maar de manie lijkt nu toch wat de overhand te nemen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196480318
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:40 schreef madam-april het volgende:
Het is niet zo dat ze niet gelukkig kan zijn zonder door te schieten naar een manie. Ze is heel erg vaak gewoon gelukkig.

Er zijn alleen momenten, zoals nu, dat ze door begint te schieten. En dat zijn lastige momenten voor haar, omdat het voor haar heel tegenstrijdig voelt. Wantze voelt zich extreem gelukkig/energiek/etc. Maar tegelijkertijd heeft ze wel genoeg ziekte-inzicht, waardoor ze rationeel gezien wel weet dat het té is en dat het niet goed is, maar zo voelt het niet voor haar. Ze wéét dat die regels en afspraken belangrijk zijn en dat het belangrijk is dat ze zich eraan houdt, maar zo voelt het voor haar niet op dit moment. Ze moet dus constant tegen dat stemmetje in haar hoofd, dat haar verteld dat ze zich perfect voelt en dat er niks aan de hand is etc., vechten.
Ok, bedankt voor de dissertatie op het onderwerp ChildoftheStars.
T is me nu wel duidelijk, het lijkt me ook goed als mensen met kennis van zaken reageren dus geruststellend dat die er zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:41 schreef kuolema het volgende:

Het valt op zich wel mee, omdat ik er meestal niet zo vroeg uit hoef. Ik denk gemiddeld een uur of 5-6. Ik ben echt heel moe als ik naar bed ga, desondanks kan ik de slaap niet vatten.
Ik geloof niet in rustgevende thee, maar: ja, ik mag alle thee drinken die ik wil.
Voordat ik eindelijk mijn schema aan kon hoiden was dat ook normaal voor mij maar nu lukt 7-8 uur me al bijna een week wel dat kwam omdat het bij mij een vicieuze cirkel was misschien bij jou deels ook dan moet het je alleen 1x lukken en dangaat het daarna steeds beter

quote:
Dat is een heel ander soort in de war dan ik ervaar/bedoel.
Wat bedoel/ ervaar je dan? Voor de psychologen hier

quote:
Ik weet niet wat er in je links staat maar zal er nog naar kijken.
Ik slik wel al vitamine D3.
T is geen verplichting. Als je het nog niet hebt gedaan, had je er toch geen zin in. Maar samengevat geloof ik, vitamine d 3 kan werken als een ssri. Hoeveel vitamine d slikje nu en in welke vorm? Is er uit een test gebleken dat het laag is?

quote:
Ik woon beschermd maar heb helemaal niets te maken met de andere mensen hier. Ik heb mijn eigen appartement en bepaal zelf wat ik doe.
Ik wilde ook absoluut niet weer naar een plek waar je gezamenlijk moet eten en alles.
Dat is wel mooi, want dat laatste dat is niet voor iedereen positief. Ik zou er ook depressief van worden denk ik.

[ Bericht 23% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 30-11-2020 09:24:57 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196480371
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Let op jezelf CotS
Yes doe ik :*

quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 22:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Met ons delen is lief, maar neem ook je rust volgens de afspraken die je met je hulpverleners hebt gemaakt.

Je doet het supergoed, maar de manie lijkt nu toch wat de overhand te nemen.
Vannacht slaapmedicatie genomen, slecht geslapen, maar geslapen meer dan ik van de afgelopen dagen of week, geen flauw idee, kan zeggen
Straks komt een kudde hulpverleners en nu hangen

Nu aan de koffie en eens zien hoe alles gaat vandaag. Ik word altijd een humeurig opaatje van slaappillen. Maar goed... Leg ze straks alles wel uit
pi_196482559
Goed... Manische psychose zeggen ze

Mag het thuis proberen om eruit te komen
Wel dagelijks contact. vriendin Zorgt voor eten in huis en agenda geleegd
pi_196482783
Nou mooi dat je er weer bent mooie bloem!
  maandag 30 november 2020 @ 13:32:17 #218
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_196483422
Sterkte Child
pi_196484480
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Yes doe ik :*
[..]

Vannacht slaapmedicatie genomen, slecht geslapen, maar geslapen meer dan ik van de afgelopen dagen of week, geen flauw idee, kan zeggen
Straks komt een kudde hulpverleners en nu hangen

Nu aan de koffie en eens zien hoe alles gaat vandaag. Ik word altijd een humeurig opaatje van slaappillen. Maar goed... Leg ze straks alles wel uit
Geen omaatje? ;)
Zo te lezen zorg jij naar beste kunnen voor jezelf, kijken er lieve mensen mee en vooral.. sta jij het toe dat die mensen mogen meekijken. ^O^
Fijn dat je deze keer thuis kan blijven, hopelijk kom je er snel doorheen :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196486147
Bedankt mensen :*

En jep, opaatje. Die komen altijd humeuriger dan omaatjes ;)

Ik doe heel erg hard mijn best. Rust rust rust
pi_196494634
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt mensen :*

En jep, opaatje. Die komen altijd humeuriger dan omaatjes ;)

Ik doe heel erg hard mijn best. Rust rust rust
:* opaatje, omaatje... you can do this.
Fake it till you make it...
pi_196500140
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:03 schreef Nijna het volgende:

[..]

:* opaatje, omaatje... you can do this.
Dank je wel :*
pi_196500154
Op dit moment een chemische oorlog tegen mijn hoofd. Behoorlijk gedrogeerd en maakt me flink humeurig
pi_196510085
Oke... Vandaag drie uur geslapen, meer dan nul en dus verbetering

Merk wel dat ik soms wat warrig ben
Als ik op de klok kijk moet ik altijd even bij het raam checken of het dag of nacht is. En welke dag. Om maar iets te noemen.

En alle kleuren zijn feller en intenser. Eigenlijk elk zintuig. Mooi maar heftig.

Vandaag komt mijn behandelaar en psychiater op huisbezoek. Ben benieuwd
pi_196510168
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 04:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... Vandaag drie uur geslapen, meer dan nul en dus verbetering

Merk wel dat ik soms wat warrig ben
Als ik op de klok kijk moet ik altijd even bij het raam checken of het dag of nacht is. En welke dag. Om maar iets te noemen.

En alle kleuren zijn feller en intenser. Eigenlijk elk zintuig. Mooi maar heftig.

Vandaag komt mijn behandelaar en psychiater op huisbezoek. Ben benieuwd
Dat weinig slapen lijkt mij niet zo best.

Succes maar weer mbt de pillen die je krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')