Lockdowns mondkapjesplicht what else . Niks lijkt te werken 🤯😳quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het is verschrikkelijk voor de Belgen hoe het daar nu gaat.
Die krijgen nu het Bergamo scenario.
Voorlopig lijkt dit ons nog bespaard te blijven.
N=1 verhaal: gisteren nog met m'n broer over gehad. De hoeveelheid kinderen die bij mijn neefjes en nichtje in de klas inmiddels ziek zijn en dus ook corona hebben wordt met de week meer. Bijna dagelijks updates van de school over besmettingen en capaciteitsproblemen die zich opstapelen. Onhoudbare situatie lijkt me om praktisch het onderwijs goed door te laten gaan.. om nog maar te zwijgen over de angst die kinderen hebben om hun ouders of andere familie te besmetten (kinderen zijn niet dom natuurlijk, weten echt wel wat er gaande is in de wereld tegenwoordig).quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toch bekruipt mij het unheimische gevoel dat de herfstvakanties (noorden 2 weken geleden, rest van het land 1 week geleden) wel degelijk een grote rol meespelen in de lichte afvlakking, en dat het straks weer flink toe gaat nemen.
Met zulke aantallen is er ook gewoonweg niks meer aan te doen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:47 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Lockdowns mondkapjesplicht what else . Niks lijkt te werken 🤯😳
Is dan niet je enige optie nog echt een lockdown volop?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:49 schreef StateOfMind het volgende:
Je kunt het hooguit nog met alle mogelijke middelen proberen te vertragen om te voorkomen dat het nóg harder en sneller gaat.
Dat verhaal dat niet kinderen bijna nooit echt heel ziek worden van corona lijkt wel te kloppen dat sinds maart wordt verteld. Maar dat ze niet zo besmettelijk zijn trek ik eigenlijk wel in twijfel. Speelt natuurlijk ook mee dat afstand houden en niet aan spullen ook lastig is voor kinderen, vooral de basisschoolkinderen. Volgens mij kun je dat niet forceren en zou het slecht zijn voor de ontwikkeling van die kinderen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
N=1 verhaal: gisteren nog met m'n broer over gehad. De hoeveelheid kinderen die bij mijn neefjes en nichtje in de klas inmiddels ziek zijn en dus ook corona hebben wordt met de week meer. Bijna dagelijks updates van de school over besmettingen en capaciteitsproblemen die zich opstapelen. Onhoudbare situatie lijkt me om praktisch het onderwijs goed door te laten gaan.. om nog maar te zwijgen over de angst die kinderen hebben om hun ouders of andere familie te besmetten (kinderen zijn niet dom natuurlijk, weten echt wel wat er gaande is in de wereld tegenwoordig).
Alles dicht behalve supermarkt en apotheek lijkt me best te bewerkstelligen. Het zal uitgestorven zijn in de Belgische winkelstraten, want de angst zal behoorlijk opgelopen zijn lijkt me. Iemand die daar uit eigen hand iets over kan zeggen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is dan niet je enige optie nog echt een lockdown volop?
(geen idee hoe dit te bewerkstelligen met boodschappen/zorg/details ervan etc)
Dat is toch wat Frankrijk nu gaat doen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is dan niet je enige optie nog echt een lockdown volop?
(geen idee hoe dit te bewerkstelligen met boodschappen/zorg/details ervan etc)
Alles duurt in ieder geval heel lang tot het resultaat zichtbaar wordt. Wordt voor ons ook een heel groot probleem als we toch nog onverwacht een verdubbeling meemaken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:53 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat is toch wat Frankrijk nu gaat doen?
Steeds als landen maatregelen nemen ben ik benieuwd hoe het zicht ontwikkelt maar niets lijkt resultaat te hebben.
Toch wordt overal geroepen dat ze niet verspreiden. Nu geloof ik dat voor kleintjes misschiepn nog maar onderzoek toont aan dat 10-18 even besmettelijk is als volwassenen al zit er wel een onderscheid tussen 10-14/14-18.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat verhaal dat niet kinderen bijna nooit echt heel ziek worden van corona lijkt wel te kloppen dat sinds maart wordt verteld. Maar dat ze niet zo besmettelijk zijn trek ik eigenlijk wel in twijfel. Speelt natuurlijk ook mee dat afstand houden en niet aan spullen ook lastig is voor kinderen, vooral de basisschoolkinderen. Volgens mij kun je dat niet forceren en zou het slecht zijn voor de ontwikkeling van die kinderen.
k weet niet zo heel veel van de landen om ons heen. Lees hier wat af en toe en sla het niet altijd even goed opquote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:53 schreef Xqtress het volgende:
Dat is toch wat Frankrijk nu gaat doen?
Steeds als landen maatregelen nemen ben ik benieuwd hoe het zicht ontwikkelt maar niets lijkt resultaat te hebben.
Vind je?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:45 schreef Cue_ het volgende:
Echter.. ze vergeten dan weer fijn dat we het echt wel goed doen
Het RIVM zegt het zelfs niet van de middelbare scholen volgens mij. En dat zegt al genoeg. En ook al zeiden ze het wel, de praktijk vertelt toch echt anders!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch wordt overal geroepen dat ze niet verspreiden. Nu geloof ik dat voor kleintjes misschiepn nog maar onderzoek toont aan dat 10-18 even besmettelijk is als volwassenen al zit er wel een onderscheid tussen 10-14/14-18.
Zelfs Gomners zei het deze week.
Dat ze minder positief testen betekent niet dat ze niet asymptomatisch de eerste persoon in hun huishouden kunnen zijn die hun ouders besmet.
Maar goed, het rivm zegt dat kinderen geen rol spelen en scholen sluiten amper invloed heeft op de R.
Ik heb niet gezegd dat alles perfect is. Maar qua zorg en mogelijkheden voor iedereen doen we het echt wel goed.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 09:01 schreef Fred het volgende:
Vind je?
Zorg in de ziekenhuizen is juist onnodig duur gemaakt, terwijl het personeel achter loopt in beloning.
Soms blijven flarden hangen maar het is haast niet meer bij te benen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 09:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
k weet niet zo heel veel van de landen om ons heen. Lees hier wat af en toe en sla het niet altijd even goed op![]()
Maarja als Frankrijk het binnenkort gaat doen.. dan is het eigenlijk voor ons te laat om echt de effecten te zien, aangezien men hier daar ook nieuwsgierig naar is.
Maargoed, mbt de mondkapjes hetzelfde. Ergens anders was het eerder, en toch doen wij het na omdat men denkt dat het de oplossing is.
Hier idem maar ook echt wel mensen die nauwelijks last hebben en positief worden bevonden door milde klachten of door bco. In maart werd je gewoon niet getest dus daarom horen we het hopelijk ook gewoon meer.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:51 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het wel iets zeggen dat nu langzaam meer mensen in mijn directe omgeving positief testen. Dat was voorheen totaal niet het geval. Inmiddels al een aantal op werk en de buren van mijn ouders, waar zij toevallig de laatste tijd regelmatig contact mee hebben.
In normale omstandigheden is het echt dom gelul om af te geven op de zorg. Het is gewoon goed geregeld in Nederland.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:42 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik hoor steeds meer mensen roeptoeteren dat we onze zorg "kapot hebben bezuinigd", de "menselijke maat" weg is, etcetera. Deze mensen gaan voorbij aan het feit dat het NL zorgsysteem in vergelijkende onderzoeken doorgaans uitstekend uit de bus komt en dat we al >10% van ons BBP aan zorg besteden en daarmee in de hogere regionen van Europa zitten.
Ik dacht dat jij eerder wel had gepost dat er op de school van jouw kinderen wel redelijk wat besmettingen waren?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 09:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het RIVM zegt het zelfs niet van de middelbare scholen volgens mij. En dat zegt al genoeg. En ook al zeiden ze het wel, de praktijk vertelt toch echt anders!
Juist. En dan zitten 'wij' al te mopperen dat we nog zolang vol moeten houden, maar die zorgmedewerkers zijn er helemaal klaar mee. Die staan daar keihard te werken met gevaar voor eigen gezondheid en die van hun omgeving, dat vergeten 'we' wel eens.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 09:04 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Soms blijven flarden hangen maar het is haast niet meer bij te benen.
Vooralsnog is het zwemmen tegen de stroom in.
Eind van het jaar al.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 09:04 schreef Remco het volgende:
Belgie zit op deze manier na deze winter aan de groepsimmuniteit.
Yep. Bij de eerste kregen we nog een mailtje, maar daar waren ze al rap mee gestopt. Nu wekelijks geluiden van besmette leerkrachten en leerlingen. Grote gaten in roosters door leerkrachten die in quarantaine zitten. Ouders die besmet zijn en dan is de vraag natuurlijk wie het eerst was.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 09:08 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij eerder wel had gepost dat er op de school van jouw kinderen wel redelijk wat besmettingen waren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |