abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:52:56 #201
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195946880
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:48 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Omdat "het volk" moeite heeft om maatregelen te begrijpen. Nu er weer een afvlakking is vindt het volk dat ook weer lastig omdat ze toch al zo goed hun best doen en nog extra gestraft gaan worden etc. etc.
Ok, maar dan is het toch makkelijker om twee weken met strengere maatregelen te komen? Nu gaan de cijfers dalen (of laten afvlakking zien) en dan kom je alsnog met strengere maatregelen.

Dat lijkt mij nog veel lastiger "verkopen".
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:53:11 #202
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195946886
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
"Een volgende maatregel/boodschap zou kunnen zijn: blijf thuis.."

Voor wat betreft thuiswerken / naar kantoor gaan.
Tja... ik ken mensen die in maart thuis zaten te werken maar nu wel naar kantoor gaan 3 dagen per week omdat ze het fijn vinden niet omdat ze niet thuis kunnen werken. Krijg die mensen en bedrijven maar weer naar 5 dagen per week thuis.
pi_195946892
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
"Een volgende maatregel/boodschap zou kunnen zijn: blijf thuis.."

Voor wat betreft thuiswerken / naar kantoor gaan.
En dat is in welk opzicht anders dan anders?
pi_195946893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik snap dat wel (voor een ander).. maar je kunt het ook (in jip en janneke taal) toelichten waarom het nodig is. Die communicatie kan soms nog echt stukken beter.
Absoluut. Het is heel erg moeilijk om draagvlak te krijgen voor dergelijke maatregelen; en daar alle betrokken partijen in mee te krijgen. De theorie en praktijk die lopen daarin nogal uiteen.

Er zullen groepen mensen zijn die bij de eerste dalende trend meteen al maatregelen laten varen ('het gaat nu toch de goede kant op") terwijl er onderliggend nog veel kan gebeuren qua oplopende ziekenhuisopnames etc.

Om die reden zijn veel maatregelen vaak (te) laat als je het achteraf gaat bekijken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:54:16 #205
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195946907
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De maatregelen zijn gebaseerd op doorberekeningen, maar in hoeverre die doorberekeningen kloppen moet uit de daadwerkelijke cijfers blijken. Ze moeten dus afwachten wat de daadwerkelijke cijfers laten zien om te bepalen hoe groot het effect van de maatregelen is en of dat genoeg is.

Ik vind zelf dat ze eerder met strengere maatregelen hadden moeten komen, maar als je dan maatregelen treft moet je wel genoeg tijd nemen om de cijfers adequaat te analyseren en te begrijpen wat het effect is. Zelf snap ik niet zo goed waarom er nu zoveel tijd voor nodig is en daar heb ik nog geen verklaring voor gehoord, maar ik heb dan ook de technische briefing van afgelopen week niet gevolgd.
Snap ik, maar dan zijn ze dus aan het experimenteren over de rug van de zorg. Je kan toch beter iets harder ingrijpen, en dan eventueel wat versoepelen?

Of zijn ze dan weer bang dat dat een verkeerd signaal geeft en men zich te losjes gaat gedragen?

Dit is echt even geen kritiek, maar probeer een beetje te begrijpen hoe ze denken en welke kant ze op willen.
  Redactie Games vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:55:21 #206
181272 crew  Noppie2000
pi_195946931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ok, maar dan is het toch makkelijker om twee weken met strengere maatregelen te komen? Nu gaan de cijfers dalen (of laten afvlakking zien) en dan kom je alsnog met strengere maatregelen.

Dat lijkt mij nog veel lastiger "verkopen".
Wat lastig is om te verkopen is te veel en te snel maatregelen te nemen. Je moet elke keer een duidelijk en verklaarbaar verhaal hebben. Nu roepen 'we gaan 2 weken strenger, dan weer terug en dan misschien we er strenger' is vaag.

Het is totaal niet moeilijk om te verkopen: 'Hey, we gaan de goede kant op, om ons sneller op pad te helpen gaan we voor X weken ook dit nog toevoegen.' Dan heb je: effect, een tijdsperiode en iets om naar te werken.

Nu roepen: 'Hey, we weten nog niet wat dit doet, maar we gaan toch maar strenger want het zal ongetwijfeld helpen en we weten nog niet echt hoe lang of hoe regelmatig' is IMO juist veel moeilijker te verkopen.
pi_195946932
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ok, maar dan is het toch makkelijker om twee weken met strengere maatregelen te komen? Nu gaan de cijfers dalen (of laten afvlakking zien) en dan kom je alsnog met strengere maatregelen.

Dat lijkt mij nog veel lastiger "verkopen".
Inderdaad. Dat gaat nu weer een probleem worden in de beeldvorming.

De horeca zal zeggen "wij hebben ons best gedaan en het gaat beter, nu moeten we nog langer dicht blijven, dat is toch geen beloning". Die sentimenten gaan steeds meer meespelen. Mensen die thuisgebleven zijn de afgelopen twee weken willen er ook weer op uit etc.
pi_195946941
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:48 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Omdat "het volk" moeite heeft om maatregelen te begrijpen. Nu er weer een afvlakking is vindt het volk dat ook weer lastig omdat ze toch al zo goed hun best doen en nog extra gestraft gaan worden etc. etc.
Dat klopt niet. Het is gebaseerd op analyses van het RIVM ten aanzien van of de besmettingscijfers zullen dalen, hoe sterk ze zullen dalen en welk effect extra maatregelen daarbovenop hebben. Ook de actuele situatie in ziekenhuizen is van groot belang.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195946945
Ik denk dat de roep om extra maatregelen ze uiteindelijk doet besluiten redelijk veilige extra maatregelen door te duwen: bioscopen dicht, pretparken dicht etc. om zo het gevoel te geven dat ze wel degelijk iets willen doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:57:03 #210
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195946966
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat de roep om extra maatregelen ze uiteindelijk doet besluiten redelijk veilige extra maatregelen door te duwen: bioscopen dicht, pretparken dicht etc. om zo het gevoel te geven dat ze wel degelijk iets willen doen.
Maar er is toch helemaal geen roep om extra maatregelen nog?
pi_195946971
"Versoepeling half november is niet waarschijnlijk"

O RLY?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195946972
Spannend lijntje om op te balanceren dus. Kan nog alle kanten op.
Zou wel een plottwist zijn als het straks gewoon daalt terwijl ik net nog lees dat ze amateurs zijn.
Oeh, dat zou ik echt heel fijn vinden. Sowieso die daling maar vooral voor al die users die alles beter weten en maar blijven roepen dat we bestuurd worden door prutsers.
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:36 schreef Benny het volgende:

[..]

Hugo zag er deze week ook vermoeid uit
Hij had wel een zonnebankje gepakt en zelfs dat was dus niet afdoende.
Oh well, hij valt niet zomaar flauw dus toppertje hoor!
Go hard or go home
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:57:40 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195946977
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
"Een volgende maatregel/boodschap zou kunnen zijn: blijf thuis.."

Voor wat betreft thuiswerken / naar kantoor gaan.
pi_195946979
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar er is toch helemaal geen roep om extra maatregelen nog?
Volg jij het nieuws wel een beetje vraag ik me af.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:57:50 #215
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195946981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar er is toch helemaal geen roep om extra maatregelen nog?
De meeste mensen in mijn omgeving geven al een tijdje aan dat de maatregelen strenger moeten.
pi_195946983
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Snap ik, maar dan zijn ze dus aan het experimenteren over de rug van de zorg. Je kan toch beter iets harder ingrijpen, en dan eventueel wat versoepelen?
Dat klinkt logisch, maar dan moet je er een goed beeld van hebben dat de draconische maatregelen die je treft voor een significant snellere daling zullen zorgen. Dat heeft het RIVM niet.

De ellende is dat er te laat en te mild is ingegrepen. Dat valt nu niet meer op te lossen en nu is het dus zaak om ons niet door onderbuik maar onderbouwde analyses te laten leiden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195946987
Als je het mij vraagt komen er gewoon geen extra maatregelen, alles wat je nu nog doet is geneuk achter de komma + dat het nog weken duurt voor je er iets van gaat zien.

Nee de huidige worden gewoon verlengd tot in december.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195946994
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:
Snap ik, maar dan zijn ze dus aan het experimenteren over de rug van de zorg. Je kan toch beter iets harder ingrijpen, en dan eventueel wat versoepelen?
Want een strenge(re) lockdown heeft verder ook geen nadelige effecten op andere terreinen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:59:29 #219
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195947010
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volg jij het nieuws wel een beetje vraag ik me af.. :{
Ja, toevallig wel, hoezo?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:59:58 #220
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195947016
Wereldwijd is het aantal COVID besmettingen momenteel ook flink aan het versnellen.
Gisteren zijn er bijna 550.000 nieuwe besmettingen gemeld wereldwijd.... met afstand een record. En die wereldwijde records volgen elkaar nu al 2 weken in rap tempo op.

(Natuurlijk speelt het toegenomen aantal testen daar ook een rol in.)
pi_195947029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, toevallig wel, hoezo?
Dan had je de brandbrief vanuit de zorg ook wel meegekregen van gisteren. (om maar eens iets te noemen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:00:28 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195947030
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:58 schreef _serial_ het volgende:
Als je het mij vraagt komen er gewoon geen extra maatregelen, alles wat je nu nog doet is geneuk achter de komma + dat het nog weken duurt voor je er iets van gaat zien.

Nee de huidige worden gewoon verlengd tot in december.
Lijkt mij ook.

Als je dit gewoon duidelijk communiceert weet iedereen ook waar ie tot 1 januari aan toe is. En misschien hebben we geluk en kan er in december nog ergens een restaurantje open.

Bij mijn voetbalclub is al min of meer aangegeven dat er tot de winterstop geen wedstrijden meer zijn. Zit nu ook eigenlijk niemand echt meer op te wachten nu het steeds kouder en regenachtiger wordt.
pi_195947036
In België is het momenteel chaos in de winkels n.a.v de verwachte lockdown
pi_195947037
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt logisch, maar dan moet je er een goed beeld van hebben dat de draconische maatregelen die je treft voor een significant snellere daling zullen zorgen. Dat heeft het RIVM niet.
Dat zijn ze nu aan het modelleren (of strengere regels inderdaad voor een significant snellere versoepeling kunnen zorgen, en wat de gevolgen op andere terreinen zijn). Gezegd op de afgelopen briefing. O-)

(Spoiler: de grafieken die getoond werden lieten weinig additioneel effect zien van een nog strengere lockdown)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195947045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klopt niet. Het is gebaseerd op analyses van het RIVM ten aanzien van of de besmettingscijfers zullen dalen, hoe sterk ze zullen dalen en welk effect extra maatregelen daarbovenop hebben. Ook de actuele situatie in ziekenhuizen is van groot belang.
Het beleid wordt niet enkel bepaald door analyses van het RIVM en adviezen van het OMT (hoe goed of slecht die ook zijn). Er zijn zoveel meer belangen die gewogen worden in het beleid.

Nu de druk op de ziekenhuizen weer hoger aan het worden is (en de komende week ook nog op zal blijven lopen) gaat daar weer een zwaartepunt liggen. Alleen loop je dan eigenlijk achter de feiten aan.

Persoonlijk had ik liever strengere maatregelen gezien eind September; maar dat is nu eenmaal niet zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')