Dat wil je niet.. Ik heb te kampen met de gevolgen van corona.quote:
Oftopicquote:Op woensdag 4 november 2020 01:06 schreef Kyran het volgende:
Lijkt er wel op dat in al die counties Trump minder stemmen krijgt dan in 2016.
Dat bepaal ik wel.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat wil je niet.. Ik heb te kampen met de gevolgen van corona.
AVK ligt je niet zo, dus hier maar verder?quote:Op woensdag 4 november 2020 01:06 schreef Kyran het volgende:
Denk het ookquote:Op woensdag 4 november 2020 01:06 schreef Kyran het volgende:
Edit voor Stray_cat: Hoop voor de VS dat Biden wint, anders gaat COVID daar huishouden.
Haha, dat schat je dan wel fout inquote:Op woensdag 4 november 2020 01:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat bepaal ik wel.![]()
Wel ff een viruswaarheidkrantje vasthouden he? We willen niet offtopic tenslotte.
Speciaal voor Stray_Cat!Voelde dat hij eraan kwam!
![]()
Dat had ik niet zo ingeschat! Hoorde dat die deze week bij verschillende mensen in de bus was gegooid!quote:Op woensdag 4 november 2020 01:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha, dat schat je dan wel fout inIk ben bepaald niet van die club
O bij mij niet, wil'm best eens doorlezen. Maar ik geloof dat de conclusie hetzelfde blijft: wappies.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat had ik niet zo ingeschat! Hoorde dat die deze week bij verschillende mensen in de bus was gegooid!
Je mag ook een wattenstaaf vasthouden hoor.![]()
Ik belandde op een feesboekpagina waar foto's van dat blad geplaatst waren. En de reacties....quote:Op woensdag 4 november 2020 01:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O bij mij niet, wil'm best eens doorlezen. Maar ik geloof dat de conclusie hetzelfde blijft: wappies.
Eens.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:06 schreef Kyran het volgende:
Edit voor Stray_cat: Hoop voor de VS dat Biden wint, anders gaat COVID daar huishouden.
Het wordt echt een 50/50 verhaal. In Florida lijkt Trump goed te gaan, in 2016 won hij daar pas ook toen 80% geteld was daar.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens.
En voor ons allemaal hoop ik dat Biden wint zodat we niet een walgelijke overwinningsspeech van Trump moeten aanhoren.
Ik wil eigenlijk naar bed. Ik ben moe, en eigenlijk te zenuwachtig. En het kan nog wel even duren voor we de echte definitieve uitslag hebben.
Daarom. En het gaat dan nog wel een paar dagen duren voor alles officiceel geteld is. Daar kan ik mijn nachtrust beter niet volledig voor opgeven.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het wordt echt een 50/50 verhaal. In Florida lijkt Trump goed te gaan, in 2016 won hij daar pas ook toen 80% geteld was daar.
Zenuwachtig zelfs!quote:Op woensdag 4 november 2020 01:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens.
En voor ons allemaal hoop ik dat Biden wint zodat we niet een walgelijke overwinningsspeech van Trump moeten aanhoren.
Ik wil eigenlijk naar bed. Ik ben moe, en eigenlijk te zenuwachtig. En het kan nog wel even duren voor we de echte definitieve uitslag hebben.
Even om 05:00 op je telefoon kijkenquote:Op woensdag 4 november 2020 01:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarom. En het gaat dan nog wel een paar dagen duren voor alles officiceel geteld is. Daar kan ik mijn nachtrust beter niet volledig voor opgeven.
Daarom gewoon even kijken wat het beeld is voor 1 of 2 uurtjes en daarna kan het mee of tegen vallen de volgende dag.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarom. En het gaat dan nog wel een paar dagen duren voor alles officiceel geteld is. Daar kan ik mijn nachtrust beter niet volledig voor opgeven.
Ja, echt. Ik denk dat nog vier jaar Trump heel veel schade aan kan richten op heel veel gebieden. Dus ik hoop echt heel hard dat het Biden wordt. Niet dat ik hem nou zo geweldig vind, maar alles beter dan Trump, naar mijn mening.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zenuwachtig zelfs!![]()
Moet zeggen dat ze een heel vreemd maar wel spectaculair kiessysteem hebben!![]()
Maar ik begreep eigenlijk dat het voorlopig nog lang niet duidelijk was wie er zou winnen i.v.m. de mogelijkheid tot schriftelijk stemmen?
Om 7 uur gaat de wekker, want kind moet naar school. Dus ik ben vroeg genoeg wakkerquote:Op woensdag 4 november 2020 01:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even om 05:00 op je telefoon kijken
Ik kan me de kater nog herinneren van vier jaar geleden, wakker worden met de mededeling dat Trump gewonnen hadquote:Op woensdag 4 november 2020 01:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Daarom gewoon even kijken wat het beeld is voor 1 of 2 uurtjes en daarna kan het mee of tegen vallen de volgende dag.
Is het tegen die tijd wel duidelijk?quote:Op woensdag 4 november 2020 01:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even om 05:00 op je telefoon kijken
Ik ga zo ook maar eens slapen. We weten het vannacht toch niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wel een duidelijke richting, was in 2016 ook.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is het tegen die tijd wel duidelijk?![]()
Hou ik vol.
Nah... die Hilary is ook een eng wijf!quote:Op woensdag 4 november 2020 01:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me de kater nog herinneren van vier jaar geleden, wakker worden met de mededeling dat Trump gewonnen had
Klopt ik heb toen de hele nacht zitten kijken was ik nu niet van plan. Dat was echt een ramp jaar daarvoor al de kater van de brexit gehad. Heb familie wonen in Engeland dus ja ik ken de discussies daarzo.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me de kater nog herinneren van vier jaar geleden, wakker worden met de mededeling dat Trump gewonnen had
Tssk.... heb je Rutte niet gehoord? Hou vol.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ga zo ook maar eens slapen. We weten het vannacht toch niet.
Ik heb me helemaal niet vermaakt. Ik vond het vreselijk, op veel gebieden.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nah... die Hilary is ook een eng wijf!![]()
En we hebben ons toch reuze vermaakt de afgelopen jaren met Trump? Wel rot voor het volk dat dit virus voorbij kwam...
CNNquote:Op woensdag 4 november 2020 01:49 schreef Mammietje het volgende:
Op welke zender volgen jullie het eigenlijk?
Florida gaat zo goed als zeker naar Trump als ik de nyt moet geloven.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:49 schreef Kyran het volgende:
Ik wacht even op Florida en ga dan slapen, wekker om 7:50, naar beneden rennen voor een kopje koffie, 8:00 aan het werk met CNN aan.
"Auw, u prikt met uw vinger in mijn oog, dokter" "Ow, sorry, was even afgeleid"quote:Op woensdag 4 november 2020 01:49 schreef Kyran het volgende:
Ik wacht even op Florida en ga dan slapen, wekker om 7:50, naar beneden rennen voor een kopje koffie, 8:00 aan het werk met CNN aan.
Dacht dat je in het ziekenhuis werktequote:Op woensdag 4 november 2020 01:49 schreef Kyran het volgende:
Mag morgen thuis werkenquote:Op woensdag 4 november 2020 01:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dacht dat je in het ziekenhuis werkte
Of je woont op loopafstand..
Ja ik was dat je op de radiologie afdeling werkte.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mag morgen thuis werken
Werk op de radiotherapie afdeling, kan alle voorbereidingen ook vanuit huis doen (bestralingsplannen invoeren in bestralingssysteem etc.).
quote:Op woensdag 4 november 2020 01:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik was dat je op de radiologie afdeling werkte.
Maar blijkbaar kan een deel van het werk ook al remote. Had beetje het traditionele beeld voor me van een medewerker in een wittejas die de patiënt begeleid tijdens het procedé.
Ik ben ook niet voor hele strengen maatregelen. Ben meer voor een langere termijn strategie dan constant op en afschalen van maatregelen. Maar ik ben alles behalve een Trump fan hoor. Ik heb niet een extra flesje Glorix gekocht omdat de grote leider aan het fantaseren was.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:58 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het wel grappig dat er echt een correlatie lijkt te zijn tussen anti-maatregel types hier en de Trump schreeuwers in AVK
Oja, het een is bestralen en de ander foto's maken..quote:Op woensdag 4 november 2020 01:59 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
RadioTHERAPIE
Zo grappig dat zelfs patiënten die 35x op bezoek zijn geweest, 5x per week, zeven weken lang ons dan een taart/kaart geven met bedankt afdeling RadioLOGIE geven
Je bent niet de enige hoor. Ik had hem ook in een Marc Klein-Essinc in Medisch Centrum West-hokje geplaatst.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik was dat je op de radiologie afdeling werkte.
Maar blijkbaar kan een deel van het werk ook al remote. Had beetje het traditionele beeld voor me van een medewerker in een wittejas die de patiënt begeleid tijdens het procedé.
Ben inmiddels ook terug bij NBC-news. Die CNN-kerel praat zo slaapverwekkend..quote:
quote:Op woensdag 4 november 2020 02:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je bent niet de enige hoor. Ik had hem ook in een Marc Klein-Essinc in Medisch Centrum West-hokje geplaatst.Hou hem ook lekker daar.
Gedonder met mensen die je vooroordelen niet bevestigen.
Slaap lekker!quote:Op woensdag 4 november 2020 02:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga slapen. Zie het morgen wel. Of niet, dat kan ook
Ik heb echt niets met Trump, maar inderdaad Hillary is zeker een eng mens en Bill Clinton heeft heel veel zeer rechtse maatregelen geintroduceerd in de VS zoals de three strikes you're out, onder zijn bewind liepen de gevangenissen vol in de VS en de Joegoslavie oorlog, het illegale bombardement en het vernietigen van Joegoslavie was ook onder zijn bewind. Soms zijn Democraten gewoon eng rechts.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nah... die Hilary is ook een eng wijf!![]()
En we hebben ons toch reuze vermaakt de afgelopen jaren met Trump? Wel rot voor het volk dat dit virus voorbij kwam...
Over welke staat heeft hij het dan? Want Biden kan Florida en Georgia verliezen zonder in de problemen te komen. Het gaat nu vooral om Pennsylvania en Michigan die belangrijk zijn.quote:Op woensdag 4 november 2020 02:14 schreef Mammietje het volgende:
Hahaha.... nieuwslezer op NBC terwijl cijfers omslaan ten voordeel van Trump:
"Oh... This is not going ehm... this is going wel for Trump!"
Ik dacht Florida, maar dat is geen zeker weten. Maar was een marginaal verschil hoor. Kan nog keren toch?quote:Op woensdag 4 november 2020 02:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Over welke staat heeft hij het dan? Want Biden kan Florida en Georgia verliezen zonder in de problemen te komen. Het gaat nu vooral om Pennsylvania en Michigan die belangrijk zijn.
Nee Florida is voor Trump omdat een gedeelte van de stembussen daar later sluit dan de rest van Florida. Dat stuk is standaard republikeins dus als Biden nu achter staat is het zo goed als verloren.quote:Op woensdag 4 november 2020 02:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik dacht Florida, maar dat is geen zeker weten. Maar was een marginaal verschil hoor. Kan nog keren toch?
Kan het ook niet terugvinden...quote:Op woensdag 4 november 2020 02:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee Florida is voor Trump omdat een gedeelte van de stembussen daar later sluit dan de rest van Florida. Dat stuk is standaard republikeins dus als Biden nu achter staat is het zo goed als verloren.
Logisch dat RADIOtherapie gedeeltelijk op afstand kan.. je bent dus een soort van discjockey?quote:Op woensdag 4 november 2020 01:59 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
RadioTHERAPIE
Zo grappig dat zelfs patiënten die 35x op bezoek zijn geweest, 5x per week, zeven weken lang ons dan een taart/kaart geven met bedankt afdeling RadioLOGIE geven
Hallo hallo wie stinkt daar zo, is het de @Kyran van de RADIO?quote:Op woensdag 4 november 2020 05:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
Logisch dat RADIOtherapie gedeeltelijk op afstand kan.. je bent dus een soort van discjockey?
Denk het wel, als je kijkt naar de staten waar Democraten aan de macht zijn. Veel hoger qua doden. Dus net Obama was de ramp een stuk groter geweest.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:25 schreef Molo het volgende:
Vraag me oprecht af of het nou zo'n wezenlijk verschil had gemaakt voor dodental enzo als Obama president was geweest.
Denk het eigenlijk van niet, of licht verschil maar
quote:Op woensdag 4 november 2020 07:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Denk het wel, als je kijkt naar de staten waar Democraten aan de macht zijn. Veel hoger qua doden. Dus net Obama was de ramp een stuk groter geweest.
Ik wou eigenlijk naar Amersfoort, aapjes kijken.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:52 schreef miss_sly het volgende:
Zullen we de verkiezingskreten in een van de verkiezingentopics doen?
Overigens heb ik de claim over welke Staten het beter deden in de coronacrisis ook juist andersom gehoord. Ik weet niet of het uitgemaakt had; er zijn nou eenmaal heel veel eigenwijze “ik bepaal zelf wel wat ik doe”-mensen in de VS.
Gaan we vandaag nog mensen even snel naar de Efteling of Blijdorp of zo?
Dode aapjes een optie?quote:Op woensdag 4 november 2020 08:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik wou eigenlijk naar Amersfoort, aapjes kijken.
Maar ja
https://nos.nl/liveblog/2(...)uwe-maatregelen.htmlquote:Hubert Bruls, de voorzitter van het Veiligheidsberaad, is geen voorstander van extra regionale maatregelen tegen het coronavirus. Het kabinet maakte gisteren bekend onder meer een avondklok te overwegen voor regio's met hoge besmettingscijfers, zoals Rotterdam, Zuid-Holland-Zuid en Twente.
"Wij staan als veiligheidsregio's in principe voor de lijn dat je zoveel mogelijk dezelfde maatregelen in het hele land wil hebben", zegt Bruls in het NOS Radio 1 Journaal. "We hebben ervaring met verschillen in de regionale aanpak in augustus en september. Als je eerlijk bent, was dat qua duidelijkheid naar burgers geen succes."
Bruls verwacht dat extra regionale maatregelen niet altijd effect zullen hebben: "Als je bijvoorbeeld in Rotterdam de detailhandel dichtdoet, gaan de mensen die willen shoppen wellicht naar Den Haag en andere plaatsen. Kortom: is het land wel groot genoeg om dat soort forse regionale verschillen te maken?"
Wat geeft je het idee dat dit ongepland is?quote:Op woensdag 4 november 2020 08:18 schreef Cue_ het volgende:
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat als Rutte iets besloten heeft dat de rest gewoon hun eigen mening voor zich moet houden. Ipv deze "ja maar ik vind het anders"
Ik neem aan dat dit ook wel intern besproken is tussen hen en Rutte. laat het daar ook. Dit geeft enkel meer verdeeldheid in het land.
Gepland of ongepland, maakt niet uit. Moet gewoon niet gebeuren (vind ik)quote:Op woensdag 4 november 2020 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Wat geeft je het idee dat dit ongepland is?
Wij hebben gewoon teveel kapiteins op een schip. 25 veiligheidsregio's werkt prima als er nabij Schiphol een vliegtuig in de akker ligt of er bij DSM een gevaarlijke stof wegsijpelt, maar niet voor een landelijke crisis die meer dan een jaar gaat duren.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:12 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi staaltje communicatie weer: Rutte warmt op dinsdagavond het land vast op voor winkelsluitingn en avondklokken op regionaal niveau. Op woensdagochtend komt Bruls er nog even overheen dat je dat helemaal niet regionaal moet doen, maar landelijk:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)uwe-maatregelen.html
Het idee van een lockdown is volgens mij ook helemaal niet dat je winkels en alles sluit, want dan gaan mensen idd naar aangrenzende regio's, maar vooral dat mensen thuis blijven en niet naar buiten mogen (zoals in Wuhan en Frankrijk en Spanje destijds. Alleen met een zelfgemaakt briefje eruit, en strenge controle. Dan kan het prima regionaal. Je zult alleen streng moeten handhaven.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:12 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi staaltje communicatie weer: Rutte warmt op dinsdagavond het land vast op voor winkelsluitingn en avondklokken op regionaal niveau. Op woensdagochtend komt Bruls er nog even overheen dat je dat helemaal niet regionaal moet doen, maar landelijk:
[..]
Precies dan ga je besmettingen rondslepen door het land.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh zo, ja dat klopt. Maar we hebben ook niet echt de luxe om kleinere pakketten in te voeren.quote:Op dinsdag 3 november 2020 17:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar is het de horeca? Of toch het publiek bij sportwedstrijden? De stilleggen van amateursport? De kantine van de sportclub? Of het alcoholverbod na 20:00? Of de groepsgrootte beperking?
Ik hoop dat ze vluchten iig wel door laten gaan. Ik kom in december hopelijk weer terug naar Nederland na 6,5 jaar in het buitenland en wil hier niet vast komen te zitten. Steek maar een wattenstaafje in mijn neus en keel bij de paspoortcontrole, dat vind ik helemaal prima. In quarantaine ook, maar ik wil terug naar Nederland!quote:Op woensdag 4 november 2020 08:51 schreef quirina het volgende:
Oh en de regering vind het ook prima dat er dagelijks via Schiphol ongecontroleerd mensen in en uitvliegen...
Mensen uit oranje en rode gebieden: Welkom in Nederland! Nee testen hoeft niet hier hoor.
Er heerst een pandemie, blijf lekker weg, met je 6,5 jaar.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:02 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze vluchten iig wel door laten gaan. Ik kom in december hopelijk weer terug naar Nederland na 6,5 jaar in het buitenland en wil hier niet vast komen te zitten. Steek maar een wattenstaafje in mijn neus en keel bij de paspoortcontrole, dat vind ik helemaal prima. In quarantaine ook, maar ik wil terug naar Nederland!
Ja, en lag dat aan de maatregelen of lag dat aan het hele concept 'regionale aanpak'?quote:Op woensdag 4 november 2020 08:12 schreef Janneke141 het volgende:
Wij staan als veiligheidsregio's in principe voor de lijn dat je zoveel mogelijk dezelfde maatregelen in het hele land wil hebben", zegt Bruls in het NOS Radio 1 Journaal. "We hebben ervaring met verschillen in de regionale aanpak in augustus en september. Als je eerlijk bent, was dat qua duidelijkheid naar burgers geen succes."
Is eigenlijk tien jaar, maar de eerste jaren waren tenminste nog in een fijn land, Noorwegen. Waar ik nu zit 400 gevallen per dag al een hele tijd stabiel. En in het stadje (afgesloten compound) waar ik woon bijna niemand.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:03 schreef bascross het volgende:
[..]
Er heerst een pandemie, blijf lekker weg, met je 6,5 jaar.
Tja, Bruls maakt zich hier wel weer onsterfelijk. Dus Rutte zei gisteren: Lokaal kunnen er avondklokken komen. Als reactie daarop zegt Bruls nu: Ho ho, dat moet je landelijk doen hoor, niet lokaal.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, en lag dat aan de maatregelen of lag dat aan het hele concept 'regionale aanpak'?
Bruls.
@:trein2000 doe even mee met dit afkraken.
Ja, hier hebben we echt helemaal niets aan inderdaad. Die regionale maatregelen moesten destijds ook al worden ingevoerd door de regering zelf - op een hele incidentele mondkapjesplicht na dan.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, Bruls maakt zich hier wel weer onsterfelijk. Dus Rutte zei gisteren: Lokaal kunnen er avondklokken komen. Als reactie daarop zegt Bruls nu: Ho ho, dat moet je landelijk doen hoor, niet lokaal.
Ofwel, Bruls geeft liever het hele land een avondklok dan dat hij zelf verantwoordelijkheid neemt ergens voor. Misschien moeten we na deze pandemie nog maar 's goed kijken naar die veiligheidsregio's en hoe goed die daadwerkelijk werken, want voor een situatie als deze zijn ze onvoldoende gebleken.
De vraag die toch wel blijft hangen want met van het pakket van drie weken geleden vond.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh zo, ja dat klopt. Maar we hebben ook niet echt de luxe om kleinere pakketten in te voeren.
Ik was geen fan van Bruls maar ik had altijd het idee dat hij vooral voor strenge maatregelen was.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, Bruls maakt zich hier wel weer onsterfelijk. Dus Rutte zei gisteren: Lokaal kunnen er avondklokken komen. Als reactie daarop zegt Bruls nu: Ho ho, dat moet je landelijk doen hoor, niet lokaal.
Ofwel, Bruls geeft liever het hele land een avondklok dan dat hij zelf verantwoordelijkheid neemt ergens voor. Misschien moeten we na deze pandemie nog maar 's goed kijken naar die veiligheidsregio's en hoe goed die daadwerkelijk werken, want voor een situatie als deze zijn ze onvoldoende gebleken.
En die mondkapjesplicht kwam ook niet eens van de veiligheidsregio's. Het kabinet had gezegd: Jullie mogen lokaal met maatregelen experimenteren, waarna Amsterdam en Rotterdam (volgens mij gewoon Halsema en Aboutaleb) ermee kwamen. Daarna zijn er nog een aantal anderen gevolgd.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, hier hebben we echt helemaal niets aan inderdaad. Die regionale maatregelen moesten destijds ook al worden ingevoerd door de regering zelf - op een hele incidentele mondkapjesplicht na dan.
Sowieso lijkt dit Bruls allemaal behoorlijk boven de pet te gaan ondertussen.
In dat artikel noemt ie ook dat een lokale lockdown wellicht niet het meest zinvol is, wat ik wel kan begrijpen. Maar in juli zei hij nog dat lokale maatregelen moeten voorkomen dat het hele land moet 'boeten'.quote:"Wij denken met de kennis die we nu hebben, veel meer dan vier maanden geleden, dat we dan in elk geval niet het hele land in allerlei maatregelen hoeven te zetten."
Bruls benadrukte daarbij het belang van het bronnen- en contactonderzoek bij de vaststelling van besmettingen. Lokale maatregelen moeten zonodig voorkomen dat het hele land in lockdown moet: "Ieder van ons is een beetje bang voor het schrikbeeld dat we allemaal weer maanden in die maatregelen gaan zitten."
Ik denk dat het pakket wel het verwachte effect gesorteerd heeft, maar als het langzaam oploopt, loopt het ook langzaam af.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De vraag die toch wel blijft hangen want met van het pakket van drie weken geleden vond.
Was het effect te positief ingeschat, spelen er nu andere zaken of was het een bewust om niet meteen full lockdown mode te gaan ondanks dat ze wisten dat de maatregelen niet het gewenste effect zouden bereiken.
Ik was initieel bang voor hoe Bruls over dingen dacht. De voorzitter van de veiligheidsregio's die wel even komt roepen dat het allemaal niet zwaar genoeg is. Ik dacht: Als hij daadwerkelijk een sleutelrol krijgt hierin zijn we klaar. Dan zitten we maanden thuis.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik was geen fan van Bruls maar ik had altijd het idee dat hij vooral voor strenge maatregelen was.
Inmiddels zijn er legio momenten geweest waarbij de mogelijkheid was om dit door te voeren, maar uiteindelijk doet hij het niet.
Maurice de Hond heeft nog 0 voorspellingen, of ook maar iets met cijfers, gedaan deze coronaperiode.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:27 schreef AlwaysConnected het volgende:
Dus nu gaat men echt kijken naar lokale lockdown.
Was Maurice de hond hier al niet maanden terug mee bezig om dat uit te leggen.
Tevens gaat men ook steeds meer kijken naar ventilatie terwijl Maurice daar ook al heel lang voor pleit.
Dit wil niet zeggen dat ik alles geloof wat de hond meld alleen kwa data analist kan hij na mijn idee redelijke voorspellingen maken.
Nee maar wel de luxe om de sport nog weer verder aan te pakken/aan banden te leggen, en de wandeling buiten met meer dan 1 aan te pakken, want dat zijn natuurlijk levensgevaarlijke dingen.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh zo, ja dat klopt. Maar we hebben ook niet echt de luxe om kleinere pakketten in te voeren.
Welkom in mijn leven.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:58 schreef Simmertje het volgende:
Amerikaanse verkiezingen en corona tegelijk volgen, ik kan geen nummers en statistieken meer zien straks
En dat ook nog met een hoofd vol watten, omdat ik eigenlijk te laat ging slapenquote:
Zo flink aantal dislikes.quote:
Waarom zou je dat uberhaupt doenquote:
Zijn minder gaan testen:quote:Op woensdag 4 november 2020 10:10 schreef Simmertje het volgende:
Hoe komt het dat België opeens zulke lage cijfers heeft?
quote:Het aantal testen is ondertussen gedaald tot gemiddeld 61.363 per dag. Om de labo’s en de eerstelijnszorg te ontlasten, worden nu enkel nog mensen met symptomen getest, of mensen zonder symptomen bij een clusteruitbraak. (HLN)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |