abonnement Unibet Coolblue
pi_196091881
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:36 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je bij 50+ komt, maar ik zou zeggen 70+. Die werken meestal niet meer.

Ik denk dat veel ouderen corona krijgen doordat ze vrij mogen rondlopen. Verder zullen ze het krijgen van familie en kennissen die jonger zijn. Daarom zei ik al; bejaarden mogen de komende maanden lekker binnenblijven. Bezoek ontvangen is er uiteraard ook niet meer bij.

Dat ze geen bezoek meer mogen ontvangen is niet prettig, maar aan de beademing liggen op de IC is ook niet prettig.
Je laatste levensjaar opgesloten doorbrengen is nog minder prettig.
pi_196091925
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:02 schreef bascross het volgende:

[..]

Alle bejaarden moeten sowieso de komende maanden de hele dag binnenblijven. Zij zorgen immers voor de druk op de zorg.

Waarom mensen die amper risico lopen daaronder moeten lijden is mij al maanden een raadsel.
Je laat hier ook weer duidelijk zien, dat je eigenlijk niet weet waarover je nu praat.

Hoe wil je ouderen afschermen? Zijn er zat die nog moeten werken tot na hun 65.
Ouderen hebben ons land opgebouwd en die wil je nu bedanken door ze op te sluiten? Zodat de jongeren lekker kunnen feesten? Jongeren die eigelijk luxe en de huidige mogelijkheden hebben, die de ouderen gerealiseerd hebben?
Wie mag de ouderen gaan verzorgen? Wil je die ook maar afschermen?

Sorry, maar je hebt vreemde oplossing. Ik zou mij schamen in zo'n maatschappij.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 november 2020 @ 09:42:04 #128
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196091940
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 08:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ok dus je mag je hond ook niet meer uitlaten? gaan zij dat voor mij doen dan?
Je hond mag in de tuin van de burgemeester schijten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196092377
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:41 schreef bascross het volgende:

[..]

Misschien moeten die mensen die veel risico lopen gewoon lekker binnen blijven.
1/3 van Nederland? Die ook in de zorg of op de scholen werken?

Zijn dit ineens tweederangs burgers geworden, zodat de eerste rang burgen plezier kunnen maken?

Ik dacht dat Nederland een ontwikkeld land was.

Maar IKKI IKKE IKKE is blijkbaar belangrijker dan WIJ.
pi_196092413
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een avondklok gaat niets helpen. Als het echt allemaal zo serieus is, lijkt mij een tijdelijke lockdown efficiënter ja.
Een avondklok gaat helpen omdat blijkbaar de meeste besmettingen plaatsvinden op het moment dat mensen vrij zijn en lekker bij elkaar gaan zitten bieren of feestjes vieren in het bos
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:17:46 #131
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_196092574
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je laatste levensjaar opgesloten doorbrengen is nog minder prettig.
Nog een hele tijd doormodderen is ook minder prettig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:40 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Je laat hier ook weer duidelijk zien, dat je eigenlijk niet weet waarover je nu praat.

Hoe wil je ouderen afschermen? Zijn er zat die nog moeten werken tot na hun 65.
Ouderen hebben ons land opgebouwd en die wil je nu bedanken door ze op te sluiten? Zodat de jongeren lekker kunnen feesten? Jongeren die eigelijk luxe en de huidige mogelijkheden hebben, die de ouderen gerealiseerd hebben?
Wie mag de ouderen gaan verzorgen? Wil je die ook maar afschermen?

Sorry, maar je hebt vreemde oplossing. Ik zou mij schamen in zo'n maatschappij.
Zat is natuurlijk dikke onzin. Ik heb het trouwens over 70+, niet 65+. Goed lezen, knul.

Iedereen leeft nu in een maatschappij met behoorlijke beperkingen. Het lijkt mij niet meer dan normaal om degenen die verantwoordelijk zijn voor die beperkingen te laten bloeden daarvoor.
Bedankt Hans.
pi_196092885
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:17 schreef bascross het volgende:
Zat is natuurlijk dikke onzin. Ik heb het trouwens over 70+, niet 65+. Goed lezen, knul.
Maar vanaf 65 loop je al risico's.
En hoe zie je de verzorging van die personen?


quote:
Iedereen leeft nu in een maatschappij met behoorlijke beperkingen. Het lijkt mij niet meer dan normaal om degenen die verantwoordelijk zijn voor die beperkingen te laten bloeden daarvoor.
Dat is nu net het verschil tussen een beschaafd land en een bananen republiek.

WIJ vs IKKE IKKE IKKE.

Maar je risico groep is niet alleen 70+. En die groep kun je in een beschaafd land niet zomaar afschermen.
pi_196092886
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:56 schreef mrevil1337 het volgende:
De feestende mensen, of mensen op bezoek bij iemand kan je dan makkelijk aanpakken of hangjongeren etc, ze gaan dan bijvoorbeeld handhaven op autoverkeer of eigenlijk alles met kenteken.

Mensen wat een ommetje maken of even hond uitlaten gaan ze niet aanpakken of je moet langs een drukke weg je hond uitlaten, in theorie leuk maar hond uitlaten of ommetje lopen valt niet te handhaven, ik doe het savonds ook regelmatig en blijf dat ook gewoon doen als er een avondklok komt, hier zijn simpelweg teveel kleine steegjes/voetpaden en bochten dat valt niet te handhaven en je kan gewoon bij de drukke weg wegblijven.

Gebeurd nu ook al niet strenge regels en amper handhaving de kans dat je een boa of agent tegenkomt die het ziet is bijzonder klein, op straat zie ik nog regelmatig mensen binnen 1,5mtr.
Nou ik heb dit weekend zaterdag bezoek en zondag ga ik bij een vriend langs.

Ten eerste komt die avondklok er niet, de tweede kamer wil er niet aan, inclusief bv d66. Is geen meerderheid voor.

Ik weet dat ze het via een andere weg dan de spoedwet dan toch konden invoeren, maar als ze dat doen breekt de pleuris los, en wordt er direct een motie tegen aangenomen, en als ze die dan ook nog naast zich neerleggen is het exit kabinet. Dus gaat niet gebeuren.

Maar mocht het toch gebeuren, wel die vriendin zaterdag blijft maar tot een uur of 9 dus boeit niet, en zondag blijf ik daar dan gewoon slapen, we duiken toch al het bed in 😏

Probleem opgelost.

Er zijn geen regels achter de voordeur en daar blijf ik gewoon van genieten. Ook als vrienden mr straks uitnodigen voor kerst en Nieuwjaar trouwens. Niemand houd me tegen 🤷‍♂️
#WeesGeenWhales
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:37:42 #134
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196092923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:35 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ten eerste komt die avondklok er niet, de tweede kamer wil er niet aan, jnclusuef
Als het Kabinet de noodtoestandwet gaat gebruiken doet het er geen fuck toe of detweede kamer er wel of niet aan wil.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_196092952
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:35 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik loop niet zomaar een ziekenhuis in.
Maar mijn zus werkt in het ziekenhuis:

"Veel zieken (collega's) en aardig wat patiënten overleden."

Dat is het dus. Je kunt ook goed zien dat ze privé vrij nuchter over de situatie doet.
Werkt ze ook met Covid-19 patiënten?En doet ze dat normaal ook?

Groot gedeelte van mijn familie werkt ook in de zorg. En daar hoor ik hele andere verhalen over. Wel in de randstad, kan natuurlijk ook het nodige uitmaken.
En de meeste werken normaal niet op de Covid-19 afdelingen. Maar kunnen nu wel anders ingezet worden (of zijn dit al).

quote:
Wellicht ook de opvoeding.
Of te weinig ervaring er mee?
Wat doet ze precies?

quote:
Mijn bejaarde vader vertelde dat zijn eventuele ziekenhuisbed voor een jonger iemand is.
Mijn ouders vallen onder de risicogroep, maar ik hoop ze echt voorlopig nog niet te verliezen. Maar ze gaan ook gewoon door met normaal leven met wat aanpassingen om het risico te verminderen.
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:41:54 #136
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_196093011
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:35 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Maar vanaf 65 loop je al risico's.
Volgens mij loop je vanaf elke leeftijd risico, want je kan altijd pech hebben. Het gaat er om een redelijke grens te trekken. Aangezien 70-plussers én een groot risico lopen én meestal niet meer werkzaam zijn lijkt me dit een redelijke grens.

quote:
Dat is nu net het verschil tussen een beschaafd land en een bananen republiek.

WIJ vs IKKE IKKE IKKE.

Maar je risico groep is niet alleen 70+. En die groep kun je in een beschaafd land niet zomaar afschermen.
Het lijkt nu vooral op IEDEREEN IEDEREEN, terwijl dit totaal onnodig is gezien de risico's.

Dat klopt. Iemand van 40 met een zwakke gezondheid of een vetzak van 50 loopt ook veel risico. Maar dan zou ik sowieso binnen blijven. Dat gebeurt trouwens ook. Genoeg leraren bijvoorbeeld die alleen online les geven omdat ze in een risicogroep zitten.
Bedankt Hans.
pi_196093016
quote:
8s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als het Kabinet de noodtoestandwet gaat gebruiken doet het er geen fuck toe of detweede kamer er wel of niet aan wil.
Ik drukte te vroeg op send. Ik noem dat al hierboven.

Als tweede kamer het niet wilt, ze doen het op die manier vlak na te beloven dat nooit te doen en de wet daarop aan te passen, en gaan dan om de spoedwet heen direct, breekt de pleuris uit.

Als de kamer dan een motie aanneemt ertegen en die negeren ze ook is de volgende gegarandeerd een motie van wantrouwen en kunnen ze ander werk gaan zoeken.

En/Of de tweedekamer kan een initiatiefwet aannemen "in Nederland geld geen avondklok".

De kamer wint dit. Godzijdank.
#WeesGeenWhales
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:42:24 #138
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_196093025
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:39 schreef Rolfieo het volgende:

Mijn ouders vallen onder de risicogroep, maar ik hoop ze echt voorlopig nog niet te verliezen. Maar ze gaan ook gewoon door met normaal leven met wat aanpassingen om het risico te verminderen.
Zie hier het probleem.
Bedankt Hans.
pi_196093172
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:42 schreef bascross het volgende:
Zie hier het probleem.
Welk probleem?

Ik zie geen probleem. Ze moeten ook gewoon kunnen leven, maar gaan ook niet angst thuis zitten.
Maar om nu met zijn tweeën boodschappen of de winkels in te gaan, is ook niet nodig.

Paar simpele van dit soort aanpassingen en je limiteert je risico's enorm en je kunt gewoon vrij normaal door leven als risico groep.
pi_196093390
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:41 schreef bascross het volgende:
Volgens mij loop je vanaf elke leeftijd risico, want je kan altijd pech hebben. Het gaat er om een redelijke grens te trekken. Aangezien 70-plussers én een groot risico lopen én meestal niet meer werkzaam zijn lijkt me dit een redelijke grens.
Vanaf 65 begin het risico behoorlijk op te lopen. Maar je hebt veel meer risico groepen. Maar die kun je gewoon niet afschermen, dat is namelijk ook de groep die verzorgt moet worden.

quote:
Het lijkt nu vooral op IEDEREEN IEDEREEN, terwijl dit totaal onnodig is gezien de risico's.
Nee hoor. Er zijn genoeg groepen, waarbij een besmetting gewoon extreem risicovol is. Die mensen komen echt hun huis niet meer uit.
En het is nu ook (redelijk) iedereen. Dat doen we namelijk in een beschaafd land. Zeker omdat dat die personen het land opgebouwd hebben, waarom die andere groep nu (normaal gezien) een biertje kan drinken of andere luxe kan gebruiken.

Maar "Iedereen - de risicogroep"? Dan blijft er nog 2/3 van Nederland over die als IEDEREEN gedefinieerd kan worden. Je hebt wel wel over 6 miljoen Nederlanders die tot de risicogroepen behoren. Die kun je niet even afschermen.

quote:
Dat klopt. Iemand van 40 met een zwakke gezondheid of een vetzak van 50 loopt ook veel risico. [/q
Maar dan zou ik sowieso binnen blijven. Dat gebeurt trouwens ook.
Dat is wel ongeveer 1/3 van Nederland. Zoveel lopen in de risicogroep. Valt nu het kwartje eigenlijk hoeveel mensen dit zijn?
IK drink een biertje. *O*
IK drink ook een biertje. *O*
IK MOET thuis blijven zodat JULLIE een biertje kunnen drinken -O-

quote:
Genoeg leraren bijvoorbeeld die alleen online les geven omdat ze in een risicogroep zitten.
Als het niet anders kan, maar dit betekent ook grote aanpassingen voor ouders of de school. Want als de basisschool in eens klassen dicht doet, moet je als ouders ineens ook thuis iets regelen. Leuk als je in de zorg werkt.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:06:32 #141
37248 BertV
Handgemaakt
pi_196093507
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:39 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Werkt ze ook met Covid-19 patiënten?En doet ze dat normaal ook?

Groot gedeelte van mijn familie werkt ook in de zorg. En daar hoor ik hele andere verhalen over. Wel in de randstad, kan natuurlijk ook het nodige uitmaken.
En de meeste werken normaal niet op de Covid-19 afdelingen. Maar kunnen nu wel anders ingezet worden (of zijn dit al).
[..]

Of te weinig ervaring er mee?
Wat doet ze precies?
[..]

Mijn ouders vallen onder de risicogroep, maar ik hoop ze echt voorlopig nog niet te verliezen. Maar ze gaan ook gewoon door met normaal leven met wat aanpassingen om het risico te verminderen.
Het is iets wat je tegenwoordig moet fluisteren, maar ze is manager in de zorg en interne vraagbaak mbt covid.
Het gaat om regio Amersfoort, ik heb inderdaad gehoord dat het hier minder heftig is.

Ik wil mijn ouders zeker niet verliezen, maar vind het wel weer mooi hoe onbaatzuchtig sommige ouderen er in staan. Hij meent het echt, die gaat niet een bed bezetten. 71 jaar, sportief, geen overgewicht, niet roker.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:07:49 #142
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_196093534
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:01 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dat is wel ongeveer 1/3 van Nederland. Zoveel lopen in de risicogroep. Valt nu het kwartje eigenlijk hoeveel mensen dit zijn?
IK drink een biertje. *O*
IK drink ook een biertje. *O*
IK MOET thuis blijven zodat JULLIE een biertje kunnen drinken -O-
[..]

Dat lijkt me al een hele verbetering

Verder zal het kwartje nooit vallen, omdat ik er heel anders over denk dan jij. Iedereen ''redden'' door iedereen te laten bloeden. Wat een slechte deal op een wereld waar al teveel mensen rondlopen.
Bedankt Hans.
pi_196094839
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:07 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat lijkt me al een hele verbetering

Verder zal het kwartje nooit vallen, omdat ik er heel anders over denk dan jij. Iedereen ''redden'' door iedereen te laten bloeden. Wat een slechte deal op een wereld waar al teveel mensen rondlopen.
Scary gedachten.....

Het komt ons even niet uit, dus jullie moeten even binnen blijven, want kan de rest van Nederland plezier maken.
Nederland bedankt jullie voor jullie bijdragen tot de opbouw van het huidige Nederland de afgelopen jaren. Maar jullie zijn nu een last voor de Nederlanders, dus jullie moeten maar opgeoffert worden voor de rest van Nederland. Die willen namelijk normaal leven en jullie verhinderen dit momenteel.
Daarom heeft de 2/3 van Nederland besloten, dat jullie 1/3 van Nederland opgeofferd moeten worden het voor het grotere doel, namelijk plezier maken. En jullie 1/3 van Nederland verhinderen dit, dus wij, de rest van Nederland verklaren jullie tot last en dus overbodig. Het komt ons namelijk nu even niet uit.

Laat mij raden, jij valt niet onder die 1/3 van Nederland.

Gelukkig leven we in een beschaafd land.

Ik maak niet snel de vergelijking, maar dit doet mij denken aan 1940-1945 en de rassenscheiding in de USA
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:27:52 #144
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196094998
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Scary gedachten.....

Het komt ons even niet uit, dus jullie moeten even binnen blijven, want kan de rest van Nederland plezier maken.
Nederland bedankt jullie voor jullie bijdragen tot de opbouw van het huidige Nederland de afgelopen jaren. Maar jullie zijn nu een last voor de Nederlanders, dus jullie moeten maar opgeoffert worden voor de rest van Nederland. Die willen namelijk normaal leven en jullie verhinderen dit momenteel.
Daarom heeft de 2/3 van Nederland besloten, dat jullie 1/3 van Nederland opgeofferd moeten worden het voor het grotere doel, namelijk plezier maken. En jullie 1/3 van Nederland verhinderen dit, dus wij, de rest van Nederland verklaren jullie tot last en dus overbodig. Het komt ons namelijk nu even niet uit.

Laat mij raden, jij valt niet onder die 1/3 van Nederland.

Gelukkig leven we in een beschaafd land.

Ik maak niet snel de vergelijking, maar dit doet mij denken aan 1940-1945 en de rassenscheiding in de USA
Roep anders nog een paar keer dat ze het land hebben opgebouwd, dan word je punt vast sterker. :') Ook alweer vergeten hoe 'solidair' we de afgelopen jaren zijn geweest met de jongere bevolking zeker?
pi_196099046
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Scary gedachten.....

Het komt ons even niet uit, dus jullie moeten even binnen blijven, want kan de rest van Nederland plezier maken.
Nederland bedankt jullie voor jullie bijdragen tot de opbouw van het huidige Nederland de afgelopen jaren. Maar jullie zijn nu een last voor de Nederlanders, dus jullie moeten maar opgeoffert worden voor de rest van Nederland. Die willen namelijk normaal leven en jullie verhinderen dit momenteel.
Daarom heeft de 2/3 van Nederland besloten, dat jullie 1/3 van Nederland opgeofferd moeten worden het voor het grotere doel, namelijk plezier maken. En jullie 1/3 van Nederland verhinderen dit, dus wij, de rest van Nederland verklaren jullie tot last en dus overbodig. Het komt ons namelijk nu even niet uit.

Laat mij raden, jij valt niet onder die 1/3 van Nederland.

Gelukkig leven we in een beschaafd land.

Ik maak niet snel de vergelijking, maar dit doet mij denken aan 1940-1945 en de rassenscheiding in de USA
Even de discussie daargelaten, je doet net alsof we mensen dankbaar moeten zijn dat ze Nederland hebben opgebouwd. Daar hebben ze ook gewoon salaris voor ontvangen, ik 'bouw' nu ook verder aan Nederland, en ook puur omdat het brood op de plank brengt. Ik verwacht ook niet dat mensen over 40 jaar mij hiervoor dankbaar zijn.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196099802
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Roep anders nog een paar keer dat ze het land hebben opgebouwd, dan word je punt vast sterker. :') Ook alweer vergeten hoe 'solidair' we de afgelopen jaren zijn geweest met de jongere bevolking zeker?
Heel solidair, ja ;) Een studielening ipv beurzen met coulante voorwaarden. Waren er vroeger eigenlijk ook zoveel flexcontrachten en 0-uren contracten, waarmee je bij het eerste teken van een crisis eruit geschopt wordt (we weten dat vooral jonge, relatief onervaren werknemers die contracten krijgen) ?
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:30:19 #147
224960 highender
Travellin' Light
pi_196100539
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:35 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Maar vanaf 65 loop je al risico's.
En hoe zie je de verzorging van die personen?
[..]

Dat is nu net het verschil tussen een beschaafd land en een bananen republiek.

WIJ vs IKKE IKKE IKKE.

Maar je risico groep is niet alleen 70+. En die groep kun je in een beschaafd land niet zomaar afschermen.
De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren, volgens Gandhi. NL is verre van beschaafd, deze crisis is backfire door ranzig, egoïstisch en kortzichtig gedrag. Deal with it.

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 06-11-2020 17:38:02 ]
pi_196105274
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:50 schreef MichaelScott het volgende:
Het virus is 's nachts een stuk actiever, mensen die dan een voet buiten de deur zetten lopen groot risico om er door besprongen te worden.
Zoals onze premier al zei, het virus is een sluipmoordenaar. Een struikrover. Een dief in de nacht. Een meisje van lichte zeden. En nog allerlei andere beroepen die het daglicht niet kunnen verdragen.
pi_196110391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Nederland bedankt jullie voor jullie bijdragen tot de opbouw van het huidige Nederland de afgelopen jaren.

[..]
De generatie, die Nederland na WO II weer heeft opgebouwd, is al lang gestorven. Veel babyboomers mogen dan wel van de daken schreeuwen dat zij degenen zijn die Nederland hebben opgebouwd, maar in werkelijkheid hebben ze alleen maar geprofiteerd van het keiharde werken van hun ouders. Als dankjewel daarvoor maakten de babyboomers hun ouders vervolgens in 1968 voor nazi's en oorlogsmisdadigers uit...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 7 november 2020 @ 06:02:44 #150
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_196111246
Maatregelen staan of vallen met handhaving. Dat is het hele waarom ze nu niet werken.

50% vd bevolking is te dom om een looprichting, 1.5m of een mondkapje te gebruiken. Negeert overige regels met feestjes, verjaardagen of gewoon op straat.

Die avondklok gaat net zo niet gehandhaafd worden ... Dit heeft net zoveel effect als spertijd met soldaten met losse flodders.

Als ze nu eens gewoon gaan handhaven op de basisregels dan is de rest niet nodig.
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')