Nou ja er is wel een trend op de markt gaande natuurlijk daarom vraag ik ook naar ervaringen van anderequote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:44 schreef Selenophilia het volgende:
Dat zegt toch niks dat verschilt per woning.
Wat voor regio was dat? Hoe heb je je bod bepaald?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:59 schreef lipje het volgende:
3 jaar geleden vier huizen bezocht, 2 keer een bod uitgebracht en tegenbod geaccepteerd.
Uiteindelijk de vraagprijs betaald voor een redelijk uitgewoond huis van rond de eeuwwisseling.
Regio Den Haag buitengebied. Eerste bod met de aankoopmakelaar besproken en ver onder de vraagprijs geboden. Uiteindelijk op het verschil gaan zitten en de verkoper wou niet veel zakken. Hij had nog een jaar de tijd om het te verkopen, intussen was de keukenvloer op en de badkamer aan renovatie toe. Toen er nog een gat van 5000 euro was hield hij zijn poot stijf en ben ik weggelopen. Later hoorde ik dat het huis al twee keer eerder verkocht was maar de kopers telkens afhaakten ( financiering en binnen bedenktijd toch ander pand kopen)quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wat voor regio was dat? Hoe heb je je bod bepaald?
ja ik heb geen aankoopmakelaar. Vind het lastig. Als je gelijk vraagprijs doet heb je kans dat ze voor minder ook hadden gedaan natuurlijkquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:13 schreef lipje het volgende:
[..]
Regio Den Haag buitengebied. Eerste bod met de aankoopmakelaar besproken en ver onder de vraagprijs geboden. Uiteindelijk op het verschil gaan zitten en de verkoper wou niet veel zakken. Hij had nog een jaar de tijd om het te verkopen, intussen was de keukenvloer op en de badkamer aan renovatie toe. Toen er nog een gat van 5000 euro was hield hij zijn poot stijf en ben ik weggelopen. Later hoorde ik dat het huis al twee keer eerder verkocht was maar de kopers telkens afhaakten ( financiering en binnen bedenktijd toch ander pand kopen)
Tweede bod hebben we iets hoger ingezet om een betere onderhandelingspositie te hebben. Er lag al een bod, en de verkoopmakelaar ging dat na het weekend aan de verkopers voorleggen. Toen ze terugkwamen met een tegenbod waren wij blij en de andere bieders baalden flink.
Dat is echt fantastisch!quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:05 schreef RoW_0 het volgende:
Woon zelf op kamers voor 450 euro per maand.
Jaquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 22:25 schreef bitterbal het volgende:
Is een aankoopmakelaar het nou echt waard?
Geen idee. Afwijkende situatie want het huis stond officieel niet te koop dus ben gaan kijken, bod gedaan waar ik mee kon leven maar lager was dan de vraagprijs en toen aangegeven dat dat mijn enige bod was, graag of niet en bij acceptatie kwam het ook niet meer bij een makelaar te koop.quote:
Ja, nou ja, in 2017 dan he, dus niet vorige week ofzo.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 23:09 schreef SQ het volgende:
Heb jij dan een ander huis gekocht coolguy?
ja walter bekijk ik ook.quote:Op zondag 1 november 2020 00:34 schreef Ericr het volgende:
1 bezichtiging , vraagprijs geboden voor prima onderhouden pand. Inmiddels midden in koop proces na akkoord bod.
Heb op voorhand Walter plus gebruikt om te kunnen achterhalen wat de trend in die gemeente en buurt was qua biedingen. Redelijk neutraal met hier en daar wat uitschieters.
Daarvoor paar keer niet eens tot bezichtiging gekomen overigens. Maar was lagere prijsklasse en aangrenzende gemeente.
Waarom? Je hebt er toch een goede prijs uitgehaald? Een aankoopmakelaar had gezegd: "biedt maar vraagprijs, dan heb je het zeker" (net zo zeker als de makelaar dan z'n courtage vangt)quote:Op zondag 1 november 2020 01:12 schreef Sport_Life het volgende:
Eerste keer kopen was in 2011: 2x wezen kijken, vervolgens een bod (zonder makelaar) van 30k onder de vraagprijs, tegenbod van 20k onder de vraagprijs, die geaccepteerd. Achteraf was zonder makelaar een eerste woning kopen een beetje naïef.
ze claimen allemaal op hun site dat ze hun prijs er ook wel vanaf onderhandelen...quote:Op zondag 1 november 2020 09:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt er toch een goede prijs uitgehaald? Een aankoopmakelaar had gezegd: "biedt maar vraagprijs, dan heb je het zeker" (net zo zeker als de makelaar dan z'n courtage vangt)
Nou nee hoor. Zo is mijn ervaring absoluut niet.quote:Op zondag 1 november 2020 09:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt er toch een goede prijs uitgehaald? Een aankoopmakelaar had gezegd: "biedt maar vraagprijs, dan heb je het zeker" (net zo zeker als de makelaar dan z'n courtage vangt)
Nou nee hoor, zo is mijn ervaring absoluut niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |