Allemaal veel succes met het voortzetten van je dieet of met de nieuwe voornemens nu dan echt wat kilo's kwijt te raken
Vervolg van
Fok! Dieetclub
Fok! Dieetclub II
Fok! Dieetclub III
Fok! Dieetclub IV
Fok! Dieetclub V
Fok! Dieetclub VI
Fok! Dieetclub VII
Fok! Dieetclub VIII
Fok! Dieetclub IX
Fok! Dieetclub X
Fok! Dieetclub XI
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting (gaan we dit nog doen, meiden (en heren)?)
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vņel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer
Op 17 januari is Isabeau gaan schrappen in onderstaande lijst. Als je bent verwijderd en je vindt dat dat eigenlijk niet de bedoeling was, dan moet je even heel hard schreeuwen
Atrimar(1m86) was 91 kg is nu 87 kg en wil graag zo'n 85 kg wegen -4
Brighteyes (1m72), was 82 kg, is nu 80,4 kg en wil graag 72 kg wegen -1,6
charmed-angel is nu 80 kg en wil graag 65 wegen
chrisie(1.72), woog 111 kilo nu 89, wil graag 75, is tevreden < 90 kg -22
Cynix(1.87) is nu 98 kg en wil graag 87 wegen
Danny (1m77), was 92,5, is nu 82 kg en wil graag 75 kg wegen -10,5
Esk (1m72), was 90 kg, is nu 86,6 en wil graag 80 en liefst 65 kg wegen -3,4
Essebes(1m76) is nu 93,8 en wil graag 82 wegen
Fannetje(1m75) was 95, is nu 93 en wil graag 75 wegen -2
Flying_Vee(1m73) woog 82.5 kilo, is nu 72kg en wil graag 73 kg wegen -10,5
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 99,2 kg en wil graag 65 kg wegen -15,8
heaven7 is 65 kg en zou graag 60 willen wegen
Isabeau (1m67) was 93,6 kg, is nu 90,6 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -3,4
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 80,1 kg en wil graag 75 kg wegen -11,9
killar_fairy(1m65) woog 70kg, is nu 62 kg en wil graag zo'n 60 kg wegen -8
Kleintje (1m63) was 71 kg, is nu 66,1kg en wil graag 60 kg wegen -5,9
La_Chatte_Noir(1m71) was 80,5 kg, is nu 79,9 kg en wil graag 72 wegen -0,6
LEiPiE(1m85) was 95 kg, is 91 en wil graag zo'n 80 a 85 wegen-4
lilianveldhuizenwas 87,5 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 wegen -0,5
Lilithu (1m68) was 110,4 kg, is nu 96,5 en wil graag minder dan 80 kg wegen -13,9
Lurky (1m65), was 80 kg, nu 67,9 kg, wil graag 65 kg wegen -12,1
maple_leaf is nu 65 kg en heeft onder de 60 kg als streefgewicht
Magic666(1m85) was 103, is nu 95 en wil graag tussen de 85-90 wegen-8
Miss_sly was 82,5 en is nu 81,5 -1
Moesta (1m56) was 89, is nu 61 en wil naar 50 kilo -28
Nyame(1m62) was 77,8 kg is nu 76,5 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,3
poep(1m69) was ooit 86, is nu 63,5 kg en wil graag 60-62 kg wegen -22,5
popje(1m70) is nu 63 kg en wil graag 59 wegen
Swatkat(1m76) was 92 kg, is 86 en wil graag 70 kg wegen-6
Tackleberry (1m80) was 94 kg, is nu 91 kg en wil graag 80 kg wegen -3
Tovaho(1m83) was 119,1 kilo, is nu 109,2 en wil gaag 90-95 wegen-9,9
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 104 kg en wil graag onder de 90 kg wegen -6
uiruru(1m78) is 88 kg en wil graag 77 kg wegen
YPPY(1m72) was 95 kg, is nu 88 kg en wil graag 75 wegen -7
Zusje (1m77) is nu 101 kg en heeft als eerste doel de 86 kg
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diėtistensite - medisch advies van/over diėtisten
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriėntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diėten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www.weight-loss-diet-i.com/ - heeeel erg veel dieet advies!
Oxygen Health - site van oxygen.com om in 52 stappen af te vallen
http://how-can-i-lose-weight.com/ - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
http://www.ivillage.com/diet/ - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
http://www.3fatchicks.com/ - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak.com - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Een aantal getallen heb ik al aangepast, nog niet allemaal!
Dus als een modje zich hier mee bezig wil gaan houden?
Succes allemaal!
Heb het nu in ieder geval verwerkt.
Mis het nog steeds van een paar mensen, maar ik ga de mail eruit gooien.
Indien er iets niet goed is (ik twijfel bij Isabeau) dan hoor ik het graag!
94 kilo! Das alweer -9!!!
* Magic666 gaat richting de magische -10!!
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 09:37 schreef glossy het volgende:
mijn schoonzusje was er ook ,kreeg weer van alles te horen van o wat goed en wat hou je het vol bla bla bla,als ik haar zie dan zie ik haar steeds dikker worden,zielig gewoon,en dan maar klagen dat ze dik is en er niks aan willen doen.
Normaliter lurk ik hier alleen maar ik moet hier even op reageren. Bovenstaande reactie verbaast me nogal; je bent toch zelf ook zo geweest? Anders was je nooit 10-tallen kilo's te zwaar geworden.
Doet me denken aan ex-rokers die ineens geen greintje medeleven kunnen tonen met mensen die nog wel verslaafd zijn maar het niet lukt om te stoppen.
Verder vind ik het enorm knap wat jullie doen; 't is niet makkelijk!
quote:nou ik wil niet veel zeggen hoor maar zij is 2x zo dik als dat ik ben geweest,enne trouwens toen ik een maand aan het lijnen was ben ik ook nog is gestopt met roken.
Op woensdag 22 januari 2003 12:10 schreef Noayla_ het volgende:[..]
Normaliter lurk ik hier alleen maar ik moet hier even op reageren. Bovenstaande reactie verbaast me nogal; je bent toch zelf ook zo geweest? Anders was je nooit 10-tallen kilo's te zwaar geworden.
Doet me denken aan ex-rokers die ineens geen greintje medeleven kunnen tonen met mensen die nog wel verslaafd zijn maar het niet lukt om te stoppen.
Verder vind ik het enorm knap wat jullie doen; 't is niet makkelijk!
quote:230 kilo? Dat is niet meer overgewicht wat op te lossen is door te dieeten: dit is een zaak voor de medische stand. Arme, arme vrouw. Die moet naar een kliniek of geopereerd ofzo. Dat krijg je er nooit in de familiekoffietafel af joh. Dat is inderdaad heel zielig. Dat ze klaagt is begrijpelijk: haar dikte heeft ze met een fout denkpatroon zo ontwikkeld en daar helpt volgens mij alleen nog soort hersenspoeling in een instituut voor.
Op woensdag 22 januari 2003 12:23 schreef glossy het volgende:
[..]
nou ik wil niet veel zeggen hoor maar zij is 2x zo dik als dat ik ben geweest
Isabeau ben jij iets van een speciaal ziekenhuis tegen gekomen voor mensen die meer dan 3x te veel wegen?
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 22-01-2003 13:24]
quote:hoe zwaar ze precies is weet ik niet toen ik begon met lijnen was ik 115 kg ik denk dat zij wel rond de 130 kg zit.haar vriend ook zo een dunne den net als mijn vriend ,zegt er niks van ,volgens mij vind hij het allemaal wel best zo, en nee ze hebben geen kids .ik wil d'r gerust wel helpen maar dan moet ze er wel 100% achter staan en door gaan met lijnen niet na 2 dagen er mee kappen
Op woensdag 22 januari 2003 13:16 schreef Lurky het volgende:[..]
230 kilo? Dat is niet meer overgewicht wat op te lossen is door te dieeten: dit is een zaak voor de medische stand. Arme, arme vrouw. Die moet naar een kliniek of geopereerd ofzo. Dat krijg je er nooit in de familiekoffietafel af joh. Dat is inderdaad heel zielig. Dat ze klaagt is begrijpelijk: haar dikte heeft ze met een fout denkpatroon zo ontwikkeld en daar helpt volgens mij alleen nog soort hersenspoeling in een instituut voor.
Zo'n frituurpan moet je eigenlijk ook voor haar ogen weggooien. Wat doet zo'n ding daar in huis? Kasten: leegruimen weg met die vreetzooi! Maar zelf kan je dat niet oplossen, dat moet met ervaren therapeuten.
Als dat je schoonzusje is... eh hoe zit het dan met haar man? Hoe heeft hij die dikte zo ver laten komen? Waar haalt ze het geld vandaan om zo dik te worden? Dicht die geldkraan! Alle budget naar haar genezing!Of werkt ze zelf voor haar snoepgeld? Onder curatele stellen. Vergelijk het gerust met een junky. Dat is ze: een voedselverslaafde. Zoiets is eigenlijk net zo erg als drugs alleen is voedsel legaal en overal verkrijgbaar. Hebben ze kinderen? Voor hun is het ook heel erg om een moeder te hebben die niet oud en grijs zal worden en eten voor alles laat gaan. Bovendien geeft ze met haar voedingspatroon een verkeerd voorbeeld en kan ze door haar corpulentie dan amper wat ondernemen met haar kroost.
Ik denk dat ze dat alles maar even moet laten voor wat het is en opgenomen moet worden. Anders zal ze niet oud worden.
Mensen van dat gewicht passen niet eens in de scantunnen van de rontgen enzo. Haar ingewanden zitten vol vetklompen waar ze last van heeft of gaat krijgen. Je moet haar echt redden joh! Wat ze allemaal tegen je zegt doet er niet toe: ze heeft een geestelijke afwijking. Help haar. Er is vast wel een behandelmethode.Isabeau ben jij iets van een speciaal ziekenhuis tegen gekomen voor mensen die meer dan 3x te veel wegen?
Nog even een vraagje van mij. In opkikkertjes (soort cup a soup) zitten daar 0 points in?? en...............
Mag ik ook in die mailinglist?? Of is die alleen als je je ergens anders aanmeldt.......
quote:O. je zit dus een beetje te overdrijven met dat '2x zo dik'. 130 kilo is nog altijd waarschijnlijk het gevolg van dwangneurotisch eten. Daar helpt geen opmerking van een lief iemand bij maar zal toch meer psychisch en medisch ingrijpen nodig zijn. Bvb een denkpatroonwijziging, dieetprogramma, lichaamstraining, een maagband ofzo...
Op woensdag 22 januari 2003 13:47 schreef glossy het volgende:[..]
hoe zwaar ze precies is weet ik niet toen ik begon met lijnen was ik 115 kg ik denk dat zij wel rond de 130 kg zit
Weet je dat er mensen zijn die zelfs als hun kiezen op elkaar genaaid worden en ze een maagband hebben NOG met een rietje milkshakes enzovoorts blijven snacken? Dat ze na 2 dagen afhaakt is vervelend maar alleen maar zeggen dat ze te dik is, en haar laten zeggen dat ze zal dieeten is niet genoeg. Ze heeft een probleem en het is onredelijk te denken dat ze er in haar eentje uit zal komen. Niet iedereen is zo sterk als jij. Bovendien heb jij Crissie als maatje en de Bodysolutions... Sommige mensen hebben zelfs met alle hulp van de wereld nog amper wilskracht. Dicipline is niet iets wat je kan kopen: ook dat moeten sommige mensen in hun latere leven leren. Sommige mensen leren het nooit en hebben dwang nodig. Die huren of kopen een dwangprogramma/systeem. Mensen zijn net grote kleine kinderen en sommigen moeten altijd gedwongen worden iets te doen.
Laat je zwager haar bijvoorbeeld maar eens flink helpen door de keuken op te ruimen en het aanschaffen van voedsel te reguleren. Nog zal dat niet genoeg zijn. Ze kan ook nog stiekem gaan eten. Die types heb je ook. Die eten veel, voelen zich dan rot, eten nog meer om zich even gelukkig te voelen enz enz. Die doen tussendoor op de dag extra boodschappen alsof ze een feestje hebben, eten alles snel op en verstoppen de verpakkingen... Ik zeo je al: net junkys. Het rotte is dat er in veel huishoudens niemand nog controle uitvoert op het bestedingssysteem. Dat de partner geen idee heeft wat voor boodschappen er werkelijk worden gekocht en hoeveel geld er waaraan werkelijk per dag op gaat. Mannen geven de huishouding maar al te graag uit handen en krijgen als dank een big fat mamma.
Mannen houden wel van wat vlees, ergens hebben ze nog die ene primitieve hersencel die zegt dat dikte welvaart is. (een cel die vrouwen ook hebben trouwens) een man met een vette vrouw gaat het financieel voor de wind... zoiets. Dit is wat grof gesteld maar volgens mij speelt dat in het onderbewustzijn mee.
Mijn vriend is ook een den. Het viel iedereen op dat hij best wel trots was dat ik door zijn goede zorgen 25 kilo aankwam. "jij vindt het mooi he" constateerde men steeds.Hoewel mijn vriend even hard helpt met afslanken want het liefst zien onze verstandige liefjes ons natuurlijk gezond, fit en gelukkig. Maar zij gaan ons, over het algemeen, niet tegen onze zin in laten afslanken.
quote:Dan moet je me even mailen met je gewicht, je streefgewicht, wanneer je begonnen bent en wat je al afgevallen bent.
Op woensdag 22 januari 2003 14:53 schreef lilianveldhuizen het volgende:
Hoi Hoi...........Nog even een vraagje van mij. In opkikkertjes (soort cup a soup) zitten daar 0 points in?? en...............
![]()
Mag ik ook in die mailinglist?? Of is die alleen als je je ergens anders aanmeldt.......
quote:kwa uiterlijk is ze 2x zo dik ja wat zeggen kilo's nou 1 maal,en als zij zo wil blijven leven dan is het haar verantwoordelijkheid en niet de mijne,mijn vriend is ook heel trots op mij en hij steunt me waar hij mij steunen kan ik heb ook wel is een inzinking en als zij wil gaan lijnen dan kan zij ook alle steun krijgen van haar vriend ,maar ja als zij gaat lijnen voor 2 dagen en dan er weer mee kapt dan is het echt wel haar probleem en niet de mijne ,ik vind het gewoon sneu voor d'r ,ze is altijd wel iets gezet geweest maar nooit zo erg als nu en ze word steeds maar dikker,ik wil d'r gerust helpen maar dan moet ze wel willen ik heb wel een points plan dieet voor haar .
Op woensdag 22 januari 2003 14:56 schreef Lurky het volgende:[..]
O. je zit dus een beetje te overdrijven met dat '2x zo dik'. 130 kilo is nog altijd waarschijnlijk het gevolg van dwangneurotisch eten. Daar helpt geen opmerking van een lief iemand bij maar zal toch meer psychisch en medisch ingrijpen nodig zijn. Bvb een denkpatroonwijziging, dieetprogramma, lichaamstraining, een maagband ofzo...
Weet je dat er mensen zijn die zelfs als hun kiezen op elkaar genaaid worden en ze een maagband hebben NOG met een rietje milkshakes enzovoorts blijven snacken? Dat ze na 2 dagen afhaakt is vervelend maar alleen maar zeggen dat ze te dik is, en haar laten zeggen dat ze zal dieeten is niet genoeg. Ze heeft een probleem en het is onredelijk te denken dat ze er in haar eentje uit zal komen. Niet iedereen is zo sterk als jij. Bovendien heb jij Crissie als maatje en de Bodysolutions... Sommige mensen hebben zelfs met alle hulp van de wereld nog amper wilskracht. Dicipline is niet iets wat je kan kopen: ook dat moeten sommige mensen in hun latere leven leren. Sommige mensen leren het nooit en hebben dwang nodig. Die huren of kopen een dwangprogramma/systeem. Mensen zijn net grote kleine kinderen en sommigen moeten altijd gedwongen worden iets te doen.
Laat je zwager haar bijvoorbeeld maar eens flink helpen door de keuken op te ruimen en het aanschaffen van voedsel te reguleren. Nog zal dat niet genoeg zijn. Ze kan ook nog stiekem gaan eten. Die types heb je ook. Die eten veel, voelen zich dan rot, eten nog meer om zich even gelukkig te voelen enz enz. Die doen tussendoor op de dag extra boodschappen alsof ze een feestje hebben, eten alles snel op en verstoppen de verpakkingen... Ik zeo je al: net junkys. Het rotte is dat er in veel huishoudens niemand nog controle uitvoert op het bestedingssysteem. Dat de partner geen idee heeft wat voor boodschappen er werkelijk worden gekocht en hoeveel geld er waaraan werkelijk per dag op gaat. Mannen geven de huishouding maar al te graag uit handen en krijgen als dank een big fat mamma.
Mannen houden wel van wat vlees, ergens hebben ze nog die ene primitieve hersencel die zegt dat dikte welvaart is. (een cel die vrouwen ook hebben trouwens) een man met een vette vrouw gaat het financieel voor de wind... zoiets. Dit is wat grof gesteld maar volgens mij speelt dat in het onderbewustzijn mee.
Mijn vriend is ook een den. Het viel iedereen op dat hij best wel trots was dat ik door zijn goede zorgen 25 kilo aankwam. "jij vindt het mooi he" constateerde men steeds.Hoewel mijn vriend even hard helpt met afslanken want het liefst zien onze verstandige liefjes ons natuurlijk gezond, fit en gelukkig. Maar zij gaan ons, over het algemeen, niet tegen onze zin in laten afslanken.
enne chrisie is al 15 jaar een hele goede vriendin van mij ,ja we steunen elkaar heus wel af en toe,maar dat bodysolution doen we sinds vorige week niet meer want de cm gingen niet zo snel meer en we hadden alle programma's al gehad in dat half jaar bs over 3 maanden misschien maar weer
quote:je heb ze ook in kip,volgens de ww punten is ie ook 0 punten
Op woensdag 22 januari 2003 15:57 schreef Jojogirl het volgende:
Die Opkikkertjes, dat zijn toch van die zakjes die je moet oplossen en dan krijg je tomaten of tuinkruidenbouillon? Als dat ze zijn dan zijn ze heel weinig calorieėn en dus ws. ook 0 punten (volgens www.overgewicht.nl is bouillon 0 calorieėn, maar volgens de verpakking van m'n bouillonpoeder zit er wel wat in, maar maar heel weinig).
Daarom vind ik ook dat ik dit niet eerder had kunnen doen. Nu heb IK een knop omgedraaid in mijn hoofd, nu wil IK slanker worden, en het kan me geen barst schelen of ik daar een prijs voor heldenmoed voor krijg of niet, mij gaat het om mij en wat ik wil. Ik vraag me af wat het nut is van andere zwaarlijvige mensen te blijven inpeperen hoe slecht te zwaar zijn is. Dat weten ze zelf ook wel, en als ze echt willen afslanken dan geven ze niet op na twee dagen. Dan zoeken ze zelf hulp, of gaan ze zelf meer bewegen, of wat dan ook. Net zoals dat bij stoppen met roken het geval is.
Sorry dat ik mijn gewicht niet heb doorgegeven voor het lijstje, ik ben een weekendje weggeweest en ik heb me even laten gaan, met als resultaat dat ik 98,7 woog toen ik terugkwam Gelukkig was dat vanmorgen al weer 96,8 kg
quote:denk dat ik een jaar geleden (wwog toen 115kg) als er toen iemand dat tegen mij had gezegt dan had ik ook vast gezegt van waar bemoei je je mee,bij mij is ook die knop om gegaan.
Op woensdag 22 januari 2003 16:46 schreef lilithu het volgende:
Even over de schoonzus van glossy en over wat Lurky daarover te zeggen had. Toen ik op mijn hoogste gewicht zat (zo rond de 110 kg) had niemand mij moeten zeggen dat ik op dieet moest. En als ik al omwille van opmerkingen en waarschuwingen ivm mijn gezondheid op dieet was gegaan dan weet ik wel zeker dat ik het geen twee weken had volgehouden. Ik was als kind al te zwaar, ik weet hoe het is om door andere mensen constant gezegd te worden dat je te dik bent voor je lengte en dat je op dieet moet. Toen ik elf was ging ik bij een diėtiste, maar ik stond er zelf niet achter. Ik verloor toen 13 kg en ik zat op mijn ideaal gewicht toen. Maar ik had geen knop omgedraaid. Ik was nog altijd dezelfde lilithu die haar eetprobleem niet eens zo erg vond.Daarom vind ik ook dat ik dit niet eerder had kunnen doen. Nu heb IK een knop omgedraaid in mijn hoofd, nu wil IK slanker worden, en het kan me geen barst schelen of ik daar een prijs voor heldenmoed voor krijg of niet, mij gaat het om mij en wat ik wil. Ik vraag me af wat het nut is van andere zwaarlijvige mensen te blijven inpeperen hoe slecht te zwaar zijn is. Dat weten ze zelf ook wel, en als ze echt willen afslanken dan geven ze niet op na twee dagen. Dan zoeken ze zelf hulp, of gaan ze zelf meer bewegen, of wat dan ook. Net zoals dat bij stoppen met roken het geval is.
Sorry dat ik mijn gewicht niet heb doorgegeven voor het lijstje, ik ben een weekendje weggeweest en ik heb me even laten gaan, met als resultaat dat ik 98,7 woog toen ik terugkwam
Gelukkig was dat vanmorgen al weer 96,8 kg
Dat is als iemand die wil leren zwemmen voor je ogen laten verzuipen ipv de slag aan te leren.
Maar je moet ook niet gaan ontkennen dat er een probleem is. Mij zei ook nooit iemand dat ik af moest vallen. Nee in tegendeel de meeste vrouwen zeiden me: "je bent wat aangekomen he? Staat je goed, jij kan het hebben". Valse krengen. "Weer een concurente uit de weg geruimd", moeten ze hebben gedacht.
Nee dan Jojo, die kwam er zomaar ongevraagd uit zichzelf mee bij me aan. Misschien na het zien van een foto ofzo. Ben blij dat ze spontaan voorstelde dat ik op dieet kon. Dat noem ik tof
Maar ik denk dat er idd heel van afhangt hoe iemand motivatie is. Er moet echt een knop om en zolang dat niet zo is, zal iemand of niet een dieėten willen denken of gewoon lekker dooreten en klagen. En dat klagen, ja, dat zit nou eenmaal in sommige mensen. Maar als je niet graag genoeg afvallen wil lukt het ook niet, dus dwingen/pushen heeft nooit zin.
Dinsdag was glossy bij mij en toen zaten we oude fotos te kijken van de huishoudbeurs, hoe we toen waren en nu als je dat ziet kan ik zelf niet geloven dat ik dat ben geweest, ook vakantie film van kreta ik leek wel een walrus op een luchtbedtje dat op het water dreef , ik zei tegen glossy moet je zien wat een pens , en trots liet ik me buik zien hij is bijna weg, ik wil ook nooit meer 111kilo wegen ik voelde me zo depri toen , nee NOOIT MEER 111 KILO
quote:Kijk, ik ken het gevoel wel, hoor. Eén van mijn beste vriendinnen was even zwaar als ik, en toen ik een kilo of vijf kwijt was wilde ze natuurlijk weten hoe ik dat gedaan had. Dus heb ik haar al mijn ww-boekjes gegeven, ook al wist ik al vooraf dat het haar niet zou lukken. Omdat ze diėten ziet als een straf. Omdat ze niet ongelukkig genoeg is om er zoveel voor op te geven. Omdat ze er toen al van overtuigd was dat het haar niet zou gaan lukken.
Op woensdag 22 januari 2003 17:22 schreef Lurky het volgende:
Dat is als iemand die wil leren zwemmen voor je ogen laten verzuipen ipv de slag aan te leren.Maar je moet ook niet gaan ontkennen dat er een probleem is. Mij zei ook nooit iemand dat ik af moest vallen. Nee in tegendeel de meeste vrouwen zeiden me: "je bent wat aangekomen he? Staat je goed, jij kan het hebben". Valse krengen. "Weer een concurente uit de weg geruimd", moeten ze hebben gedacht.
Nee dan Jojo, die kwam er zomaar ongevraagd uit zichzelf mee bij me aan. Misschien na het zien van een foto ofzo. Ben blij dat ze spontaan voorstelde dat ik op dieet kon. Dat noem ik tof
quote:ja idd ik heb ook veel steun aan jou.
en ik heb heel veel steun aan glossy en ik hoop zij ook van mij,Dinsdag was glossy bij mij en toen zaten we oude fotos te kijken van de huishoudbeurs, hoe we toen waren en nu als je dat ziet kan ik zelf niet geloven dat ik dat ben geweest, ook vakantie film van kreta ik leek wel een walrus op een luchtbedtje dat op het water dreef , ik zei tegen glossy moet je zien wat een pens , en trots liet ik me buik zien hij is bijna weg, ik wil ook nooit meer 111kilo wegen ik voelde me zo depri toen , nee NOOIT MEER 111 KILO
wat waren die foto's afschuwelijk he ,dan denk je ook van hoe ver heeft dit allemaal kunnen komen.
en aangezien ik vroeger tot mijn 12de jaar een gratebaal was,heb behoorlijk veel vet gekweekt
Ergens voel je heel goed dat je niet gezond bezig bent, maar motivatie vinden lukt niet altijd zo makkelijk.
Bij mij ging de knop om toen ik samen met een vriendin op haar vrijgezellendag in de Sling shot op de Scheveningse pier wilde, maar ik niet in het zitje paste.
Ik heb me daarna zo kl*te gevoeld, dat ik daarna met WW gestart ben (herfst-winter 2000). He tis me gelukt om af te vallen tot ong. 85 kg.
Motivatie is een vreems iets, soms heb je het en soms is het weer weg
Als dat al eens gedaan is (voor dat ik erbij kwam), beschouw deze post dan maar als nutteloos.
quote:smorgens 2 sneetjes bruin brood met milner 30+ kaas
Op woensdag 22 januari 2003 20:17 schreef Magic666 het volgende:
is het misschien een leuk idee om hier neer te zetten wat je (gemiddeld) eet/drinkt per dag?Als dat al eens gedaan is (voor dat ik erbij kwam), beschouw deze post dan maar als nutteloos.
dit eet ik zo ongeveer op een dag
ik hou het elke dag bij op mijn ww cdrom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |