Ik dacht dat Tarado in Amsterdam zat en niet in Rotterdam.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Die troep kan je ook gewoon online bestellen hoor.
Bovendien is er meer in het leven dan economische belangen, van een boomer die van mening is dat je tijdens een pandemie gewoon 4x per week naar de sportschool moet kunnen gaan, ook nog eens in Coronahotspot van Nederland had ik iets meer empathie verwacht.
wow deed het zo'n pijn? En ja zolang ik naar de sportschool kan zal ik het doen en avondklok ben ik ook op tegen, maar de redenen waarom dat wel en bijvoorbeeld IKEA niet zullen economisch zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Die troep kan je ook gewoon online bestellen hoor.
Bovendien is er meer in het leven dan economische belangen, van een boomer die van mening is dat je tijdens een pandemie gewoon 4x per week naar de sportschool moet kunnen gaan, ook nog eens in Coronahotspot van Nederland had ik iets meer empathie verwacht.
Ja uiteraard wel, voor zover het mogelijk was. De zomer heeft zeker geholpen om de komende maanden door te komen. Dat lukt ook echt wel, het voelt gewoon even heel oneerlijk.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ken je situatie natuurlijk verder niet, maar heb je in de zomer dan ook niets ondernomen? Toen kon er echt heel veel, ook met het goed in acht nemen van de maatregelen.
Volledig mee eens. Maar in plaats van een (proportionele) maatregel om mensen thuis te laten werken, gaan ze nu een buitenproportionele maatregel om iedereen volledig thuis te laten blijven en een boete als ze buiten komen te geven. Oftewel, die mensen die naar kantoor gaan kunnen nog steeds naar kantoor, maar als jij na 10u buiten komt overtreed je de regels. Dat is gewoon niet te rijmen met elkaar.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik acht jou intelligent genoeg om te zien waarom dergelijke zaken nogal lastig zijn om praktisch te regelen. Dat thuiswerken is bv. al vanaf juni een doorn in het oog van het kabinet. Als daar (proportionele!) praktische middelen voor waren hadden ze dat allang gedaan.
Ik denk dat er een boel mensen zijn die zich vrij goed aan de regels houden, maar die juist daardoor zoiets hebben van 'die verjaardag van mijn dochtertje, dan nodig ik voor die ene keer toch echt wat meer mensen uit hoor, want je mag verder toch al niks meer'.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat mensen met excuses gewoon de regels overtreden.
Met maten voetbal kijken, verjaardag in eigen kring. Me hoela.
Je wilde dus gewoon even hypocriet met het vingertje wijzen. Duidelijk.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
En ja zolang ik naar de sportschool kan zal ik het doen en avondklok ben ik ook op tegen, maar de redenen waarom dat wel en bijvoorbeeld IKEA niet zullen economisch zijn.
De meeste mensen die ik ken met kinderen en verjaardag doen een tour langs de familie en blijven in de auto.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat er een boel mensen zijn die zich vrij goed aan de regels houden, maar die juist daardoor zoiets hebben van 'die verjaardag van mijn dochtertje, dan nodig ik voor die ene keer toch echt wat meer mensen uit hoor, want je mag verder toch al niks meer'.
Pandemie mag nog wel twee jaar duren voor we Amsterdam hebben ingehaald.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik dacht dat Tarado in Amsterdam zat en niet in Rotterdam.
Dat is alleen geen overtreding. Jammer joh. Je mag gewoon met mensen samenkomenquote:Op donderdag 5 november 2020 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat mensen met excuses gewoon de regels overtreden.
Met maten voetbal kijken, verjaardag in eigen kring. Me hoela.
In maart/april was ook niet alles dicht. Mocht Rita een hele dag in de Hornbach hangen en kon jij überhaupt niet eens voetbal kijken. Het is mij echt een raadsel waarom dat nu allemaal ineens anders is. Wees blij dat je nu wel voetbal kan kijken.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
Gelijke monniken gelijke kappen had beter geweest gewoon begin oktober alles dicht voor een maand daar creëer je ook het meeste begrip voor.
Nu krijg je toch die scheve bekken waarom hun wel en ik niet. En erger nog tweedracht binnen de samenleving.
Dat vind ik egoïstisch.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat er een boel mensen zijn die zich vrij goed aan de regels houden, maar die juist daardoor zoiets hebben van 'die verjaardag van mijn dochtertje, dan nodig ik voor die ene keer toch echt wat meer mensen uit hoor, want je mag verder toch al niks meer'.
Zelfde hier, alleen korte periode in de zomer waar we incidenteel een team meeting mochten hebben, alleen vrij lastig met 20.000 man en 25 beschikbare ruimtesquote:Op donderdag 5 november 2020 11:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik van de zomer paar keer. Bij het oplopen van de cijfers weer mee gestopt. Waar anderen wel gewoon nog gingen. Minstens 3 oma's van de dood gered.
Ja precies, vandaar die expliciete benoeming dinsdag.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Pandemie mag nog wel twee jaar duren voor we Amsterdam hebben ingehaald.
nee hoor dat doe jij zelf, je gaat naar drukke winkelstraten en ook de IKEA ben je al geweest dan kom je hier vertellen hoe druk het is, nu je zelf al geweest bent mag het wel dicht natuurlijk.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Je wilde dus gewoon even hypocriet met het vingertje wijzen. Duidelijk.
Psst. Rita is ook niet in overtreding. Maar als jullie nou beiden niet de grens op zouden zoeken, en met jullie de rest van de samenleving ook ff op de tellen past, zijn we er. Maar als jullie maar naar elkaar blijven wijzen, gebeurt er niets.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is alleen geen overtreding. Jammer joh. Je mag gewoon met mensen samenkomen
Serieus?quote:Op donderdag 5 november 2020 11:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De meeste mensen die ik ken met kinderen en verjaardag doen een tour langs de familie en blijven in de auto.
Welk bedrijf is dat?quote:Op donderdag 5 november 2020 11:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
Hier een nieuw record aan mensen op kantoor, die makkelijk thuis kunnen werken maar niet willen.
Ja die was mooiquote:Op donderdag 5 november 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor dat doe jij zelf, je gaat naar drukke winkelstraten en ook de IKEA ben je al geweest dan kom je hier vertellen hoe druk het is, nu je zelf al geweest bent mag het wel dicht natuurlijk.
Nee dat is niet egoistisch. Het hele leven draait niet alleen om corona.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat vind ik egoïstisch.
Ze is volgend jaar ook jarig.
Mijn zonen waren in de zomer jarig. Groot feest had gerust gekund, want ruimte genoeg buiten. Toch alleen grootouders uitgenodigd om geen risico te lopen.
Dat lijken we wel vergeten te zijn soms. Deze situatie is heel kut, maar als je huis in brand staat breek je de huizen eromheen toch ook niet af en zeg je: "Dan kan ie in elk geval niet meer afbranden!"quote:Op donderdag 5 november 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als jij al 95 opofferingen hebt gebracht dit jaar dan denk je bij de laatste 5 wat makkelijker 'ach, laat die maar zitten'. Gewoon menselijk gedrag, we zijn geen robots en hebben meer in ons leven dan alleen corona.
Toen was het bewustzijn totaal anders dan nu ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt als je naar buiten kijkt.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In maart/april was ook niet alles dicht. Mocht Rita een hele dag in de Hornbach hangen en kon jij überhaupt niet eens voetbal kijken. Het is mij echt een raadsel waarom dat nu allemaal ineens anders is. Wees blij dat je nu wel voetbal kan kijken.
Op het moment even wel.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nee dat is niet egoistisch.
Het hele leven draait niet om corona.
Iedereen is in deze 8 maanden wel 's egoïstisch geweest. Een verjaardag waar je in de zomer -buiten- 6 mensen uitgenodigd hebt ipv 5 ofzo vind ik wel van een andere orde dan een feestje vieren met 100 mensen.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Op het moment even wel.
Je niet aan de maatregelen houden en de mazen in de 'wet' opzoeken, vind ik egoïstisch.
Max 2 van 1 huishouden.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:00 schreef Elan het volgende:
Toen was het bewustzijn totaal anders dan nu ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt als je naar buiten kijkt.
Voetbal lag toen bovendien stil, nu trappen we om 21:00 af bijna dagelijks. En je mag mensen bezoeken en bezoek ontvangen dus waarom zou je het niet doen?
Weet je wat egoistisch is? Mensen moreel chanteren dat 'de zorg overbelast' omdat zij even twee extra ouders op de koffie hebben voor de verjaardag van hun 4-jarige kind.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Op het moment even wel.
Je niet aan de maatregelen houden en de mazen in de 'wet' opzoeken, vind ik egoïstisch.
Gelijke monniken gelijke kappen. Bovendien worden er geen regels overtreden dus slaat nergens op wat je zegt met de grens op zoeken.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Psst. Rita is ook niet in overtreding. Maar als jullie nou beiden niet de grens op zouden zoeken, en met jullie de rest van de samenleving ook ff op de tellen past, zijn we er. Maar als jullie maar naar elkaar blijven wijzen, gebeurt er niets.
Buiten mocht dat toch, mits anderhalve meter. Binnen mocht dat niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:03 schreef chratnox het volgende:
Iedereen is in deze 8 maanden wel 's egoïstisch geweest. Een verjaardag waar je in de zomer -buiten- 6 mensen uitgenodigd hebt ipv 5 ofzo vind ik wel van een andere orde dan een feestje vieren met 100 mensen.
Dat het nu zo is wil niet zeggen dat ik begrijp hoe het zo gekomen is.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen was het bewustzijn totaal anders dan nu ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt als je naar buiten kijkt.
Voetbal lag toen bovendien stil, nu trappen we om 21:00 af bijna dagelijks. En je mag mensen bezoeken en bezoek ontvangen dus waarom zou je het niet doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |