abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  maandag 2 november 2020 @ 00:26:21 #26
488515 617-716
Ik heb een heel zwaar leven
pi_195993236
Wil ik nog toevoegen dat de rest van de samenleving, die wellicht dagelijks langs een bepaald punt komt elke keer wordt geconfronteerd, soms met foto en al. Daar zitten mensen niet op te wachten. Ik heb jaren lang op een industrieterrein gewerkt waar een bromfietser tegen een lantaarnpaal was geklapt. Na twee jaar hing er nog steeds iedere dag van alles (bloemen, foto en wat meer zij) aan de paal. Dat is niet gezond vind ik. Niet voor nabestaanden, en ook niet voor mij om daar elke dag mee geconfronteerd te worden.

Vind het een soort van ego´sme zelfs .

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 00:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Een ongeluk vind ik wat anders dan moord. Ben het met je eens dat al die gedenkplekjes voor hardrijders/doodrijders niet hoeven.
Maar in geval van moord of dood door schuld vind ik het een andere zaak.

Maar goed, dat is mijn mening.
Tja... dat onderscheid maakt de een zo, de ander anders. Dat is waar. Krijg je ook weer discussie over. Waarom die wel, waarom die niet.
pi_195993455
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 00:26 schreef 617-716 het volgende:
Wil ik nog toevoegen dat de rest van de samenleving, die wellicht dagelijks langs een bepaald punt komt elke keer wordt geconfronteerd, soms met foto en al. Daar zitten mensen niet op te wachten. Ik heb jaren lang op een industrieterrein gewerkt waar een bromfietser tegen een lantaarnpaal was geklapt. Na twee jaar hing er nog steeds iedere dag van alles (bloemen, foto en wat meer zij) aan de paal. Dat is niet gezond vind ik. Niet voor nabestaanden, en ook niet voor mij om daar elke dag mee geconfronteerd te worden.

Vind het een soort van ego´sme zelfs .
[..]

Tja... dat onderscheid maakt de een zo, de ander anders. Dat is waar. Krijg je ook weer discussie over. Waarom die wel, waarom die niet.
'Daar zitten mensen niet op te wachten' vind ik wat uit de bocht, dat is een aanname. Ik denk dat mensen niet zo'n last hebben van een tegeltje. En als ze dat wel hebben, je zegt toch zelf dat we moeten ophouden met de emo-maatschappij?

Joh, geef zo'n vrouw een tegeltje. Het helpt haar misschien, het is niet ingrijpend voor de openbare orde, en het is ook een natuurlijk onderdeel van je leefomgeving, dit soort dingen vormen de geschiedenis van je dorp/gemeente. Willen mensen dan altijd maar in een plek wonen zonder karakter, zonder littekens? Zet de vinexwijkjes maar neer dan.
Op zaterdag 14 november 2020 13:15 schreef LXIV het volgende:
Sinterklaas als propagandavehikel voor omvolking en corona-angstzaaierij. Dit land is failliet.
Op Ongehoord Nederland is een echte sinterklaas en pieten te zien.
  maandag 2 november 2020 @ 08:05:11 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195995412
Eens dat de wildgroei aan dit soort monumenten een keer aan banden moet worden gelegd. Wordt een enorme rommel op die manier.
  maandag 2 november 2020 @ 08:29:13 #29
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_195995575
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:58 schreef Nober het volgende:
In een gesprek met de burgemeester vrijdagmiddag is haar laatste restje hoop op een gedenkplekje aan de Julianasingel de grond in geboord.
Belachelijk. Elke gemeente zou dit juist moeten promoten. Toevallig hebben wij net met familie een memorial bankje weggezet naast een mooi stukje natuur. :) 'Onze' gemeente heeft het alleen maar toegejuicht. Schandalig van Oss.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 2 november 2020 @ 12:54:53 #30
3542 Gia
User under construction
pi_195999408
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 00:26 schreef 617-716 het volgende:

Maar dat kan ook zo zijn met die struikelstenen. Staan soms plaquettes bij met het hele verhaal en foto's van die mensen.

En echt, ben ik het helemaal mee eens. Maar ook dat kan pijnlijk zijn voor sommige mensen om daar dagelijks aan herinnerd te worden.

Ik vind dat een kleine tegel, 30x30, in de berm, best zou moeten kunnen in dit geval.

Ben blij dat ik in een gemeente woon waar mensen wel deze mogelijkheid voor verwerking krijgen.
pi_195999563
Ik snap het wel. Als ze in Oss voor iedereen die doodgestoken is een gedenktegel moeten neerleggen houden ze geen normale tegels over.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')