Of je nou feest in het binnen- of buitenland maakt dus ook niet uit. Gewoon op vakantie gaan en je aan de leefregels houden is een prima optie hoor.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]dat is me iets te simpel, feesten met veel mensen dicht op elkaar in het buitenland of binnenland is een groter risico dan naar de supermarkt gaan
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of je nou feest in het binnen- of buitenland maakt dus ook niet uit. Gewoon op vakantie gaan en je aan de leefregels houden is een prima optie hoor.
Ik geloof niet dat we in Nederland te maken hebben met coronavrije gebieden zonder maatregelen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar die besmettingen in het buitenland, zorgen er wel voor dat er overal nieuwe clusters van besmettingen ontstaan, en in nieuwe clusters ligt de R hoger omdat er nog geen lokaal effect optreedt om de exponentiële verspreiding tegen te gaan, en omdat er minder zicht op is dus de BCO in het begin minder effectief is.
Zo simpel ligt het natuurlijk niet helemaal. Wij konden ons redelijk wat permitteren omdat de situatie zich daar naar leende, Situatie in Spanje was qua besmettingen begin juli alweer kritiek terwijl letterlijk alles open was en er amper toezicht was..quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of je nou feest in het binnen- of buitenland maakt dus ook niet uit. Gewoon op vakantie gaan en je aan de leefregels houden is een prima optie hoor.
Denk dat voor veel mensen een skivakantie toch vooral een apres ski vakantie is met veel gezelligheid en alcohol.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja precies. Je moet je aan de regels houden, zowel in het buitenland als in Nederland. Als je dat niet doet is dat zowel in Nederland als in het buitenland een grote kans op besmetting. Reizen is daar geen factor in.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]uiteraard maar daar zit het 'm nou net in, die leefregels
De vraag is meer of je dan een leuke vakantie gaat hebben.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:05 schreef Leonos het volgende:
Ik ken mensen die gisteren naar Curacao gevlogen zijn en andere mensen naar Spanje.
Gewoon om vakantie te vieren, kan gewoon
Is ook, maar wat VoMy volgens mij bedoelt is dat je nieuwe clusters introduceert die aardig wat besmettingen kunnen veroorzaken, zonder dat je weet waar het vandaan komt. Voordat BCO daar grip op krijgt kan je al vele tientallen besmettingen verder zijn. Terwijl als je je BCO op orde hebt en het virus onder controle is je veel meer grip op de situatie hebt.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we in Nederland te maken hebben met coronavrije gebieden zonder maatregelen.
Curacao zit je gewoon bij je hotel, zag er wel rustig uitquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:06 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De vraag is meer of je dan een leuke vakantie gaat hebben.
Horeca is daar wel open en het is lekker weer dus dat lijkt me goed te doen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:06 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De vraag is meer of je dan een leuke vakantie gaat hebben.
Wij zijn in juli ook op vakantie geweest in Noord-Italie. Hebben hier ook bewust de afweging gemaakt om het wel of niet te doen. Daar eigenlijk t.a.t. de drukte vermeden. Een dagje naar Milaan geweest en vond het daar toen beter geregeld dan hier momenteel qua maatregelen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:04 schreef Kyran het volgende:
Uiteindelijk gaat het er vooral om wat je doet tijdens je vakantie.
Zoek je de gezelligheid / drukte op of niet? Als je op een afgelegen stuk zit waar je niks doet wat je hier ook niet zou doen / mogen dan zie ik het probleem niet. Ga je in overvolle dampende stampende skiliften zitten is het weer wat anders.
Die hadden we wel deze zomer.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we in Nederland te maken hebben met coronavrije gebieden zonder maatregelen.
Dat had gewoon met de temperatuur te maken. Ik geloof er 0,0 van dat wij ons ZO goed gedroegen toen dat de besmettingen daalden tot onder de 100. Dat is onmogelijk.quote:
Geef die mensen groot gelijkquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:06 schreef Leonos het volgende:
[..]
Curacao zit je gewoon bij je hotel, zag er wel rustig uit
De R was ver onder de 1. Er komen dan vanzelf minder en minder besmettingen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat had gewoon met de temperatuur te maken. Ik geloof er 0,0 van dat wij ons ZO goed gedroegen toen dat de besmettingen daalden tot onder de 100. Dat is onmogelijk.
Nee.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat had gewoon met de temperatuur te maken.
Nee.quote:Ik geloof er 0,0 van dat wij ons ZO goed gedroegen toen dat de besmettingen daalden tot onder de 100. Dat is onmogelijk.
Indirect misschien wel, maar niet direct met de temperatuur, daar is echt geen bewijs voor.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat had gewoon met de temperatuur te maken. Ik geloof er 0,0 van dat wij ons ZO goed gedroegen toen dat de besmettingen daalden tot onder de 100. Dat is onmogelijk.
Ook dat ja.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Indirect misschien wel.
Wij hebben eigenlijk vanaf maart prachtig weer gehad. Je zit dan gewoon veel meer buiten. Bijna alle bezoek die wij tussen maart en september hebben gehad hebben wij buiten ontvangen, netjes op 1,5 meter van elkaar in de tuin.
Nu is dat gewoon anders. Je zit veel meer binnen, rame dicht, slechte ventilatie etc.
Laag aantal besmettingen/besmettelijken vooral, het weer heeft er totaal geen invloed op. Als je nu middels extreme maatregelen het virus weer op juni-waarden weet te krijgen en je houdt wat aanvullende maatregelen aan kan je het virus misschien wel indammen tot maart.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kunnen? Er wordt weer volop gevlogen op en naar schiphol uit alle delen van de wereld.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:05 schreef Leonos het volgende:
Ik ken mensen die gisteren naar Curacao gevlogen zijn en andere mensen naar Spanje.
Gewoon om vakantie te vieren, kan gewoon
Hadden we toen niet beter een lockdown kunnen doen om het laatste restje virus eruit te stampen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De R was ver onder de 1. Er komen dan vanzelf minder en minder besmettingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |