abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196069372
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Die troep kan je ook gewoon online bestellen hoor.

Bovendien is er meer in het leven dan economische belangen, van een boomer die van mening is dat je tijdens een pandemie gewoon 4x per week naar de sportschool moet kunnen gaan, ook nog eens in Coronahotspot van Nederland had ik iets meer empathie verwacht.
Ik dacht dat Tarado in Amsterdam zat en niet in Rotterdam.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196069390
Ik vat het even samen als:

'Ik ga graag naar de bieb, dus de bieb moet niet sluiten'.
'Ik hou niet van winkelen, dus alle winkels mogen dicht'.

En nu ga ik weer aan het economisch belang werken. ;)
  donderdag 5 november 2020 @ 11:48:54 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196069392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Die troep kan je ook gewoon online bestellen hoor.

Bovendien is er meer in het leven dan economische belangen, van een boomer die van mening is dat je tijdens een pandemie gewoon 4x per week naar de sportschool moet kunnen gaan, ook nog eens in Coronahotspot van Nederland had ik iets meer empathie verwacht.
wow deed het zo'n pijn? En ja zolang ik naar de sportschool kan zal ik het doen en avondklok ben ik ook op tegen, maar de redenen waarom dat wel en bijvoorbeeld IKEA niet zullen economisch zijn.
pi_196069415
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik ken je situatie natuurlijk verder niet, maar heb je in de zomer dan ook niets ondernomen? Toen kon er echt heel veel, ook met het goed in acht nemen van de maatregelen.
Ja uiteraard wel, voor zover het mogelijk was. De zomer heeft zeker geholpen om de komende maanden door te komen. Dat lukt ook echt wel, het voelt gewoon even heel oneerlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik acht jou intelligent genoeg om te zien waarom dergelijke zaken nogal lastig zijn om praktisch te regelen. Dat thuiswerken is bv. al vanaf juni een doorn in het oog van het kabinet. Als daar (proportionele!) praktische middelen voor waren hadden ze dat allang gedaan.
Volledig mee eens. Maar in plaats van een (proportionele) maatregel om mensen thuis te laten werken, gaan ze nu een buitenproportionele maatregel om iedereen volledig thuis te laten blijven en een boete als ze buiten komen te geven. Oftewel, die mensen die naar kantoor gaan kunnen nog steeds naar kantoor, maar als jij na 10u buiten komt overtreed je de regels. Dat is gewoon niet te rijmen met elkaar.

In plaats van repressie kunnen ze ook nadenken over positieve maatregelen. Bedrijven die aantonen dat ze hun bedrijf hebben gesloten en iedereen thuis laten werken een korting geven, wat dan ook.

Ze willen minder reisbewegingen, wat ik snap. Maar in plaats van hun pijlen te richten op de plekken waar die reisbewegingen door plaatsvinden, gaan ze -symbolisch- maatregelen nemen waar ze vooral mensen mee raken die zich toch al aan de maatregel houden. Dat voelt heel erg als burgertje pesten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2020 11:51:59 ]
pi_196069430
Gelijke monniken gelijke kappen had beter geweest gewoon begin oktober alles dicht voor een maand daar creëer je ook het meeste begrip voor.

Nu krijg je toch die scheve bekken waarom hun wel en ik niet. En erger nog tweedracht binnen de samenleving.
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 11:51:56 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196069435
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat mensen met excuses gewoon de regels overtreden.

Met maten voetbal kijken, verjaardag in eigen kring. Me hoela.
Ik denk dat er een boel mensen zijn die zich vrij goed aan de regels houden, maar die juist daardoor zoiets hebben van 'die verjaardag van mijn dochtertje, dan nodig ik voor die ene keer toch echt wat meer mensen uit hoor, want je mag verder toch al niks meer'.

Als jij al 95 opofferingen hebt gebracht dit jaar dan denk je bij de laatste 5 wat makkelijker 'ach, laat die maar zitten'. Gewoon menselijk gedrag, we zijn geen robots en hebben meer in ons leven dan alleen corona.
pi_196069462
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

En ja zolang ik naar de sportschool kan zal ik het doen en avondklok ben ik ook op tegen, maar de redenen waarom dat wel en bijvoorbeeld IKEA niet zullen economisch zijn.
Je wilde dus gewoon even hypocriet met het vingertje wijzen. Duidelijk.
blablablabla
pi_196069486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik denk dat er een boel mensen zijn die zich vrij goed aan de regels houden, maar die juist daardoor zoiets hebben van 'die verjaardag van mijn dochtertje, dan nodig ik voor die ene keer toch echt wat meer mensen uit hoor, want je mag verder toch al niks meer'.
De meeste mensen die ik ken met kinderen en verjaardag doen een tour langs de familie en blijven in de auto.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196069487
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik dacht dat Tarado in Amsterdam zat en niet in Rotterdam.
Pandemie mag nog wel twee jaar duren voor we Amsterdam hebben ingehaald.
blablablabla
pi_196069507
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat mensen met excuses gewoon de regels overtreden.

Met maten voetbal kijken, verjaardag in eigen kring. Me hoela.
Dat is alleen geen overtreding. Jammer joh. Je mag gewoon met mensen samenkomen :W
blablablabla
pi_196069521
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
Gelijke monniken gelijke kappen had beter geweest gewoon begin oktober alles dicht voor een maand daar creëer je ook het meeste begrip voor.

Nu krijg je toch die scheve bekken waarom hun wel en ik niet. En erger nog tweedracht binnen de samenleving.
In maart/april was ook niet alles dicht. Mocht Rita een hele dag in de Hornbach hangen en kon jij überhaupt niet eens voetbal kijken. Het is mij echt een raadsel waarom dat nu allemaal ineens anders is. Wees blij dat je nu wel voetbal kan kijken.
In Southern Sun
  donderdag 5 november 2020 @ 11:56:27 #222
3542 Gia
User under construction
pi_196069523
quote:

Dat vind ik egoïstisch.
Ze is volgend jaar ook jarig.

Mijn zonen waren in de zomer jarig. Groot feest had gerust gekund, want ruimte genoeg buiten. Toch alleen grootouders uitgenodigd om geen risico te lopen.
pi_196069526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik van de zomer paar keer. Bij het oplopen van de cijfers weer mee gestopt. Waar anderen wel gewoon nog gingen. Minstens 3 oma's van de dood gered.
Zelfde hier, alleen korte periode in de zomer waar we incidenteel een team meeting mochten hebben, alleen vrij lastig met 20.000 man en 25 beschikbare ruimtes ;)
Het is ons nog 3 keer gelukt, waarvan we 1 keer lekker buiten vergadert hebben :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196069530
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Pandemie mag nog wel twee jaar duren voor we Amsterdam hebben ingehaald.
Ja precies, vandaar die expliciete benoeming dinsdag.
In Southern Sun
  donderdag 5 november 2020 @ 11:57:51 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196069541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Je wilde dus gewoon even hypocriet met het vingertje wijzen. Duidelijk.
nee hoor dat doe jij zelf, je gaat naar drukke winkelstraten en ook de IKEA ben je al geweest dan kom je hier vertellen hoe druk het is, nu je zelf al geweest bent mag het wel dicht natuurlijk.
pi_196069550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is alleen geen overtreding. Jammer joh. Je mag gewoon met mensen samenkomen :W
Psst. Rita is ook niet in overtreding. Maar als jullie nou beiden niet de grens op zouden zoeken, en met jullie de rest van de samenleving ook ff op de tellen past, zijn we er. Maar als jullie maar naar elkaar blijven wijzen, gebeurt er niets.
In Southern Sun
  donderdag 5 november 2020 @ 11:58:40 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196069556
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De meeste mensen die ik ken met kinderen en verjaardag doen een tour langs de familie en blijven in de auto.
Serieus?

Doe dan niks.
pi_196069561
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
Hier een nieuw record aan mensen op kantoor, die makkelijk thuis kunnen werken maar niet willen.
Welk bedrijf is dat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196069563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee hoor dat doe jij zelf, je gaat naar drukke winkelstraten en ook de IKEA ben je al geweest dan kom je hier vertellen hoe druk het is, nu je zelf al geweest bent mag het wel dicht natuurlijk.
Ja die was mooi :D. En dat geen bier krijgen na 20.00 uur ook _O-.
In Southern Sun
  donderdag 5 november 2020 @ 11:59:30 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196069571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vind ik egoïstisch.
Ze is volgend jaar ook jarig.

Mijn zonen waren in de zomer jarig. Groot feest had gerust gekund, want ruimte genoeg buiten. Toch alleen grootouders uitgenodigd om geen risico te lopen.
Nee dat is niet egoistisch. Het hele leven draait niet alleen om corona.

Als iedereen zich grotendeels aan de maatregelen houdt dan is je doel al bereikt en is het ook helemaal niet erg dat er een keer wat meer mensen worden uitgenodigd op een verjaardag of een feestje.
pi_196069581
quote:

[..]

Als jij al 95 opofferingen hebt gebracht dit jaar dan denk je bij de laatste 5 wat makkelijker 'ach, laat die maar zitten'. Gewoon menselijk gedrag, we zijn geen robots en hebben meer in ons leven dan alleen corona.
Dat lijken we wel vergeten te zijn soms. Deze situatie is heel kut, maar als je huis in brand staat breek je de huizen eromheen toch ook niet af en zeg je: "Dan kan ie in elk geval niet meer afbranden!"
pi_196069599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

In maart/april was ook niet alles dicht. Mocht Rita een hele dag in de Hornbach hangen en kon jij überhaupt niet eens voetbal kijken. Het is mij echt een raadsel waarom dat nu allemaal ineens anders is. Wees blij dat je nu wel voetbal kan kijken.
Toen was het bewustzijn totaal anders dan nu ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt als je naar buiten kijkt.

Voetbal lag toen bovendien stil, nu trappen we om 21:00 af bijna dagelijks. En je mag mensen bezoeken en bezoek ontvangen dus waarom zou je het niet doen?
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 12:01:43 #233
3542 Gia
User under construction
pi_196069619
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

Nee dat is niet egoistisch.

Het hele leven draait niet om corona.
Op het moment even wel.

Je niet aan de maatregelen houden en de mazen in de 'wet' opzoeken, vind ik egoïstisch.
pi_196069670
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Op het moment even wel.

Je niet aan de maatregelen houden en de mazen in de 'wet' opzoeken, vind ik egoïstisch.
Iedereen is in deze 8 maanden wel 's egoïstisch geweest. Een verjaardag waar je in de zomer -buiten- 6 mensen uitgenodigd hebt ipv 5 ofzo vind ik wel van een andere orde dan een feestje vieren met 100 mensen.
  donderdag 5 november 2020 @ 12:03:26 #235
3542 Gia
User under construction
pi_196069671
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:00 schreef Elan het volgende:

Toen was het bewustzijn totaal anders dan nu ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt als je naar buiten kijkt.

Voetbal lag toen bovendien stil, nu trappen we om 21:00 af bijna dagelijks. En je mag mensen bezoeken en bezoek ontvangen dus waarom zou je het niet doen?
Max 2 van 1 huishouden.
  donderdag 5 november 2020 @ 12:03:48 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196069680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Op het moment even wel.

Weet je wat egoistisch is? Mensen moreel chanteren dat 'de zorg overbelast' omdat zij even twee extra ouders op de koffie hebben voor de verjaardag van hun 4-jarige kind.

Mensen hebben ook recht op leven en sociaal contact, of dacht jij dat volksgezondheid alleen maar draaide om mensen die met corona op een IC liggen.
pi_196069688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Psst. Rita is ook niet in overtreding. Maar als jullie nou beiden niet de grens op zouden zoeken, en met jullie de rest van de samenleving ook ff op de tellen past, zijn we er. Maar als jullie maar naar elkaar blijven wijzen, gebeurt er niets.
Gelijke monniken gelijke kappen. Bovendien worden er geen regels overtreden dus slaat nergens op wat je zegt met de grens op zoeken.

Als mensen zich echt zouden beperken tot essentiële bewegingen is de zorg ook binnen no time overbelast want dan krijgen we bloedproppen waar ze niet horen.
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 12:04:49 #238
3542 Gia
User under construction
pi_196069701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:03 schreef chratnox het volgende:

Iedereen is in deze 8 maanden wel 's egoïstisch geweest. Een verjaardag waar je in de zomer -buiten- 6 mensen uitgenodigd hebt ipv 5 ofzo vind ik wel van een andere orde dan een feestje vieren met 100 mensen.
Buiten mocht dat toch, mits anderhalve meter. Binnen mocht dat niet.
pi_196069704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat het nu zo is wil niet zeggen dat ik begrijp hoe het zo gekomen is.

Je hoeft niet per se de grens van de regels op te zoeken. Je kunt ook zelf nadenken, daar heb je de overheid niet voor nodig lijkt me.
In Southern Sun
pi_196069718
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')