abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:27:29 #251
28033 Pek
je moet wat
pi_195924664
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Dat er ook moslims zijn die zich goed gedragen is absoluut waar.
Maar de islam heeft nog nooit iets positiefs aan de mensheid bijgedragen en heeft een lange geschiedenis van geweld, slavernij en genocides ( ook jegens andere moslims).

Waarom kunnen de goeden dan niet denken, "Goh, dit geloof brengt eigenlijk vooral ellende voort, wil ik me nog wel moslim noemen?".
Die hersenspoeling begint al bij geboorte hè, krijg je er niet meer uit.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_195924683
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nou vertel, stel we zouden allemaal op de pvv stemmen vanaf nu, Geertje met een landslide minister-president. Wat gaat er voor fundamenteels veranderen?
Joost Eerdmans komt erbij, FvD, nu heb ik niets met forum maar wel met Joost.
pi_195924711
quote:
Maar de islam heeft nog nooit iets positiefs aan de mensheid bijgedragen en heeft een lange geschiedenis van geweld, slavernij en genocides ( ook jegens andere moslims).

Waarom kunnen de goeden dan niet denken, "Goh, dit geloof brengt eigenlijk vooral ellende voort, wil ik me nog wel moslim noemen?".
Volgens mij hebben de Arabieren/Irakezen wel het een en ander (understatement) bijgedragen aan de wetenschap en dergelijke.
pi_195924735
Welkom bij de weekendschool Islam voor vrede.
Bij ons ontvangt de cursist bij aanvang een gratis messenset.
Ons motto is 'haten kun je leren en Erdogan moet je vereren'.
Voel je vrij om ongelovigen te vermoorden als ze de profeet beledigen.
Of als er geen parkeerplaatsen meer vrij zijn. Of als er tekeningen gemaakt zijn van de profeet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:31:31 #255
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_195924742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef XSbig het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de Arabieren/Irakezen wel het een en ander (understatement) bijgedragen aan de wetenschap en dergelijke.
Zeer zeker, ook na opkomst van de islam.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:33:18 #256
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195924780
quote:

Die mensen zijn er ook wel en die heb ik ook ontmoet. Dat zijn de mensen van wie de schellen van de ogen zijn gevallen en zich vervolgens bekeren cq afwenden van hun geloof. Maar dat ben je helemaal de sjaak want dan ben je een afvallige en een hypocriet en is het lot van wat er vandaag weer in
Frankrijk is gebeurt voor jou van toepassing.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:33:48 #257
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195924793
quote:

[..]

Arabieren en Perzen inderdaad. Maar goed, christelijke monniken hebben ook bijgedragen aan de wetenschap, maar is dat een bijdrage van "het christendom"? Daarbij denk ik toch eerder aan culturele, ideologische of spirituele waarden.
pi_195924800
quote:
5s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dus hoe het ging in de tijd van de profeet dat zou in het heden, wat jou betreft gelden als moreel verwerpelijk? :?
Het Kalifaat is bij mijn weten iets van na de profeet en niet ten tijde van. Er zullen zeker dingen zijn die we nu als moreel verwerpelijk zouden beschouwen. .
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:34:58 #259
3542 Gia
User under construction
pi_195924828
quote:
3s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:21 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
Wat een mager scharminkel. Dat hem dit gelukt is!
pi_195924847
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:33 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Arabieren en Perzen inderdaad. Maar goed, christelijke monniken hebben ook bijgedragen aan de wetenschap, maar is dat een bijdrage van "het christendom"? Daarbij denk ik toch eerder aan culturele, ideologische of spirituele waarden.
Onder de Arabische overheersing (in bijv. Spanje) was er toch ook wel een mooie culturele meltingpot mogelijk met positieve wetenschappelijke / maatschappelijke / culturele gevolgen. Maar goed, beetje kinderachtig om de discussie weer die kant op te laten gaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_195924850
quote:

[..]

Wat dan? Wie is de Arabische Newton, Rembrandt, Marconi, Mozart, Einstein, Aristoteles, etc.?
Wat hebben ze bijgedragen op gebied van wetenschap, cultuur, technologie om maar wat te noemen?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:36:12 #262
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195924855
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het Kalifaat is bij mijn weten iets van na de profeet en niet ten tijde van. Er zullen zeker dingen zijn die we nu als moreel verwerpelijk zouden beschouwen. .
Je drukt je wel erg mild uit.
pi_195924862
quote:

voor zover ik begrepen heb is het niet toegestaan voor moslims om het geloof de rug toe te keren.

als je het idee hebt om te stoppen met dat achterlijke geloof dan noemen ze je een afvallige. er moet dan geprobeerd worden om je weer terug te keren naar de islam. het merendeel van de theologen is van mening dat als je het gelooft afvalt, dat je dan de doodstraf verdient.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195924936
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onder de Arabische overheersing (in bijv. Spanje) was er toch ook wel een mooie culturele meltingpot mogelijk met positieve wetenschappelijke / maatschappelijke / culturele gevolgen. Maar goed, beetje kinderachtig om de discussie weer die kant op te laten gaan.
Dat werd dan toch voornamelijk gedaan door de tot slaven gemaakte Spanjaarden. In rijke oliestaten lijkt het ook beschaafd, maar dat wordt verwezenlijkt door ingevlogen westerse ingenieurs.
pi_195924947
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:36 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

voor zover ik begrepen heb is het niet toegestaan voor moslims om het geloof de rug toe te keren.

als je het idee hebt om te stoppen met dat achterlijke geloof dan noemen ze je een afvallige. er moet dan geprobeerd worden om je weer terug te keren naar de islam. het merendeel van de theologen is van mening dat als je het gelooft afvalt, dat je dan de doodstraf verdient.
Klopt, maar dat is toch ziek.
pi_195924964
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Deze man was verward MAAR hij werd gedwongen door A, B, C"
"Ons geloof is vredelievend MAAR je moet ons niet provoceren"
Geen idee wat ik hier mee moet, kerel?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:43:21 #267
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195925018
Hoe heurt het eigenlijk?
quote:
Een persoon schuldig aan afvalligheid (man of vrouw) moet ter dood gebracht worden als berouw niet binnen de toegestane periode uitgesproken wordt die niet zestig dagen mag overschrijden. Berouw van een persoon die meer dan twee keer afvalligheid heeft gepleegd zal niet worden aanvaard.
https://answering-islam.org/Dutch/a/achterdesluier1.htm
pi_195925024
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Goede post.
Nee, populistisch gelul. Gaat never nooit gebeuren. In ieder geval niet tijdens ons leven.
pi_195925052
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Goede post.
Vervang dit met joden en de hele wereld staat op zijn kop.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 29-10-2020 15:02:08 ]
pi_195925075
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:33 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat ligt er uiteraard maar net aan vanuit welke kant je het bekijkt. De hele Islamitische cultuur (dus ook de wat meer gematigde, welke volgens mij toch het grootste gedeelte beslaat) is toch een cultuur wat voor veel mensen een toevoeging in hun leven is geweest.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:36 schreef nomina het volgende:

[..]

Wat dan? Wie is de Arabische Newton, Rembrandt, Marconi, Mozart, Einstein, Aristoteles, etc.?
Wat hebben ze bijgedragen op gebied van wetenschap, cultuur, technologie om maar wat te noemen?
Wat betreft cultuur heb ik hierboven al antwoord op gegeven.

Kwa wetenschap was het vooral sterrenkunde, wiskunde etc. Wat betreft technologie is vooral de lens het bekenste. Uiteraard zijn er meer dingen, maar ik zit op mijn werk en dit schoot mij even snel te binnen.

Ik weet in ieder geval wel dat Bagdad vroeger een van de grootste beschavingen uit dat tijdperk geweest moet zijn.
pi_195925096
quote:
Enorm objectief die site.
pi_195925105
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:36 schreef nomina het volgende:

[..]

Wiskunde / algebra

[ Bericht 2% gewijzigd door Stoorzendert op 29-10-2020 14:52:36 ]
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195925124
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:45 schreef XSbig het volgende:

[..]

Dat ligt er uiteraard maar net aan vanuit welke kant je het bekijkt. De hele Islamitische cultuur (dus ook de wat meer gematigde, welke volgens mij toch het grootste gedeelte beslaat) is toch een cultuur wat voor veel mensen een toevoeging in hun leven is geweest.
[..]

Wat betreft cultuur heb ik hierboven al antwoord op gegeven.

Kwa wetenschap was het vooral sterrenkunde, wiskunde etc. Wat betreft technologie is vooral de lens het bekenste. Uiteraard zijn er meer dingen, maar ik zit op mijn werk en dit schoot mij even snel te binnen.

Ik weet in ieder geval wel dat Bagdad vroeger een van de grootste beschavingen uit dat tijdperk geweest moet zijn.
Klopt, maar dat was vóór de islam.
pi_195925128
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:45 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Vervang dit met joden en de hele wereld staat op zijn kop.
Is min of meer al een keer gebeurd. Valt te lezen in een boek uit 1933.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:49:14 #275
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195925142
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:46 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Enorm objectief die site.
Het was de eerste hit die ik kreeg op internet en ik zie het nu ook; sorry. Maar als je een beetje je best doet kun je zelf de bijbehorende soera's vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')