abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195959089
Sommige mensen herkennen het gevoel vast wel: iemand (een collega) erg leuk vinden, maar je verstand zegt dat je er geen werk van moet maken.

Wat achtergrondinfo: ik ben 25 jaar en heb gevoelens gekregen voor een collega van ongeveer dezelfde leeftijd. De collega in kwestie kende ik overigens privé ook al langere tijd (weliswaar niet erg goed), maar ik heb me nooit echt aangetrokken tot haar gevoeld.

We zijn nu ongeveer een jaar collega’s en kunnen erg goed met elkaar lachen enz. Sinds een paar weken is er vanuit mij een ander gevoel gaan ontstaan, en vind het erg lastig hier mee om te gaan.

Redenen om voor mij geen volgende stappen te zetten:
- ik wil voorkomen dat het straks anders en/of ongemakkelijk wordt, omdat we collega’s zijn. Plus in combinatie met dat ik haar al langere tijd ken, wil ik voorkomen dat ik een leuke band kapot maak. Het kan wellicht namelijk nogal verkeerd over komen als ik nu op de werkvloer opeens actiever zou gaan flirten met haar.
- mijn verstand zegt: niet doen. En dat ligt niet eens alleen aan het collega-zijn. Ik snap namelijk totaal niet dat ik gevoelens voor haar heb gekregen 😂 als je me het een half jaar geleden had verteld, had ik je voor gek verklaard.
- niet geheel onbelangrijk: ik kan lastig peilen of er überhaupt vanuit haar kant meer in zit dan dit, juist omdat ik haar al langer ken.

Gevoelens kun je niet wegstoppen helaas, aan de ene kant zou ik dat graag willen natuurlijk maar aan de andere kant juist ook weer niet..

Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt, of iemand die adviezen heeft?
pi_195959179
Julie zijn beide vrijgezel?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195959189
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:54 schreef Jojansma het volgende:
Ik snap namelijk totaal niet dat ik gevoelens voor haar heb gekregen 😂 als je me het een half jaar geleden had verteld, had ik je voor gek verklaard.
Waarom?
  Spellchecker zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:11:14 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195959287
Het is gekomen omdat jullie nu een jaar collega's zijn.
pi_195959719
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:54 schreef Jojansma het volgende:
Gevoelens kun je niet wegstoppen helaas
Niet helemaal mee eens, alles wat je voedt, groeit. Als je daarmee stopt, dan groeit het niet en verlept het na een tijdje.
Ik heb ook wel eens gevoelens gehad voor personen waarbij dat helemaal niet handig was, heb het laten gaan en na een paar weken waren alle gevoelens weer weg.
pi_195960196
Nou hop erop en vertel ons de details.
pi_195960666
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:01 schreef halfway het volgende:
Julie zijn beide vrijgezel?
Yes
pi_195960689
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:06 schreef Jojansma het volgende:

[..]

Yes
Ik was ook nooit verliefd op een collega, nu ben ik ermee getrouwd.

Ik zou toch wat proberen, ander werk is makkelijker te vinden dan een goede liefde. (Over het algemeen dan hè)
pi_195960703
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:54 schreef Jojansma het volgende:
Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt, of iemand die adviezen heeft?
Been there, done that.

Ging prima. Behalve dan dat dat mensen echt compleet knettergek bleek te zijn. Dus die relatie was geen heel lang leven beschoren. Nadat ik haar wegens wangedrag buiten had gezet heb ik een andere baan gezocht. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195960758
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:47 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, alles wat je voedt, groeit. Als je daarmee stopt, dan groeit het niet en verlept het na een tijdje.
Ik heb ook wel eens gevoelens gehad voor personen waarbij dat helemaal niet handig was, heb het laten gaan en na een paar weken waren alle gevoelens weer weg.
Ja snap wat je bedoelt, maar wat hier niet geheel onbelangrijk is is dat ik haar wel een paar keer per week zie ivm werk. Dan is het een heel stuk lastiger om zoiets weg te stoppen
pi_195960820
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:02 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom?
Het klinkt heel cliche, maar het is eigenlijk helemaal niet m’n type. Wat ik zei, we kunnen erg met elkaar lachen en wellicht heeft dat het veroorzaakt, maar ik had het op voorhand zeker niet verwacht omdat ik toch wat meer geloof in liefde op het eerste gezicht (lees: de eerste periode dat je iemand leert kennen)
pi_195963949
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:06 schreef Jojansma het volgende:

[..]

Yes
Keertje uit eten vragen dat soort dingen. Rustig aan en haar het verdere initiatief laten nemen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:43:25 #13
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195964061
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:47 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, alles wat je voedt, groeit. Als je daarmee stopt, dan groeit het niet en verlept het na een tijdje.
Ik heb ook wel eens gevoelens gehad voor personen waarbij dat helemaal niet handig was, heb het laten gaan en na een paar weken waren alle gevoelens weer weg.
Dit idd.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:47:16 #14
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_195964093
AntonyZeus incoming!

Vond het advies van hierboven eigenlijk wel treffend: goede liefde is lastiger te vinden dan ander werk. De wereld vergaat bovendien niet als ze je afwijst.
pi_195964302
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:17 schreef Jojansma het volgende:

[..]

Het klinkt heel cliche, maar het is eigenlijk helemaal niet m’n type. Wat ik zei, we kunnen erg met elkaar lachen en wellicht heeft dat het veroorzaakt, maar ik had het op voorhand zeker niet verwacht omdat ik toch wat meer geloof in liefde op het eerste gezicht (lees: de eerste periode dat je iemand leert kennen)
Wat maakt iemand dan wel je type? Als je goed met elkaar kunt lachen, er verliefd op wordt en er een tentstok van krijgt, dan is het gewoon je type, klaar. Misschien valt ze niet in het plaatje wat jij wil tonen naar de buitenwereld, dat kan.
pi_195967095
Je kan toch gewoon vragen of ze wat na het werk wil doen, je hoeft haar niet meteen ten huwelijk te vragen.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:52:32 #17
441859 crew  Lenny77
pi_195967784
Heb wat opgeruimd. Hou het serieus aub!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195972590
Benieuwd of jullie het na het werk ook goed kunnen vinden. Is het wederzijds? Anders maak je inderdaad misschien een goede leuke collegiale band kapot als de gevoelens niet worden beantwoord...
pi_196023300
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:54 schreef Jojansma het volgende:
Het kan wellicht namelijk nogal verkeerd over komen als ik nu op de werkvloer opeens actiever zou gaan flirten met haar.
Wat is er verkeerd aan flirten met iemand?

Volgens mij is juist een beetje flirterig zijn in vrijwel alle situaties gewoon iets positiefs, ook voor de ander is het complimenteus, het is een teken dat die persoon kennelijk positieve gevoelens opwekt.

Overigens gaat dat er wel vanuit dat een beetje flirten altijd vrijblijvend is, niet veel meer dan de ander laten merken dat je hem/haar wel leuk vind, en graag contact hebt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196024606
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:33 schreef halfway het volgende:

[..]

Keertje uit eten vragen dat soort dingen. Rustig aan en haar het verdere initiatief laten nemen.
Dit, of iets gaan drinken of wat anders laagdrempelig. Rustig kijken of het buiten werktijd ook klikt.

Tip: niet meteen over je gevoelens voor haar beginnen…
pi_196178003
Jij ook al broer... heb laatst ook een topic hierover geopend en zit er nog steeds mee.

Bij ons is het al een stap te ver gegaan...
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:08:07 #22
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196179552
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:49 schreef Werkperd het volgende:
Jij ook al broer... heb laatst ook een topic hierover geopend en zit er nog steeds mee.

Bij ons is het al een stap te ver gegaan...
En dat is...?
Een date? In bed? Een uitnodiging van HR?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196181316
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 00:06 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Benieuwd of jullie het na het werk ook goed kunnen vinden. Is het wederzijds? Anders maak je inderdaad misschien een goede leuke collegiale band kapot als de gevoelens niet worden beantwoord...
Met zulke gedachtes wordt het alleen maar lastiger om iemand mee uit te vragen he? Het is toch leuk voor iemand anders om te horen dat je iemand leuk vindt, en waarom zouden dingen anders moeten worden als het niet wederzijds is?
pi_196183019
Nou, is er al geneukt?
pi_196183226
Gewoon doen het kan niet meer als niet lukken of uiteindelijk misgaan en als je dan een beetje professioneel bent dan moet het op het werk geen probleem zijn. Op mijn huidige werk 2x een relatie aangegaan met een collega. 1x na 2 jaar gestrand en nu al 10 jaar samen met mijn huidige vriendin.
  woensdag 11 november 2020 @ 12:01:08 #26
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_196184480
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:21 schreef HPoi het volgende:
Nou, is er al geneukt?
Ja, gewoon rammen en dan verder zien inderdaad.

Dus is er al geneukt en zo nee, waarom niet?
Beati pauperes spiritu
  woensdag 11 november 2020 @ 12:02:33 #27
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_196184505
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat is er verkeerd aan flirten met iemand?
Wijven anno 2020 flirten helemaal niet meer, die zijn dat compleet verleerd
Beati pauperes spiritu
pi_196185922
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:02 schreef Academicus het volgende:

[..]

Wijven anno 2020 flirten helemaal niet meer, die zijn dat compleet verleerd
Ah ok ...
Hoe zou jij die ervaring nu toch kunnen hebben?


Overigens, om zelf te flirten hoef je helemaal niet af te wachten wat die 'wijven' wel of niet doen...
Of jij flirt met iemand is gewoon je eigen keuze, en je eigen initiatief.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 11 november 2020 @ 19:52:39 #29
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_196191663
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ah ok ...
Hoe zou jij die ervaring nu toch kunnen hebben?

Overigens, om zelf te flirten hoef je helemaal niet af te wachten wat die 'wijven' wel of niet doen...
Of jij flirt met iemand is gewoon je eigen keuze, en je eigen initiatief.
Ik bedoel te zeggen dat Nederlandse wijven over het algemeen niet weten wat flirten is of ze kijken boos voor zich uit; ze zijn minder vrouwelijk in dat opzicht
Beati pauperes spiritu
pi_196192445
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:08 schreef nils7 het volgende:

[..]

En dat is...?
Een date? In bed? Een uitnodiging van HR?
:@
pi_196192592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:02 schreef Academicus het volgende:

[..]

Wijven anno 2020 flirten helemaal niet meer, die zijn dat compleet verleerd
Wijven :') ben je 12?
pi_196193420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:52 schreef Academicus het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat Nederlandse wijven over het algemeen niet weten wat flirten is of ze kijken boos voor zich uit; ze zijn minder vrouwelijk in dat opzicht
Ik heb het vermoeden dat in jouw pogingen te flirten maar één constante factor is, en dat jij dat bent en niet die 'wijven'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 11 november 2020 @ 21:31:11 #33
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_196194095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:35 schreef Questular het volgende:

[..]

Wijven :') ben je 12?
Vrouwen dan

Jezus :')
Beati pauperes spiritu
pi_196199112
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:08 schreef nils7 het volgende:

[..]

Een uitnodiging van HR?
:D
pi_196199533
Gewoon signalen afgeven man en kijken of ze hapt
  donderdag 12 november 2020 @ 13:34:51 #36
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196203131
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:52 schreef Academicus het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat Nederlandse wijven over het algemeen niet weten wat flirten is of ze kijken boos voor zich uit; ze zijn minder vrouwelijk in dat opzicht
IK weet het niet. Wat mij wel opgevallen is dat buiten Nederland heel anders op mijn aandacht, flirten enz naar een vrouw veel positiever wordt ontvangen. Dat kan verschillende redenen hebben. Misschien ben ik meer het type van de vrouwen daar dan van de gemiddelde Nederlandse vrouw. Misschien omdat ik daar (ook !!!) wat exotischer ben, misschien zelfs een beetje een bad boy. Mar ik ben verre van een exotische bad boy, dus dat ben i niet. Wel kan de lengte een rol spelen. Met 1.70 ben je in Nederland erg klein als man, de gemiddelde vrouw is TEGENWOORDIG (in ben niet van tegenwoordig maar van 3 generaties terug) 1.75 en de man 1.83.
Ook zou de lengte van de doorsnee penis (hier op Fok tenminste) over de 30 cm gaan. Nou, dat haal ik net niet :% _O-
In andere landen zijn de mensen kleiner, dus dan valt mijn lengte weer mee.

Echter, ik denk toch dat het daar allemaal niet aan ligt. Ik heb de indruk dat vrouwen in het buitenland gewoon een compliment, een leuke (niet lompe) flirtpoging, gewoon ook als compliment ervaren. En dat is in Nederland anders. Hier moet je als man, als je niet George Clooney of zo heet, of notaris of beroemd voetballer met bijbehorende dikke portemonnee bent, heel erg op je woorden en op je tellen passen.

Jammer, voor ons, mannen ... willen we eens aardig en romantisch zijn, krijgt de doorsnee man wel even een veeg uit de pan, of een blik die doden kan. En voor de vrouwen is het toch ook jammer, als je niet van een leuk complimentje kunt genieten. En als ze dan wat ouder worden, vaak vanaf 40 plus, dan snakken ze naar een complimentje. Dan lopen ze 10 x per dag langs een stel sleuvenmakers en kabelleggers. In de hoop dat iemand eens naar haar fluit of grijnst.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 12 november 2020 @ 13:36:26 #37
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196203159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:31 schreef Academicus het volgende:

[..]

Vrouwen dan

Jezus :')
Tja, je Academicus noemen en dan dit taalgebruik bezigen .... :N :N :N
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 12 november 2020 @ 13:37:26 #38
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_196203185
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:34 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Echter, ik denk toch dat het daar allemaal niet aan ligt. Ik heb de indruk dat vrouwen in het buitenland gewoon een compliment, een leuke (niet lompe) flirtpoging, gewoon ook als compliment ervaren. En dat is in Nederland anders. Hier moet je als man, als je niet George Clooney of zo heet, of notaris of beroemd voetballer met bijbehorende dikke portemonnee bent, heel erg op je woorden en op je tellen passen.

Jammer, voor ons, mannen ... willen we eens aardig en romantisch zijn, krijgt de doorsnee man wel even een veeg uit de pan, of een blik die doden kan. En voor de vrouwen is het toch ook jammer, als je niet van een leuk complimentje kunt genieten. En als ze dan wat ouder worden, vaak vanaf 40 plus, dan snakken ze naar een complimentje. Dan lopen ze 10 x per dag langs een stel sleuvenmakers en kabelleggers. In de hoop dat iemand eens naar haar fluit of grijnst.
Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat. Vanaf 35-40 jaar komt plots het besef dat hun natuurlijke schoonheid gaat vervagen en dan willen ze opeens wel vanalles :')
Beati pauperes spiritu
  donderdag 12 november 2020 @ 13:38:05 #39
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_196203194
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:36 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Tja, je Academicus noemen en dan dit taalgebruik bezigen .... :N :N :N
Wat is daar nou weer mis mee? Of is iedereen ook hierdoor weer gekwetst? :')
Beati pauperes spiritu
  donderdag 12 november 2020 @ 13:39:37 #40
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196203225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:38 schreef Academicus het volgende:

[..]

Wat is daar nou weer mis mee? Of is iedereen ook hierdoor weer gekwetst? :')
Jezus ... Niet zo serieus Academicus :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196204068
Mag ik vragen wat mensen bedoelen met 'nederlandse vrouwen' zo slecht zouden reageren op een beetje flirten?
wat is 'slecht reageren' op gewoon een beetje flirten?


Ik heb dat werkelijk nog nooit meegemaakt en kan me ook erg moeilijk voorstellen wat dat dat inhoud... Worden ze boos ofzo? waarom zouden mensen dat doen? Terwijl je hooguit iemand laat merken dat je haar leuk en aantrekkelijk vind.... niets anders dan een complimentje.

Volgens mij flirt je juist met iemand waarmee je een leuke klik vermoed en die je leuk vind.... Als je dan gelijk al opeens qua mening ovver die persoon 180° draait, en gelijk gaat doen alsof dat een verschrikkelijk persoon is, vraag ik me eigenlijk af of de eerste indruk dan niet gewoon fout is en je moet wwerkelijk aan je eigen inschatting van andere personen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196228798
Onbekend maakt onbemind. En omgekeerd werkt het ook:)

Zodra je langere tijd met iemand omgaat gaat er vanalles gebeuren. Sowieso denken mensen regelmatig aan seks. Dus bewust of onbewust denk je dan 'goh zou ik met haar seks kunnen hebben.' 'hmmm, waarom niet eigenlijk.. ' enz

en als je mensen leert kennen zie je meer hoe iemand is.

Ik denk dat een hoop lelijke mannen zo aan een knappe vriendin zijn gekomen.
pi_196230404
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:17 schreef Jojansma het volgende:

[..]

Het klinkt heel cliche, maar het is eigenlijk helemaal niet m’n type. Wat ik zei, we kunnen erg met elkaar lachen en wellicht heeft dat het veroorzaakt, maar ik had het op voorhand zeker niet verwacht omdat ik toch wat meer geloof in liefde op het eerste gezicht (lees: de eerste periode dat je iemand leert kennen)
Soms ontwikkelen gevoelens zich heel langzaam, zonder dat je daar op uit was. Je hebt soms maar 1 moment nodig wat een soort startsein is om de ander op een nieuwe manier te zien.
1 lach, 1 situatie, whatever. Dat ineens je ogen open gaan en je die persoon pas echt ZIET.
Dat hoeft die niet binnen een bepaalde tijd te gebeuren en zegt ook niks over jullie toekomst samen of niet samen.
Als je merkt dat dit gevoel toch de moeite eens te onderzoeken, dan zou ik het niet laten. Wie weet twijfelt ze zelf ook wel of jij haar leuk vindt. :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')