abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195969184
quote:
The United Nations is officially releasing the all new Agenda 2030 sustainable development plan, or what some have hailed as “the new Agenda 21 on steroids”.

Goal 1: End poverty in all its forms everywhere

Translation: Centralized banks, IMF, World Bank, Fed to control all finances, digital one world currency in a cashless society

Goal 2: End hunger, achieve food security and improved nutrition and promote sustainable agriculture

Translation: GMO

Goal 3: Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages

Translation: Mass vaccination, Codex Alimentarius

Goal 4: Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all

Translation: UN propaganda, brainwashing through compulsory education from cradle to grave

Goal 5: Achieve gender equality and empower all women and girls

Translation: Population control through forced “Family Planning”

Goal 6: Ensure availability and sustainable management of water and sanitation for all

Translation: Privatize all water sources, don’t forget to add fluoride

Goal 7: Ensure access to affordable, reliable, sustainable and modern energy for all

Translation: Smart grid with smart meters on everything, peak pricing

Goal 8: Promote sustained, inclusive and sustainable economic growth, full and productive employment and decent work for all

Translation: TPP, free trade zones that favor megacorporate interests

Goal 9: Build resilient infrastructure, promote inclusive and sustainable industrialization and foster innovation

Translation: Toll roads, push public transit, remove free travel, environmental restrictions

Goal 10: Reduce inequality within and among countries

Translation: Even more regional government bureaucracy like a mutant octopus

Goal 11: Make cities and human settlements inclusive, safe, resilient and sustainable

Translation: Big brother big data surveillance state

Goal 12: Ensure sustainable consumption and production patterns

Translation: Forced austerity

Goal 13: Take urgent action to combat climate change and its impacts*

Translation: Cap and Trade, carbon taxes/credits, footprint taxes (aka Al Gore’s wet dream)

Goal 14: Conserve and sustainably use the oceans, seas and marine resources for sustainable development

Translation: Environmental restrictions, control all oceans including mineral rights from ocean floors

Goal 15: Protect, restore and promote sustainable use of terrestrial ecosystems, sustainably manage forests, combat desertification, and halt and reverse land degradation and halt biodiversity loss

Translation: More environmental restrictions, more controlling resources and mineral rights

Goal 16: Promote peaceful and inclusive societies for sustainable development, provide access to justice for all and build effective, accountable and inclusive institutions at all levels

Translation: UN “peacekeeping” missions (ex 1, ex 2), the International Court of (blind) Justice, force people together via fake refugee crises and then mediate with more “UN peacekeeping” when tension breaks out to gain more control over a region, remove 2nd Amendment in USA

Goal 17: Strengthen the means of implementation and revitalize the global partnership for sustainable development

Translation: Remove national sovereignty worldwide, promote globalism under the “authority” and bloated, Orwellian bureaucracy of the UN
https://www.zerohedge.com(...)le-development-goals

https://www.rijksoverheid(...)uurzame-ontwikkeling

De meeste mensen kennen wel Agenda 21, maar de 2030 Agenda is niet zo bekend.

Agenda 2030 benadrukt gender- en rassengelijkheid, uitroeiing van armoede en de totale afschaffing van geweld en haat. Het stelt vast dat de toekomstige wereld volledig op deze doelen is gebaseerd en dat de enige manier om deze dingen te bereiken, is door duurzame ontwikkeling en beheersing van de klimaatverandering. Oh ja en de planeet zal ook in 2030 ook volledig vrij van armoede zijn. Wat denken jullie is dit realistisch of gewoon weer een truuk van de miljardairs om meer macht te krijgen?

[ Bericht 4% gewijzigd door weetjewel5 op 02-11-2020 16:31:57 ]
pi_195970765
Alleen complotdenkers weten in deze nobele doeleinden iets sinister te zien.

Ernaar streven ziekte, honger, oorlog, armoede, achterstand, vervuiling tegen te gaan zodat we allemaal als mens een beetje een leuke tijd hier op aarde hebben... dat kan echt niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195997215
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:06 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

https://www.zerohedge.com(...)le-development-goals

[ afbeelding ]

De meeste mensen kennen wel Agenda 21, maar de 2030 Agenda is niet zo bekend.

Agenda 2030 benadrukt gender- en rassengelijkheid, uitroeiing van armoede en de totale afschaffing van geweld en haat. Het stelt vast dat de toekomstige wereld volledig op deze doelen is gebaseerd en dat de enige manier om deze dingen te bereiken, is door duurzame ontwikkeling en beheersing van de klimaatverandering. Oh ja en de planeet zal ook in 2030 ook volledig vrij van armoede zijn. Wat denken jullie is dit realistisch of gewoon weer een truuk van de miljardairs om meer macht te krijgen?
Controle van elk aspect van het menselijk leven.
pi_195997354
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Controle van elk aspect van het menselijk leven.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195997365
Prima doelen verder.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195997711
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
Prima doelen verder.
Klinkt idd mooi.
pi_195998083
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
Prima doelen verder.
Rara wat ben ik: een warme, donkergekleurde, romige substantie met een pittig aroma dat de volledige huiskamer vult en die je tong zal strelen naarmate hij in je mond smelt.
pi_195998942
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Rara wat ben ik: een warme, donkergekleurde, romige substantie met een pittig aroma dat de volledige huiskamer vult en die je tong zal strelen naarmate hij in je mond smelt.
Poep?
pi_195998958
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef illusions het volgende:

[..]

Poep?
Dus zelfs poep kun je als aantrekkelijk omschrijven.

Nu terug naar deze doelen.
pi_195998994
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus zelfs poep kun je als aantrekkelijk omschrijven.

Nu terug naar deze doelen.
Dat jij zegt dat het poep is, betekent toch niet dat het zo is?

Ik vind die zogenaamde vertalingen een beetje te ver gaan.
pi_195999004
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:31 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat jij zegt dat het poep is, betekent toch niet dat het zo is?

Nee Illusions, dat klopt inderdaad ...

Het betekent ook niet dat het niet zo is ...

Wat wil je nou eigenlijk zeggen.
pi_195999053
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee Illusions, dat klopt inderdaad ...

Het betekent ook niet dat het niet zo is ...

Wat wil je nou eigenlijk zeggen.
Dat een hoop doelen gewoon dikke prima zijn, en die "vertalingen" schromelijk overdreven.
pi_195999235
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:35 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat een hoop doelen gewoon dikke prima zijn, en die "vertalingen" schromelijk overdreven.
De vertalingen zijn de praktische uitvoering ervan.

Er zijn meerdere manieren waarop je bepaalde doelen kan bereiken.

Zoals: de werkloosheid verminderen. Of, zoals men het meestal zegt: zorgen dat het recht op werk voor iedereen wordt vervuld.

Daar heb je verschillende manieren voor, bijv.: vergroot de werkgelegenheid door een gunstig ondernemersklimaat te creëren.

Ten tijde van de Franse revolutie hadden ze echter een andere oplossing: vermoord grote aantallen mensen zodat de bevolking afneemt. Dan is er ook geen werkloosheid meer.

De vraag is dus niet of het 'doel goed is' maar de manier waarop het wordt bereikt.

En we hebben al vele duizenden bewoorden besteed aan de manier waarop men dit van plan is te doen.
  maandag 2 november 2020 @ 12:59:42 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195999489
He vertaling is best wel poep!
Hij gaat van Engels naar engels..

Het had moeten zijn zo interpreteren IK (TS) het.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_195999514
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In de ogen van TS misschien.
  maandag 2 november 2020 @ 13:01:16 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195999521
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef illusions het volgende:

[..]

Poep?
:@ he bah! ooit geproefd?
  maandag 2 november 2020 @ 13:04:20 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195999548
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er zijn meerdere manieren waarop je bepaalde doelen kan bereiken.

Zoals: de werkloosheid verminderen. Of, zoals men het meestal zegt: zorgen dat het recht op werk voor iedereen wordt vervuld.

Daar heb je verschillende manieren voor, bijv.: vergroot de werkgelegenheid door een gunstig ondernemersklimaat te creëren.

Ten tijde van de Franse revolutie hadden ze echter een andere oplossing: vermoord grote aantallen mensen zodat de bevolking afneemt. Dan is er ook geen werkloosheid meer.

De vraag is dus niet of het 'doel goed is' maar de manier waarop het wordt bereikt.

En we hebben al vele duizenden bewoorden besteed aan de manier waarop men dit van plan is te doen.
Maar waarom, schiet het niet op? ze hebben nog maar 9 jaar om alles te verwezenlijken ... tijd gaat snel hoor vergis je niet!
pi_195999879
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Maar waarom, schiet het niet op? ze hebben nog maar 9 jaar om alles te verwezenlijken ... tijd gaat snel hoor vergis je niet!
Cash geld is al aan het verdwijnen, MKB is volgend jaar voor een groot deel failliet, boeren worden van hun land verjaagd. Gaat lekker hoor, in 2030 zijn we er.
pi_195999931
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Cash geld is al aan het verdwijnen, MKB is volgend jaar voor een groot deel failliet, boeren worden van hun land verjaagd. Gaat lekker hoor, in 2030 zijn we er.
Cash is nog steeds king hoor. Misschien zie je het her en der in Nederland verdwijnen, in het overgrote deel van de Europa, of zelfs de wereld, is dat absoluut niet zo.
  maandag 2 november 2020 @ 13:28:15 #20
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195999963
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Word minder maar gaat nog niet weg.

De agenda geld voor de wereld he.. niet voor Nederland.

Laat ik het zo zeggen, elke mijlpaal er zijn er 13 (de vertaling he) die word gehaald krijg je van mij kratje pils.. akkoord.
Je kan terug wijzen naar deze postbus zet alvast in JOU agenda voor 2030 ^O^

lambiekje.. ik weet dat je mee leest.. voor jou een speciaal biertje c_/
pi_196000120
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Omdat het een complete verandering van het politieke en economische landschap vereist.

Dus moet er eerst grootschalig worden gesaneerd.

Dat proces is nu in gang.
pi_196000136
De trend is naar digitaal geld, zie central bank digital currencies. Sommige landen zijn al volledig digitaal, bv China.
pi_196000172
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:37 schreef weetjewel5 het volgende:
De trend is naar digitaal geld, zie central bank digital currencies. Sommige landen zijn al volledig digitaal, bv China.
CBDC != Fiat geld.

Fiat geld is in principe ook digitaal, al héél erg lang, en in het overgrote deel van de wereld kan cash niet eens verdwijnen. In semi-moderne landen zoals bijv. Spanje is het betaalverkeer nog precies hetzelfde als 10 jaar geleden.
  maandag 2 november 2020 @ 13:44:01 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196000215
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:37 schreef weetjewel5 het volgende:
Vorig jaar had ik gewoon nog papier geld op zak daar..omdat ik amper iets digitaal kon betalen (en dat was Hong Kong)
Je verteld me dat het nu al niet meer zo is?
pi_196000248
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:40 schreef illusions het volgende:

[..]

CBDC != Fiat geld.

Fiat geld is in principe ook digitaal, al héél erg lang, en in het overgrote deel van de wereld kan cash niet eens verdwijnen. In semi-moderne landen zoals bijv. Spanje is het betaalverkeer nog precies hetzelfde als 10 jaar geleden.
ik denk dat ze China als voorbeeld stellen met alleen digitaal geld en social credit system. maar we zullen zien.
pi_196000260
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:44 schreef theguyver het volgende:

[..]

Vorig jaar had ik gewoon nog papier geld op zak daar..omdat ik amper iets digitaal kon betalen (en dat was Hong Kong)
Je verteld me dat het nu al niet meer zo is?
ik meen gelezen te hebben dat China volledig digitaal is. Hong Kong is niet zoals Mainland China, althans volgens mij hebben ze nog steeds hun eigen munt.
pi_196000373
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:47 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ik meen gelezen te hebben dat China volledig digitaal is. Hong Kong is niet zoals Mainland China, althans volgens mij hebben ze nog steeds hun eigen munt.
Sterker nog, Hong Kong loopt enorm voor op digitaal gebied.
  maandag 2 november 2020 @ 13:57:14 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196000386
Zou het wel grappig vinden, je loopt door de jungle in zuid Amerika..
je krijgt honger en denkt weet je wat ik koop een vis van een inboorling die hij net gevangen heeft.
En hij pakt dan de nieuwste iPhone uit zijn tuk, of zo'n pin apparaat ..
pi_196000403
Of India, 1/6e van de wereldbevolking en de meesten hebben geen bankrekening.
pi_196000421
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:47 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Ik kom (of kwam) regelmatig in China voor mijn werk. Er is heel veel digitaal (QR code scannen met Alipay) maar cash wordt zeker nog wel gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 14:00:22 ]
pi_196000450
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 13:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik kom (of kwam) regelmatig in China voor mijn werk. Er is heel veel digitaal (QR code scannen met Alipay) maar cash wordt zeker nog wel gebruikt.
oke bedankt.
  maandag 2 november 2020 @ 14:05:33 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196000506
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 13:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

ja ze zijn druk bezig om veel te digitaliseren overal wel, maatpapier en munt geld gaat echt niet zomaar verdwijnen.
wij gebruiken een tikkie om onderling iets te kunnen betalen.
Maar om zoiets te gebruiken heb je wel zoiets als een telefoon nodig.
Dus in de steden ja deelhebben electriciteit maar op platte land of in de rimboe is dat nog echt niet aan de orde.
En let op dat moet voor 2030 klaar zijn..

Wat me een beter streven lijkt is zoals STAR TREK (geen fan) aangeef dat er GEEN geld meer is, maar de complete instelling van de mensheid is ook anders daarin.
pi_196000582
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

ja ze zijn druk bezig om veel te digitaliseren overal wel, maatpapier en munt geld gaat echt niet zomaar verdwijnen.
wij gebruiken een tikkie om onderling iets te kunnen betalen.
Maar om zoiets te gebruiken heb je wel zoiets als een telefoon nodig.
Dus in de steden ja deelhebben electriciteit maar op platte land of in de rimboe is dat nog echt niet aan de orde.
En let op dat moet voor 2030 klaar zijn..

Wat me een beter streven lijkt is zoals STAR TREK (geen fan) aangeef dat er GEEN geld meer is, maar de complete instelling van de mensheid is ook anders daarin.
Leuke gedachte, maar ik denk dat al vaker gebleken is dat niet goed werkt.
pi_196002651
Laten we wel proberen om een korte samenvatting van je link/filmpje/etc te posten. Maakt het topic stuk beter leesbaar én interessanter.
pi_196002807
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 16:08 schreef F.Sinatra het volgende:
Laten we wel proberen om een korte samenvatting van je link/filmpje/etc te posten. Maakt het topic stuk beter leesbaar én interessanter.
Eens, wat je mening ook is, veel mensen zullen de moeite niet nemen een filmpje te bekijken als ze niet weten waar het over gaat, helemaal voor eentje van ruim een uur.
  maandag 2 november 2020 @ 16:23:03 #37
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196002976
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 16:08 schreef F.Sinatra het volgende:
https://www.sdgnederland.nl/sdgs/
dit zijn de oorspronkelijke doelen.

zo 10 min ..
moet zelf nog kijken hoor.. >:O
pi_196003578
Volledig digit
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

https://www.sdgnederland.nl/sdgs/
dit zijn de oorspronkelijke doelen.

zo 10 min ..
moet zelf nog kijken hoor.. >:O
Als aanvulling hierop:

Er zijn 3 delen. Deel 2 (hierboven) is wmb veruit het interessants, eerste uur gaat over de directe implementatie van allerlei sustainable maatregelen en het tweede uur over indoctrinatie in het onderwijs om steun te kweken voor deze agenda.

Komt uit 2005 geloof ik.

Er wordt duidelijk aangetoond hoe duurzame een ontwikkeling een totalitaire vorm van collectivisme introduceert.

Deze mensen waren hun tijd ver vooruit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 02-11-2020 17:04:13 ]
  maandag 2 november 2020 @ 17:07:59 #39
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196003718
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Volledig digit
[..]

Als aanvulling hierop:

Er zijn 3 delen. Deel 2 (hierboven) is wmb veruit het interessants, eerste uur gaat over de directe implementatie van allerlei sustainable maatregelen en het tweede uur over indoctrinatie in het onderwijs om steun te kweken voor deze agenda.

Komt uit 2005 geloof ik.

Er wordt duidelijk aangetoond hoe duurzame een ontwikkeling een totalitaire vorm van collectivisme introduceert.

Deze mensen waren hun tijd ver vooruit.
dus... 15 jaar lang is er geen fuck aan gedaan en nu moet alles in 9 jaar worden gepropt?
pi_196003828
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:07 schreef theguyver het volgende:

[..]

dus... 15 jaar lang is er geen fuck aan gedaan en nu moet alles in 9 jaar worden gepropt?
Ehh nee, wat een rare conclusie.

15 jaar geleden werd er al aan gewerkt en is er aan gewerkt. De mensen in de presentatie analyseren de agenda, hoe hij wordt uitgevoerd en wat de resultaten zijn en zullen zijn.

Zoals de video uitlegt, is 1 van de obstakels voor het volledig implementeren van de duurzaamheidsdoelen het recht op privé-eigendommen.

Dat gaat niet zomaar. Dus er is een crisis nodig. Die crisis is nu gestart.
  maandag 2 november 2020 @ 17:21:05 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196003942
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

15 jaar geleden werd er al aan gewerkt en is er aan gewerkt. De mensen in de presentatie analyseren de agenda, hoe hij wordt uitgevoerd en wat de resultaten zijn en zullen zijn.

Zoals de video uitlegt, is 1 van de obstakels voor het volledig implementeren van de duurzaamheidsdoelen het recht op privé-eigendommen.

tussen 2005 en nu hebben we een stuk of wat crisis al mee gemaakt.
maar goed, dus stel dit virus gedoe is overgewaaid zullen we toch wel echt wat gaan merken nietwaar?
Ik houd het lijstje er goed bij en we gaan samen kratje pils los trekken als een van de 13 mijlpalen bereikt word nietwaar..
pi_196003986
Bijzonder dat ook de banken en centrale banken mee doen aan het plan van de VN. Deze instellingen zorgen jaarlijks voor megaveel inflatie en dus werken ze mee aan de armoede in de wereld, en nu gaan ze ervoor zorgen dat er geen armoede meer is?
pi_196004035
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:21 schreef theguyver het volgende:

[..]

tussen 2005 en nu hebben we een stuk of wat crisis al mee gemaakt.
maar goed, dus stel dit virus gedoe is overgewaaid zullen we toch wel echt wat gaan merken nietwaar?
Ik houd het lijstje er goed bij en we gaan samen kratje pils los trekken als een van de 13 mijlpalen bereikt word nietwaar..
Ik drink geen alcohol, maar alvast bedankt.

Sinds 2008 is een nieuw systeem ontstaan 'too big to fail'.

Dat is in wezen een welvaarttransfer, van privé naar publiek (FED en overheid).

Terwijl megacorporaties worden gered en de aandelen in handen van de FED komen, gaan kleine bedrijven ten onder. Straks kunnen veel mensen hun hypotheken en huur niet meer betalen. De economie op basis van fiatgeld stort in, maar de werkelijke goederen komen in handen van de 1%.

De oplossing? De overheid gaat huisvesting en landgebruik regelen.
pi_196005254
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:23 schreef weetjewel5 het volgende:
Bijzonder dat ook de banken en centrale banken mee doen aan het plan van de VN. Deze instellingen zorgen jaarlijks voor megaveel inflatie en dus werken ze mee aan de armoede in de wereld, en nu gaan ze ervoor zorgen dat er geen armoede meer is?
Me dunkt dat als de banken verantwoordelijk zijn voor zoveel armoede, dat ze de besten zijn die hierin een verschil kunnen aanbrengen, nietwaar? Of dat ook gaat gebeuren is een tweede natuurlijk, en vrij onwaarschijnlijk.
pi_196005504
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Interessante PoV/ post by mgeo at Off-guardian:
The primary goals of Operation Covid include these:
– Deflecting blame for the collapse of the global ponzi scheme from central banks and the largest speculators
– Deflating the financial bubble
– Reducing production as demand collapses; sustains scarcity, a pre-condition for capitalism
– Evading compensation for lay-offs
– Censoring and evading compensation for pollution
– Plundering more public wealth: “rescuing” the largest speculators and awarding “emergency” contracts
– Plundering more private wealth: buying up businesses/property from the bankrupt and short-selling shares
– Depopulation through fear/dispair (which impacts health), bio-warfare, consequent sterility and disrupting essential goods/services/treatment; partly to evade issue of plundered welfare/pension funds
– Strengthening the means to crush the coming greater unrest

Disclaimer: Ik ben niet eens met alles wat er in staat. Gewoon FYI.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196005653
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:31 schreef illusions het volgende:

[..]

Me dunkt dat als de banken verantwoordelijk zijn voor zoveel armoede, dat ze de besten zijn die hierin een verschil kunnen aanbrengen, nietwaar? Of dat ook gaat gebeuren is een tweede natuurlijk, en vrij onwaarschijnlijk.
Lijkt me niet verstandig dat dezelfde mensen die de problemen veroorzaken het ook op gaan lossen.
pi_196006451
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Lijkt me niet verstandig dat dezelfde mensen die de problemen veroorzaken het ook op gaan lossen.
Wie gaat dat dan voor de banken doen? Ken jij partijen buiten de bank om die controle hebben over de banken zelf? :?

Uiteraard kiest geen enkele kapitalistische instantie voor iets anders dan simpelweg winst, dat is kut maar zo werkt het nou eenmaal, maar het is niet onlogisch om te denken dat banken hier geen verschil in kunnen maken, als ze ook de schade aanrichten.
pi_196006618
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:25 schreef illusions het volgende:

[..]

Wie gaat dat dan voor de banken doen? Ken jij partijen buiten de bank om die controle hebben over de banken zelf? :?

Uiteraard kiest geen enkele kapitalistische instantie voor iets anders dan simpelweg winst, dat is kut maar zo werkt het nou eenmaal, maar het is niet onlogisch om te denken dat banken hier geen verschil in kunnen maken, als ze ook de schade aanrichten.
Er zullen nieuwe mensen aangenomen moeten worden die verstand van zaken hebben. En laat ze eerst het bankwezen op orde krijgen voordat ze zich met de wereld gaan bezighouden.
pi_196006847
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:31 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Er zullen nieuwe mensen aangenomen moeten worden die verstand van zaken hebben.
Onzin. Het banksysteem is van zichzelf inherent corrupt, dat gaat "nieuwe mensen aannemen" niet zomaar oplossen, dan denk je er net iets te eenvoudig over.

quote:
En laat ze eerst het bankwezen op orde krijgen voordat ze zich met de wereld gaan bezighouden.
Ik dacht dat je zei dat banken juist zo'n grote invloed hebben op de wereld?

Het is me niet echt duidelijk wat je nu precies bedoelt.
pi_196007121
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:39 schreef illusions het volgende:

[..]

Onzin. Het banksysteem is van zichzelf inherent corrupt, dat gaat "nieuwe mensen aannemen" niet zomaar oplossen, dan denk je er net iets te eenvoudig over.
[..]

Ik dacht dat je zei dat banken juist zo'n grote invloed hebben op de wereld?

Het is me niet echt duidelijk wat je nu precies bedoelt.
ja ze hebben invloed op de wereld maar dat heeft niet zo goed uitgepakt he? dus laat ze lekker ophouden met die wereldverbeterende praatjes, zelfde geldt voor VN en al die partijen.
pi_196007249
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:50 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ja ze hebben invloed op de wereld maar dat heeft niet zo goed uitgepakt he? dus laat ze lekker ophouden met die wereldverbeterende praatjes, zelfde geldt voor VN en al die partijen.
Je snapt mijn punt niet.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:46:32 #52
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196015273
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik drink geen alcohol, maar alvast bedankt.

Sinds 2008 is een nieuw systeem ontstaan 'too big to fail'.

Dat is in wezen een welvaarttransfer, van privé naar publiek (FED en overheid).

Terwijl megacorporaties worden gered en de aandelen in handen van de FED komen, gaan kleine bedrijven ten onder. Straks kunnen veel mensen hun hypotheken en huur niet meer betalen. De economie op basis van fiatgeld stort in, maar de werkelijke goederen komen in handen van de 1%.

De oplossing? De overheid gaat huisvesting en landgebruik regelen.

Als er maar iets van de vertaling uit komt ga jij het ook wel op een zuipen zetten hoor.
ik tracteer wel B:)B
pi_196015563
En voila, precies zoals we zeggen:

Planbureau: alleen nieuwe lockdown helpt kabinet klimaatdoel te halen

DEN HAAG - Alleen een nieuwe lockdown helpt het kabinet om het door de rechter opgelegde klimaatdoel voor 2020 te halen. Dat stelt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in een nieuwe rekensom.

Ⓒ ANP/ HH
Hoewel er geen internationaal klimaatdoel is voor dit jaar heeft milieuclub Urgenda het via rechtszaken voor elkaar gekregen dat Nederland dit jaar minimaal een kwart van de CO2-uitstoot moet hebben verminderd ten opzichte van 1990.

Het ’Urgenda-vonnis’ heeft nu al peperdure gevolgen. Zo heeft het kabinet eerder flink de portemonnee (2 miljard euro) getrokken om een relatief nieuwe kolencentrale in Amsterdam te sluiten en voor het uitdelen van groene subsidies. De coronacrisis is een meevaller: de auto staat vaker thuis en de economie is ingestort, met alle groene voordelen van dien.

Bedankt voor het lezen van De Telegraaf
Neem een abonnement of log in

Desondanks blijft het PBL somber als altijd: het is nog onzeker of het Urgenda-doel wordt gehaald. In het ’slechte’ scenario houdt het planbureau rekening met het uitblijven van een nieuwe lockdown, koude herfstmaanden (gevolg: meer stoken) en meer elektriciteitsproductie in Nederland door de verhouding tussen prijzen van kolen en gas.

Hoge temperaturen
In een ander scenario haalt minister Eric Wiebes (Economische Zaken en Klimaat) het klimaatvonnis wel. In dat geval moet er sprake zijn van een tweede lockdown, relatief hoge temperaturen voor de tijd van het jaar en minder elektriciteitsproductie.

„Het kabinet haalt het Urgenda-doel makkelijker met een lockdown”, stelt PBL-chef klimaat Pieter Boot. „Tot nu toe hebben we een zacht najaar. Maar elke week telt. Het is niet gegarandeerd dat we het doel halen.”

Het kabinet heeft nog volgend jaar ook nog wat speelruimte. Wiebes kondigde afgelopen voorjaar aan dat hij extra maatregelen achter de hand heeft om in te kunnen grijpen. Zo denkt de VVD-bewindsman aan het op een lager pitje zetten van kolencentrales.

En nogmaals, uiteindelijk zul je zien dat we wekelijks een dag volledige lockdown gaan krijgen, op zondag.
pi_196015599
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

Als er maar iets van de vertaling uit komt ga jij het ook wel op een zuipen zetten hoor.
ik tracteer wel B:)B
Het is gewoon een soort communisme 2.0.

Niks onvoorstelbaars aan.

Ben je al naar de winkel geweest?

Gezien hoe alles wordt afgeplakt?

Het lijkt wel een open gesticht hier.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:12:45 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196015665
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En voila, precies zoals we zeggen:

Planbureau: alleen nieuwe lockdown helpt kabinet klimaatdoel te halen

DEN HAAG - Alleen een nieuwe lockdown helpt het kabinet om het door de rechter opgelegde klimaatdoel voor 2020 te halen. Dat stelt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in een nieuwe rekensom.

Ⓒ ANP/ HH
Hoewel er geen internationaal klimaatdoel is voor dit jaar heeft milieuclub Urgenda het via rechtszaken voor elkaar gekregen dat Nederland dit jaar minimaal een kwart van de CO2-uitstoot moet hebben verminderd ten opzichte van 1990.

Het ’Urgenda-vonnis’ heeft nu al peperdure gevolgen. Zo heeft het kabinet eerder flink de portemonnee (2 miljard euro) getrokken om een relatief nieuwe kolencentrale in Amsterdam te sluiten en voor het uitdelen van groene subsidies. De coronacrisis is een meevaller: de auto staat vaker thuis en de economie is ingestort, met alle groene voordelen van dien.

Bedankt voor het lezen van De Telegraaf
Neem een abonnement of log in

Desondanks blijft het PBL somber als altijd: het is nog onzeker of het Urgenda-doel wordt gehaald. In het ’slechte’ scenario houdt het planbureau rekening met het uitblijven van een nieuwe lockdown, koude herfstmaanden (gevolg: meer stoken) en meer elektriciteitsproductie in Nederland door de verhouding tussen prijzen van kolen en gas.

Hoge temperaturen
In een ander scenario haalt minister Eric Wiebes (Economische Zaken en Klimaat) het klimaatvonnis wel. In dat geval moet er sprake zijn van een tweede lockdown, relatief hoge temperaturen voor de tijd van het jaar en minder elektriciteitsproductie.

„Het kabinet haalt het Urgenda-doel makkelijker met een lockdown”, stelt PBL-chef klimaat Pieter Boot. „Tot nu toe hebben we een zacht najaar. Maar elke week telt. Het is niet gegarandeerd dat we het doel halen.”

Het kabinet heeft nog volgend jaar ook nog wat speelruimte. Wiebes kondigde afgelopen voorjaar aan dat hij extra maatregelen achter de hand heeft om in te kunnen grijpen. Zo denkt de VVD-bewindsman aan het op een lager pitje zetten van kolencentrales.

En nogmaals, uiteindelijk zul je zien dat we wekelijks een dag volledige lockdown gaan krijgen, op zondag.
Misschien overheen gelezen hoor... maar waar gaat het hier om een 'wekelijkse lockdown op zondag'? Of ben je weer fijn je eigen interpretatie aan het loslaten op de materie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:15:24 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196015718
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Alleen een communisme zonder eenpartijstelsel, collectivisering van bedrijven en boerderijen, goelags, radenrepublieken, marxistisch-leninistische staatspropaganda, opgelegd atheïsme...

Maar verder inderdaad echt een communisme 2.0.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:17:26 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196016611
quote:

[..]

Ah we gaan van nazi naar communisme.

En ja hoor het is een voorspelling, Het originele idee is om de wereld een betere plek te maken voor iedereen met bijna onmogelijke doelen, dat is wat de originele bedenker er mee bedoelde.
Wat er mee gedaan word is dat men er compleet wat anders van maakt..
het origineel heeft geen vertaling nodig!
pi_196016831
quote:

[..]

Je hebt zeker pas sinds kort geleerd over communisme op facebook?
Conscience do cost.
pi_196016893
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Alleen een communisme zonder eenpartijstelsel, collectivisering van bedrijven en boerderijen, goelags, radenrepublieken, marxistisch-leninistische staatspropaganda, opgelegd atheïsme...

Maar verder inderdaad echt een communisme 2.0.
Ik zei niet een exacte kopie van het communisme, dat maak jij er weer van.
pi_196016925
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ah we gaan van nazi naar communisme.

En ja hoor het is een voorspelling, Het originele idee is om de wereld een betere plek te maken voor iedereen met bijna onmogelijke doelen, dat is wat de originele bedenker er mee bedoelde.
Wat er mee gedaan word is dat men er compleet wat anders van maakt..
het origineel heeft geen vertaling nodig!
Fascisme, communisme. Allemaal vormen van collectivisme waarin het individu ondergeschikt wordt aan de staat in plaats van andersom. Het systeem wordt inderdaad een synthese van meerdere systemen die we in het verleden al hebben gehad. Het wordt ook wel neofeodalisme genoemd maar een officiële naam is er volgens mij nog niet, dus ik doe het maar met de termen die we al hebben. Ik begrijp dat dat verwarrend kan zijn, maar aangezien het facetten van verschillende systemen heeft, is het nogal lastig om een nauwkeurige omschrijving met 1 woord te geven.

In wezen is het een wereldoverheid, maar lokale overheden blijven bestaan. Die zijn echter ondergeschikt aan de supranationale overheid/overheden (zoals VN en EU).

Is hier een woord voor? Globalisme misschien. Maar dat dekt de lading niet.

Het geldende recht is 'mensenrechten'. In naam van 'mensenrechten' wordt verregaande invloed van de overheid mogelijk. Want er moet worden gegarandeerd dat elk aspect van alle mensenrechten ook daadwerkelijk wordt vervuld voor alle mensen. Dus moeten overheden invloed kunnen uitoefenen op elk aspect van het menselijk leven.

Dit geldt trouwens allemaal al lang, het raamwerk bestaat al. Het komt nu alleen in een stroomversnelling.

Alle utopieën beloven een betere wereld. Maar het verleden heeft toch geleerd dat een supergrote overheid hier niet toe in staat is. Mensen moeten zelf de vrijheid kunnen hebben om te kiezen wat ze met hun leven willen doen, zonder anderen daarbij te schaden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-11-2020 10:45:53 ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:41:32 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196017037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Fascisme, communisme. Allemaal vormen van collectivisme waarin het individu ondergeschikt wordt aan de staat in plaats van andersom. Het systeem wordt inderdaad een synthese van meerdere systemen die we in het verleden al hebben gehad. Het wordt ook wel neofeodalisme genoemd maar een officiële naam is er volgens mij nog niet, dus ik doe het maar met de termen die we al hebben. Ik begrijp dat dat verwarrend kan zijn, maar aangezien het facetten van verschillende systemen heeft, is het nogal lastig om een nauwkeurige omschrijving met 1 woord te geven.

In wezen is het een wereldoverheid, maar lokale overheden blijven bestaan. Die zijn echter ondergeschikt aan de supranationale overheid/overheden (zoals VN en EU).

Het geldende recht is 'mensenrechten'. In naam van 'mensenrechten' wordt verregaande invloed van de overheid mogelijk. Want er moet worden gegarandeerd dat elk aspect van alle mensenrechten ook daadwerkelijk wordt vervuld voor alle mensen. Dus moeten overheden invloed kunnen uitoefenen op elk aspect van het menselijk leven.

Dit geldt trouwens allemaal al lang. Het komt nu alleen in een stroomversnelling.

voor onze mede Noord Koreanen hier zal ik dit stukje text even vertalen op de manier waarop TS het topic gestart is!

우리는 더 이상 네덜란드가 아니라 북한에 살고 있습니다!

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 13:58:08 ]
pi_196017042
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:41 schreef theguyver het volgende:

[..]

voor onze mede Noord Koreanen hier zal ik dit stukje text even vertalen op de manier waarop TS het topic gestart is!

우리는 더 이상 네덜란드가 아니라 북한에 살고 있습니다!
Hier kan ik niks mee, reageer inhoudelijk ofzo.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 13:58:06 ]
pi_196017340
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit geldt trouwens allemaal al lang, het raamwerk bestaat al. Het komt nu alleen in een stroomversnelling.

Alle utopieën beloven een betere wereld. Maar het verleden heeft toch geleerd dat een supergrote overheid hier niet toe in staat is. Mensen moeten zelf de vrijheid kunnen hebben om te kiezen wat ze met hun leven willen doen, zonder anderen daarbij te schaden.

Misschien willen mensen dit wel, dat de overheid alles voor hun regelt. Dan hoef je niet meer zelf na te denken. Ik ging er altijd vanuit dat mensen vrijheid willen maar daar komt ook verantwoordelijkheid bij kijken. Al denk ik dat als mensen beseffen waar het werkelijk naartoe gaat ze snel terugkrabbelen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:01:53 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196017368
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hier kan ik niks mee, reageer inhoudelijk ofzo.
Dat is wat er staat..
Letterlijk vertaald.

Je omschrijft het regime Noord Korea!
En we leven nog in een Democratie al moet ik wel eens zijn dat het her en der een klein beetje afwijkt.
pi_196017415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat is wat er staat..
Letterlijk vertaald.

Je omschrijft het regime Noord Korea!
En we leven nog in een Democratie al moet ik wel eens zijn dat het her en der een klein beetje afwijkt.
Oh dat zou goed kunnen.

Democratie ...

Volgens Hegel is democratie slechts schijn, om de 'boer' de indruk te geven dat hij iets te vertellen heeft.

Overigens zijn we een republiek waarin de grondwet centraal staat (zou moeten staan), niet de opinie van de meerderheid.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:06:51 #66
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196017433
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:00 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Misschien willen mensen dit wel, dat de overheid alles voor hun regelt. Dan hoef je niet meer zelf na te denken. Ik ging er altijd vanuit dat mensen vrijheid willen maar daar komt ook verantwoordelijkheid bij kijken. Al denk ik dat als mensen beseffen waar het werkelijk naartoe gaat ze snel terugkrabbelen.
Alles nee, maar wel veel, dat hoort een overheid ook te doen!
Je kiest immers op een partij die aankaart wat voor maatregelen ze willende nemen op het moment dat ze aan de macht komen, regeltjes aanpassen en verbeteren zowaar nodig.

Het probleem wat ik hier vaak wel tegen kom is dat mensen niet meer willen stemmen omdat ze hoe het went of keert overal tegen zijn wat de regering ook doet.

Dat is ook een van de redenen waarom Nederland ontzettend veel verschillende partijen heeft waar men op kan stemmen, en moet men een regering maken bestaande uit meerdere partijen.

Als het allemaal niet aan staat en je weet het allemaal beter dan de huidige regering dan is mijn antwoord ook simpel, start je eigen partij iedereen kan het.. Nederland is daar heel erg vrij in!
pi_196017545
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:00 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Ja, mee eens.

Punt is alleen dat op het moment je iets anders wil doen, uit persoonlijke wil/overtuiging/geweten/verlangens, dat niet mogelijk is/mag.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:35:51 #68
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196017984
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, mee eens.

Punt is alleen dat op het moment je iets anders wil doen, uit persoonlijke wil/overtuiging/geweten/verlangens, dat niet mogelijk is/mag.

Voorbeeldje hiervan?
pi_196018171
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

Voorbeeldje hiervan?
Die zijn er toch legio.

Je bent slim genoeg om er zelf wat te bedenken.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:48:24 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196018276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Die zijn er toch legio.

Je bent slim genoeg om er zelf wat te bedenken.
Ik kan wel van alles bedenken wat niet mag in Nederland maar over het algemeen zijn dat toch best wel legitiem regels ... daarom ben ik benieuwd wat jij bijvoorbeeld vanuit geloofsovertuiging wil maar niet mag in Nederland.
pi_196018515
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik kan wel van alles bedenken wat niet mag in Nederland maar over het algemeen zijn dat toch best wel legitiem regels ... daarom ben ik benieuwd wat jij bijvoorbeeld vanuit geloofsovertuiging wil maar niet mag in Nederland.
Ik heb het niet over de situatie zoals die nu is in Nederland, maar in een systeem zoals dat hierboven wordt beschreven (waarbij de overheid alles regelt).
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:23:07 #73
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196019011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de situatie zoals die nu is in Nederland, maar in een systeem zoals dat hierboven wordt beschreven (waarbij de overheid alles regelt).
ja leuk en aardig maar dat komt er niet want we leven nog steeds in een democratie zoals +- 80% van de wereld waar het volk hun eigen vertegenwoordiger kiest.

en zoals ik al eerder aangaf de andere omschrijving is zoals Noord Korea .. en jij verwacht straks dat we hier Koreaanse toestanden krijgen...
Wat ik me af vraag hoe dan?

In Nederland kunnen we het al 10 jaar niet eens worden over "zwarte" piet.. dus hebben we nog 9 jaar om naar datgene te gaan wat jij verwacht.
pi_196019286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

ja leuk en aardig maar dat komt er niet want we leven nog steeds in een democratie zoals +- 80% van de wereld waar het volk hun eigen vertegenwoordiger kiest.

en zoals ik al eerder aangaf de andere omschrijving is zoals Noord Korea .. en jij verwacht straks dat we hier Koreaanse toestanden krijgen...

In Nederland kunnen we het al 10 jaar niet eens worden over "zwarte" piet.. dus hebben we nog 9 jaar om naar datgene te gaan wat jij verwacht.
In het verleden leidden economische crisissen tot wereldoorlogen.

Wereldoorlogen leidden tot reorganisatie van de wereld.

We zitten midden in de grootste economische crisis van de wereldgeschiedenis.

De rest mag je zelf invullen.
pi_196019296
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zwarte piet is een volledig onbelangrijke discussie, er wordt in de media wel gedaan alsof het belangrijk is maar de meeste mensen geven er niks om. Juist de belangrijke onderwerpen hoor je niks over, weinig informatie over de spoedwet die er doorheen wordt gedrukt. De overheid wilt nu bepalen hoeveel mensen je in je huis hebt, wat gaan ze straks doen inbreken bij je om te controleren of je wel voldoet aan de regels?
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:17:37 #76
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196019908
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Zwarte piet is een volledig onbelangrijke discussie, er wordt in de media wel gedaan alsof het belangrijk is maar de meeste mensen geven er niks om. Juist de belangrijke onderwerpen hoor je niks over, weinig informatie over de spoedwet die er doorheen wordt gedrukt. De overheid wilt nu bepalen hoeveel mensen je in je huis hebt, wat gaan ze straks doen inbreken bij je om te controleren of je wel voldoet aan de regels?
de huidige situatie is niet voor eeuwig handelbaar.
zelfs een paar weken maanden valt al niet te doen..
De gemiddelde Nederlandse minster zelf heeft er al schijt aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 03-11-2020 13:24:16 ]
pi_196022427
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

de huidige situatie is niet voor eeuwig handelbaar.
zelfs een paar weken maanden valt al niet te doen..
De gemiddelde Nederlandse minster zelf heeft er al schijt aan.
Ik denk nu juist dat dit alleen maar bijdraagt aan het sentiment dat wij als volkje volstrekt machteloos zijn. Het werkt demoraliserend. Je accepteert het feit dat je in een onrechtvaardige situatie zit en je er niks aan kan doen. Zelfde met dat verhaal over de koning die naar Griekenland ging.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-11-2020 15:30:19 ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:50:16 #78
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196023159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik denk nu juist dat dit alleen maar bijdraagt aan het sentiment dat wij als volkje volstrekt machteloos zijn. Het werkt demoraliserend. Je accepteert het feit dat je in een onrechtvaardige situatie zit en je er niks aan kan doen. Zelfde met dat verhaal over de koning die naar Griekenland ging.
De situatie nu, ja.. is nogal ruk.
Maar het heeft niks met agenda 2030 te maken.
een virus kan ten alle tijden de kop opsteken, in 1918 kwam het ook op een fijn moment midden in de wereld oorlog waardoor er heel veel soldaten juist het bokje waren.

En je hebt het over wij als landje.. maar dit is een agenda voor de hele wereld he..
Dus alles en iedereen moet hier aan mee werken.
not going to happen er is veeeeeel te veel onverschilligheid in de wereld, ja het word gestaag iets minder maar denk dat je pas ver in de 2100 zit wil er wereldwijd eensgezindsheid zijn.
Dan boeit het jou denk ik toch al niet meer dan lig je waarschijnlijk net als ik de maden al te voeren
pi_196023415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

De situatie nu, ja.. is nogal ruk.
Maar het heeft niks met agenda 2030 te maken.
een virus kan ten alle tijden de kop opsteken, in 1918 kwam het ook op een fijn moment midden in de wereld oorlog waardoor er heel veel soldaten juist het bokje waren.

En je hebt het over wij als landje.. maar dit is een agenda voor de hele wereld he..
Dus alles en iedereen moet hier aan mee werken.
not going to happen er is veeeeeel te veel onverschilligheid in de wereld, ja het word gestaag iets minder maar denk dat je pas ver in de 2100 zit wil er wereldwijd eensgezindsheid zijn.
Dan boeit het jou denk ik toch al niet meer dan lig je waarschijnlijk net als ik de maden al te voeren
Niemand had zich ooit een lockdown kunnen voorstellen, zo snel, en zo snel geaccepteerd.

Er kan een boel veranderen in korte tijd als de omstandigheden veranderen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:30:20 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196026766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zei niet een exacte kopie van het communisme, dat maak jij er weer van.
Frappant is dat men in dat geweldige Amerika van je het ook steeds presteerde het spookbeeld van het communisme van stal te halen wanneer men 'een agenda trok' om in dit geval op 'federaal niveau' bepaalde misstanden aan de kaak te stellen en te komen met plannen om de minstbedeelden uit een moeras van achterstand, armoede, discriminatie en onveiligheid te halen.

New Deal? Communistisch plot.
Civil Rights Act? Communistisch plot.
Great Society? Communistisch plot.

Wat ik vermoed, ook inzake onze huidige Red Scare verspreiders, is dat men simpelweg nog geen procent bereid is iets van het eigen kapitaal in te leveren (economisch, politiek, sociaal) om de wereld voor iedereen een beetje leefbaar te houden. Ergo verzint men bij al dit soort in de kern menswaardige, ethische, en in religieus opzicht meer dan christelijke opvattingen een gigantisch communistisch complot vol doemscenario's met een dictatoriale staat, goelags en erger. Op die wijze kan men niet alleen zichzelf overtuigen dat het echt geen plat egocentrisme, hedonisme en materialisme is wat de levensvisie bepaalt - en rustig slapen - men kan het tegenovergestelde, solidariteit, barmhartigheid, spiritualiteit, wegzetten als inherent suspect en uiteindelijk altijd communistisch en dus verderfelijk.

Niet vreemd dat men enkel dit soort hersenspinsels in de krochten van Conspiracy Land vindt en in de pathetische afgoderij - zowel in schrift als in beeld - van types als Hayek, Paul en Rand.

De meesten mensen, gelukkig, prikken direct door die façade heen. Al was het maar omdat een simpele blik op de wereldkaart leert dat het communisme overal op sterven na dood is.

Pics:

TERWIJL

OMDAT

Ergens vrij misselijkmakend: pretenderen dat 'het volk', zeker de armen, je iets interesseert terwijl je werkelijk alle vormen van overheidshulp afdoet als tyrannie en duivels. Bekend fenomeen ter rechterzijde, waar vooral Mammon als god regeert.

Ofwel, verzin eens iets nieuws.

[ Bericht 11% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-11-2020 18:41:39 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196027606
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Frappant is dat men in dat geweldige Amerika van je het ook steeds presteerde het spookbeeld van het communisme van stal te halen wanneer men 'een agenda trok' om in dit geval op 'federaal niveau' bepaalde misstanden aan de kaak te stellen en te komen met plannen om de minstbedeelden uit een moeras van achterstand, armoede, discriminatie en onveiligheid te halen.

New Deal? Communistisch plot.
Civil Rights Act? Communistisch plot.
Great Society? Communistisch plot.

Wat ik vermoed, ook inzake onze huidige Red Scare verspreiders, is dat men simpelweg nog geen procent bereid is iets van het eigen kapitaal in te leveren (economisch, politiek, sociaal) om de wereld voor iedereen een beetje leefbaar te houden. Ergo verzint men bij al dit soort in de kern menswaardige, ethische, en in religieus opzicht meer dan christelijke opvattingen een gigantisch communistisch complot vol doemscenario's met een dictatoriale staat, goelags en erger. Op die wijze kan men niet alleen zichzelf overtuigen dat het echt geen plat egocentrisme, hedonisme en materialisme is wat de levensvisie bepaalt - en rustig slapen - men kan het tegenovergestelde, solidariteit, barmhartigheid, spiritualiteit, wegzetten als inherent suspect en uiteindelijk altijd communistisch en dus verderfelijk.

Niet vreemd dat men enkel dit soort hersenspinsels in de krochten van Conspiracy Land vindt en in de pathetische afgoderij - zowel in schrift als in beeld - van types als Hayek, Paul en Rand.

De meesten mensen, gelukkig, prikken direct door die façade heen. Al was het maar omdat een simpele blik op de wereldkaart leert dat het communisme overal op sterven na dood is.

Pics:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

TERWIJL

[ afbeelding ]

OMDAT

[ afbeelding

Ergens vrij misselijkmakend: pretenderen dat 'het volk', zeker de armen, je iets interesseert terwijl je werkelijk alle vormen van overheidshulp afdoet als tyrannie en duivels. Bekend fenomeen ter rechterzijde, waar vooral Mammon als god regeert.

Ofwel, verzin eens iets nieuws.
Wat de rest betreft lijk je volstrekt niet te willen horen wat ik over dit onderwerp heb gezegd, of er heilig van overtuigd te zijn dat je bizarre interpretaties de waarheid zijn. Alsof je in staat bent iemands ware motieven en dergelijke te decoderen, ongeacht wat iemand zegt. Het doet me een beetje denken aan mensen die anderen ervan beschuldigen racist te zijn omdat ze vinden dat immigratie moet stoppen, of antisemiet omdat ze vinden dat Israel niet juist handelt. Van die mensen die je meteen een label opplakken omdat je het ergens niet met ze over eens bent. Een soort kleuterschoolniveau van discussie voeren. Wat mij betreft puur getroll en ik verdoe er mijn tijd niet meer aan.

Ik heb hierboven uitgelegd wat het probleem voor mij is, met bijgevoegd een lange videopresentatie over hoe deze agenda verband houdt met collectivisme en tyrannie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 19:37:45 (Let op je taalgebruik aub) ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:14:32 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196028007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat in vet staat is natuurlijk gewoon weer een smerige leugen en laster zoals ik ondertussen wel gewend ben van je.

Wat de rest betreft lijk je volstrekt niet te willen horen wat ik over dit onderwerp heb gezegd, of er heilig van overtuigd te zijn dat je bizarre interpretaties de waarheid zijn. Alsof je in staat bent iemands ware motieven en dergelijke te decoderen, ongeacht wat iemand zegt. Het doet me een beetje denken aan mensen die anderen ervan beschuldigen racist te zijn omdat ze vinden dat immigratie moet stoppen, of antisemiet omdat ze vinden dat Israel niet juist handelt. Van die mensen die je meteen een label opplakken omdat je het ergens niet met ze over eens bent. Een soort kleuterschoolniveau van discussie voeren. Wat mij betreft puur getroll en ik verdoe er mijn tijd niet meer aan.

Ik heb hierboven uitgelegd wat het probleem voor mij is, met bijgevoegd een lange videopresentatie over hoe deze agenda verband houdt met collectivisme en tyrannie.
Hoe is dit precies anders dan jouw werkwijze inzake de paus en 'de overheid'? Dat is ineens een objectieve feitelijke lezing van zaken? Ongelooflijk hoe ontiegelijk weinig zelfreflectie je steeds weer vertoont.

Vertel nog eens wat de Paus 'echt' bedoelt. Of wat die agendapunten 'echt' bedoelen.

Natuurlijk ga je er verder niet op in; dan zou je moeten erkennen dat het dreigen met communisme al anderhalve eeuw gemeengoed is in complot- en rechtse kringen. Elke keer weer.

Kleuterschoolniveau is eisen dat iedereen zich aan de regels houdt, behalve jijzelf. Past wel bij dat vergoddelijken van de eigen interpretatie als soeverein individu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196028370
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe is dit precies anders dan jouw werkwijze inzake de paus en 'de overheid'? Dat is ineens een objectieve feitelijke lezing van zaken? Ongelooflijk hoe ontiegelijk weinig zelfreflectie je steeds weer vertoont.

Vertel nog eens wat de Paus 'echt' bedoelt. Of wat die agendapunten 'echt' bedoelen.

Natuurlijk ga je er verder niet op in; dan zou je moeten erkennen dat het dreigen met communisme al anderhalve eeuw gemeengoed is in complot- en rechtse kringen. Elke keer weer.

Kleuterschoolniveau is eisen dat iedereen zich aan de regels houdt, behalve jijzelf. Past wel bij dat vergoddelijken van de eigen interpretatie als soeverein individu.
Het verschil is Etto, dat ik me baseer op wat er werkelijk wordt gezegd en dat analyseer, en niet op mijn eigen verzinsels zoals 'terwijl je werkelijk alle vormen van overheidshulp afdoet als tyrannie en duivels'. Ik heb zoiets nooit maar dan ook nooit gezegd, dat is je eigen krankzinnige interpretatie.
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:25:00 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196028442
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het verschil is Etto, dat ik me baseer op wat er werkelijk wordt gezegd, en niet op mijn eigen verzinsels zoals 'terwijl je werkelijk alle vormen van overheidshulp afdoet als tyrannie en duivels'. Ik heb zoiets nooit maar dan ook nooit gezegd, dat is je eigen krankzinnige interpretatie.
Ja precies, de Paus zegt letterlijk dat hij de wereld wil knechten, iedereen wil dwingen op zondag rustdag te houden en een soort pseudo-communisme wil invoeren in cahoots met 'de elite'.

Die agendapunten in de OP zeggen kennelijk niet echt wat ze zeggen want er is een 'vertaling' bij nodig om de echte strekking ervan te kunnen duiden.

Krankzinnig... hou toch op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196028465
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja precies, de Paus zegt letterlijk dat hij de wereld wil knechten, iedereen wil dwingen op zondag rustdag te houden en een soort pseudo-communisme wil invoeren in cahoots met 'de elite'.

Die agendapunten in de OP zeggen kennelijk niet echt wat ze zeggen want er is een 'vertaling' bij nodig om de echte strekking ervan te kunnen duiden.

Krankzinnig... hou toch op.
Negeer mijn punt eens niet..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 19:37:03 (Wegaan elkaar niet uitmaken voor leugenaar) ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:25:38 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196028475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Negeer mijn punt eens niet, leugenaar.
Welk punt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196028658
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')

Oh wacht, begrijp ik goed dat je mijn argumentatie onderaan die cartoons een op een op jezelf hebt geprojecteerd?

Tja.
Och ja, nu wil je doen alsof dat niet direct betrekking op mij had?

Dat is ook een leugen, want je hebt hetzelfde eerder al eens aangekaart. Zoals je constant dezelfde dingen blijft herhalen.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 19:39:01 ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:33:23 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196028796
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Och ja, nu wil je doen alsof dat niet direct betrekking op mij had?

Dat is ook een leugen, want je hebt hetzelfde eerder al eens aangekaart. Zoals je constant dezelfde dingen blijft herhalen.
Aangezien het onderaan cartoons staat waar sprake is van een Trojaans paard en een roedel socialistische infiltranten om miljoenen mensen uit de stront te trekken, leek mij dat vrij evident. Of de afsluiter: Verzien eens iets nieuws. Als in: JIJ. Verzin JIJ eens iets nieuws.

Maar ik zal gerust bekennen dat ik het niet gek zou vinden als ook jij die gedachte aanhangt hoor. Verre van. Als je het al presteert om werkelijk alles wat een Paus zegt om te buigen tot precies het tegenovergestelde, of 'vertalingen' (lol) van agendapunten nodig hebt om ons onwetenden in te lichten wat er werkelijk staat, moet je het mij niet euvel duiden als ik onderhand wel besef met wat voor 'krankzinnige' en vaak dualistische ideeën je op de proppen komt (en verkondigt als waarheid).

Maar laat ik het gewoon vragen: Zijn overheidsinterventies t.b.v. de minst bedeelden t.a.t. suspect en dus duivels en tiranniek? En wanneer wordt een overheid c.q. interventie dat wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196029083
Heren, vecht dit verder via DM uit, niet hier!! Danku!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 19:41:06 ]
pi_196030227
quote:
81s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Aangezien het onderaan cartoons staat waar sprake is van een Trojaans paard en een roedel socialistische infiltranten om miljoenen mensen uit de stront te trekken, leek mij dat vrij evident. Of de afsluiter: Verzien eens iets nieuws. Als in: JIJ. Verzin JIJ eens iets nieuws.

Maar ik zal gerust bekennen dat ik het niet gek zou vinden als ook jij die gedachte aanhangt hoor. Verre van. Als je het al presteert om werkelijk alles wat een Paus zegt om te buigen tot precies het tegenovergestelde, of 'vertalingen' (lol) van agendapunten nodig hebt om ons onwetenden in te lichten wat er werkelijk staat, moet je het mij niet euvel duiden als ik onderhand wel besef met wat voor 'krankzinnige' en vaak dualistische ideeën je op de proppen komt (en verkondigt als waarheid).

Maar laat ik het gewoon vragen: Zijn overheidsinterventies t.b.v. de minst bedeelden t.a.t. suspect en dus duivels en tiranniek? En wanneer wordt een overheid c.q. interventie dat wel?
Aangezien je dit in het verleden al hebt gevraagd, ik er toen een antwoord op heb gegeven, en het blijkbaar geen enkele zin heeft gehad omdat je nu precies dezelfde vraag stelt, ga ik dezelfde vraag niet weer beantwoorden.

Verder geloof ik absoluut niet dat dat stukje onder je plaatjes geen betrekking op mij had, aangezien je me in het verleden van dezelfde dingen hebt beschuldigd.

Ik geloof ook niet dat je niet meer zou weten dat ik in het verleden op diezelfde vraag al een antwoord heb gegeven.

Wat mij betreft ben je volstrekt ongeloofwaardig.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:12:18 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196030366
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Aangezien je dit in het verleden al hebt gevraagd, ik er toen een antwoord op heb gegeven, en het blijkbaar geen enkele zin heeft gehad omdat je nu precies dezelfde vraag stelt, ga ik dezelfde vraag niet weer beantwoorden.

Verder geloof ik absoluut niet dat dat stukje onder je plaatjes geen betrekking op mij had, aangezien je me in het verleden van dezelfde dingen hebt beschuldigd.

Ik geloof ook niet dat je niet meer zou weten dat ik in het verleden op diezelfde vraag al een antwoord heb gegeven.

Wat mij betreft ben je volstrekt ongeloofwaardig.

Eenieder ander had dit kunnen zeggen en ik zou me zorgen maken...

Nu...?

Not so much.

Hoe zei je het ook weer, over de 'vertalingen'?

Dat zijn de agendapunten 'in de praktijk'.

Vertel eens op basis waarvan je precies meent de 'werkelijke' inhoud van die agendapunten te weten. Aangezien je er kennelijk nogal moeite mee hebt dat mensen dingen voor jóu invullen en interpreteren en je enkel baseert op wat 'er echt staat'.

In die zin wel interessant hoe wat er staat, bijvoorbeeld:

"Ensure availability and sustainable management of water and sanitation for all"

toch eigenlijk dit betekent:

"Privatize all water sources, don't forget to add fluoride."

Ongeloofwaardigheid, zei u. Carry on
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196030440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Eenieder ander had dit kunnen zeggen en ik zou me zorgen maken...

Nu...?

Not so much.

Hoe zei je het ook weer, over de 'vertalingen'?

Dat zijn de agendapunten 'in de praktijk'.

Vertel eens op basis waarvan je precies meent de 'werkelijke' inhoud van die agendapunten te weten. Aangezien je er kennelijk nogal moeite mee hebt dat mensen dingen voor jóu invullen en interpreteren.
Waarom zou ik dat doen?
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:16:38 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196030492
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat doen?
Omdat we dan allemaal kunnen zien dat je regels hanteert die enkel voor anderen gelden.

Nog ééntje: jij baseert je enkel op wat er echt gezegd wordt.

Welnu, hoe wordt:

"Strengthen the means of implementation and revitalize the global partnership for sustainable development"

toch:

"Remove national sovereignty worldwide, promote globalism under the “authority” and bloated, Orwellian bureaucracy of the UN"
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196030612
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat we dan allemaal kunnen zien dat je regels hanteert die enkel voor anderen gelden.

Nog ééntje: jij baseert je enkel op wat er echt gezegd wordt.

Welnu, hoe wordt:

"Strengthen the means of implementation and revitalize the global partnership for sustainable development"

toch:

"Remove national sovereignty worldwide, promote globalism under the “authority” and bloated, Orwellian bureaucracy of the UN"
Agenda 21

Agenda 2030
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:21:29 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196030635
quote:
Ja, dat staat er dus niet.

Zeg je nu dat we daar een 'analyse' voor nodig hebben om de 'ware betekenis' te achterhalen? En wie bepaalt dat eigenlijk, dat dat de ware betekenis is?

Ali?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196030700
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, dat staat er dus niet.

Zeg je nu dat we daar een 'analyse' voor nodig hebben om de 'ware betekenis' te achterhalen? En wie bepaalt dat eigenlijk, dat dat de ware betekenis is?

Ali?
Dat bepaal je helemaal voor jezelf. Je bepaalt zelf wat je gelooft en niet gelooft, Etto. Ik heb geen paus nodig die dat voor mij bepaalt, en jij ook niet. Je bent vrij om zelf te bepalen wat je gelooft en niet gelooft.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:25:31 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196030726
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat bepaal je helemaal voor jezelf. Je bepaalt zelf wat je gelooft en niet gelooft, Etto. Ik heb geen paus nodig die dat voor mij bepaalt, en jij ook niet. Je bent vrij om zelf te bepalen wat je gelooft en niet.
Klopt, heb ik ook niet nodig.

Maar jij streeft er verder niet naar dat men jouw analyses voor waar gaat aannemen? Jawel toch?

Dat doet verder allemaal weinig af aan je stelling dat je je baseert op 'wat er werkelijk staat'.

Vreemd dan dat een agendapuntje waar het beschikbaar stellen van water aan ALLEN toch gelezen moet worden als 'privatiseren van alle watervoorzieningen'...

Leg die analyse eens uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196030809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klopt, heb ik ook niet nodig.

Dat doet verder weinig af aan je stelling dat je je baseert op 'wat er werkelijk staat'.

Vreemd dan dat een agendapuntje waar het beschikbaar stellen van water aan ALLEN toch gelezen moet worden als 'privatiseren van alle watervoorzieningen'...

Leg die analyse eens uit.
Op wat ik geloof dat er werkelijk staat, bedoel je.

Overigens heb ik die interpretaties niet geschreven en ook nooit gezegd dat ik het overal exact mee eens ben. Als het je werkelijk interesseert, vraag de auteur dan om tekst en uitleg, die kan het vast beter vertellen dan ik.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:29:35 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196030836
Ahhh... wat jij GELOOFT dat er werkelijk staat...

Wat zou dan precies het verschil zijn met wat IK geloof dat er werkelijk staat als jij weer een epistel volschrijft? Als jij analyseert is het een 'analyse op basis van wat er werkelijk staat'; als ik het doe is het een 'krankzinnig interpretatie'.

Ja, en zo kun je inderdaad van de paus een duivel, van zwart wit en van licht duisternis maken.
Want je 'gelooft' dat dat er werkelijk staat. Ergo is het ook zo. Heilige, zalige interpretatie enzo.

Helder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196030960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ahhh... wat jij GELOOFT dat er werkelijk staat...

Ja, en zo kun je inderdaad van de paus een duivel, van zwart wit en van licht duisternis maken.
Want je 'gelooft' dat dat er werkelijk staat. Ergo is het ook zo. Heilige, zalige interpretatie enzo.

Helder.
Alles is een kwestie van persoonlijke overtuiging Etto. Dat lijkt mij vanzelfsprekend.

Of je persoonlijke overtuiging met de waarheid overeenkomt is een ander verhaal.

Maar dat is het mooie aan een vrije maatschappij: daarin heeft iedereen het recht om te geloven wat hij wil geloven, en zich uit te spreken.

En door met elkaar in discussie te gaan, ideeën te bekritiseren, onderzoeken en testen, komen we hopelijk dichterbij de waarheid.

Maar als een mens van vlees en bloed voor jou alvast voorkauwt wat je moet geloven, pretenderend dat hij de spreekbuis van God zelf is, loop je het risico om volledig op een dwaalspoor te komen.

Nu beschuldig je mij er regelmatig van te doen alsof ik een 'goddelijke interpretatie' ofzoiets heb, alsof ik mijn overtuigingen beschouw als de absolute waarheid waar iedereen zich voor moet buigen. Dit is natuurlijk grote onzin, maar ik heb wel gewoon het recht om mijn mening te uitten, daar is het een vrij land en vrij platform voor. Wat iedereen ermee doet, moet 'ie zelf weten.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:36:49 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031041
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Alles is een kwestie van persoonlijke overtuiging Etto. Dat lijkt mij vanzelfsprekend.

Of je persoonlijke overtuiging met de waarheid overeenkomt is een ander verhaal.

Maar dat is het mooie aan een vrije maatschappij: daarin heeft iedereen het recht om te geloven wat hij wil geloven, en zich uit te spreken.

En door met elkaar in discussie te gaan, ideeën te bekritiseren, onderzoeken en testen, komen we hopelijk dichterbij de waarheid.

Maar als een mens van vlees en bloed voor jou alvast voorkauwt wat je moet geloven, pretenderend dat hij de spreekbuis van God zelf is, loop je het risico om volledig op een dwaalspoor te komen.

Nu beschuldig je mij ervan alsof ik doe een 'goddelijke interpretatie' ofzoiets te hebben, alsof ik mijn overtuigingen beschouw als de absolute waarheid waar iedereen zich voor moet buigen. Dit is natuurlijk grote onzin, maar ik heb wel gewoon het recht om mijn mening te uitten, daar is het een vrij land en vrij platform voor. Wat iedereen ermee doet, moet 'ie zelf weten.
Ja, mooi verhaal, maar je stelde toch echt dat het grote verschil steeds is dat jij je op wat er werkelijk staat baseert. En dat vervolgens analyseert. En derhalve is dat meer valide, of zo.

En dat zou allemaal tot daar aan toe zijn, ware het niet dat die 'analyses' van jou contraproductief, pover onderbouwd, gespeculeerd en religieus gedreven zijn en derhalve in potentie ook gevaarlijk voor eenieder die niet precies zo denkt over zaken als jij. Legitieme vraag: heeft de Katholieke Kerk in Nederland eigenlijk wel bestaansrecht? Moet de overheid daar niet eens gaan ingrijpen?

PS: Zonder die 'middeleeuwse tirannieke staatskerk' had jij niet eens een bijbel gehad om uit te 'profeteren' over een antichrist.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031182
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, mooi verhaal, maar je stelde toch echt dat het grote verschil steeds is dat jij je op wat er werkelijk staat baseert. En dat vervolgens analyseert. En derhalve is dat meer valide, of zo.
Ja ik geloof dat ik me baseer op wat er werkelijk wordt gezegd. Tussen de regels door lezen heet dat. Vnl. op basis van andere bronnen en informatie die licht op dat soort teksten schijnen.

quote:
En dat zou allemaal tot daar aan toe zijn, ware het niet dat die 'analyses' van jou contraproductief, pover onderbouwd, gespeculeerd en religieus gedreven zijn en derhalve in potentie ook gevaarlijk voor eenieder die niet precies zo denkt over zaken als jij.
Aha, oké. Ik denk dat dat wel meevalt.

quote:
Legitieme vraag: heeft de Katholieke Kerk in Nederland eigenlijk wel bestaansrecht? Moet de overheid daar niet eens gaan ingrijpen?
Dat lijkt me volstrekt irrelevant voor deze discussie.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:42:54 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031221
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja ik geloof dat ik me baseer op wat er werkelijk wordt gezegd. Tussen de regels lezen heet dat. Dat is mijn persoonlijke overtuiging.
[..]

Aha, oké. Ik denk dat dat wel meevalt.
[..]

Dat lijkt me volstrekt irrelevant voor deze discussie.
Heeft die kerk bestaansrecht ja of nee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031233
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Heeft die kerk bestaansrecht ja of nee.
Is off topic Etto!

Helaas.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:43:39 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031241
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Is off topic Etto!

Helaas.
Ja of nee, Ali.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031265
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja of nee, Ali.
Pindakaas.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:45:10 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031274
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Pindakaas.
Dan weet ik wel genoeg.

Met je 'vrijheid'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan weet ik wel genoeg.

Met je 'vrijheid'.
Dat is jouw interpretatie. Opmerklijk toch hoe je denkt te weten wat iemand denkt, zonder dat iemand heeft gesproken. Waar heb je die gave vandaan?
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:46:30 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031300
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie.
Neuh, ben er vrij zeker van.

En jij ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031311
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Neuh, ben er vrij zeker van.

En jij ook.
Hoe weet je dat zo zeker?

Dat kun je toch niet weten zolang ik geen antwoord geef?

Is het een goddelijke persoonlijke overtuiging?
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:47:12 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031316
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie. Opmerklijk toch hoe je denkt te weten wat iemand denkt, zonder dat iemand heeft gesproken. Waar heb je die gave vandaan?
Waarschijnlijk van diezelfde bonenverkoper die jouw inzicht heeft gegeven in de ware betekenis van wat er er waarlijk werkelijk staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:47:52 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031335
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker?

Dat kun je toch niet weten zolang ik geen antwoord geef?

Is het een goddelijke persoonlijke overtuiging?
Laat ik het zo zeggen.

Zou je mij de vraag stellen: heeft een adventistkerk bestaansrecht, ja of nee?

Zou ik zeggen: Ja, hoezo, waarom niet.

Zo moeilijk is het niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031345
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk van diezelfde bonenverkoper die jouw inzicht heeft gegeven in de ware betekenis van wat er er waarlijk werkelijk staat.
Flauw hoor. Ik baseer me in ieder geval op dingen die iemand daadwerkelijk heeft gezegd, in plaats van op basis van mijn eigen vooringenomen kortzichtige visie op de wereld en anderen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:48:43 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Flauw hoor. Ik baseer me in ieder geval op dingen die iemand daadwerkelijk heeft gezegd, in plaats van op basis van mijn eigen vooringenomen kortzichtige visie op de wereld en anderen.
:o :o :o :o _O- _O- _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen.

Zou je mij de vraag stellen: heeft een adventistkerk bestaansrecht, ja of nee?

Zou ik zeggen: Ja, hoezo, waarom niet.

Zo moeilijk is het niet.
Ja, maar dat is off topic Etto. Wat begrijp je niet aan "off topic"? Waarom zouden de regels en standaarden moeten wijken omdat Etto zo nodig een antwoord wil, en als hij dat niet krijgt, hij maar van het meest negatieve uitgaat? Een beetje als een kleuter die een tantrum schopt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:50:50 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031402
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, maar dat is off topic Etto. Wat begrijp je niet aan "off topic"? Waarom zouden de regels en standaarden moeten wijken omdat Etto zo nodig een antwoord wil, en als hij dat niet krijgt, hij maar van het meest negatieve uitgaat? Een beetje als een kleuter die een tantrum schopt.
Wat omslachtig allemaal.

Heeft die kerk bestaansrecht hier, ja of nee?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat omslachtig allemaal.

Heeft die kerk bestaansrecht hier, ja of nee?
Waarom blijf je doordrammen vent?
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:51:42 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031437
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom blijf je doordrammen vent?
Omdat we dan een beetje kunnen peilen wat je precies met je 'analyses' wil bereiken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031470
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat we dan een beetje kunnen peilen wat je precies met je 'analyses' wil bereiken
"We"?
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:53:11 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031480
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

"We"?
De lezers alhier.

Ja of nee, Ali.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De lezers alhier.

Ja of nee, Ali.
Die interesseert het geen moer, Etto. Het is off topic.
pi_196031497
Heren, het is ECHT genoeg. Wie hierna nog doorgaat of offtopic reageert gaat weg.
pi_196250163
twitter

The great reset.
pi_196251101
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:45 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
The great reset.
Tja, tis maar wat je erin ziet, als je er "global communism" in ziet dan ben je volgens mij op je hoofd gevallen. Het verbeteren van een economisch systeem om armen beter te kunnen helpen, klimaatverandering tegen te gaan, etc. is natuurlijk heel slecht.
  zondag 15 november 2020 @ 11:26:21 #126
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196251829
quote:
[ twitter ]
The great reset.
Kotsfiguren met alleen mooie woorden :r
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_196252101
Canada ook echt, "the axis of evil" hoor. Die lui zeggen nog sorry als je over ze heen rijdt. :P
pi_196255902
quote:
[ twitter ]
The great reset.
"Building back better" is de slogan die de politici nu gebruiken.
  maandag 16 november 2020 @ 00:22:47 #129
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196265124
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 14:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 16 november 2020 @ 07:58:01 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196266654
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 14:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er is in de afgelopen vier jaar dan ook enorm veel gesloopt door populisten wereldwijd: vertrouwen, fatsoen, moraliteit, ethiek, menswaardigheid, waarheid. Niet onlogisch dat men dan met een dergelijke slogan komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:18:09 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196333149
"You have to read between the lines".

Precies, Ali... eisegese.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 november 2020 @ 13:09:24 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196348086
quote:
Communisme is dood. En gelukkig maar.

Het blijft echter een geweldige rallying call voor conservatieven (lees: de mensen met de meeste poen) om het klootjesvolk bang te maken.

"Stem niet voor mensen die willen streven naar een goed arbeidsrecht, sociale zekerheid en sociale voorzieningen, zodat u, Jan Modaal, niet in een spiraal van ellende en armoede terecht komt bij pech, ontslag, ziekte of ouderdom. Stem op mensen die belastingverlagingen voor de meest welvarende top bepleiten opdat daar de politieke macht terecht komt, die morrelen aan het ontslagrecht zodat u sneller op straat gezet kan worden, sociale zekerheid versoberen en sociale voorzieningen willen beperken zodat u bij de minste tegenslag in een doos kunt gaan wonen... Is écht beter voor u! DAARBIJ: dit staat ook allemaal in de bijbel... ergens"

- Elke conservatieve politicus ooit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † zaterdag 21 november 2020 @ 18:47:12 #136
88815 The_Emotion
98.3
pi_196351748
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Communisme is dood. En gelukkig maar.
Het is nog springlevend in Noord Korea. Ook in China maar dan met een vleugje kapitalisme; hoe dan ook Big Brother is watching you.
quote:
Het blijft echter een geweldige rallying call voor conservatieven (lees: de mensen met de meeste poen) om het klootjesvolk bang te maken.

"Stem niet voor mensen die willen streven naar een goed arbeidsrecht, sociale zekerheid en sociale voorzieningen, zodat u, Jan Modaal, niet in een spiraal van ellende en armoede terecht komt bij pech, ontslag, ziekte of ouderdom. Stem op mensen die belastingverlagingen voor de meest welvarende top bepleiten opdat daar de politieke macht terecht komt, die morrelen aan het ontslagrecht zodat u sneller op straat gezet kan worden, sociale zekerheid versoberen en sociale voorzieningen willen beperken zodat u bij de minste tegenslag in een doos kunt gaan wonen... Is écht beter voor u! DAARBIJ: dit staat ook allemaal in de bijbel... ergens"

- Elke conservatieve politicus ooit.
Er is altijd een machtswisseling gaande tussen de hogere klasse en de middenklasse, het klootjesvolk heeft altijd voor het nakijken.
Dat staat allemaal in 1984, ergens...
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_196352175
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:47 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Het is nog springlevend in Noord Korea. Ook in China maar dan met een vleugje kapitalisme; hoe dan ook Big Brother is watching you.
Wat je in de DPRK hebt is niet echt communisme te noemen.
  † In Memoriam † zaterdag 21 november 2020 @ 20:12:32 #138
88815 The_Emotion
98.3
pi_196352820
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 19:23 schreef illusions het volgende:

[..]

Wat je in de DPRK hebt is niet echt communisme te noemen.
Zo Democratisch in titel is het ook niet
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_196354191
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:12 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Zo Democratisch in titel is het ook niet
Dat zeker niet, maar niet alles wat geen democratie is, is gelijk communisme. ;)

Zelfs Cuba is niet meer echt communistisch te noemen met de "recente" ontwikkelingen.
  zaterdag 21 november 2020 @ 21:59:40 #140
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_196354873
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Alleen complotdenkers weten in deze nobele doeleinden iets sinister te zien.

Ernaar streven ziekte, honger, oorlog, armoede, achterstand, vervuiling tegen te gaan zodat we allemaal als mens een beetje een leuke tijd hier op aarde hebben... dat kan echt niet.
bring back a better world enzo. yes we can :'(
groene, one love, weg met racisme, Imagine all the people-wolf in schaapskleren shit.
Huig
  zaterdag 21 november 2020 @ 23:18:45 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196356162
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:59 schreef Orwell het volgende:

[..]

bring back a better world enzo. yes we can :'(
groene, one love, weg met racisme, Imagine all the people-wolf in schaapskleren shit.
Beter roepen we inderdaad dat we een land weer 'great' gaan maken om vervolgens vooral jezelf en je beste vrindjes te verrijken... Oh, en dat alles fake news is.

Toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 november 2020 @ 23:42:55 #142
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_196356581
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beter roepen we inderdaad dat we een land weer 'great' gaan maken om vervolgens vooral jezelf en je beste vrindjes te verrijken... Oh, en dat alles fake news is.

Toch?
vraag het Jack Dorsey of zo...
Huig
  zaterdag 21 november 2020 @ 23:52:04 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196356715
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 23:42 schreef Orwell het volgende:

[..]

Ik vraag het jou.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 22 november 2020 @ 20:37:56 #144
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_196368793
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik vraag het jou.
Huig
pi_196368998
Zo is het wel weer leuk geweest hè :)
pi_196370430

Dit maakt veel duidelijk. Het is geen bnw maar ook geen nieuws. Het is de invoering van AI in de maatschappij. Daar worden de voor en nadelen besproken. Het zijn niet zomaar wat YouTubers die een mening hebben, maar de ontwerpers van de AI etc.

Ik vond het wel erg interessant. Het is een bijna 2 uur lange zit.

Mijn mening. Ik ben van een dusdanige generatie dat ik er niets mee heb. Ik vraag mij af hoe de jongste generatie dit gaat vinden.

Overigens heb ik geen zin om hier een gevecht te voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')