abonnement Unibet Coolblue
pi_196032169
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als ik een paar klasgenootjes wil ophalen voor school? Of collega’s voor mijn cruciale beroep? Of wat mij betreft op weg naar een uitvaart met opa en oma.

Zoveel scenario’s denkbaar.
Ik begrijp je punt.In een taxi mag je dus met 5 man incl.chauffeur zitten. Moet je wel een niet-werkend mondkapje op.

Welk genie bij het RIVM heeft dit bedacht?
Leipe shit ouwe
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:19:10 #202
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196032180
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als ik een paar klasgenootjes wil ophalen voor school? Of collega’s voor mijn cruciale beroep? Of wat mij betreft op weg naar een uitvaart met opa en oma.

Zoveel scenario’s denkbaar.
Snap je hoor en ik vind het een kromme maatregel, maar al die dingen die je noemt kan je ook anders aanpakken, zodat je niet met meer dan twee man in een auto hoeft te zitten.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:19:48 #203
408813 crew  trein2000
pi_196032204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ze gaan er misschien van uit dat opa of oma al aanwezig is op de uitvaart.
Mijn overbuurman van dik in de 80 is toeval vandaag per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis wegens een hersenbloeding. Het zou toch wel fijn zijn als ik hem en zijn vrouw morgenavond gewoon weer kan ophalen uit het ziekenhuis.

Om nog maar een voorbeeld te noemen. Die autouitzondering was er niet voor niks. Dit is gewoon dikke ellende terwijl het alternatief nog slechter is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196032226
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik kijk die persconferenties al sinds de zomer niet meer, is toch enkel zuur gelul en 0 kritische vragen van die flapdrol journalisten.

Krijg altijd het gevoel terug op de basisschool te zijn. Dat je zo'n eindeloze toespraak krijgt omdat je niet gedragen hebt volgens de regels.
Dan ook niet zeuren als je er geen donder van snapt.
Of doorzeuren over dat berispen want dat hebben ze de laatste persco's niet meer gedaan. Integendeel zelfs.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:20:32 #205
408813 crew  trein2000
pi_196032228
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Snap je hoor en ik vind het een kromme maatregel, maar al die dingen die je noemt kan je ook anders aanpakken, zodat je niet met meer dan twee man in een auto hoeft te zitten.
Ja lekker met z’n 500en in het OV. Nee dat is veilig. :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:20:43 #206
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196032234
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/enterta(...)els-openblijven.html
[..]

Nee, ik volg deze redenatie niet. De reisbewegingen naar de bieb of het museum, die slaan op het geheel toch nog geen deuk in een pakje boter? In hoeverre is sluiting dan "noodzakelijk"?
Is ook niet noodzakelijk, maar ze moeten het wel doen lijken alsof ze iets doen. De plekken met veel meer reisbewegingen (scholen/werk/winkels bv) willen ze niet aan komen, dus dan maar dit soort symbool maatregelen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 21:22:09 #207
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196032253
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, het is voor iedereen echt even een kut tijd (wens je vrouw maar veel sterkte). Die muren komen snel op je af als je zoveel thuis zit. Wij krijgen als het goed is de sleutels van ons nieuwe koophuis (nu ook nog huurhuis) over drie weken, maar zitten ook echt te hopen dat eventuele klusjes (en overdracht bij notaris bv) wel gewoon door kunnen blijven gaan.

Uiteindelijk zie ik hier door de dagen heen echt hele goede vraagstukken voorbij komen. En zo weinig bij het kabinet zelf. Het is bij mij vooral frustratie dat dingen die hier besproken worden (en zo logisch klinken) eigenlijk niks uithalen. We proberen elkaar hier continue om te praten en we houden eindeloze discussies, maar uiteindelijk veranderd er niks. Het bereik naar het kabinet is er niet.
Ik hoop dat alles doorgaat met je huis!

Over die discussies, die zijn voor mij echt een lichtpunt (niet eens een lichtpuntje). Ik merk dat het ontzettend waardevol is om een discussie te kunnen voeren met mensen die in hetzelfde schuitje zitten, die dezelfde uitdagingen hebben. Tuurlijk klaag ik ook, maar ik kan niet eens meer tellen hoeveel de mensen in dit topic en het positiviteitstopic me geleerd hebben, vele malen meer dan wat je tijdens de talkshows etc mee krijgt.

Ik vind het al erg fijn om gewoon te lezen hoe het ook zou kunnen, hoe anderen dingen ervaren en hoe zij in de situatie staan. Ik merk dat ik me soms moet dwingen om even een paar uur niet mee te lezen om wat werk af te krijgen :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196032260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mijn overbuurman van dik in de 80 is toeval vandaag per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis wegens een hersenbloeding. Het zou toch wel fijn zijn als ik hem en zijn vrouw morgenavond gewoon weer kan ophalen uit het ziekenhuis.

Om nog maar een voorbeeld te noemen. Die autouitzondering was er niet voor niks. Dit is gewoon dikke ellende terwijl het alternatief nog slechter is.
Ik denk dat je mijn opmerking wat cynisch moet lezen dan snap je dat ik het ook een kromme regeling vind.
pi_196032323
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als ik een paar klasgenootjes wil ophalen voor school? Of collega’s voor mijn cruciale beroep? Of wat mij betreft op weg naar een uitvaart met opa en oma.

Zoveel scenario’s denkbaar.
Inderdaad zeg. Dat je met drie personen in een auto zit wil immers niet zeggen dat je ook als een groepje bent ingestapt, of gaat uitstappen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:25:10 #210
408813 crew  trein2000
pi_196032358
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. Dat je met drie personen in een auto zit wil immers niet zeggen dat je ook als een groepje bent ingestapt, of gaat uitstappen.
Vooral als je bedenkt wat het alternatief is. Namelijk het OV. Waar je met nog veel meer mensen in 1 voertuig zit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196032391
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan ook niet zeuren als je er geen donder van snapt.
Of doorzeuren over dat berispen want dat hebben ze de laatste persco's niet meer gedaan. Integendeel zelfs.
Snap er genoeg van, heb daar geen persco van Peppie en Kokkie voor nodig.
pi_196032403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. Dat je met drie personen in een auto zit wil immers niet zeggen dat je ook als een groepje bent ingestapt, of gaat uitstappen.
Eigenlijk ben je dan dus een soort taxi. :)
pi_196032449
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vooral als je bedenkt wat het alternatief is. Namelijk het OV. Waar je met nog veel meer mensen in 1 voertuig zit.
Niet perse, ik pik m'n ouders wel eens op en dat mag feitelijk ook niet meer, want we behoren niet meer tot hetzelfde huishouden. Een ander mogelijk alternatief is dan, los van het OV (waar zij sowieso nooit van gebruik maken), om in hun eigen auto achter mij aan te rijden. Maar goed, ik begrijp het punt. Het is zo onlogisch en krom allemaal.
pi_196032492
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je dan dus een soort taxi. :)
He, verrek. Aanmelden bij Uber en ik mag wel meer mensen aan boord! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 21:31:08 #215
5428 crew  miss_sly
pi_196032500
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, het is voor iedereen echt even een kut tijd (wens je vrouw maar veel sterkte). Die muren komen snel op je af als je zoveel thuis zit. Wij krijgen als het goed is de sleutels van ons nieuwe koophuis (nu ook nog huurhuis) over drie weken, maar zitten ook echt te hopen dat eventuele klusjes (en overdracht bij notaris bv) wel gewoon door kunnen blijven gaan.

Uiteindelijk zie ik hier door de dagen heen echt hele goede vraagstukken voorbij komen. En zo weinig bij het kabinet zelf. Het is bij mij vooral frustratie dat dingen die hier besproken worden (en zo logisch klinken) eigenlijk niks uithalen. We proberen elkaar hier continue om te praten en we houden eindeloze discussies, maar uiteindelijk veranderd er niks. Het bereik naar het kabinet is er niet.
Is dat al over drie weken, de sleutel van het nieuwe huis? Gaat hard!
Ik hoop heel erg dat alles gewoon door kan gaan voor jullie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196032503
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je snapt het en gaat door voor de vakantievoucher.
Eén van de drie loopt op een ander moment want je mag ook geen groep vormen of ze naar huis brengen.

Worden vermakelijke tijden die ik vooral zie als testKees.
Wordt verschrikkelijk. Wandelen met 3 vrienden was het enige wat ik als alleenstaande nog mocht doen.

Vrienden bezoeken is er niet meer bij. Sporten niet,uitgaan niet. Ik wordt langzaam gek hier binnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196032548
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wordt verschrikkelijk. Wandelen met 3 vrienden was het enige wat ik als alleenstaande nog mocht doen.

Vrienden bezoeken is er niet meer bij. Sporten niet,uitgaan niet. Ik wordt langzaam gek hier binnen.
Waarom mag je je vrienden niet bezoeken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196032555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/enterta(...)els-openblijven.html
[..]

Nee, ik volg deze redenatie niet. De reisbewegingen naar de bieb of het museum, die slaan op het geheel toch nog geen deuk in een pakje boter? In hoeverre is sluiting dan "noodzakelijk"?
De spreiding bij soort zaken lijkt me ook veel groter (theaters met reserveringen, bibliotheek wat waarschijnlijk gedurende de dag bezoekers krijgt) in tegenstelling tot winkels waar vooral piekdrukte op de koopavonden en zaterdag is.
Er zal vast een economische afweging aan zitten.

Het stoort bij vooral dat we van een tijdelijke periode van strengere maatregelen, gaan naar een periode van nog strengere maatregelen, de tijdelijke maatregelen vervolgens verlengen en daarna weer dreigen met nog strengere regels.

Ik ga er maar vanuit dat ze een bepaald doel voor ogen hebben en dat ze inmiddels toch wel een inschatting kunnen maken wat daarvoor nodig is ipv dit continu op en afschalen.

Het stoort me ook dat er schijnbaar wel in de gaten hebben in welke regio's het fout gaat. Op basis daarvan kunnen ze ook vast inschatten waarom het fout gaat.
Maar ipv daar iets aan te doen pakken we de boetehamer voor heel Nederland.


Vervolgens wordt er weer wat gehamerd over thuiswerken (maar zelf lekker in het catshuis of de 2e kamer zitten) l, proberen we een app in te zetten (waar vervolgens weinig reclame voor wordt gemaakt) etc
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:33:50 #219
408813 crew  trein2000
pi_196032564
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wordt verschrikkelijk. Wandelen met 3 vrienden was het enige wat ik als alleenstaande nog mocht doen.

Vrienden bezoeken is er niet meer bij. Sporten niet,uitgaan niet. Ik wordt langzaam gek hier binnen.
Ik bemoei me wel eens met een clubje wat als doel heeft het bevorderen van sociale cohesie in de wijk.

We hadden een mooi coronaproof programma in elkaar gedraaid. Maar dat gaat nu ook weer stoppen vrees ik, gaat weer een hoop verborgen leed opleveren

Veel sterkte!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196032578
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wordt verschrikkelijk. Wandelen met 3 vrienden was het enige wat ik als alleenstaande nog mocht doen.

Vrienden bezoeken is er niet meer bij. Sporten niet,uitgaan niet. Ik wordt langzaam gek hier binnen.
De dooddoener om je op te vrolijken: We zitten in een pandemie, het is eenmaal niet anders. Accepteren. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196032580
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wordt verschrikkelijk. Wandelen met 3 vrienden was het enige wat ik als alleenstaande nog mocht doen.

Vrienden bezoeken is er niet meer bij. Sporten niet,uitgaan niet. Ik wordt langzaam gek hier binnen.
Heb hetzelfde probleem met een andere hobby. Twee weken die zieke regel is nog goed vol te houden, maar vrees dat het langer gaat duren.
Leipe shit ouwe
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:34:40 #222
408813 crew  trein2000
pi_196032588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De spreiding bij soort zaken lijkt me ook veel groter (theaters met reserveringen, bibliotheek wat waarschijnlijk gedurende de dag bezoekers krijgt) en winkels vooral piekdrukte op de koopavonden en zaterdag.
Er zal vast een economische afweging aan zitten.

Het stoort bij vooral dat we van een tijdelijke periode van strengere maatregelen, gaan naar een periode van nog strengere maatregelen, de tijdelijke maatregelen vervolgens verlengen en daarna weer dreigen met nog strengere regels.

Ik ga er maar vanuit dat ze een bepaald doel voor ogen hebben en dat ze inmiddels toch wel een inschatting kunnen maken wat daarvoor nodig is ipv dit continu op en afschalen.

Het stoort me ook dat er schijnbaar wel in de gaten hebben in welke regio's het fout gaat. Op basis daarvan kunnen ze ook vast inschatten waarom het fout gaat.
Maar ipv daar iets aan te doen pakken we de boetehamer voor heel Nederland
Ik vraag me steeds meer af of er überhaupt wel een plan is. Het lijkt nu vooral God zegene de greep.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:34:56 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196032596
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wordt verschrikkelijk. Wandelen met 3 vrienden was het enige wat ik als alleenstaande nog mocht doen.

Vrienden bezoeken is er niet meer bij. Sporten niet,uitgaan niet. Ik wordt langzaam gek hier binnen.
Kalm aan :Y) ..... op Fok is altijd plaats voor gelijkgestemden en vaak al wat verder doorgedraaid.
Het went en de wereld wordt steeds overzichtelijker. >:O
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:35:10 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196032604
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vraag me steeds meer af of er überhaupt wel een plan is. Het lijkt nu vooral God zegene de greep.
Het plan is wachten op een vaccin.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196032613
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Niet perse, ik pik m'n ouders wel eens op en dat mag feitelijk ook niet meer, want we behoren niet meer tot hetzelfde huishouden. Een ander mogelijk alternatief is dan, los van het OV (waar zij sowieso nooit van gebruik maken), om in hun eigen auto achter mij aan te rijden. Maar goed, ik begrijp het punt. Het is zo onlogisch en krom allemaal.
Heb het 3 keer gelezen, maar deze snap ik even niet.
Jij haalt ze op, maar ze rijden nog steeds zelf auto kennelijk. Als jij ze niet ophaalt, dan is het alternatief achter je aanrijden? Huh? Rijd je ze elke keer naar het vreemde of zien ze de weg niet als ze niet een auto kunnen volgen? :?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:35:43 #226
408813 crew  trein2000
pi_196032618
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het plan is wachten op een vaccin.
En tot die tijd blijven we in lockdown? Dat kan toch niet man :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:36:18 #227
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196032636
Het sentiment - en sowieso de sfeer van onvermijdelijkheid die er rondom hing - over strenge maatregelen en lockdown is de afgelopen weken wel behoorlijk omgeslagen lijkt het.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:36:41 #228
408813 crew  trein2000
pi_196032647
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De dooddoener om je op te vrolijken: We zitten in een pandemie, het is eenmaal niet anders. Accepteren. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zullen we ook eens wat solidariteit tonen met groepen wiens grootste probleem niet Corona is? Dan denk ik aan ZZP’ers, alleenstaanden, etc.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 21:36:45 #229
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196032652
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En tot die tijd blijven we in lockdown? Dat kan toch niet man :')
Tot die tijd gaan we lekker heen en weer jojo'en tussen wat lichtere maatregelen, gedeeltelijke lockdown, verzwaarde gedeeltelijke lockdown en waakzame maatregelen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:36:54 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196032660
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En tot die tijd blijven we in lockdown? Dat kan toch niet man :')
Hé, het is niet mijn plan. Het is het plan van zo ongeveer alle regeringsleiders in de westerse wereld.

We hebben exact één beleidsmiddel, en dat is het opleggen van beperkingen aan de bevolking. Andere opties liggen niet op tafel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:37:03 #231
408813 crew  trein2000
pi_196032663
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:36 schreef VoMy het volgende:
Het sentiment - en sowieso de sfeer van onvermijdelijkheid die er rondom hing - over strenge maatregelen en lockdown is de afgelopen weken wel behoorlijk omgeslagen lijkt het.
Welke omslag zie jij?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:37:25 #232
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196032671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:18 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt.In een taxi mag je dus met 5 man incl.chauffeur zitten. Moet je wel een niet-werkend mondkapje op.

Welk genie bij het RIVM heeft dit bedacht?
De maatregelen worden bedacht en ingevoerd door de regering.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:37:54 #233
408813 crew  trein2000
pi_196032684
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hé, het is niet mijn plan. Het is het plan van zo ongeveer alle regeringsleiders in de westerse wereld.

We hebben exact één beleidsmiddel, en dat is het opleggen van beperkingen aan de bevolking. Andere opties liggen niet op tafel.
Er is ook geen andere lange termijn oplossing. Maar op de korte termijn zijn er best andere opties denkbaar,
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:38:45 #234
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196032709
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Welke omslag zie jij?
Een lockdown is minder populair geworden en het stapelen van steeds strengere maatregelen al helemaal. Zo lijkt het.
pi_196032715
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zullen we ook eens wat solidariteit tonen met groepen wiens grootste probleem niet Corona is? Dan denk ik aan ZZP’ers, alleenstaanden, etc.
Ligt eraan of ze ook corona hebben, dan kunnen we namelijk met ze alle heel solidair.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:40:21 #236
408813 crew  trein2000
pi_196032755
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

De maatregelen worden bedacht en ingevoerd door de regering.
Ligt er aan hoor. Soms zijn die omt adviezen heel gericht/specifiek. De andere keer is het meer de regering die iets zelf bedenkt.

Het is uiteraard wel de regering die het uiteindelijk invoert.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:41:16 #237
408813 crew  trein2000
pi_196032777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een lockdown is minder populair geworden en het stapelen van steeds strengere maatregelen al helemaal. Zo lijkt het.
Ik merk bij mezelf iig dat dat klopt. Maar daardoor is he voor mij wel lastig om het maatschappelijke sentiment te duiden.

Wat meer vanuit de helikopter is dat wel zorgwekkend overigens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196032785
Ik zou dit weekend een lift krijgen van een vriend met zijn vriendin naar mijn ouders... Nu mag ik lekker 2.5 uur in het ov, 2 treinen en een bus ipv 50 minuten auto :(
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:41:56 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196032792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ligt er aan hoor. Soms zijn die omt adviezen heel gericht/specifiek. De andere keer is het meer de regering die iets zelf bedenkt.

Het is uiteraard wel de regering die het uiteindelijk invoert.
Dat van die taxi's enzo, dat lijkt me detailwerk dat van de regering komt. Toch? OMT lijkt me iets dat de gebieden schetst waarin je de maatregelen kan zoeken, zoals: sluiten van de detailhandel, sluiten van de café's. Lijkt mij hoor, ik zit er niet bij natuurlijk.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 21:42:31 #240
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196032809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:36 schreef VoMy het volgende:
Het sentiment - en sowieso de sfeer van onvermijdelijkheid die er rondom hing - over strenge maatregelen en lockdown is de afgelopen weken wel behoorlijk omgeslagen lijkt het.
Dat is best logisch. Vorige week was er nog een persconferentie (dat persmoment) dat we op moesten blijven letten. Dat er een kentering in de secundaire cijfers te zien was en dat de (geschatte R) rond de 0,88 zou zitten, ofwel dat het de goede kant op ging.

Deze persconferentie staat in schril contract met het vorige verhaal en wordt ook niet echt lekker uitgelegd. Hoe het gezegd werd: "Ja de cijfers dalen, maar niet hard genoeg". Hadden ze verwacht dat in die korte tijd tussen dat vorige persmoment en nu we ineens op 1000 per dag zouden zitten? Dan wordt erbij gezegd dat de cijfers niet snel genoeg omlaag gaan.

Net als Rutte die tijdens de persco zei: "Elke dag om 14.15 gaat mijn bloeddruk even omhoog". Ik snap wat ie wil zeggen, maar Rutte en de Jonge zouden de enigen moeten zijn waar die bloeddruk niet omhoog gaat, want die duiding wordt door het RIVM voor ze gedaan. Die duiding was er vorige week ook, dus het is een beetje raar dat er nu gezegd wordt dat het niet snel genoeg gaat.

De berekening die jij dagelijks maakt is een mooi voorbeeld. Die berekeningen maakt het RIVM ook, dus ze weten echt wel dat de ziekenhuizen na-ijlen op de besmettingen en de IC's daarna pas komen. Het verhaal van vandaag komt gewoon niet overeen met de eerdere persco's, en dan denk je nu wel: Waarom heb je dit niet vorige week gedaan zodat we hier eerder uit hadden geweest?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196032829
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ligt er aan hoor. Soms zijn die omt adviezen heel gericht/specifiek. De andere keer is het meer de regering die iets zelf bedenkt.

Het is uiteraard wel de regering die het uiteindelijk invoert.
Als ze nu ook ff de GGD de opdracht geven om het BCO specifieker uit te voeren, kan er misschien nog eens gerichter beleid gevoerd worden als er toch een derde golf zich aankondigt. }:|
pi_196032845
Wat ik oprecht sneu vind: de laatste keren dat ik in de bibliotheek ben geweest kon je er al een kanon afschieten, als er ergens goede regels waren! Aan de grote (!) leestafel zaten een paar oudere mensen rustig hun krantje te lezen. Een gaf ook aan dat dit een van de enige plekken was, waar hij nog even veilig het huis uit kon. Ikzelf "overleef" zo'n periode heus, maar voor deze mensen vind ik het oprecht erg sneu.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:43:59 #243
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196032855
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:41 schreef AlohA het volgende:
Ik zou dit weekend een lift krijgen van een vriend met zijn vriendin naar mijn ouders... Nu mag ik lekker 2.5 uur in het ov, 2 treinen en een bus ipv 50 minuten auto :(
Treinreizen is mooi. Enige uitje dat er nog is zowat. Koffie kopen bij de Kiosk, Gezond Verstand bij de AKO en in de trein van Eindhoven naar Den Helder en terug.
pi_196032863
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tot die tijd gaan we lekker heen en weer jojo'en tussen wat lichtere maatregelen, gedeeltelijke lockdown, verzwaarde gedeeltelijke lockdown en waakzame maatregelen?
Je zou inmiddels wel mogen hopen dat ze een reëele inschatting kunnen maken van welke regels welk effect hebben.

Als ze 3 weken geleden een target hadden dan is het wel een flater als je er vervolgens zover naast zit met je maatregelen dat je hele bedrijfstakken nog dicht moet doen.

Wat is nu overweging om het nu wel te doen en niet drie weken geleden.
Waarom dacht je destijds dat het tijdelijk was en inmiddels gaat het over 2,5 maand.
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:44:19 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196032870
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vraag me steeds meer af of er überhaupt wel een plan is. Het lijkt nu vooral God zegene de greep.
FlattenTheCurve Nu dan Hameren en Dansen... totdat er "Drie wijzen uit het Oosten" komen met een mooie Kerstboodschap. Iets met "opvliegen en neerdalen" of in Januari "vriezen en dooien" om het "Vaccin op Koers" te houden die het lichtende virus moet uitdoven.

Zelf zou ik ook graag wat meer zien in vorm van Plan A, B en C voor resp zich (g)een vaccin aandiend, wanneer dit niet de soelaas biedt en zo ja precies wanneer voor wie.
Iets met Fallback lijkt mij sws handig om wat mee(r) te kunnen plannen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 21:45:19 #246
408813 crew  trein2000
pi_196032890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat van die taxi's enzo, dat lijkt me detailwerk dat van de regering komt. Toch? OMT lijkt me iets dat de gebieden schetst waarin je de maatregelen kan zoeken, zoals: sluiten van de detailhandel, sluiten van de café's. Lijkt mij hoor, ik zit er niet bij natuurlijk.
Voorbeeld:
quote:
Winkels en retail
Het winkelen buiten de levensmiddelenbranche zou kunnen worden ontmoedigd door eventueel aangepaste openingstijden. Winkels moeten een deurbeleid m.b.t. het aantal klanten uitvoeren en de 1,5-meter-afstand- maatregel en looproutes in de winkels faciliteren. Ook kan gedacht worden aan het tijdelijk sluiten van outletcentra
Uit het 80ste advies. Het begint heel algemeen met ‘eventueel aangepaste openingstijden’ en eindigt met iets heel specifieks namelijk het sluiten van outletcentra.

Valt niet exht een peil op te trekken, moeten we dit advies afwachten. Zal morgen wel openbaar worden,
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196032910
Dan te bedenken dat je hier in Zurich nog gewoon een kroeg binnen kan lopen om bier te kappen (tot 2300).

Elk land heeft zo z'n eigen Coronaversie. :')
pi_196032927
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom mag je je vrienden niet bezoeken?
Omdat we dan ook over de grens gaan. Als ik mij strikt aan de regels hou.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196032929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is best logisch. Vorige week was er nog een persconferentie (dat persmoment) dat we op moesten blijven letten. Dat er een kentering in de secundaire cijfers te zien was en dat de (geschatte R) rond de 0,88 zou zitten, ofwel dat het de goede kant op ging.

Deze persconferentie staat in schril contract met het vorige verhaal en wordt ook niet echt lekker uitgelegd. Hoe het gezegd werd: "Ja de cijfers dalen, maar niet hard genoeg". Hadden ze verwacht dat in die korte tijd tussen dat vorige persmoment en nu we ineens op 1000 per dag zouden zitten? Dan wordt erbij gezegd dat de cijfers niet snel genoeg omlaag gaan.
Mee eens. Misschien gaat de briefing meer duidelijkheid brengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196032949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mee eens. Misschien gaat de briefing meer duidelijkheid brengen.
Wanneer is er weer een briefing?
It's better to regret something you did than something you didn't do
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')