abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196069550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is alleen geen overtreding. Jammer joh. Je mag gewoon met mensen samenkomen :W
Psst. Rita is ook niet in overtreding. Maar als jullie nou beiden niet de grens op zouden zoeken, en met jullie de rest van de samenleving ook ff op de tellen past, zijn we er. Maar als jullie maar naar elkaar blijven wijzen, gebeurt er niets.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 5 november 2020 @ 11:58:40 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196069556
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De meeste mensen die ik ken met kinderen en verjaardag doen een tour langs de familie en blijven in de auto.
Serieus?

Doe dan niks.
pi_196069561
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
Hier een nieuw record aan mensen op kantoor, die makkelijk thuis kunnen werken maar niet willen.
Welk bedrijf is dat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196069563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee hoor dat doe jij zelf, je gaat naar drukke winkelstraten en ook de IKEA ben je al geweest dan kom je hier vertellen hoe druk het is, nu je zelf al geweest bent mag het wel dicht natuurlijk.
Ja die was mooi :D. En dat geen bier krijgen na 20.00 uur ook _O-.
In Southern Sun
  donderdag 5 november 2020 @ 11:59:30 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196069571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vind ik egoïstisch.
Ze is volgend jaar ook jarig.

Mijn zonen waren in de zomer jarig. Groot feest had gerust gekund, want ruimte genoeg buiten. Toch alleen grootouders uitgenodigd om geen risico te lopen.
Nee dat is niet egoistisch. Het hele leven draait niet alleen om corona.

Als iedereen zich grotendeels aan de maatregelen houdt dan is je doel al bereikt en is het ook helemaal niet erg dat er een keer wat meer mensen worden uitgenodigd op een verjaardag of een feestje.
pi_196069581
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik denk dat er een boel mensen zijn die zich vrij goed aan de regels houden, maar die juist daardoor zoiets hebben van 'die verjaardag van mijn dochtertje, dan nodig ik voor die ene keer toch echt wat meer mensen uit hoor, want je mag verder toch al niks meer'.

Als jij al 95 opofferingen hebt gebracht dit jaar dan denk je bij de laatste 5 wat makkelijker 'ach, laat die maar zitten'. Gewoon menselijk gedrag, we zijn geen robots en hebben meer in ons leven dan alleen corona.
Dat lijken we wel vergeten te zijn soms. Deze situatie is heel kut, maar als je huis in brand staat breek je de huizen eromheen toch ook niet af en zeg je: "Dan kan ie in elk geval niet meer afbranden!"
pi_196069599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

In maart/april was ook niet alles dicht. Mocht Rita een hele dag in de Hornbach hangen en kon jij überhaupt niet eens voetbal kijken. Het is mij echt een raadsel waarom dat nu allemaal ineens anders is. Wees blij dat je nu wel voetbal kan kijken.
Toen was het bewustzijn totaal anders dan nu ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt als je naar buiten kijkt.

Voetbal lag toen bovendien stil, nu trappen we om 21:00 af bijna dagelijks. En je mag mensen bezoeken en bezoek ontvangen dus waarom zou je het niet doen?
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 12:01:43 #233
3542 Gia
User under construction
pi_196069619
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

Nee dat is niet egoistisch.

Het hele leven draait niet om corona.
Op het moment even wel.

Je niet aan de maatregelen houden en de mazen in de 'wet' opzoeken, vind ik egoïstisch.
pi_196069670
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Op het moment even wel.

Je niet aan de maatregelen houden en de mazen in de 'wet' opzoeken, vind ik egoïstisch.
Iedereen is in deze 8 maanden wel 's egoïstisch geweest. Een verjaardag waar je in de zomer -buiten- 6 mensen uitgenodigd hebt ipv 5 ofzo vind ik wel van een andere orde dan een feestje vieren met 100 mensen.
  donderdag 5 november 2020 @ 12:03:26 #235
3542 Gia
User under construction
pi_196069671
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:00 schreef Elan het volgende:

Toen was het bewustzijn totaal anders dan nu ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt als je naar buiten kijkt.

Voetbal lag toen bovendien stil, nu trappen we om 21:00 af bijna dagelijks. En je mag mensen bezoeken en bezoek ontvangen dus waarom zou je het niet doen?
Max 2 van 1 huishouden.
  donderdag 5 november 2020 @ 12:03:48 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196069680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Op het moment even wel.

Weet je wat egoistisch is? Mensen moreel chanteren dat 'de zorg overbelast' omdat zij even twee extra ouders op de koffie hebben voor de verjaardag van hun 4-jarige kind.

Mensen hebben ook recht op leven en sociaal contact, of dacht jij dat volksgezondheid alleen maar draaide om mensen die met corona op een IC liggen.
pi_196069688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Psst. Rita is ook niet in overtreding. Maar als jullie nou beiden niet de grens op zouden zoeken, en met jullie de rest van de samenleving ook ff op de tellen past, zijn we er. Maar als jullie maar naar elkaar blijven wijzen, gebeurt er niets.
Gelijke monniken gelijke kappen. Bovendien worden er geen regels overtreden dus slaat nergens op wat je zegt met de grens op zoeken.

Als mensen zich echt zouden beperken tot essentiële bewegingen is de zorg ook binnen no time overbelast want dan krijgen we bloedproppen waar ze niet horen.
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 12:04:49 #238
3542 Gia
User under construction
pi_196069701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:03 schreef chratnox het volgende:

Iedereen is in deze 8 maanden wel 's egoïstisch geweest. Een verjaardag waar je in de zomer -buiten- 6 mensen uitgenodigd hebt ipv 5 ofzo vind ik wel van een andere orde dan een feestje vieren met 100 mensen.
Buiten mocht dat toch, mits anderhalve meter. Binnen mocht dat niet.
pi_196069704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat het nu zo is wil niet zeggen dat ik begrijp hoe het zo gekomen is.

Je hoeft niet per se de grens van de regels op te zoeken. Je kunt ook zelf nadenken, daar heb je de overheid niet voor nodig lijkt me.
In Southern Sun
pi_196069718
twitter
pi_196069720
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Max 2 van 1 huishouden.
Ja klopt maar kinderen tot 12 tellen niet mee.
blablablabla
pi_196069741
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Gelijke monniken gelijke kappen. Bovendien worden er geen regels overtreden dus slaat nergens op wat je zegt met de grens op zoeken.

Als mensen zich echt zouden beperken tot essentiële bewegingen is de zorg ook binnen no time overbelast want dan krijgen we bloedproppen waar ze niet horen.
Nou nou, dat viel in maart/april ook wel mee he. Kunnen we prima hoor, even een tijdje wat soberder leven.
In Southern Sun
pi_196069746
quote:
Lol, want dat gaat niet tot discussie leiden. De koning die paar weken terug nog met zn staart tussen zn benen teruggekomen is uit Griekenland voor een reis die wel mocht, maar niet slim was :o

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2020 12:07:07 ]
pi_196069778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Lol, want dat gaat niet tot discussie leiden. De koning die paar weken terug nog met zn staart tussen zn benen teruggekomen is uit Griekenland voor een reis die wel mocht, maar niet slim was :o
Alsof ze zoveel mogelijk hun best doen om maximale verdeling te zaaien. Ondertussen zijn die hufters zelf op tig manieren een uitzondering natuurlijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 5 november 2020 @ 12:09:43 #245
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196069795
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

ik vind het wel een zware maatregel en ook niet echt bij NL passen maar Rutte zei er wel bij dat dan ook de niet essentiële winkels sluiten, dus ik neem aan dat de Ikea's van deze wereld daar ook bij horen
pi_196069805
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat het nu zo is wil niet zeggen dat ik begrijp hoe het zo gekomen is.

Je hoeft niet per se de grens van de regels op te zoeken. Je kunt ook zelf nadenken, daar heb je de overheid niet voor nodig lijkt me.
Grens op zoeken is op zijn zachtst gezegd nogal discutabel, tegenover het bezoeken van die een of twee vrienden ga ik nog maar een keer sporten in de week en 1x op een rustig tijdstip boodschappen doen en zie ik mijn ouders al weken niet want risicogroep.

Ik gok dat we allemaal zo onze eigen uitzonderingen hebben op die niet essentiële bewegingen. Er staat ook beperk zo veel mogelijk als advies, niet sluit je op in huis.
blablablabla
pi_196069825
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:08 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Alsof ze zoveel mogelijk hun best doen om maximale verdeling te zaaien. Ondertussen zijn die hufters zelf op tig manieren een uitzondering natuurlijk.
Grappenhaus met z'n feestje en Rutte die lekker op het Catshuis hele dagen overlegd.

Werk zoveel mogelijk thuis, ja hoor.
blablablabla
pi_196069847
quote:
Is die alweer terug van vakantie dan?
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 12:13:17 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196069873
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Grens op zoeken is op zijn zachtst gezegd nogal discutabel, tegenover het bezoeken van die een of twee vrienden ga ik nog maar een keer sporten in de week en 1x op een rustig tijdstip boodschappen doen en zie ik mijn ouders al weken niet want risicogroep.

Ik gok dat we allemaal zo onze eigen uitzonderingen hebben op die niet essentiële bewegingen. Er staat ook beperk zo veel mogelijk als advies, niet sluit je op in huis.
Je kunt mensen beter die 5 procent uitzondering gunnen zodat ze zich aan de 95 procent houden, dan telkens 'egoist' roepen zodat ze zich straks uit eigenwijsheid 20 procent uitzondering gaan toe-eigenen.
pi_196069889
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:08 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat ze bewust zoveel mogelijk verdeeldheid zaaien, maar onbewust vindt dat wel plaats. De hufters die overal een uitzondering op vinden zijn degenen die fout zijn en waar wat aan gedaan moet worden, eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')