abonnement Unibet Coolblue
pi_195978842
Post hier alle vragen over het boek, spoilers, rotte tomaten en reviews.

Het boek van de maand november - Het jaar dat Shizo Kanakuri verdween - Franco Faggiani
Hier te bestellen: Paperback | E-book | Luisterboek



quote:
Ontroerende roman over een man die, na alles te hebben verloren, zichzelf in de natuur hervindt. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

DWDD Boek van de Maand – Januari 2020!
Shizo groeit aan het einde van de negentiende eeuw op in het zuiden van Japan. Daar staat hij bekend om zijn uitzonderlijke hardlooptalent. Na jarenlange intensieve training is hij uitverkoren om mee te doen aan de Zweedse Olympische Spelen van 1912. Maar tijdens die wedstrijd bezwijkt Shizo en hij kan de marathon niet uitlopen.

Shizo is bang dat hij zijn ouders teleurgesteld heeft en durft na deze schande niet terug naar huis. Hij trekt zich terug in de bergen. Niemand weet waar hij gebleven is. Uiteindelijk wordt hij, inmiddels een oude man, ontdekt door een Zweedse journalist die zijn verhaal kent en onthult. Wat gebeurde er precies tijdens de marathon en waar is Shizo al die jaren geweest?
Met dank aan @Adrian4 hebben we een lijstje vragen over het boek. Mag gebruikt worden, hoeft niet.

1. Welke van de hoofdpersonages spreekt je het meeste aan en waarom?
2. Kun je de titel van het boek verklaren? Dekt de titel de inhoud van het verhaal?
3. Wat vind je van de schrijfstijl? Is deze anders dan je (van deze auteur) gewend bent?
4. Wat vind je van de opbouw van het verhaal? Hoe ontwikkelt de plot zich?
5. Wat is volgens jou het mooiste gedeelte in dit verhaal en waarom?
6. Heeft de auteur je kunnen raken? En op welke manier? In positieve of in negatieve zin?
7. Denk je dat de auteur de lezer met het verhaal een boodschap heeft willen meegeven? Zo ja, welke is dat dan?
8. Welke verwachtingen had je vooraf en over dit boek en zijn die wel of niet uitgekomen?

Het algemene topic van de Boekenclub waar we elke maand stemmen vind je hier.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 12:58:48 ]
pi_195984009
Volgens mij stond er geen enkel boek in de poll zover van de waarheid af als deze _O-
pi_195984256
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:19 schreef jameshond7 het volgende:
Volgens mij stond er geen enkel boek in de poll zover van de waarheid af als deze _O-
quote:
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
?
pi_195984606
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2020 16:27 schreef Fugue het volgende:

[..]

[..]

?
Bij de Zweedse autoriteiten stond hij 50 jaar als vermist opgegeven, maar die gaven er blijkbaar zo weinig om dat ze niet door hadden dat hij in die jaren na zijn "vermissing" gewoon mee deed aan andere wedstrijden inclusief meerdere olympische spelen. Het klopt dus niet dat niemand wist waar hij was en dat hij als eenzame oude kluizenaar ergens in de bergen werd ontdekt door een Zweedse journalist die vervolgens een bijzonder verhaal onthult.
Het lijkt me een interessant boek, maar het heeft niet veel met Biografie & Waargebeurd te maken. Zeker niet als je het vergelijkt met andere boeken in de poll. Typisch dat net die ene roman tussen alle biografieen en waargebeurde verhalen de meeste stemmen krijgt. :P
pi_195989796
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2020 16:44 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Bij de Zweedse autoriteiten stond hij 50 jaar als vermist opgegeven, maar die gaven er blijkbaar zo weinig om dat ze niet door hadden dat hij in die jaren na zijn "vermissing" gewoon mee deed aan andere wedstrijden inclusief meerdere olympische spelen. Het klopt dus niet dat niemand wist waar hij was en dat hij als eenzame oude kluizenaar ergens in de bergen werd ontdekt door een Zweedse journalist die vervolgens een bijzonder verhaal onthult.
Het lijkt me een interessant boek, maar het heeft niet veel met Biografie & Waargebeurd te maken. Zeker niet als je het vergelijkt met andere boeken in de poll. Typisch dat net die ene roman tussen alle biografieen en waargebeurde verhalen de meeste stemmen krijgt. :P
100 jaar geleden had je nog niet de technologie van nu om iemand op te sporen.

Ken het verhaal niet verder.

Even wat verder gekeken en het is inderdaad deels fictie.

[ Bericht 2% gewijzigd door KennyPowers op 02-11-2020 11:18:59 ]
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196000768
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2020 16:44 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Bij de Zweedse autoriteiten stond hij 50 jaar als vermist opgegeven, maar die gaven er blijkbaar zo weinig om dat ze niet door hadden dat hij in die jaren na zijn "vermissing" gewoon mee deed aan andere wedstrijden inclusief meerdere olympische spelen. Het klopt dus niet dat niemand wist waar hij was en dat hij als eenzame oude kluizenaar ergens in de bergen werd ontdekt door een Zweedse journalist die vervolgens een bijzonder verhaal onthult.
Het lijkt me een interessant boek, maar het heeft niet veel met Biografie & Waargebeurd te maken. Zeker niet als je het vergelijkt met andere boeken in de poll. Typisch dat net die ene roman tussen alle biografieen en waargebeurde verhalen de meeste stemmen krijgt. :P
Gebaseerd op waargebeurde feiten dus.

Er was eens een vermiste japanse hardloper in zweden... :)
pi_196002571
Iedereen al lekker aan het lezen? *O*
pi_196002652
Driemaal is scheepsrecht zeggen ze, dus misschien gaat het nu dan eindelijk lukken. De avond is ongemak leek me behoorlijk afstotend en HEX boeit mij ook niet, maar nu zou het moeten lukken.
pi_196003522
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 16:04 schreef Fugue het volgende:
Iedereen al lekker aan het lezen? *O*
Ik haak af deze maand -O-

Geen leesfocus op het moment ivm stress/moe...
Op de lijst voor later...
pi_196004557
Is dit boek de moeite waard om te lezen?
  maandag 2 november 2020 @ 18:00:37 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196004605
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Driemaal is scheepsrecht zeggen ze, dus misschien gaat het nu dan eindelijk lukken. De avond is ongemak leek me behoorlijk afstotend en HEX boeit mij ook niet, maar nu zou het moeten lukken.
HEX is ook een boek dat ik normaal niet zou lezen, maar door dit topic juist wel en vond het best een goed boek. Juist wel eens leuk om uit je comfortzone te stappen, niet?
pi_196005488
quote:
4s.gif Op maandag 2 november 2020 17:58 schreef Leonos het volgende:
Is dit boek de moeite waard om te lezen?
Dat weten we nog niet we zijn net begonnen.
pi_196005539
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2020 18:43 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat weten we nog niet we zijn net begonnen.
Oke, moet volgende week in een huisje gaan zitten, misschien ff halen dan
pi_196007039
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 18:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

HEX is ook een boek dat ik normaal niet zou lezen, maar door dit topic juist wel en vond het best een goed boek. Juist wel eens leuk om uit je comfortzone te stappen, niet?
Jawel maar ik had Echo pas al gelezen van deze schrijver dus je kan niet zeggen dat ik nooit buiten mijn comfortzone kom.
pi_196008952
Ik hou van lezen (wel vrouwenboeken over het algemeen 😉)! Dus heb besloten om mee te lezen, ik ken het boek niet.

Morgen kan ik het ophalen bij de bieb!
pi_196014710
quote:
4s.gif Op maandag 2 november 2020 17:58 schreef Leonos het volgende:
Is dit boek de moeite waard om te lezen?
Uiteindelijk kun je dat alleen zelf bepalen lijkt me.

Smaken verschillen
pi_196014726
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 21:06 schreef MeisPluis het volgende:
Ik hou van lezen (wel vrouwenboeken over het algemeen 😉)! Dus heb besloten om mee te lezen, ik ken het boek niet.

Morgen kan ik het ophalen bij de bieb!
Leuk! *O*
pi_196015818
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:48 schreef Fugue het volgende:

[..]

Leuk! *O*
Het is wel leuk om boeken te lezen die ik normaal niet zomaar zou pakken (behalve als we hele diepgaande en intelligente boeken gaan lezen - die allerlei hoogstaande literatuurprijzen hebben gewonnen, dan haak ik af ;) )!

Dus ik ga mijn best doen iedere maand mee te blijven lezen!
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:24:00 #19
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_196017716
Goed excuus om weer eens een boek op te pakken :) Ik ga er ook aan beginnen
  woensdag 4 november 2020 @ 06:36:35 #20
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196042088
Begonnen.. het heeft voor mij een betere doorleesbaarheid dan de avond is ongemak.. al vind ik de Japanse achtergrond een beetje lastig omdat mijn fantasie er niks mee kan..ik heb te weinig Japan kennis om "het plaatje compleet te krijgen" :r

Maar goed, wellicht is dat anders aan het eind van het boek
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 4 november 2020 @ 08:28:35 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_196043562
Ik ben net begonnen, en het bevalt mij wel :Y

Ik heb het boek aangedragen en had geen idee dat het maar half echt gebeurd is. Niet dat het mij stoort.
pi_196044632
Deze maand lees ik waarschijnlijk niet mee. Het boek zou eind deze week voor me klaarliggen in de bibliotheek, maar die gaat natuurlijk dicht na vandaag. Het is geen boek dat ik zou kopen en digitaal lezen doe ik liever niet. Als het boek er vanmiddag niet ligt kan ik nog hopen dat de bibliotheken over twee weken weer open zullen gaan (heb er een hard hoofd in).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Redactie Sport woensdag 4 november 2020 @ 10:28:21 #23
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196046029
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 16:04 schreef Fugue het volgende:
Iedereen al lekker aan het lezen? *O*
Nog niet, heb 'de 100-jarige man die de wereld kwam redden' nog niet uit :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_196049998
Hij lag toch al klaar. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196069640
Mijn bieb heeft m nog niet klaarliggen en sluit ook, dus ik haak af helaas
pi_196069791
Balen is dat. Het boek is niet dik, dus wie weet kun je toch later nog aanhaken. Hier krijg ik zojuist mail van de bibliotheek dat vanaf 9 november afhalen van reserveringen mogelijk is.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  donderdag 5 november 2020 @ 16:31:20 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196074979
Boek uit.

Mooi boek.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 23:03:03 #28
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_196161802
Ik heb hem ook uit. Leuk boek. Heb me er mee vermaakt!
  Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 23:09:42 #29
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196161910
Ik ga er nu aan beginnen. Ben benieuwd!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:08:19 #30
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_196177161
Uit. Mooi boek, genoten. Het doet me een beetje aan Cognetti denken, met vriendschappen en liefde voor natuur en oorsprong als centrale thema's.

Het waargebeurde raamverhaal is natuurlijk prachtig, en de Japanse sfeer erg vermakelijk.

Het boek is voor wat er allemaal verteld wordt wel wat aan de korte kant, waardoor sommige passages overdreven snel lijken te gaan.

Maar ik zou het zeker aanraden. Ik heb 4 sterren toegekend op goodreads :)
pi_196206659
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:09 schreef Sumppi het volgende:
Balen is dat. Het boek is niet dik, dus wie weet kun je toch later nog aanhaken. Hier krijg ik zojuist mail van de bibliotheek dat vanaf 9 november afhalen van reserveringen mogelijk is.
Zoiets zal het worden ja, dat ik m wellicht in december lees.
  donderdag 12 november 2020 @ 19:02:22 #32
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_196209227
De titel dekt de lading, maar in het algemeen lijkt het boek uit een boel kortverhalen te bestaan omdat het een vrij dun boek is. Hierdoor lijken de personages en hun achtergrond/passage misschien wat te snel afgehandeld. Bijvoorbeeld Yasu, de vrouw en moeder van de kinderen van het hoofdpersonage, die toch een enorm belangrijk hoofdstuk uit zijn leven behelst. Ook De spanningen tussen het hoofdpersonage en enkele van zijn kinderen wordt wel vermeld maar niet veel meer, daar zat toch meer in. Dan denk ik dat het jammer is dat alle onderdelen van dit ‘levensverhaal’ eerder beknopt werden neergeschreven.

Een leuke, beschrijvende en gedetailleerde schrijfstijl die me wel kon bekoren. Voor mij persoonlijk vond ik Marieke Lucas Rijneveld nog net iets leuker, losser of vlotter misschien.

Ik vond de vervolmaking van zijn marathon misschien wel het leukste deel, wanneer ie er met zijn hoofd terug helemaal inzit ondanks zijn onaangepaste kleding en zelfs begint te lopen op zijn gevorderde leeftijd. Daar had ik even echt een moment dat ik er ook helemaal in zat.

Het boek had me niet verrast maar dat is niet negatief bedoelt, een leuk verhaal zonder meer.
  donderdag 12 november 2020 @ 19:38:02 #33
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_196209942
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:02 schreef kl1172 het volgende:
De titel dekt de lading, maar in het algemeen lijkt het boek uit een boel kortverhalen te bestaan omdat het een vrij dun boek is. Hierdoor lijken de personages en hun achtergrond/passage misschien wat te snel afgehandeld. Bijvoorbeeld Yasu, de vrouw en moeder van de kinderen van het hoofdpersonage, die toch een enorm belangrijk hoofdstuk uit zijn leven behelst. Ook De spanningen tussen het hoofdpersonage en enkele van zijn kinderen wordt wel vermeld maar niet veel meer, daar zat toch meer in. Dan denk ik dat het jammer is dat alle onderdelen van dit ‘levensverhaal’ eerder beknopt werden neergeschreven.
Ik volg dit wel. Je beschrijft iemands levensverbaal, en het stuk over zijn vrouw en kinderen is net geen voetnoot :D
  donderdag 12 november 2020 @ 19:48:31 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196210222
Ik zie het als een verhaal waar die beide delen van de marathon het belangrijkst zijn. Er zit 50 plus jaar tussen en die tijd wordt in zekere zin beperkt en vluchtig beschreven. Mensen komen en gaan in zijn leven. Het past imo juist heel goed in de hele vorm van het verhaal, de manier waarop alleen het hoognodige over zijn gezin wordt verteld. Het voltooien van de marathon en de manier waarop hij dan nog stilstaat bij hoe zijn leven is gegaan en waar hij met spijt op terugkijkt, vind ik een mooie afronding van het verhaal.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 13 november 2020 @ 17:25:01 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196224898
Ik ga er morgen aan beginnen, moest eerst nog even een ander boek uitlezen.

- oh.. het is ineens niet meer op amazon te koop voor m’n kindle -O-

[ Bericht 55% gewijzigd door kwiwi op 13-11-2020 17:31:12 ]
  Moderator zaterdag 14 november 2020 @ 18:21:05 #36
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_196241768
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 17:25 schreef kwiwi het volgende:
Ik ga er morgen aan beginnen, moest eerst nog even een ander boek uitlezen.

- oh.. het is ineens niet meer op amazon te koop voor m’n kindle -O-
Ik had hem via deze voor de Kindle gekocht. Lijkt nog gewoon beschikbaar
  zaterdag 14 november 2020 @ 19:55:46 #37
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196243268
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 18:21 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik had hem via deze voor de Kindle gekocht. Lijkt nog gewoon beschikbaar
Dankje _O_
pi_196311225
Zo, uit.

Wat een leuk boek. Heel sierlijk geschreven, zowel de personages als de omgeving. Een beetje traag opgebouwd maar na het eerste deel zat ik er lekker in. Ik sluit me aan bij bovenstaande posts, sommige passages bleven oppervlakkig zoals de familie van de hoofdpersoon, maar echt storend was dat ook weer niet.

Bijzonder verhaal, mooi beschreven.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 20 november 2020 @ 16:43:57 #39
319979 Fok-it
All is well
pi_196337444
En ik heb hem ook uitgelezen.

Vooral heel sierlijk geschreven zoals Fugue al zegt, veel de natuur erbij betrekken, I like it. Maar volgens is dat wel een trekje wat meer Italiaanse auteurs van de laatste jaren hebben. Moest een beetje aan Paolo Cognetti denken.

Interessant verhaal, maar het pakte me niet altijd. Vooral de treinreis, de marathon en het vervolg waren erg interessant en werd je echt in meegesleept maar ik moest er wel even inkomen. Niet een boek wat me erg lang zal bijblijven maar toch leuk om gelezen te hebben.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Sport zondag 22 november 2020 @ 00:04:19 #40
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196356890
Ik ben net iets over de helft, het verhaal is in grote lijnen erg mooi, ik ben een sportliefhebber. Maar ik moet eerlijk zeggen dat sommige stukken in het verhaal mij niet echt kunnen boeien. Ik vind het wat langdradig en ik beschik niet over het talent om al die beschrijvingen van de natuur ook daadwerkelijk voor mij te zien. :@
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 22 november 2020 @ 06:47:18 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358405
Dat vind ik wel interessant om te lezen. Ik vraag me dat ook wel eens af, hoe anderen een boek ‘beleven”. De mate waarin je in je hoofd een (visuele) voorstelling kunt maken, zal zeker een rol spelen in het plezier.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 22 november 2020 @ 06:56:43 #42
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196358424
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 06:47 schreef Lienekien het volgende:
Dat vind ik wel interessant om te lezen. Ik vraag me dat ook wel eens af, hoe anderen een boek ‘beleven”. De mate waarin je in je hoofd een (visuele) voorstelling kunt maken, zal zeker een rol spelen in het plezier.
Misschien is dat ook wel waarom sommige mensen lezen totaal niet leuk vinden, omdat ze zich die voorstelling niet kunnen maken? Ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen dat kan, maar dat is waarschijnlijk niet zo.
pi_196358636
Ik heb het net uitgelezen, en ben niet erg enthousiast. De karakters hadden totaal geen diepgang, en ook met de beschrijvingen kon ik niet zo veel. Vond het erg afstandelijk beschreven, meer ‘tell’ dan ‘show’.
  zondag 22 november 2020 @ 08:52:01 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358769
Geen diepgang, dat heb ik zeker niet zo ervaren. Het boek gaat voor mij toch wel over wat waarde heeft, hoe je komt tot keuzes in je leven en hoe je daar in de loop van je leven anders over kunt gaan denken. En wat je dan nog kunt doen om daarmee in het reine te komen. Het boek gaat voor mij ook heel erg over vriendschap en compassie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196359988
Het boek heb ik nog niet helemaal uit, maar ik kan al wel zeggen dat ik het eens ben met Lienekien. Dat bijvoorbeeld het gevoelsleven van de karakters niet zeer uitgewerkt wordt vind ik ook wel passend bij Japan (mijn vooroordeel, wellicht?). De diepgang zit hem voor mij meer in vragen over het leven. De tegenstelling tussen Yuki en Yasu vind ik wat dat betreft ook mooi: laat je een ontwikkeling of het leven zo veel mogelijk zijn gang gaan of ga je stimuleren, bijsturen, pushen zelfs (zoals in Yuki zijn eigen leven)? Wat doet dat? Over mensen die je leven mede vormgeven. Hoe zit het met vrije keuzes in het leven, met toe-eigening, loyaliteit, zelfopoffering, enz.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sumppi op 22-11-2020 11:38:48 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196366094
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:19 schreef Bleie het volgende:
Ik heb het net uitgelezen, en ben niet erg enthousiast. De karakters hadden totaal geen diepgang, en ook met de beschrijvingen kon ik niet zo veel. Vond het erg afstandelijk beschreven, meer ‘tell’ dan ‘show’.
Eens. Vrij droge opsomming van gebeurtenissen, met soms grote sprongen in de tijd en weinig diepgang. Dat de natuur 'mooi wordt beschreven' daar kan ik niet zoveel mee. Natuurbeschrijving met wat tegeltjeswijsheden tussendoor maakt op mij geen indruk. Dat dit boek hoog wordt gewaardeerd begrijp ik dan ook niet zo goed.
pi_196366360
quote:
11s.gif Op zondag 22 november 2020 00:04 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben net iets over de helft, het verhaal is in grote lijnen erg mooi, ik ben een sportliefhebber. Maar ik moet eerlijk zeggen dat sommige stukken in het verhaal mij niet echt kunnen boeien. Ik vind het wat langdradig en ik beschik niet over het talent om al die beschrijvingen van de natuur ook daadwerkelijk voor mij te zien. :@
Ik vond het bij vlagen ook langdradig, wat best knap is voor zo'n kort verhaal. Misschien komt dat doordat de hoofdpersoon niet zo interessant is, hij ondergaat alle narigheid in zijn leven vrij stoïcijns maar dat hij heeft gefaald op de Olympische Spelen is dan opeens weer heel erg. Ofzo. Dat is die typisch Japanse 'eer' natuurlijk. Verder vond ik het teveel 'tell' ipv 'show don't tell' wat een vuistregel is voor schrijvers.
  zondag 22 november 2020 @ 18:31:53 #48
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196366736
Ik ben in het boek begonnen maar kan er nog niet echt inkomen.
pi_196388218
Uit. Tegen het einde vond ik het wel wat langdradig worden, maar het middenstuk vond ik mooi.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  vrijdag 27 november 2020 @ 07:23:53 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196432451
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 08:55 schreef Sumppi het volgende:
Uit. Tegen het einde vond ik het wel wat langdradig worden, maar het middenstuk vond ik mooi.
Precies dit.

Leuk om gelezen te hebben hoewel ik niet per se zou zeggen dat ik een interessant boek heb gelezen.
***
  vrijdag 27 november 2020 @ 07:39:26 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196432538
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:23 schreef BE het volgende:

[..]

Precies dit.

Leuk om gelezen te hebben hoewel ik niet per se zou zeggen dat ik een interessant boek heb gelezen.
Eens.

Was eens wat anders dan ik normaal lees, maar zou het niet aan een ander aanraden moet ik zeggen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 november 2020 @ 09:06:57 #52
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196433200
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:23 schreef BE het volgende:

[..]

Precies dit.

Leuk om gelezen te hebben hoewel ik niet per se zou zeggen dat ik een interessant boek heb gelezen.
^^
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196450237
Heb het boek eindelijk binnen. Gezien het formaat van het boek met het lukken om het voor december uit te hebben.
pi_196551972
quote:
11s.gif Op zondag 22 november 2020 00:04 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben net iets over de helft, het verhaal is in grote lijnen erg mooi, ik ben een sportliefhebber. Maar ik moet eerlijk zeggen dat sommige stukken in het verhaal mij niet echt kunnen boeien. Ik vind het wat langdradig en ik beschik niet over het talent om al die beschrijvingen van de natuur ook daadwerkelijk voor mij te zien. :@
Dit is ongeveer mijn mening wel over het boek. Het is geen heel dik boek, maar ik heb er voor mijn doen erg lang over gedaan. Vond het lastig om doorheen te komen. De biografie als romanstijl vond ik ook wat lastig, maar misschien denk ik teveel in hokjes, :P .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')