Die hersenspoeling begint al bij geboorte hè, krijg je er niet meer uit.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Dat er ook moslims zijn die zich goed gedragen is absoluut waar.
Maar de islam heeft nog nooit iets positiefs aan de mensheid bijgedragen en heeft een lange geschiedenis van geweld, slavernij en genocides ( ook jegens andere moslims).
Waarom kunnen de goeden dan niet denken, "Goh, dit geloof brengt eigenlijk vooral ellende voort, wil ik me nog wel moslim noemen?".
Joost Eerdmans komt erbij, FvD, nu heb ik niets met forum maar wel met Joost.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou vertel, stel we zouden allemaal op de pvv stemmen vanaf nu, Geertje met een landslide minister-president. Wat gaat er voor fundamenteels veranderen?
Volgens mij hebben de Arabieren/Irakezen wel het een en ander (understatement) bijgedragen aan de wetenschap en dergelijke.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Maar de islam heeft nog nooit iets positiefs aan de mensheid bijgedragen en heeft een lange geschiedenis van geweld, slavernij en genocides ( ook jegens andere moslims).
Waarom kunnen de goeden dan niet denken, "Goh, dit geloof brengt eigenlijk vooral ellende voort, wil ik me nog wel moslim noemen?".
Zeer zeker, ook na opkomst van de islam.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef XSbig het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Arabieren/Irakezen wel het een en ander (understatement) bijgedragen aan de wetenschap en dergelijke.
Die mensen zijn er ook wel en die heb ik ook ontmoet. Dat zijn de mensen van wie de schellen van de ogen zijn gevallen en zich vervolgens bekeren cq afwenden van hun geloof. Maar dat ben je helemaal de sjaak want dan ben je een afvallige en een hypocriet en is het lot van wat er vandaag weer inquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Arabieren en Perzen inderdaad. Maar goed, christelijke monniken hebben ook bijgedragen aan de wetenschap, maar is dat een bijdrage van "het christendom"? Daarbij denk ik toch eerder aan culturele, ideologische of spirituele waarden.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef XSbig het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Arabieren/Irakezen wel het een en ander (understatement) bijgedragen aan de wetenschap en dergelijke.
Het Kalifaat is bij mijn weten iets van na de profeet en niet ten tijde van. Er zullen zeker dingen zijn die we nu als moreel verwerpelijk zouden beschouwen. .quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dus hoe het ging in de tijd van de profeet dat zou in het heden, wat jou betreft gelden als moreel verwerpelijk?
Onder de Arabische overheersing (in bijv. Spanje) was er toch ook wel een mooie culturele meltingpot mogelijk met positieve wetenschappelijke / maatschappelijke / culturele gevolgen. Maar goed, beetje kinderachtig om de discussie weer die kant op te laten gaan.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:33 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Arabieren en Perzen inderdaad. Maar goed, christelijke monniken hebben ook bijgedragen aan de wetenschap, maar is dat een bijdrage van "het christendom"? Daarbij denk ik toch eerder aan culturele, ideologische of spirituele waarden.
Wat dan? Wie is de Arabische Newton, Rembrandt, Marconi, Mozart, Einstein, Aristoteles, etc.?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef XSbig het volgende:
[..]
Je drukt je wel erg mild uit.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het Kalifaat is bij mijn weten iets van na de profeet en niet ten tijde van. Er zullen zeker dingen zijn die we nu als moreel verwerpelijk zouden beschouwen. .
voor zover ik begrepen heb is het niet toegestaan voor moslims om het geloof de rug toe te keren.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Dat werd dan toch voornamelijk gedaan door de tot slaven gemaakte Spanjaarden. In rijke oliestaten lijkt het ook beschaafd, maar dat wordt verwezenlijkt door ingevlogen westerse ingenieurs.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onder de Arabische overheersing (in bijv. Spanje) was er toch ook wel een mooie culturele meltingpot mogelijk met positieve wetenschappelijke / maatschappelijke / culturele gevolgen. Maar goed, beetje kinderachtig om de discussie weer die kant op te laten gaan.
Klopt, maar dat is toch ziek.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
voor zover ik begrepen heb is het niet toegestaan voor moslims om het geloof de rug toe te keren.
als je het idee hebt om te stoppen met dat achterlijke geloof dan noemen ze je een afvallige. er moet dan geprobeerd worden om je weer terug te keren naar de islam. het merendeel van de theologen is van mening dat als je het gelooft afvalt, dat je dan de doodstraf verdient.
Geen idee wat ik hier mee moet, kerel?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Deze man was verward MAAR hij werd gedwongen door A, B, C"
"Ons geloof is vredelievend MAAR je moet ons niet provoceren"
https://answering-islam.org/Dutch/a/achterdesluier1.htmquote:Een persoon schuldig aan afvalligheid (man of vrouw) moet ter dood gebracht worden als berouw niet binnen de toegestane periode uitgesproken wordt die niet zestig dagen mag overschrijden. Berouw van een persoon die meer dan twee keer afvalligheid heeft gepleegd zal niet worden aanvaard.
Vervang dit met joden en de hele wereld staat op zijn kop.quote:
Dat ligt er uiteraard maar net aan vanuit welke kant je het bekijkt. De hele Islamitische cultuur (dus ook de wat meer gematigde, welke volgens mij toch het grootste gedeelte beslaat) is toch een cultuur wat voor veel mensen een toevoeging in hun leven is geweest.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:33 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Arabieren en Perzen inderdaad. Maar goed, christelijke monniken hebben ook bijgedragen aan de wetenschap, maar is dat een bijdrage van "het christendom"? Daarbij denk ik toch eerder aan culturele, ideologische of spirituele waarden.
Wat betreft cultuur heb ik hierboven al antwoord op gegeven.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:36 schreef nomina het volgende:
[..]
Wat dan? Wie is de Arabische Newton, Rembrandt, Marconi, Mozart, Einstein, Aristoteles, etc.?
Wat hebben ze bijgedragen op gebied van wetenschap, cultuur, technologie om maar wat te noemen?
Enorm objectief die site.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:43 schreef Tengano het volgende:
Hoe heurt het eigenlijk?
[..]
https://answering-islam.org/Dutch/a/achterdesluier1.htm
Wiskunde / algebraquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:36 schreef nomina het volgende:
[..]
Wat dan? Wie is de Arabische Newton, Rembrandt, Marconi, Mozart, Einstein, Aristoteles, etc.?
Wat hebben ze bijgedragen op gebied van wetenschap, cultuur, technologie om maar wat te noemen?
Klopt, maar dat was vóór de islam.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:45 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dat ligt er uiteraard maar net aan vanuit welke kant je het bekijkt. De hele Islamitische cultuur (dus ook de wat meer gematigde, welke volgens mij toch het grootste gedeelte beslaat) is toch een cultuur wat voor veel mensen een toevoeging in hun leven is geweest.
[..]
Wat betreft cultuur heb ik hierboven al antwoord op gegeven.
Kwa wetenschap was het vooral sterrenkunde, wiskunde etc. Wat betreft technologie is vooral de lens het bekenste. Uiteraard zijn er meer dingen, maar ik zit op mijn werk en dit schoot mij even snel te binnen.
Ik weet in ieder geval wel dat Bagdad vroeger een van de grootste beschavingen uit dat tijdperk geweest moet zijn.
Is min of meer al een keer gebeurd. Valt te lezen in een boek uit 1933.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:45 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Vervang dit met joden en de hele wereld staat op zijn kop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |