abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2020 @ 23:29:39 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196012021
quote:
Politie: een dode, meerdere zwaargewonden na aanval in Wenen

WENEN - Bij een aanval in Wenen zijn tenminste een dode en meerdere zwaargewonden gevallen. Dat bevestigt de Oostenrijkse politie. Onder de gewonden is een politieagent. Een dader is doodgeschoten. Volgens de politie is er op zes plekken geschoten en zijn er meerdere gewapende daders. De minister van Binnenlandse Zaken Karl Nehammer spreekt van ,,een schijnbare terroristische aanslag."

De aanval vond rond 20.00 uur plaats in de Seitenstettengasse. De politie roept inwoners van Wenen met klem op om openbare plaatsen en het openbaar vervoer in de stad te mijden. ,,Als je op straat bent, zoek dan een schuilplaats! De joodse raad vraagt haar leden om hun woningen niet te verlaten.

De aanval vond rond 20.00 uur plaats in de Seitenstettengasse. De politie roept inwoners van Wenen met klem op om openbare plaatsen en het openbaar vervoer in de stad te mijden. ,,Als je op straat bent, zoek dan een schuilplaats! De joodse raad vraagt haar leden om hun woningen niet te verlaten.

Onduidelijk is nog of de synagoge in de straat het doelwit was van de aanval. Volgens de Oostenrijkse krant Kronen Zeitung heeft een aanslagpleger zich met een bomgordel bij de synagoge in de Seitenstettengasse opgeblazen. Andere verdachten zouden nog op de vlucht zijn. Ooggetuigen laten weten minstens vijftig schoten gehoord te hebben. Een groot gebied rondom de synagoge is afgezet.

De voorzitter van de Israëlitische geloofsgemeenschap in Oostenrijk kan niet zeggen of de synagoge in de Seitenstettengasse het doelwit was. Het gebouw was gesloten ten tijde van de schietpartij, twittert Oskar Deutsch.

Een woordvoerder van het ministerie laat weten dat plekken waar is geschoten allemaal in de buurt zijn van de straat met de synagoge. Hij kon niet bevestigen, maar ook niet uitsluiten dat er een dader is met een bomgordel.

Terreuraanslag
In de Mariahilferstrasse zou een gijzeling plaatsvinden. De politie roept op geen video's en foto's van de operatie op sociale media te plaatsen, maar om ze aan hen te sturen.

Er zou inmiddels een verdachte opgepakt zijn na meerdere schotenwisselingen in de binnenstad. Er zou ook op burgers zijn geschoten. Op een video zijn verschillende personen bij de centrale Schwedenplatz te zien die een vuurgevecht met de politie leveren.

Florian Klenk, hoofdredacteur van het weekblad Falter, was getuige van de schietpartij, die direct onder zijn redactie plaatsvond: ,,Dit is een terreuraanslag op de Weense synagoge. Er is een dode en er zijn meerdere gewonden", stelt Klenk, waarbij hij zich beroept op directe informatie van het Oostenrijkse ministerie van Binnenlandse Zaken. ,,De dader of daders zijn nog voortvluchtig."

Een woordvoerder van de Vienna Health Association laat weten dat er drie gewonden zijn opgenomen. Zij zijn zwaargewond. Christopth Mierau kon nog niet zeggen of het gaat om schotwonden of verwondingen opgelopen door een explosie.

Metrolijnen U1, U2, U3 en U4 stoppen maandagavond niet in de binnenstad van Wenen. De lijnen worden omgeleid of ingekort, zo maakte de Wiener Linien bekend.

'Verschrikkelijke aanslag'
Bondskanselier Sebastian Kurz bedankt op Twitter alle hulpdiensten. Kurz zegt blij te zijn dat er al een dader is geëlimineerd. ,,We zullen ons nooit laten intimideren door terrorisme en zullen deze aanvallen met alle middelen bestrijden." Ook maakt hij bekend dat het leger wordt ingezet. ,,Het hele land is in gedachten met de slachtoffers, gewonden en hun families, aan wie ik mijn diepste deelneming betuig."

Minister-president Mark Rutte spreekt op Twitter van ,,een verschrikkelijke aanslag." ,,Namens Nederland heb ik Sebastian Kurz zojuist onze onvoorwaardelijke steun betuigd met de slachtoffers, hun families en de Oostenrijkse regering bij het verwerken van deze afschuwelijke daad."

De Nederlandse ambassadeur in Oostenrijk roept mensen in Wenen op om binnen te blijven. ,,De politie-inzet in Wenen gaat nog door. Als u in de stad bent, blijf binnen!", schrijft Aldrik Gierveld op Twitter.

De Franse president Emmanuel Macron laat weten dat de Fransen de schok en het verdriet van de Oostenrijkers delen na de aanslag. ,,Na Frankrijk is het een bevriend land dat wordt aangevallen. Dit is ons Europa. Onze vijanden moeten weten met wie ze te maken hebben. We zullen nergens aan toegeven."

https://www.telegraaf.nl/(...)n-na-aanval-in-wenen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196012028
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 23:19 schreef Repentless het volgende:
Macron:

[ twitter ]

Die windt er geen doekjes om. Dit is ons Europa, en onze vijanden moeten weten met wie ze te maken hebben. Dat is wel de meest ferme taal van een Europese leider die ik tot nu toe gehoord heb n.a.v. een aanslag.
Als het 'ons' Europa is, waarom hebben we de afgelopen jaren dan achteloos miljoenen vijandigen als hooggeëerde gasten verwelkomd? :?

Juichen in reactie op een zoveelste reeks loze woorden die volgen op religieus gedreven bloedvergieten. :') De notie van een onderscheid tussen een gematigde islam en een zogenaamd compleet ongerelateerde kwaadaardige islam van de "islamisten". :')
pi_196012031
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196012038
Is er al iets van een reden waarom Wenen? Zal wel te snel zijn maar toch.
pi_196012051
Zieke beelden zeg.
pi_196012053
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:31 schreef Scrummie het volgende:
Is er al iets van een reden waarom Wenen? Zal wel te snel zijn maar toch.
Nee, Steve zegt zelfs dat de terroristische aanslag nog bezig is.

Dat er nog gewapende mannen rondlopen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 2 november 2020 @ 23:32:49 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196012054
twitter
  maandag 2 november 2020 @ 23:33:16 #8
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_196012060
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:31 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Oh? Waar dan?
twitter
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_196012063
pi_196012068
Hoe gaat dit de Amerikaanse verkiezingen beïnvloeden?
pi_196012076
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:34 schreef MCH het volgende:
Niet, lijkt me.
  maandag 2 november 2020 @ 23:34:54 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196012080
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:37 schreef Zipportal het volgende:
OP kan wel een update gebruiken.
done
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196012081
Waarom Wenen? Topografisch foutje?
pi_196012085
quote:
Niet Trump ging toch al winnen
pi_196012089
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:33 schreef gniffie het volgende:

[..]

[ twitter ]
Even relevant als complotgekkies die een politicus uitschelden voor kindermisbruiker. Verwerpelijk, maar gelukkig niet meer dan geschreeuw in de kantlijn.
pi_196012093
quote:
Niet.
pi_196012102
Gaat maar door.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 23:37:00 ]
pi_196012106
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:35 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Niet Trump ging toch al winnen
Dus Biden?
pi_196012107
quote:
Ze weten niet eens waar Oostenrijk ligt.
pi_196012112
twitter
  maandag 2 november 2020 @ 23:37:15 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196012113
Dit topic gaat niet over de Amerikaanse verkiezingen.
  FOK!fotograaf maandag 2 november 2020 @ 23:37:58 #22
842 Zorro
Z
pi_196012123
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:36 schreef Zipportal het volgende:

[..]

"Austria? Dat is met die kangoeroes toch?"
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 2 november 2020 @ 23:37:59 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196012125
quote:
America first
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_196012142
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:36 schreef Zipportal het volgende:

[..]

_O-
  maandag 2 november 2020 @ 23:40:12 #25
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196012152
Da's toch een rijk land in het Oosten?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')