Ja dat klopt maar de pot steunt wel af op het materiaal tussen het frame en de wand.quote:Op maandag 2 november 2020 11:58 schreef Frixel het volgende:
Is het niet zo dat het toilet "hangt" aan het frame?
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
giboquote:Op maandag 2 november 2020 17:55 schreef Fred het volgende:
Voor een wc wordt toch vrijwel altijd gipsplaat gebruikt?
Wij hebben ook Dumawallquote:Op maandag 2 november 2020 11:35 schreef Frixel het volgende:
Hallo,
Ik vraag mij af of ik als voorzetwand voor het hangend toilet ook de groene gipsplaten kan gebruiken?
Ik heb er daar namelijk nog veel van over en het scheelt in de kosten aanzienlijk als ik een 18mm multiplex plaat moet kopen.
Achterwand word NIET betegeld maar er komt PVC dumawall (massief) tegenaan.
Gezien de drukbelasting van de pot vraag ik mij af of ik daar dus die groene gipsplaten voor kan gebruiken?
Dat dacht ik ook. Althans mijn inbouwtoilet kwam inclusief bijbehorende voorgeboorde groene gipsplaten vanaf de fabrikant. En dat werkt prima.quote:Op maandag 2 november 2020 17:55 schreef Fred het volgende:
Meteen betegelklaarquote:Op maandag 2 november 2020 17:55 schreef Fred het volgende:
Ja TS (topicstarter), dat heb ik in de OP (openingspost) idd gelezen, zoals je in mijn 1e reactie in dit topic kunt zien.quote:
quote:
Vocht en OSB/MDF en zeker spaanplaat, is wat mindere combinatie.quote:Op dinsdag 3 november 2020 08:34 schreef Watuntrik het volgende:
Neem liever MDF of OSB of zelfs spaanplaat zou nog beter zijn dan gipsplaat.
OSB is redelijk vochtbestendig, er bestaat ook watervast verlijmd spaanplaat.quote:Op dinsdag 3 november 2020 08:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Vocht en OSB/MDF en zeker spaanplaat, is wat mindere combinatie.
Heb eens bij een kantoor gezien dat die plaat gebroken was. Tegels lagen er ook vanaf. KAn je alles wegslopen afvoeren en weer opnieuw opbouwen. Dubbel werk voor een paar pegels besparing.quote:Op dinsdag 3 november 2020 08:44 schreef tux87 het volgende:
Bespaar hier niet op, gebruik gewoon 18mm multiplex. Half plaatje is genoeg en kost een paar tientjes. Goedkoper dan een gebroken wc pot later.
Stinkt het al naar pis?quote:Op donderdag 5 november 2020 16:34 schreef _VoiD_ het volgende:
ik heb hier thuis watervast multiplex met daarop groene gipsplaat gedaan. Hangt al 3 jaar als een huis (ook met grote volwassenen gebruik).
Muur is ook niet betegeld,
dit dus nooit geen problemen mee gehad doe goedkope oplossing en je kunt binnen kort opnieuw dat kan ik je voorspellen, meer kosten en meer werkquote:Op donderdag 5 november 2020 16:34 schreef _VoiD_ het volgende:
ik heb hier thuis watervast multiplex met daarop groene gipsplaat gedaan. Hangt al 3 jaar als een huis (ook met grote volwassenen gebruik).
Muur is ook niet betegeld,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop