Simpel; handhaaf. Je wordt er tenslotte voor betaald.quote:Burgemeester Roland van Kessel doet een oproep om het recht niet in eigen hand te nemen.
Gewoon een rondje over het AZC doen, laat ze maar bewijzen waar ze die fietsen vandaan hebben.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Simpel; handhaaf. Je wordt er tenslotte voor betaald.
Een beetje beveiliger zet die fiets dan even apart gezien de verdachte situatie... Nee, alles lekker laten gebeuren voor je ogen. Lekker bezig.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:40 schreef Straadthont het volgende:
Beveiligers hebben het over asielzoekers die zonder fiets weggaan en met fiets terugkomen.”
Trotse jongens een optie?quote:Op woensdag 4 november 2020 08:46 schreef SicSicSics het volgende:
Begrijpelijk. Het klinkt alleen altijd zo onvriendelijk. Misschien wat aan het imago doen?
Misschien de 'schutterij' weer terugbrengen. Klinkt gelijk een stuk verantwoorder.
Of gewoon 'Buurtpreventie', dan staan de bordjes er ook al direct.
Inderdaad. Laat de burgemeester het COA bijv opdragen om de beveiligers te laten controleren. Dure fiets? Bonnetje! Twee of drie iPhones op zak die je niet ter plekke kan ontgrendelen, in beslag!quote:Op woensdag 4 november 2020 08:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Simpel; handhaaf. Je wordt er tenslotte voor betaald.
Goeie ja.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:46 schreef SicSicSics het volgende:
Of gewoon 'Buurtpreventie', dan staan de bordjes er ook al direct.
Absoluut. Maar dan moeten ze ook zoenen op de foto!quote:
Een beveiliger is geen politieman en zeker geen rechter.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:49 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Een beetje beveiliger zet die fiets dan even apart gezien de verdachte situatie... Nee, alles lekker laten gebeuren voor je ogen. Lekker bezig.
Om het broederschap te tonen?quote:Op woensdag 4 november 2020 08:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Absoluut. Maar dan moeten ze ook zoenen op de foto!
En om de # en George Takei eer aan te doen!quote:
Tsja laten we in maart eens anders gaan stemmen stel ik voor.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:40 schreef Straadthont het volgende:
Bewoners Cranendonck zijn ’stelende asielzoekers’ zat en dreigen met burgerwacht
De inwoners van de Brabantse gemeente Cranendonck zijn de aanhoudende diefstallen van fietsen zat.
Burgemeester Roland van Kessel doet een oproep om het recht niet in eigen hand te nemen. Er zijn volgens Omroep Brabant geluiden dat inwoners knokploegen willen gaan inzetten. Ook komt er een burgerwacht van dertig mensen die door de kernen van de gemeente gaat patrouilleren.
Inwoner Peter Looymans is boos. De fiets van zijn zoontje van elf is gestolen. “Ik heb na de diefstal aangifte gedaan en een foto op Facebook gezet. Drie mensen gaven hetzelfde signalement van een asielzoeker in blauw trainingspak en slippers aan. Ik vind het verschrikkelijk. Het zijn spullen waar wij hard voor gewerkt hebben.”
„Het was een dure fiets. We zitten nu bij een appgroep waarin veel mensen hun verhaal doen. De afgelopen weken stonden er vijftig berichten over fietsen die gestolen zijn. Over winkeldiefstal en over kleding die is gestolen. Ik vind dat niet goed,” zo citeert de Omroep hem.
De laatste weken krijgt Buurtpreventie Cranendonck bijna elke dag een melding van een gestolen fiets. "Op sommige dagen zelfs drie keer per dag. We krijgen heel veel signalen van buurtbewoners die verdachte personen zien wandelen'', vertelt voorzitter Harm van Leuken van de buurtpreventie.
Of elke diefstal gelinkt kan worden aan het asielzoekerscentrum in het dorp, weet Van Leuken niet zeker. ''Maar er zijn wel aanwijzingen dat het hier vandaan komt. Er zijn inwoners met de politie naar het azc gegaan om, met succes, hun eigen fiets terug te halen."
Er zijn ook andere meldingen van heterdaadjes van asielzoekers die een fiets hadden gestolen.
''Inwoners zijn de overlast spuugzat. We krijgen signalen dat er knokploegen geformeerd gaan worden. Mensen willen het heft in eigen hand gaan nemen'', waarschuwt Van Leuken.
Vader Peter is urenlang aan het hek van het AZC gaan staan. „Ik heb fietsen gezien die meer dan vierhonderd euro kosten. Ik heb er 123 geteld. Beveiligers hebben het over asielzoekers die zonder fiets weggaan en met fiets terugkomen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)igen-met-burgerwacht
De vraag is wat ze gaan doen als ze een asielzoeker ergens op betrappen.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lijkt mij geen geval van recht in eigen hand nemen, maar sociale controle uitoefenen wat elke burger mag doen, op iets wat niet mag.
Maw de boel in de gaten houden, buurtpreventie enzo he, iets wat aangemoedigd word door politie zelf.
Minder minder minder?quote:Op woensdag 4 november 2020 08:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Tsja laten we in maart eens anders gaan stemmen stel ik voor.
Rechtserquote:Op woensdag 4 november 2020 09:08 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De vraag is wat ze gaan doen als ze een asielzoeker ergens op betrappen.
Of menen dat ze hem ergens op betrapt hebben.
[..]
Minder minder minder?
Nee! Eerst Kees van der Spek bellen zodat wij ook kunnen meegenieten.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:44 schreef Twiitch het volgende:
Dan ga je met een groep mensen naar het AZC en kijken of jouw fiets ertussen staat, simpel zat. Als ik mijn gejatte fiets ergens zie staan dan pak ik hem ook terug.
Het zijn bijna allemaal veilige landen asielzoekers.....quote:Op woensdag 4 november 2020 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
Wat te denken van: betrapt op een misdrijf, dan per direct het land uit. Ook al word je in het land van herkomst wellicht vermoord.
Eens kijken of ze dan nog het gore lef hebben.
Wat iedere burger mag doen bij een heterdaadje.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:08 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De vraag is wat ze gaan doen als ze een asielzoeker ergens op betrappen.
Of menen dat ze hem ergens op betrapt hebben.
[..]
Minder minder minder?
Het is wel weer een niveautje hoor Janneke.quote:Op woensdag 4 november 2020 10:10 schreef JannekeC5 het volgende:
Wat gebeurt er met de 'asielzoeker' die betrapt is: Een 'links' aai over het bolletje bij een kopje thee of wordt zijn asielaanvraag direct afgewezen...
Bij een heterdaadje zou dat inderdaad mogen.quote:Op woensdag 4 november 2020 10:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat iedere burger mag doen bij een heterdaadje.
Je mag zover gaan als noodzakelijk is om de rat, ik bedoel de crimineel, er van te weerhouden dat hij of zij ontsnapt.
Eenmaal onder bedwang dan moet het daarbij ook ophouden natuurlijk.
Maw burgerarrest en wat daarbij mag gebruikt worden om dat te bewerkstelligen.
Ik denk dat het vooral door Corona komt dat er nu even geen passend toezicht is voor dit type incidenten. In ieder geval heeft het ongetwijfeld de aandachtquote:De afgelopen weken stonden er vijftig berichten over fietsen die gestolen zijn. Over winkeldiefstal en over kleding die is gestolen. Ik vind dat niet goed," zo citeert de Omroep hem (Roland van Kessel; de inwoner).
Lokfiets.quote:Op woensdag 4 november 2020 10:33 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Bij een heterdaadje zou dat inderdaad mogen.
Maar gaat zo'n knokploeg dat goed inschatten?
Als je iemand een fiets ziet pakken dan is dat niet direct een heterdaadje, het kan immers zijn eigen fiets zijn.
En burgers mogen anderen niet staande houden voor controle.
Ja hallo, dan zet iemand een foto daarvan op internet en springen ze allemaal in een bootje. We moeten ze juist niet lokken.quote:
Dat is het voordeel van deze situatiequote:Op woensdag 4 november 2020 10:52 schreef Tengano het volgende:
Ik snap het trouwens niet. Als mijn fiets gestolen was en ik vermoedde dat hij daar stond ging ik hem echt wel halen.
Ik vermoed trouwens dat de mensen uit Cranendonk binnenkort niet op D66 en Groenlinks gaan stemmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door Tengano op 04-11-2020 11:07:41 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Jij denkt dat je wel even het terrein op kan lopen zonder toestemming?quote:Op woensdag 4 november 2020 10:52 schreef Tengano het volgende:
Ik snap het trouwens niet. Als mijn fiets gestolen was en ik vermoedde dat hij daar stond ging ik hem echt wel halen.
Ik vermoed trouwens dat de mensen uit Cranendonk binnenkort niet op D66 en Groenlinks gaan stemmen.
In elk geval zal de beveiliger verdachte zaken melden bij de opdrachtgever. Of die daar vervolgens wat mee doet is denk ik hier het probleem. En een beveiliger mag niet zomaar goederen in beslag nemen.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:49 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Een beetje beveiliger zet die fiets dan even apart gezien de verdachte situatie... Nee, alles lekker laten gebeuren voor je ogen. Lekker bezig.
Goed idee, maar het probleem is dat je als werkende Nederlander iets te verliezen hebt, en de asielzoekers niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 08:44 schreef Twiitch het volgende:
Dan ga je met een groep mensen naar het AZC en kijken of jouw fiets ertussen staat, simpel zat. Als ik mijn gejatte fiets ergens zie staan dan pak ik hem ook terug.
terugstelen?????????????????????quote:Op woensdag 4 november 2020 11:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goed idee, maar het probleem is dat je als werkende Nederlander iets te verliezen hebt, en de asielzoekers niet.
Als jij je eigen fiets terug steelt, is dat diefstal. En kun je gearresteerd worden.
Een paar daagjes cel maakt voor een asielzoeker niet uit, maar voor een normale burger heft dat wél consequenties.
Echter is de falende overheid hier natuurlijk debet aan.
quote:Op woensdag 4 november 2020 11:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als iemand je net van een verdrinkingsdood heeft gered is het nog eens extra ongepast om diegene zijn portemonnee te stelen. Ook als je een kleurtje hebt.
www.indekroeg.nl/onderbuikverhalen/geruchten/#148432.htmlquote:Op woensdag 4 november 2020 11:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar het nieuwsbericht?
En voor je het weet ligt je afgesneden hoofd op het plein omdat je het lef hebt gehad jouw eigen fiets terug te pakken.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goed idee, maar het probleem is dat je als werkende Nederlander iets te verliezen hebt, en de asielzoekers niet.
Als jij je eigen fiets terug steelt, is dat diefstal. En kun je gearresteerd worden.
Een paar daagjes cel maakt voor een asielzoeker niet uit, maar voor een normale burger heft dat wél consequenties.
precies! het beste is zelf ook asielzoeker worden om je eigen fiets terug te halenquote:Op woensdag 4 november 2020 11:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |