Op individueel niveau heb ik nooit problemen met moslims, ken er genoeg. Maar als ik voor de keuze gesteld zou worden dan zou ik toch kiezen voor het algemeen belang van de maatschappij, ook al doet die lieve buurvrouw geen vlieg kwaad en bakt ze lekkere koekjes voor me.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat zijn westerse normen en waarden. Dat is ze onbekend of daar werken ze niet aan mee. Ook als ze in de westerse wereld wonen. We blijven ze continu de hand boven het hoofd houden door ze niet ‘over 1 kam te scheren’. Wat mij betreft worden ze vandaag nog allemaal Europa uitgeflikkerd en wordt de islam verboden.
Lekker generaliseren hequote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat zijn westerse normen en waarden. Dat is ze onbekend of daar werken ze niet aan mee. Ook als ze in de westerse wereld wonen. We blijven ze continu de hand boven het hoofd houden door ze niet ‘over 1 kam te scheren’. Wat mij betreft worden ze vandaag nog allemaal Europa uitgeflikkerd en wordt de islam verboden.
Schei toch uit met dit zeg. Laten we het er allemaal over eens zijn hoe walgelijk dit is en hoe dit niet thuishoort in een westerse samenleving maar het is niet zo dat heel Europa een islamitisch kalifaat is over enkele decenia.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik denk dat het voor mijn kinderen en kleinkinderen ONTZETTEND gezellig zal worden in Europa de komende decennia.
Ik denk dat wanneer we nog voldoende appeasen nog zeker 15 jaar in relatieve rust en zekerheid te Leven valt.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Goed. start de sarcasme-modus.
"Precies. Je moet altijd exact alles doen naar de wens van Erdogan. Fijne man.
En je moet altijd je hoofd erbij houden.
De slachtoffers mochten een telefoontje plegen voordat de dader zijn daad deed.
Naar het hoofdkantoor mochten ze bellen.
de straatnaam van de plek des onheils is makkelijk te onthouden, dat is de hoofdweg.
Mensen onthoofden, dat is niet goed. Maar cartoons plaatsen, oh wee als je dat doet. dat is vele malen erger"
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer we voldoende appeasen nog zeker 15 jaar in relatieve rust en zekerheid te Leven valt.
De schuld ligt toch echt bij de Franse overheid en haar bevolking. Als je met open armen miljoenen moslims ontvangt (en miljoenen overige niet westers lui) dan kun je ze lastig westerse normen en waarden opdringen.quote:
Ook dat hoeft een imam niet te zeggen. Hij mag afkeuren en ook vinden dat het niet zou moeten of niet zou moeten horen. Maar daar blijft het dan bij. Zijn mening is wat dat betreft evenveel waard als iemand die het tegenovergestelde vindt. Het punt is dat je wel de basisnormen dient te onderschrijven: ik hoef het niet met je eens te zijn, maar daar hebben we een gesprek over. Komen we nader tot elkaar, mooi meegenomen. Komen we niet nader tot elkaar: even goede vrienden. Onderschrijf je dit niet, dan heb je hier niets te zoeken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Klopt op zich, maar een imam zal eigenlijk nooit zeggen dat hij de cartoon afkeurt maar tegelijkertijd respecteert dat spotprenten en satire in onze samenleving nou eenmaal hoort.
Zoals?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:44 schreef Draak31 het volgende:
Wanneer gaan we andere maatregelen treffen? Ik denk dat het nu wel leuk geweest is toch?
Optreden bevestigt hun denkbeeld juist idd.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De schuld ligt toch echt bij de Franse overheid en haar bevolking. Als je met open armen miljoenen moslims ontvangt (en miljoenen overige niet westers lui) dan kun je ze lastig westerse normen en waarden opdringen.
Je kunt inderdaad ook niet generaliseren. Stel dat er nog 1000 andere extreme moslims op korte termijn maar besluiten op rampage te gaan, dan nog blijft het maar 0,02% ten opzichte van het collectief. Dus ja, je kunt er weinig tegen doen. Sterker nog, optreden polariseert alleen nog meer.
Want? Wat is hier in Nederland dan gebeurd?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:44 schreef Draak31 het volgende:
Wanneer gaan we andere maatregelen treffen? Ik denk dat het nu wel leuk geweest is toch?
Wat stel je voor?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:44 schreef Draak31 het volgende:
Je kunt er wel zeker van zijn dat dit soort terreur zich zal vermenigvuldigen als we door blijven gaan met islamitische import. Of is het nog allemaal niet erg genoeg voor je?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Schei toch uit met dit zeg. Laten we het er allemaal over eens zijn hoe walgelijk dit is en hoe dit niet thuishoort in een westerse samenleving maar het is niet zo dat heel Europa een islamitisch kalifaat is over enkele decenia.
Ja dat heeft echt niks te maken met wat ik zei.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:48 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nou? Het helpt ook niet mee dat er tegenwoordig nogal veel blanke Hollandse vrouwen zich vol laten spuiten door van die islam gastjes en daar mee kinderen mee gaan fokken
Als de meeste moslims tegen dit soort aanslagen zijn, waar blijft dan de massale blijk van walging en afkeer, de protesten, de hulp aan slachtoffers etc?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |