abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:08:11 #1
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195946017

Wat is Radio 49?

Sinds 01-06-2011... 24 uur per dag webradio voor FOK!kers, door FOK!kers op FOK! en sinds 25-03-2015 thuis in MUZ. We draaien zowel Marilyn Monroe als Marilyn Manson, van 2 Unlimited tot 2Pac, van Gothic tot Goa, van 78 toeren tot Top 40 en alles daartussen in. Of in het geval van DJ Vout: alles daarbuiten. Wij zijn echter geen radio van FOK!

Klik hier om naar de website van Radio 49 te gaan (of klik daarvoor op de zwarte navigatieblokken hierboven), waar je een keuze kunt maken uit een ruim aanbod van songs en jouw favoriete songs kunt aanvragen. Als er tenminste geen DJ live draait, want die gaan altijd voor.
Meer informatie vind je onder de hierna volgende 'Frequently Asked Questions'.

SPOILER: Frequently Asked Questions
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak. :)

Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?

Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/

Klik hier voor onze Facebookpagina

Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.

DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_195946119
quote:
88s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:07 schreef just me het volgende:

[..]

dan moet je anoniem die pagina bekijken :)
Dat werkt tot op zekere hoogte ja.
Maar ik ga er nog is een nacht over slapen denk ik voordat ik een besluit neem welke (digitale) krant het gaat worden.
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:23:07 #3
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_195946289
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:13 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Maar ik ga er nog is een nacht over slapen denk ik voordat ik een besluit neem welke (digitale) krant het gaat worden.
Succes met uitkiezen!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:40:39 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_195947730
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:13 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Kijk eens naar topics.nl Ik vind dat geweldig. Ik heb het gratis vanwege een krantenabonnement, maar volgens mij kun je ook tegen betaling er gebruik van maken.

Blendle is ook een optie, maar ik vind topics fijner.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:13:18 #5
37150 livelink
pi_195948395
Oh wacht, ik zie dat topcis.nl echt alleen maar is voor abonnees van een aantal kranten.
Ik heb een abonnement op Volkskrant en AD (vanuit huis ben ik opgegroeid met veel kranten). Mijn ouders hadden ook nog het Parool en NRC.

Ik weet natuurlijk niet waar jouw voorkeur naar uit gaat. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik een zaterdagabonnement nemen bij de Volkskrant en/of AD of zo en dan de rest lezen via topics.nl
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:11:16 #6
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_195949531
Is Nu.nl niet meer gratis?
Ik zie daar nooit 'Premium' artikelen...

Ik heb me juist voorgenomen om minder nieuws tot me te nemen, voor zover me dat lukt.
Ik ben de Op1's, Jinek's, EenVandaag's, Wakker Nederland's en alle andere bronnen die allemaal dezelfde bagger brengen meer dan beu. Digitale kranten bestaan, ook als je betaald, nog voor de helft uit (sluik)reclame en hoe het spleetje van Katja Schuurman er na de bevalling uitziet (bij de tandarts... :') ) boeit me ook niet...
pi_195949914
Nu.nl is ook nog wel fijn idd en gratis geloof ik.
Ben ook wel aan het minderen, ook omdat je eerst 20 corona berichten krijgt voor er echt nieuws komt.
En dan volgen nu 20 Trump - Biden berichten en dan 10 over Nice. Erg leuk leest het niet meer bij.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_195949957
Ik doe in principe alleen aan nu.nl en op tv kijk ik eigenlijk geen actualiteiten
pi_195950409
Hoe wereldvreemd zijn die politici die een vuurwerkverbod willen nu trouwens?
Juist nu moet je dat niet doen en hopen zo de import van zwaar illegaal vuurwerk te voorkomen.

Hou het een beetje normaal.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:14:04 #10
37150 livelink
pi_195950610
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:00 schreef Rafeiro het volgende:
Hoe wereldvreemd zijn die politici die een vuurwerkverbod willen nu trouwens?
Juist nu moet je dat niet doen en hopen zo de import van zwaar illegaal vuurwerk te voorkomen.

Hou het een beetje normaal.
Het zou juist iedereen een beetje sieren als ze het dit jaar rustig houden. Geef de zorg en politie en brandweer eens wat lucht.
Dus ik vind het eerder wereldvreemd als je dit jaar toch persé vuurwerk wilt afsteken. Overigens zal het dit jaar ook niet echt makkelijk zijn om even in België vuurwerk te halen, vermoed ik.
pi_195950685
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:14 schreef livelink het volgende:

[..]

Het zou juist iedereen een beetje sieren als ze het dit jaar rustig houden. Geef de zorg en politie en brandweer eens wat lucht.
Dus ik vind het eerder wereldvreemd als je dit jaar toch persé vuurwerk wilt afsteken. Overigens zal het dit jaar ook niet echt makkelijk zijn om even in België vuurwerk te halen, vermoed ik.
Maar daar heb je twee tegenstrijdigheden.
Normaal doen, absoluut, maar verbieden lokt alleen maar weerstand op.
Je mag al niet meer op bezoek bij familie, maar laat dan een beetje vuurwerk toe.
Verbod escaleert alleen maar nu imho. En natuurlijk, mensen moeten zich inhouden, maar verbod werkt averechts nu.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:29:47 #12
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_195950867
Het probleem van het vuurwerk zit al jaren in het illegale spul. Zolang ze daar niet serieus iets aan gaan doen, lijdt de normale vuurwerkverkoper in Nederland daaronder. Het spul wat voor 29 dec afgestoken wordt kan immers niet legaal spul zijn of iemand moet het bewaard hebben van afgelopen oud en nieuw. Maar die kans lijkt me klein.

In plaats van te voorkomen dat er illegaal spul het land in komt, is het natuurlijk veel makkelijker om dan maar al het vuurwerk te verbieden.
Hoewel ik het er niet mee eens ben, snap ik het deels ook nog, omdat de politie simpelweg te weinig mensen heeft om te handhaven.

Ga je legaal vuurwerk verbieden, dan zal de hoeveelheid illegaal vuurwerk toenemen. Dus ja, rafeiro heeft gelijk: het werkt averechts.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:36:23 #13
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_195951006
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:29 schreef peaceman het volgende:
Het probleem van het vuurwerk zit al jaren in het illegale spul. Zolang ze daar niet serieus iets aan gaan doen, lijdt de normale vuurwerkverkoper in Nederland daaronder. Het spul wat voor 29 dec afgestoken wordt kan immers niet legaal spul zijn of iemand moet het bewaard hebben van afgelopen oud en nieuw. Maar die kans lijkt me klein.
Ik heb nog strijkers uit Tsjechië, uit 2001, gok ik.
Zou dat het nog doen?

En wel of geen verbod, geknald zal er toch wel worden.
Niet meer door mij overigens (op net spul wat ik nog heb liggen na, misschien), ik kijk wel naar het spoul van een ander. Stukken goedkoper en je kan sneller weer naar binnen... ^O^

quote:
In plaats van te voorkomen dat er illegaal spul het land in komt, is het natuurlijk veel makkelijker om dan maar al het vuurwerk te verbieden.
Hoewel ik het er niet mee eens ben, snap ik het deels ook nog, omdat de politie simpelweg te weinig mensen heeft om te handhaven.
Hoe wil je iets verbieden als je het verbod niet kan handhaven?
pi_195951094
Ik heb nog 4 of 5 nitraatjes geloof ik, Van vorig jaar, maar die steek ik hier sowieso niet af omdat de hond van de buren panisch is. Maar als er niks meer mag koop ik toch wel elders weer wat.
pi_195951111
Hier wordt nog steeds elke avond zwaar vuurwerk afgestoken, de politie heeft pas weer zo’n kereltje opgepakt, maar er zijn er helaas nog veel meer
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:42:44 #16
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_195951149
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik heb nog strijkers uit Tsjechië, uit 2001, gok ik.
Zou dat het nog doen?

En wel of geen verbod, geknald zal er toch wel worden.
Niet meer door mij overigens (op net spul wat ik nog heb liggen na, misschien), ik kijk wel naar het spoul van een ander. Stukken goedkoper en je kan sneller weer naar binnen... ^O^
[..]

Hoe wil je iets verbieden als je het verbod niet kan handhaven?
Algeheel vuurwerkverbod is makkelijker handhaven omdat elke vuurwerkafsteker "fout" is. Er is dan immers geen legaal vuurwerk meer.
Wil je alleen illegaal vuurwerk uitbannen, moet je veel gerichter zoeken en dat is tijdrovender denk ik.

Maar goed ik weet de oplossing ook niet hoor. Ik weet alleen wel dat ik vind dat illegaal vuurwerk het probleem vormt en niet legaal vuurwerk.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:44:39 #17
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_195951188
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:42 schreef peaceman het volgende:

[..]

Algeheel vuurwerkverbod is makkelijker handhaven omdat elke vuurwerkafsteker "fout" is. Er is dan immers geen legaal vuurwerk meer.
Wil je alleen illegaal vuurwerk uitbannen, moet je veel gerichter zoeken en dat is tijdrovender denk ik.
Er wordt nu al op helemaal niks gehandhaafd, laat staan dat ze dat straks op vuurwerk wel gaan doen...

quote:
Maar goed ik weet de oplossing ook niet hoor. Ik weet alleen wel dat ik vind dat illegaal vuurwerk het probleem vormt en niet legaal vuurwerk.
Haal die zooi dan ook niet in Duitsland! :P
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:53:32 #18
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_195951416
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:44 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Er wordt nu al op helemaal niks gehandhaafd, laat staan dat ze dat straks op vuurwerk wel gaan doen...
[..]
Precies... daarom is het ook puur kiezers winnen door die partijen die er nu voor pleiten met Corona als argument. Goedkoop vind ik het.
Een Groen Links zou alleen moeten wijzen op de milieu gevolgen van vuurwerk, dan hebben ze een punt en dat is van alle tijden.
quote:
Haal die zooi dan ook niet in Duitsland! :P
Ik zat er al op te wachten. :)
Ik haal het daar alleen maar omdat het goedkoper, veiliger en mooier is dan hier. Wel elk jaar wat minder trouwens.
En ik haal daar siervuurwerk he, niet die illegale knaldingen.
Het is heel simpel... als ik een dikke boete kan krijgen als ze mij met dat spul "betrappen", haal ik het ook niet. Maar zelfs aan de grens wordt totaal niet gecontroleerd.

Misschien maakt mij dat hypocriet, zou best kunnen, maar van mijn gekochte vuurwerk raakt niemand gewond en het wordt alleen op 31 december afgestoken.
pi_195951723
Enorme doos van Zalando werd net afgeleverd, ik doe weer eens een poging om passende bh’s te vinden.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:06:19 #20
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_195951777
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Enorme doos van Zalando werd net afgeleverd, ik doe weer eens een poging om passende bh’s te vinden.
Cup Doos? :o
pi_195951843
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:06 schreef peaceman het volgende:

[..]

Cup Doos? :o
Er zitten er twintig in geloof ik
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:08:56 #22
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_195951849
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Bestel je dat op de gok online...? :?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:12:19 #23
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_195951928
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Er zitten er twintig in geloof ik
:o
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:13:19 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_195951949
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:53 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik zat er al op te wachten. :)
...

Misschien maakt mij dat hypocriet, zou best kunnen, maar van mijn gekochte vuurwerk raakt niemand gewond en het wordt alleen op 31 december afgestoken.
Het zal me een worst zijn wat je wel of niet doet, maar een beetje siervuurwerk knalt behoorlijk.
Niemand zit ook te wachten op alleen een paar sterretjes...
pi_195951965
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Bestel je dat op de gok online...? :?
Ik heb al jaren geen bh in de winkel gekocht, altijd online en rustig thuis passen (en bijna alles terugsturen). Mijn favoriete bh van H&M is zelfs alleen maar online verkrijgbaar, hij is alleen weinig op voorraad, toevallig vorige week weer en meteen besteld, om een dag later bericht te krijgen dat hij toch niet op voorraad was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')