abonnement Unibet Coolblue
pi_195991944
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:01 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

:')
In de krant staat ook een leuk stukje erover

quote:
PSV creëert een rel, waar de sector meer dan ooit gebaat is bij eenheid
PSV vroeg vergeefs om uitstel van de wedstrijd tegen ADO Den Haag en stelde de situatie dramatischer voor dan die was. Vervolgens won de ploeg heel eenvoudig: 4-0.
John Graat 1 november 2020, 20:06


De wedstrijd die PSV helemaal niet had willen spelen, werd in het eigen Philips Stadion heel simpel gewonnen van het zwakke ADO Den Haag. Dat was niet zo gek, gezien de veel grotere kwaliteit in de Eindhovense ploeg. Tegen ADO stond er een elftal dat op zijn minst eredivisiewaardig was en allerminst armoedig oogde, met peperdure spelers als Götze, Zahavi en Sangaré en de Nederlandse internationals Malen en Ihattaren. Een brede selectie is de luxe van een topclub. “En ze waren fit hoor. Het spelen van twee wedstrijden per week is voor deze spelers geen probleem”, zei Dante Rigo, huurling van PSV bij ADO.

Toch vond PSV dat het zo zwaar getroffen was door de coronapandemie dat het de KNVB de afgelopen dagen meerdere malen verzocht deze wedstrijd uit te stellen. Negen besmettingen in de selectie én nog een aantal andere niet fitte spelers, stelde PSV. Met het oog op het drukke Europese programma zou het ‘in het belang van het Nederlandse voetbal’ zijn om de wedstrijd tegen ADO naar de kerstperiode te verschuiven. Het laatste verzoek van zaterdag werd pas zondagmorgen om 11.30 uur vanuit Zeist beantwoord: nee. Daar was trainer Roger Schmidt verontwaardigd over: “Ze snappen niets van voetbal.”
Gerbrands: gebrek aan compassie bij de KNVB

Algemeen directeur Toon Gerbrands was ronduit woest over de gang van zaken. Hij hekelde het gebrek aan compassie van de KNVB en aan duidelijkheid in de regels. De uithaal richting Zeist kwam amper een week nadat KNVB-directeur Eric Gudde de profsector had opgeroepen in deze tijden de eenheid te bewaren. Het betaalde voetbal moet héél blij zijn dat het bij hoge uitzondering mag doordraaien, terwijl de rest van het land zucht onder een gedeeltelijke lockdown. Onderlinge onenigheid in de bedrijfstak is niet goed voor de beeldvorming bij politiek en maatschappij, meent Gudde.

Gerbrands had daar maling aan. Heeft hij een punt? In een ‘uitvoeringsbesluit’ van de KNVB over de coronaregels van 25 augustus, staat dat een ongestoord verloop van de competitie prevaleert omdat er nauwelijks inhaalmogelijkheden zijn en ‘competitievervalsing moet worden voorkomen’. En dus: ‘Uitstel wordt in principe niet en alleen bij hoge uitzondering verleend’. Op de eigen site verwijst de KNVB al sinds 11 september naar de Uefa-richtlijn dat een ploeg minimaal twaalf veldspelers én een keeper moet kunnen opstellen.
Geen spoor van blessures of vermoeidheid

Die had PSV zondag, ruimschoots. Richting KNVB werd bij de uitstelverzoeken echter een dramatischer beeld geschetst dan in werkelijkheid het geval was. Zo zouden ook Philipp Max en Noni Madueke niet fit genoeg zijn geweest om te kunnen spelen. Het duo zat tegen ADO echter gewoon op de bank, met nog vijf andere veldspelers. In de tweede helft vielen Max en Madueke in: geen spoor van blessures of vermoeidheid. Madueke scoorde zelfs twee keer in een wedstrijd die voor PSV het karakter had van een zorgeloos oefenpotje.

Door Malen en Ihattaren in de rust te wisselen wilde Schmidt hen sparen. Want inderdaad, het programma is volgepropt dit coronaseizoen, het gevolg van bewuste keuzes van de KNVB en de Uefa, juist vanwege de grote commerciële belangen van de clubs. Die willen óók dat de competitie om economische redenen doordraait, hoe dan ook. Dat corona invloed zou krijgen, met brandhaarden in selecties zoals bij PSV en AZ, was voorspelbaar. Dat er fysieke problemen zouden opdoemen vanwege de volle agenda is ook logisch. Het zijn gevolgen van keuzes die de voetbalwereld zelf maakte.

Dan zijn krokodillentranen niet gepast als die consequenties even niet goed uitkomen. Ironisch genoeg werd PSV tegen ADO in de eerste helft in het zadel geholpen door een onterechte strafschop, versierd en ingeschoten door Zahavi. Dat de bal op de stip ging, kreeg na een check van de Var zelfs de zegen vanuit het in Eindhoven zo verfoeide Zeist.
AD ook al een stuk over de botsing tussen Gerbrands en de KNVB
pi_195991964
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat zegt hij verkeerd hier dan?
Het is toch extreem arrogant om te zeggen dat PSV "niet aan hem aan toe was" en daardoor de schuld weer bij PSV neer te leggen? (In plaats van zelf toe te geven dat hij gewoon te weinig punten haalde.)
  zondag 1 november 2020 @ 23:11:14 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195992091
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:03 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Het is toch extreem arrogant om te zeggen dat PSV "niet aan hem aan toe was" en daardoor de schuld weer bij PSV neer te leggen? (In plaats van zelf toe te geven dat hij gewoon te weinig punten haalde.)
dit stukje gaat over de medische staf en die waren waarschijnlijk niet aan zijn benadering toe en dat heeft hij dus verkeerd ingeschat
  zondag 1 november 2020 @ 23:12:56 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195992128
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:02 schreef Adames het volgende:

[..]

In de krant staat ook een leuk stukje erover
[..]

AD ook al een stuk over de botsing tussen Gerbrands en de KNVB
Toon staat weer eens lul
pi_195994841
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

Toon staat weer eens lul
Staat lul?
  maandag 2 november 2020 @ 06:53:31 #56
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195994950
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:02 schreef Adames het volgende:

[..]

In de krant staat ook een leuk stukje erover
[..]

AD ook al een stuk over de botsing tussen Gerbrands en de KNVB
Dit komt uit het AD?
Sfeermakende riooljournalistiek.
Hoe had het stuk eruit gezien als PSV had verloren?
Dat ADO zo slecht voor de dag zou komen, kon niemand vantevoren weten.
Ook dat PSV een dramatischer beeld zou hebben geschetst, en dat Max en Madueke geen sporen van vermoeidheid zouden hebben. Nee, je laat je beste back voor de grap maar 1 helft spelen :')
Zelfs de schrijver van deze bagger is viesmad _O-
  maandag 2 november 2020 @ 07:48:49 #57
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195995291
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 06:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dit komt uit het AD?
Sfeermakende riooljournalistiek.
Hoe had het stuk eruit gezien als PSV had verloren?
Dat ADO zo slecht voor de dag zou komen, kon niemand vantevoren weten.
Ook dat PSV een dramatischer beeld zou hebben geschetst, en dat Max en Madueke geen sporen van vermoeidheid zouden hebben. Nee, je laat je beste back voor de grap maar 1 helft spelen :')
Zelfs de schrijver van deze bagger is viesmad _O-
Als ze Max vanaf minuut 1 hadden laten spelen waren ze ongeloofwaardig. Logisch dat ie dan niet speelt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze sterk overdreven hebben om hun zin te krijgen. En nu dat niet is gelukt durven ze niet met die spelers te beginnen.
pi_195995388
De PEPERDURE Götze?

Mag je daar tijdens je snuffelstage artikelen schrijven?
Dit, dus.
  maandag 2 november 2020 @ 08:09:00 #59
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195995436
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 07:48 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Als ze Max vanaf minuut 1 hadden laten spelen waren ze ongeloofwaardig. Logisch dat ie dan niet speelt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze sterk overdreven hebben om hun zin te krijgen. En nu dat niet is gelukt durven ze niet met die spelers te beginnen.
Wat een aannames, zijn ze ook ergens op gefundeerd? Dan doel ik niet op zure onderbuikgevoelens.
Spelers niet durven op te stellen omdat anders je geloofwaardigheid in twijfel wordt getrokken :')
Deze fantasie verdediging zet je voor de lol op het veld ja. _O-
pi_195995453
RKC - Zwolle kan volgens de KNVB wel uitgesteld worden voor 4 besmettingen, PSV - ADO met een stuk of 7 niet. Het valt toch ook allemaal niet te rijmen.
U MAD?
  maandag 2 november 2020 @ 08:12:34 #61
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195995457
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 08:01 schreef Buitendam het volgende:
De PEPERDURE Götze?

Mag je daar tijdens je snuffelstage artikelen schrijven?
Laatste alinea zit ook vol met frustratie.
Het was Gerbrands vooral te doen om het gebrek aan communicatie, maar de frustie van het artikel moet zo nodig een twijfelachtige pingel in z’n relaas betrekken om z’n standpunt kracht bij te zetten. _O-
pi_195995477
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:03 schreef RipCity het volgende:
Bommel bij rondo
Die moeten WIJ hier niet.
U MAD?
pi_195995488
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 06:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dit komt uit het AD?
Sfeermakende riooljournalistiek.
Hoe had het stuk eruit gezien als PSV had verloren?
Dat ADO zo slecht voor de dag zou komen, kon niemand vantevoren weten.
Ook dat PSV een dramatischer beeld zou hebben geschetst, en dat Max en Madueke geen sporen van vermoeidheid zouden hebben. Nee, je laat je beste back voor de grap maar 1 helft spelen :')
Zelfs de schrijver van deze bagger is viesmad _O-
Ze konden geen 14 man opstellen, maar de bank bleek wel goed gevuld. En dat waren niet bepaald A-junioren.
pi_195995493
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 08:01 schreef Buitendam het volgende:
De PEPERDURE Götze?

Mag je daar tijdens je snuffelstage artikelen schrijven?
Toen ik nog NRC-tjes verkocht, waren er altijd van die mensen die zeiden: "HAHA NEE IK LEES EEN ÉCHTE KRANT"

En als ik dan vroeg welke het was zeiden ze soms "JA HET AADEEJJ". Op de een of andere manier vonden ze het vaak dan niet grappig als ik zei dat ze het NRC dan waarschijnlijk toch niet zouden snappen.
  maandag 2 november 2020 @ 08:25:35 #65
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195995553
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 08:17 schreef Adames het volgende:

[..]

Ze konden geen 14 man opstellen, maar de bank bleek wel goed gevuld. En dat waren niet bepaald A-junioren.
Het gaat natuurlijk niet alleen over het wel of niet kunnen opstellen van spelers. Met iedere wedstrijd die je speelt vergroot je het risico op nog meer besmettingen. Niet alleen bij je eigen team, maar ook bij dat van de tegenstander.
Het is duidelijk dat de KNVB geen begrip toont om op die manier de illusie te wekken dat er niks bijzonders aan de hand is. De KNVB is er als de dood voor dat de competitie wordt stilgelegd. Feit is dat “de bubbel” niet blijkt te werken. Als Hendrix vrijdag positief test, wie zegt dan dat hij niet positief was tijdens de wedstrijd van donderdag? Wedstrijden vallen te kort op elkaar zodat de kans op besmette spelers binnen de lijnen erg groot wordt.
  maandag 2 november 2020 @ 08:40:28 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195995648
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 08:25 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen over het wel of niet kunnen opstellen van spelers. Met iedere wedstrijd die je speelt vergroot je het risico op nog meer besmettingen. Niet alleen bij je eigen team, maar ook bij dat van de tegenstander.
Het is duidelijk dat de KNVB geen begrip toont om op die manier de illusie te wekken dat er niks bijzonders aan de hand is. De KNVB is er als de dood voor dat de competitie wordt stilgelegd. Feit is dat “de bubbel” niet blijkt te werken. Als Hendrix vrijdag positief test, wie zegt dan dat hij niet positief was tijdens de wedstrijd van donderdag? Wedstrijden vallen te kort op elkaar zodat de kans op besmette spelers binnen de lijnen erg groot wordt.
wat is jouw oplossing dan, stilleggen? Dan heb ik toch liever deze oplossing van zoveel mogelijk spelen als het enigszins kan
pi_195995704
quote:
99s.gif Op maandag 2 november 2020 08:18 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Toen ik nog NRC-tjes verkocht, waren er altijd van die mensen die zeiden: "HAHA NEE IK LEES EEN ÉCHTE KRANT"

En als ik dan vroeg welke het was zeiden ze soms "JA HET AADEEJJ". Op de een of andere manier vonden ze het vaak dan niet grappig als ik zei dat ze het NRC dan waarschijnlijk toch niet zouden snappen.
En daarna jezelf nog even op de borst geklopt?
pi_195995724
Flink wat oud zeer gister bij Afellay richting Schmidt, die het niet in hem zag zitten. Was vrij sneu en pijnlijk om te zien.
pi_195995794
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 08:49 schreef tompsv18 het volgende:
Flink wat oud zeer gister bij Afellay richting Schmidt, die het niet in hem zag zitten. Was vrij sneu en pijnlijk om te zien.
Afellay zeek sowieso flink in eigen nest. Makkelijk praten als je weg bent.
U MAD?
  maandag 2 november 2020 @ 09:01:36 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195995850
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 08:56 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Afellay zeek sowieso flink in eigen nest. Makkelijk praten als je weg bent.
hij vind Ihattaren beter dan Ekkelenkamp, dat is een knappe constatering
  maandag 2 november 2020 @ 09:04:35 #71
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195995887
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 08:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat is jouw oplossing dan, stilleggen? Dan heb ik toch liever deze oplossing van zoveel mogelijk spelen als het enigszins kan
De KNVB kan op z’n minst kijken naar een eventuele verzetdatum. Maar dat weigeren ze en communiceren slechts mondjesmaat naar de clubs.
Ik zeg niet dat stilleggen de leukste of beste oplossing is. Ik kan me ook voorstellen dat wanneer je club geen of amper besmettingen heeft, stilleggen de minst fijne oplossing is. Niks fijner dan dat je concurrent verzwakt is natuurlijk.
pi_195996181
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 08:25 schreef tja77 het volgende:
r als de dood voor dat de competitie wordt stilgelegd. Feit is dat “de bubbel” niet blijkt te werken. Als Hendrix vrijdag positief test, wie zegt dan dat hij niet positief was tijden
Precies dit.
Het is echt absurd dat een team waarin het virus zo rondwaart verplicht wordt om (internationaal) te reizen en met anderen in contact te komen.
Met het wegnemen van de daadwerkelijk positief geteste spelers is het risico op verdere verspreiding/besmetting niet ineens weg.
  maandag 2 november 2020 @ 09:28:33 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195996203
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 09:04 schreef tja77 het volgende:

[..]

De KNVB kan op z’n minst kijken naar een eventuele verzetdatum. Maar dat weigeren ze en communiceren slechts mondjesmaat naar de clubs.
Ik zeg niet dat stilleggen de leukste of beste oplossing is. Ik kan me ook voorstellen dat wanneer je club geen of amper besmettingen heeft, stilleggen de minst fijne oplossing is. Niks fijner dan dat je concurrent verzwakt is natuurlijk.
dat weigeren ze op basis van afspraken die vooraf gemaakt zijn, dat is toch niet zo vreemd?
pi_195996274
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij vind Ihattaren beter dan Ekkelenkamp, dat is een knappe constatering
Beter zijn dan Ekkelenkamp lijkt me ook niet zo heel lastig, maar ik ben dan ook niet geheel objectief.
U MAD?
pi_195996291
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 08:56 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Afellay zeek sowieso flink in eigen nest. Makkelijk praten als je weg bent.
Sylvia van B. ook
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')