Simpel; handhaaf. Je wordt er tenslotte voor betaald.quote:Burgemeester Roland van Kessel doet een oproep om het recht niet in eigen hand te nemen.
Gewoon een rondje over het AZC doen, laat ze maar bewijzen waar ze die fietsen vandaan hebben.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Simpel; handhaaf. Je wordt er tenslotte voor betaald.
Een beetje beveiliger zet die fiets dan even apart gezien de verdachte situatie... Nee, alles lekker laten gebeuren voor je ogen. Lekker bezig.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:40 schreef Straadthont het volgende:
Beveiligers hebben het over asielzoekers die zonder fiets weggaan en met fiets terugkomen.”
Trotse jongens een optie?quote:Op woensdag 4 november 2020 08:46 schreef SicSicSics het volgende:
Begrijpelijk. Het klinkt alleen altijd zo onvriendelijk. Misschien wat aan het imago doen?
Misschien de 'schutterij' weer terugbrengen. Klinkt gelijk een stuk verantwoorder.
Of gewoon 'Buurtpreventie', dan staan de bordjes er ook al direct.
Inderdaad. Laat de burgemeester het COA bijv opdragen om de beveiligers te laten controleren. Dure fiets? Bonnetje! Twee of drie iPhones op zak die je niet ter plekke kan ontgrendelen, in beslag!quote:Op woensdag 4 november 2020 08:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Simpel; handhaaf. Je wordt er tenslotte voor betaald.
Goeie ja.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:46 schreef SicSicSics het volgende:
Of gewoon 'Buurtpreventie', dan staan de bordjes er ook al direct.
Absoluut. Maar dan moeten ze ook zoenen op de foto!quote:
Een beveiliger is geen politieman en zeker geen rechter.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:49 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Een beetje beveiliger zet die fiets dan even apart gezien de verdachte situatie... Nee, alles lekker laten gebeuren voor je ogen. Lekker bezig.
Om het broederschap te tonen?quote:Op woensdag 4 november 2020 08:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Absoluut. Maar dan moeten ze ook zoenen op de foto!
En om de # en George Takei eer aan te doen!quote:
Tsja laten we in maart eens anders gaan stemmen stel ik voor.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:40 schreef Straadthont het volgende:
Bewoners Cranendonck zijn ’stelende asielzoekers’ zat en dreigen met burgerwacht
De inwoners van de Brabantse gemeente Cranendonck zijn de aanhoudende diefstallen van fietsen zat.
Burgemeester Roland van Kessel doet een oproep om het recht niet in eigen hand te nemen. Er zijn volgens Omroep Brabant geluiden dat inwoners knokploegen willen gaan inzetten. Ook komt er een burgerwacht van dertig mensen die door de kernen van de gemeente gaat patrouilleren.
Inwoner Peter Looymans is boos. De fiets van zijn zoontje van elf is gestolen. “Ik heb na de diefstal aangifte gedaan en een foto op Facebook gezet. Drie mensen gaven hetzelfde signalement van een asielzoeker in blauw trainingspak en slippers aan. Ik vind het verschrikkelijk. Het zijn spullen waar wij hard voor gewerkt hebben.”
„Het was een dure fiets. We zitten nu bij een appgroep waarin veel mensen hun verhaal doen. De afgelopen weken stonden er vijftig berichten over fietsen die gestolen zijn. Over winkeldiefstal en over kleding die is gestolen. Ik vind dat niet goed,” zo citeert de Omroep hem.
De laatste weken krijgt Buurtpreventie Cranendonck bijna elke dag een melding van een gestolen fiets. "Op sommige dagen zelfs drie keer per dag. We krijgen heel veel signalen van buurtbewoners die verdachte personen zien wandelen'', vertelt voorzitter Harm van Leuken van de buurtpreventie.
Of elke diefstal gelinkt kan worden aan het asielzoekerscentrum in het dorp, weet Van Leuken niet zeker. ''Maar er zijn wel aanwijzingen dat het hier vandaan komt. Er zijn inwoners met de politie naar het azc gegaan om, met succes, hun eigen fiets terug te halen."
Er zijn ook andere meldingen van heterdaadjes van asielzoekers die een fiets hadden gestolen.
''Inwoners zijn de overlast spuugzat. We krijgen signalen dat er knokploegen geformeerd gaan worden. Mensen willen het heft in eigen hand gaan nemen'', waarschuwt Van Leuken.
Vader Peter is urenlang aan het hek van het AZC gaan staan. „Ik heb fietsen gezien die meer dan vierhonderd euro kosten. Ik heb er 123 geteld. Beveiligers hebben het over asielzoekers die zonder fiets weggaan en met fiets terugkomen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)igen-met-burgerwacht
De vraag is wat ze gaan doen als ze een asielzoeker ergens op betrappen.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lijkt mij geen geval van recht in eigen hand nemen, maar sociale controle uitoefenen wat elke burger mag doen, op iets wat niet mag.
Maw de boel in de gaten houden, buurtpreventie enzo he, iets wat aangemoedigd word door politie zelf.
Minder minder minder?quote:Op woensdag 4 november 2020 08:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Tsja laten we in maart eens anders gaan stemmen stel ik voor.
Rechtserquote:Op woensdag 4 november 2020 09:08 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De vraag is wat ze gaan doen als ze een asielzoeker ergens op betrappen.
Of menen dat ze hem ergens op betrapt hebben.
[..]
Minder minder minder?
Nee! Eerst Kees van der Spek bellen zodat wij ook kunnen meegenieten.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:44 schreef Twiitch het volgende:
Dan ga je met een groep mensen naar het AZC en kijken of jouw fiets ertussen staat, simpel zat. Als ik mijn gejatte fiets ergens zie staan dan pak ik hem ook terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |