Tuurlijk.quote:

Als kwetsen niet kan, waarom mensen gijzelen of bestelen voor wat ondeugende woordjes wel dan? Je zou denken dat zo'n ingreep ook nogal fysiek kwetsend is.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:04 schreef melissa_girl_1998 het volgende:
Ik ben geen moslim maar ik teken omdat het beledigen van een godsdienst of profeet te ver gaat. Het maakt niet uit welk geloof. Je mening uiten mag maar kwetsen van mensen niet.

Jij moet gewoon aanvoelen dat vrijheid van meningsuiting belangrijker is dan onderdrukking door religie.quote:

Niet alle registers opentrekken is geen onderdrukking (!). Kritiek kun je ook op een normale manier geven.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij moet gewoon aanvoelen dat vrijheid van meningsuiting belangrijker is dan onderdrukking door religie.

Het liefst wel ja. Maar de niet-normale manier moet niet strafbaar worden.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kritiek kun je ook op een normale manier geven.

Bijvoorbeeld met een tekeningetje. Vinden wij heel normaal. Doen we al heel lang over van alles en nog wat. Zitten niet te wachten op een paar reli-gekkies die daar hysterisch over doen. Zou je toch moeten aanvoelen.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Kritiek kun je ook op een normale manier geven.

Nee strafbaar niet. Helaas heb je dan mensen die te pas en te onpas zich intens krenkend uiten. Ik ben zelf gelovig en zoiets snijdt door mijn ziel.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het liefst wel ja. Maar de niet-normale manier moet niet strafbaar worden.

Moeilijk he, een beetje respectvol blijven.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld met een tekeningetje. Vinden wij heel normaal. Doen we al heel lang over van alles en nog wat. Zitten niet te wachten op een paar reli-gekkies die daar hysterisch over doen. Zou je toch moeten aanvoelen.

Naar reli-gekkies? Waarom zou ik.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Moeilijk he, een beetje respectvol blijven.

Jammer! Ik verdien dit niet maar dat voel je niet aan geloof ik.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Naar reli-gekkies? Waarom zou ik.

We zijn onderhand zo ver dat bepaalde religies - bij wijze van spreken - al beledigd zijn als je ze aankijkt. Zelfs de kleinste kritiek wordt al gepareerd met verontwaardiging.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld met een tekeningetje. Vinden wij heel normaal. Doen we al heel lang over van alles en nog wat. Zitten niet te wachten op een paar reli-gekkies die daar hysterisch over doen. Zou je toch moeten aanvoelen.

In de geschiedenis van de mensheid zijn reli-gekkies nog nooit respectvol geweest naar andersdenkenden. Dus ik denk dat jij het wel verdient.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Jammer! Ik verdien dit niet maar dat voel je niet aan geloof ik.

Ligt aan je geloof dus.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben zelf gelovig en zoiets snijdt door mijn ziel.

Ben ik ook zo?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In de geschiedenis van de mensheid zijn reli-gekkies nog nooit respectvol geweest naar andersdenkenden. Dus ik denk dat jij het wel verdient.

Als je vrijheid van meningsuiting strafbaar wilt maken, zeker.quote:

Hierboven schrijf ik van niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je vrijheid van meningsuiting strafbaar wilt maken, zeker.

Hier zit je anders mensen te betuttelen dat ze een beetje hun fatsoen moeten houden.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hierboven schrijf ik van niet.

Ja. Niet goed?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier zit je anders mensen te betuttelen dat ze een beetje hun fatsoen moeten houden.

Lijkt me niet. Je kunt je mening uiten en zeggen dat je iets niet respectvol vindt. Maar dat is iets heel anders dan iemand vertellen hoe hij het, conform jouw voorkeur, moet doen. Dat is ongeveer hetzelfde idee wat achter die petitie zit. Mensen hebben immers een vrije keus, een vrije wil en zijn daarnaast dus vrij om zich te uiten.quote:

Maar dat wil je wel. Anders zou je niet ondersteunen dat cartoons strafbaar moeten worden. Respectloos naar andersdenkenden.quote:

Dat wil ik helemaal niet. Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat wil je wel. Anders zou je niet ondersteunen dat cartoons strafbaar moeten worden. Respectloos naar andersdenkenden.

Op zich niets mis mee, maar het is nogal selectief.quote:

Welke petitie...?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Je kunt je mening uiten en zeggen dat je iets niet respectvol vindt. Maar dat is iets heel anders dan iemand vertellen hoe hij het, conform jouw voorkeur, moet doen. Dat is ongeveer hetzelfde idee wat achter die petitie zit. Mensen hebben immers een vrije keus, een vrije wil en zijn daarnaast dus vrij om zich te uiten.

Dat is een ander topic.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet. Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |