abonnement Unibet Coolblue
pi_195917992
twitter


Het artikel zit achter een paywall. Deze Amerikaanse dokter behandeld het artikel hier in 4 tweets:

twitter


Nederlandse vertaling van Deens artikel:

https://translate.google.(...)&prev=search&pto=aue

Originele Deense bron:

https://www.berlingske.dk(...)tre-top-tidsskrifter

Waarom denken jullie dat ze zoveel moeite hebben om dit te publiceren? Past het niet in de zeitgeist? Is dat de reden? Of is het voor ieders bestwil om gewoon mondkapjes te dragen en niet te veel te kijken naar de effecten, om zo in ieder geval het gevoel te hebben dat je iets doet?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_195918057
Wat is de conclusie? Mondkapjes hebben wel of geen effect? Tussen alle rommeligheid en vage tekens door lees ik ergens NULL.
pi_195918084
Ik denk dat hun conclusie is dat mondkapjes niet werken.
De onderzoeker zei dat de resultaten gepubliceerd worden "when men is brave enough to do so"
Plus ze zijn geen voorstander ervan.
Dat insinueert dat de uitkomst is dat het niet werkt.
pi_195918105
Zonder fatsoenlijke bron is er ook geen zinnig woord te zeggen over dit verhaal. Er worden aan de lopende band artikelen geweigerd door wetenschappelijke journals. Alleen in coronatijd zien mensen er gelijk een complot in.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195918211
Mondkapjes helpen ook niet voor jezelf, je draagt ze voor een ander.
pi_195918216
Nou ja, het wekt niet de indruk va transparantie.als het gewoon een goed, gedegen onderzoek is, zouden de uikomsten gewoon gepubliceerd moeten worden. Ook als die tegen het huidige beleid zijn.

Juist door het niet te plaatsen, krijg ik het gevoel dat het nie volledig transparant is. En ga ik zelf maar op onderzoek uit met eigen conclusies.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 08:23:32 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195918358
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 07:56 schreef Monolith het volgende:
Zonder fatsoenlijke bron is er ook geen zinnig woord te zeggen over dit verhaal. Er worden aan de lopende band artikelen geweigerd door wetenschappelijke journals. Alleen in coronatijd zien mensen er gelijk een complot in.
Dit ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 08:38:23 #8
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195918513
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou ja, het wekt niet de indruk va transparantie.als het gewoon een goed, gedegen onderzoek is, zouden de uikomsten gewoon gepubliceerd moeten worden. Ook als die tegen het huidige beleid zijn.

Is het niet veel logischer dat een artikel niet gepubliceerd wordt juist omdat het volgens de publicatiestandaarden geen goed gedegen onderzoek is? Ik vind overheidscensuur veel minder waarschijnlijk
pi_195919019
Ik ben benieuwd of het artikel op Medrxiv staat (sorry te lui nu).
Eerder was er veel te doen over een artikel wat het kudde-immuniteit niveau op 10% bracht. De auteurs vermoedde dat dit ook om politieke redenen werd geweigerd. Maar het blijkt dat er echt heel dubieuze aannames verborgen liggen onder het gebruikte model (en ondertussen blijkt dat voorspellingen niet uit zijn gekomen, zoals geen of nauwelijks een tweede golf in Engeland). Het is denk ik wel waar dat in sommige gevallen politieke redenen meespelen met de weigering voor publicatie.
pi_195919031
Hier las ik laatst over op Reddit (ja wie had dat gedacht het daar tegen te komen). Ik ben wel benieuwd naar de resultaten. Zoveel blikken met randomized controlled trials aangaande mondkapjes zijn er nou ook weer niet open te trekken.
I'll give you something to do
pi_195919191
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:21 schreef DrParsifal het volgende:
Ik ben benieuwd of het artikel op Medrxiv staat (sorry te lui nu).
Eerder was er veel te doen over een artikel wat het kudde-immuniteit niveau op 10% bracht. De auteurs vermoedde dat dit ook om politieke redenen werd geweigerd. Maar het blijkt dat er echt heel dubieuze aannames verborgen liggen onder het gebruikte model (en ondertussen blijkt dat voorspellingen niet uit zijn gekomen, zoals geen of nauwelijks een tweede golf in Engeland). Het is denk ik wel waar dat in sommige gevallen politieke redenen meespelen met de weigering voor publicatie.
Als ik even zoek naar wat volgens mijn gebrekkige Deens de auteurs zouden moeten zijn vind ik niets in ieder geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195919771
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:38 schreef noodgang het volgende:

[..]

Is het niet veel logischer dat een artikel niet gepubliceerd wordt juist omdat het volgens de publicatiestandaarden geen goed gedegen onderzoek is? Ik vind overheidscensuur veel minder waarschijnlijk
Jazeker maar de schrijvers vinden dut vervelend. Vroeger liet je het erbij zitten, nu doe je huilie huilie op internet en met de huidige crisis is dit voer voor complotwappies. Het zal me niks verbazen als ze het juist hierom doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195919808
Een RCT over mondkapjes met 6000 proefpersonen? Ik denk het ook, ja. Dat zou de moeder aller RCT's zijn. Ooit. _O_
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195920040
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:
Een RCT over mondkapjes met 6000 proefpersonen? Ik denk het ook, ja. Dat zou de moeder aller RCT's zijn. Ooit. _O_
Op zich hoeft dat voor mondkapjes niet eens zo'n probleem te zijn. Pak een grote universiteit, deel bij de ingang mondkapjes uit aan de helft van de mensen die binnenkomt en registreer iedere bezoeker.
En als je het dubbelblind wilt doen kun je wellicht een soort van nepmondkapjes maken vol met gaatjes die lijken op echt ofzo.

Vervolgens kijk je of je significante verschillen in besmetting ziet.

Nog steeds een brakke methodiek, maar goed, wel een RCT met 6000 man. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195924121
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:38 schreef noodgang het volgende:

[..]

Is het niet veel logischer dat een artikel niet gepubliceerd wordt juist omdat het volgens de publicatiestandaarden geen goed gedegen onderzoek is? Ik vind overheidscensuur veel minder waarschijnlijk
Nou ja ik ben geen onderzoeker.
Maar als het onderzoek op een juiste manier is uitgevoerd en het wordt geboycot omdat de uitslag ervan niet is wat men had gehoopt, dan geeft dat te denken natuurlijk.

Als het een slecht uitgevoerd onderzoek is, dan hoor je mij niet.
pi_195924995
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:00 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nou ja ik ben geen onderzoeker.
Maar als het onderzoek op een juiste manier is uitgevoerd en het wordt geboycot omdat de uitslag ervan niet is wat men had gehoopt, dan geeft dat te denken natuurlijk.

Als het een slecht uitgevoerd onderzoek is, dan hoor je mij niet.
Nou ja, ik denk dat je vooral niet zo goed weet hoe wetenschap werkt. Kijk als je publicaties instuurt naar 'top journals', dan wordt daar allereerst al kritisch naar gekeken en daarnaast heb je veel concurrentie. Ook al zou het een 'goed uitgevoerd onderzoek' zijn, dan nog zijn er legio andere onderzoekers die ook graag hun 'goed uitgevoerde onderzoek' gepubliceerd zouden zien in zo'n top journal. De ruimte dat soort journals is gewoon beperkt,.

En zoals DrParsifal al aangeeft is er ook nog zoiets als MedRxiv, dat is gewoon een online prepublicatieplatform in de medische hoek waar hooguit even gecheckt wordt op plagiaat of serieuze onwetenschappelijkheden. Daar is het niet terug te vinden, dus dat geeft te denken. Als het echt zo'n vreselijk goed en belangwekkend onderzoek is waar anderen van moeten weten, dan gooi je het daarop of prepubliceer je op de site van je eigen instituut ofzo.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195975683
De studie werd in april aangekondigd:

https://www.rigshospitale(...)-offentlige-rum.aspx

De bedoeling was dat de helft van de vrijwilligers buitenhuis steeds een masker zouden dragen, de andere helft zou de aanbevelingen van de overheid naleven. De vrijwilligers zouden eerst bij personeel van de Salling Group gezocht worden (grootste retailer in Denemarken), indien daar geen zesduizend gevonden werden zou men ook klanten recruteren.

Enkele opmerkingen:
- Gezien de opzet van de studie wordt enkel getest of maskers bescherming bieden voor de drager, niet of ze verspreiding van het virus door de drager tegengaan.
- De controlegroep moet de regels en aanbevelingen van de overheid volgen, en die regels zijn ondermeer: verplichte maskers in het OV, voor wie rechtstaat in bars en restaurants, voor personeel in zaken die voeding of drank serveren, en (blijkbaar sinds deze week) verplicht in winkels, onderwijs-, culturele en recreationele instellingen.
- naleving door deelnemers kan een probleem kan geweest zijn: mensen in de controlegroep die toch maskers droegen wanneer het niet verplicht was, uitval in de "maskergroep".
- de Salling Group zou meewerken aan deze studie, maar in heel wat landen hebben winkelketens, vaak onder druk van het personeel of de vakbonden, masker policies voor het personeel ingevoerd. Geen idee of dat in Denemarken ook gebeurde.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_195976607
Dat laatste.

De indruk wekken dat je iets doet.
  zondag 1 november 2020 @ 10:54:59 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195976664
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:50 schreef Halcon het volgende:
Dat laatste.

De indruk wekken dat je iets doet.
Dat is intussen wel duidelijk toch. Intussen volgen alle landen waar ze al maanden overal mondkapjes hebben dezelfde opgaande lijn qua besmettingsaantallen, ziekenhuisopnamen en doden.

Het is gewoon geen gamechanger, maar het is voor de beleidsmakers een makkelijke manier om een regel in te voeren die simpel valt te controleren. Iets wat bij de 1,5 meter veel lastiger is.
pi_195976676
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat is intussen wel duidelijk toch. Intussen volgen alle landen waar ze al maanden overal mondkapjes hebben dezelfde opgaande lijn qua besmettingsaantallen, ziekenhuisopnamen en doden.

Het is gewoon geen gamechanger, maar het is voor de beleidsmakers een makkelijke manier om een regel in te voeren die simpel valt te controleren.
:Y

Precies. Bonus is dat je mensen het idee geeft dat ze zelf veel doen tegen corona. "Ik heb een mondkapje op en ben dus goed bezig in de strijd tegen corona".
  zondag 1 november 2020 @ 10:59:26 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195976716
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

:Y

Precies. Bonus is dat je mensen het idee geeft dat ze zelf veel doen tegen corona. "Ik heb een mondkapje op en ben dus goed bezig in de strijd tegen corona".
Gewoon weer de grote deugshow. Net als met vluchtelingen, het klimaat, Zwarte Piet en noem maar op.
pi_195976829
Wat wordt het hier weer snel platgeslagen en de conclusie het is vanwege politieke correctheid dat men er niet aan wil.

Aantal zaken die je niet kunt beoordelen voordat je het paper zelf leest
1. Proefopzet- is dat goed gedaan en dan nog is de opzet ook gelukt qua uitvoering?
2. Dit test alleen of mensen die maskers dragen zelf wel of niet besmet raken voor zover ik nu kan zien. De reden van maskers is om te voorkomen dat je een ander besmet
3. Dus een onderzoek als dit kan nooit het beleid zelf voorzien van een conclusie. Dat zullen de wetenschappers we begrijpen, maar alle domme tokkies hier en op feestboek niet.


Dezelfde mensen die van Dissel een politiek gestuurde lulkous vonden toen hij pintje 2 verdedigde vinden dit nu weer politieke inmenging.


Voordat er echt duidelijkheid is is het al gefeet en gepolariseerd. Welkom in de postrealistische samenleving. Waar feiten niet van belang zijn, maar meningen en gevoelens bepalen wat echt is.

De tering.
Whatever...
pi_195976877
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gewoon weer de grote deugshow. Net als met vluchtelingen, het klimaat, Zwarte Piet en noem maar op.
Ja. MSM beschuldigden Trump er van om van het dragen van een mondkapje een ideologische keuze te maken, maar NL doet dat even goed.
pi_195978303
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 09:33 schreef crystal_meth het volgende:
De studie werd in april aangekondigd:

https://www.rigshospitale(...)-offentlige-rum.aspx

De bedoeling was dat de helft van de vrijwilligers buitenhuis steeds een masker zouden dragen, de andere helft zou de aanbevelingen van de overheid naleven. De vrijwilligers zouden eerst bij personeel van de Salling Group gezocht worden (grootste retailer in Denemarken), indien daar geen zesduizend gevonden werden zou men ook klanten recruteren.

Enkele opmerkingen:
- Gezien de opzet van de studie wordt enkel getest of maskers bescherming bieden voor de drager, niet of ze verspreiding van het virus door de drager tegengaan.
- De controlegroep moet de regels en aanbevelingen van de overheid volgen, en die regels zijn ondermeer: verplichte maskers in het OV, voor wie rechtstaat in bars en restaurants, voor personeel in zaken die voeding of drank serveren, en (blijkbaar sinds deze week) verplicht in winkels, onderwijs-, culturele en recreationele instellingen.
- naleving door deelnemers kan een probleem kan geweest zijn: mensen in de controlegroep die toch maskers droegen wanneer het niet verplicht was, uitval in de "maskergroep".
- de Salling Group zou meewerken aan deze studie, maar in heel wat landen hebben winkelketens, vaak onder druk van het personeel of de vakbonden, masker policies voor het personeel ingevoerd. Geen idee of dat in Denemarken ook gebeurde.
Dat klinkt nog gammeler dan de methodologie ik al even uit m'n mouw schudde eerlijk gezegd.
Maar goed, ik heb nog steeds geen pre-publicatie gezien, dus het blijft allemaal bij 'het is n grote samenzwering!!!' voorlopig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 1 november 2020 @ 21:21:16 #25
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195990368
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:38 schreef noodgang het volgende:

[..]

Is het niet veel logischer dat een artikel niet gepubliceerd wordt juist omdat het volgens de publicatiestandaarden geen goed gedegen onderzoek is? Ik vind overheidscensuur veel minder waarschijnlijk
Peer review zorgt er wel vaker voor dat dingen die tegen de heersende opinie in gaan niet of niet in een goed blad worden gepubliceerd. Daar zijn zo veel voorbeelden van.

Een redelijk recente over een compleet ander onderwerp: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Daniel_Shechtman
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 2 november 2020 @ 12:01:43 #26
74056 crew  ToT
pi_196000102
quote:
En de toegevoegde waarde is precies voor dit topic?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 2 november 2020 @ 13:36:34 #28
74056 crew  ToT
pi_196000114
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:35 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

En de toegevoegde waarde is precies voor dit topic?
Mensen willen graag het gevoel hebben iets nuttigs te kunnen doen om onheil te kunnen voorkomen in moeilijke tijden, ook al weet de regering dat het totaal niks uithaalt.
pi_196000210
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 13:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Mensen willen graag het gevoel hebben iets nuttigs te kunnen doen om onheil te kunnen voorkomen in moeilijke tijden, ook al weet de regering dat het totaal niks uithaalt.
Of het laat zien dat het wel degelijk iets uitmaakt, maar dat de mensen dit niet willen zien? Omdat het ze niet uitkomt, of men het nut er niet van snapt.
pi_196000509
Een tampon in je anus schijnt het risico ook te verkleinen, maar ik ga het niet proberen.
  maandag 2 november 2020 @ 14:11:32 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196000599
"The results might show what is not politically correct." :')

Welkom in onze tijd, waar feiten niks uitmaken, zolang het maar politiek incorrect is.

Niveautje "dokters willen niet dat je weet hoe deze man 50 kilo in 6 maanden is kwijtgeraakt".
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 14:35:57 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196000999
quote:
18s.gif Op maandag 2 november 2020 14:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
"The results might show what is not politically correct." :')

Welkom in onze tijd, waar feiten niks uitmaken, zolang het maar politiek incorrect is.

Niveautje "dokters willen niet dat je weet hoe deze man 50 kilo in 6 maanden is kwijtgeraakt".
Waarom neem jij dit voor waar aan, eigenlijk? En wat is er politiek correct of incorrect aan een onderzoek naar mondkapjes?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 2 november 2020 @ 14:41:18 #33
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196001086
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom neem jij dit voor waar aan, eigenlijk? En wat is er politiek correct of incorrect aan een onderzoek naar mondkapjes?
Ik neem het niet voor waar aan, lees nog eens.
pi_196003654
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 11:08 schreef Spanky78 het volgende:

De tering.
Nou, inderdaad. Het is doodnormaal dat artikelen worden geweigerd. Sterker nog, het is in wetenschappelijk onderzoek eerder regel dan uitzondering. Of het terecht is of niet is niet te bepalen zonder het artikel te lezen, zonder de juiste expertise te hebben om de inhoud te beoordelen en zonder de reviewcommentaren in te zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196005486
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, inderdaad. Het is doodnormaal dat artikelen worden geweigerd. Sterker nog, het is in wetenschappelijk onderzoek eerder regel dan uitzondering. Of het terecht is of niet is niet te bepalen zonder het artikel te lezen, zonder de juiste expertise te hebben om de inhoud te beoordelen en zonder de reviewcommentaren in te zien.
Precies. Daarnaast belicht dit artikel, los van de rest (review, opzet, kwaliteit) maar de helft: de bescherming voor de drager van het mondkapje. En dus niet het voorkomen van verspreiden door een zieke drager.

Het wordt allemaal direct volledig uit verband gerukt door schreeuwerige types.
Whatever...
  maandag 2 november 2020 @ 19:18:48 #36
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196006290
De wetenschap wordt ook mooi misbruikt in menig discussie. Je zoekt iets uit waarvan de conclusie, zonder de scope en beperkingen er bij te publiceren, mooi lijkt aan te sluiten bij het punt dat je wilt maken. Is het peer-reviewed en geaccepteerd dan is het "onomstotelijk bewijs dat.." en zo niet wordt het "andere geluid" onderdrukt :')

Nu geloof ik nog steeds niet dat mondkapjes enig effect hebben op verspreiding, maar ik geloof ook niet dat je er dood aan gaat als je ze op hebt.

Voor mijzelf betekent dat dat ik me niet druk maak om mijn eigen risico, maar wel om de risico ervaring van anderen. Derhalve draag ik m'n kapje waar dat gevraagd wordt, maar liever nog blijf ik gewoon weg uit deze gelegenheden. En laat wegblijven nou net wel helpen tegen verspreiding :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196006657
Denen en corona testen 🙈
Klopt geen moer van
pi_196304376
De studie is eindelijk gepubliceerd.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817

quote:
Results:

A total of 3030 participants were randomly assigned to the recommendation to wear masks, and 2994 were assigned to control; 4862 completed the study. Infection with SARS-CoV-2 occurred in 42 participants recommended masks (1.8%) and 53 control participants (2.1%). The between-group difference was −0.3 percentage point (95% CI, −1.2 to 0.4 percentage point; P = 0.38) (odds ratio, 0.82 [CI, 0.54 to 1.23]; P = 0.33). Multiple imputation accounting for loss to follow-up yielded similar results. Although the difference observed was not statistically significant, the 95% CIs are compatible with a 46% reduction to a 23% increase in infection.
pi_196304461
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:53 schreef Wegenbouwer het volgende:
De studie is eindelijk gepubliceerd.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817
[..]

Weinig boeiend als ik het zo lees.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196305620
Wel vreemd dat er veel is weggelaten van de zogenaamde "Other Outcome Measures", zoals beschreven in de studieopzet.

Er zou bijvoorbeeld ook onderzocht worden de psychologische effecten van het dragen van mondkapjes, de kosten ervan en iets met bacterin.
pi_196305666
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:20 schreef Wegenbouwer het volgende:
Wel vreemd dat er veel is weggelaten van de zogenaamde "Other Outcome Measures", zoals beschreven in de studieopzet.

Er zou bijvoorbeeld ook onderzocht worden de psychologische effecten van het dragen van mondkapjes, de kosten ervan en iets met bacterin.
Omdat dat al snel neerkomt op 'grasduinen in data', iets waar een gedegen opgezette studie nu juist niet voor bedoeld is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 17:51:05 #42
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196306068
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:53 schreef Wegenbouwer het volgende:
De studie is eindelijk gepubliceerd.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817
[..]

42 en 53 zijn veel te lage getallen om hier duidelijke conclusies aan te verbinden.
pi_196306111
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:51 schreef Momo het volgende:

[..]

42 en 53 zijn veel te lage getallen om hier duidelijke conclusies aan te verbinden.
De totale groepsgroottes maken het volgens mij behoorlijk betrouwbaar.
Die vaccintrials bijv hadden aantallen van dezelfde orde grootte.
I'll give you something to do
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 17:56:05 #44
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196306152
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:53 schreef galantis het volgende:

[..]

De totale groepsgroottes maken het volgens mij behoorlijk betrouwbaar.
Die vaccintrials bijv hadden aantallen van dezelfde orde grootte.
Die 6000 wel, maar de kans om besmet te raken uit die groep is zo klein... Als ze al die mensen nou zouden blootstellen aan het virus...
pi_196306568
Ik zou zeggen kijk eens naar de P-waarden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')