quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Update van het coronatestfront: om 9 uur een test aangevraagd en ik had om 11.30 uur al terecht gekund. Da's heel netjes!
Correct.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
En als je verbiedt dat ze op vakantie gaan (of verplicht in quarantaine) en de klaverjasclubjes dicht gaat gooien dan is het toch ook opgelost? Je haalt je bron weg en dan kan je thuis gewoon afspreken.
Dat waren toch gegevens van begin oktoberquote:
Dit gaat ook steeds beter. GGDGoden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Update van het coronatestfront: om 9 uur een test aangevraagd en ik had om 11.30 uur al terecht gekund. Da's heel netjes!
Daar zijn wij het dan ook over eensquote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Correct.
Alleen heb ik daar nog niks over gehoord vanuit het kabinet dus dat is op de muziek vooruit lopen.
Alle scenario's liggen op tafel maarrrrrr
-scholen moeten open blijven
-economie mag niet te zwaar lijden
-er is geen juridische grondslag om achter de voordeur te handhaven
-verplichte quarantaine doen we vooralsnog niet
-werk zoveel mogelijk thuis zie maar wat je met je koters doet.
Dus ja, ik hoop dat je gelijk hebt en men door durft te pakken bij een eventuele vervolgstap, maar ik ben gewoon heel erg sceptisch.
Afgelopen week:quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze beweren dat de R wel daalt.
Als die niet daalt moet je dus kijken waar men alsnog besmet raakt en waar men het buiten de deur oploopt. Scholen? Werk? Winkels?
Nee, ik was al negatief getest twee weken geleden. Ik ben weer ziek aan het worden en had de huisarts vanochtend gebeld. De assistente zei dat ze in de praktijk vaker mensen zien die negatief testen en toch corona blijken te hebben. Ze adviseerde me om toch weer een test te laten doen, al gaf ze er ook bij aan dat ze dacht dat er een grote kans was dat die weer negatief zou zijn. Ik heb er niet op doorgevraagd, dus ik weet niet precies hoe het zit.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jij was al positief getest toch
Dat was op 9 oktober toch?quote:
Voor mijn gevoel juist niet. Hier in de buurt merk ik echt niks van de huidige maatregelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef trein2000 het volgende:
Maar voor mijn gevoel zitten we qua maatregelen helemaal niet meer zo heel ver van maart af.
Waar zit hem dan het verschil? Is dat het onderwijs (in brede zin) of wat?
Rutte zou daarover in conclaaf treden met werkgevers en vakbonden. Nog niks over gehoord.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Omdat er nog steeds honderdduizenden mensen die wel thuis zouden kunnen werken dat niet doen, al dan niet in opdracht van hun baas. Daar mag je als kabinet wel eens een keer iets van zeggen ipv dringend advies in mijn ogen.
Ah ok, my bad. Beterschapquote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ik was al negatief getest twee weken geleden. Ik ben weer ziek aan het worden en had de huisarts vanochtend gebeld. De assistente zei dat ze in de praktijk vaker mensen zien die negatief testen en toch corona blijken te hebben. Ze adviseerde me om toch weer een test te laten doen, al gaf ze er ook bij aan dat ze dacht dat er een grote kans was dat die weer negatief zou zijn. Ik heb er niet op doorgevraagd, dus ik weet niet precies hoe het zit.
En de huisarts heeft dus geen plek voor me. Alleen de meest acute gevallen worden gezien. Da's een van de consequenties van het virus maar laten gaan.
Niet zo lekker. Ik ben weer in mijn oude topic gaan posten: LIF / Onverklaard ziektebeeld deel 2. Dan kan ik mijn eigen sores hier weghouden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe voel je je inmiddels? Ik hoop dat je wederom negatief test en dat je geen longontsteking krijgt!
Beterschap.
Ja, sowieso richt het BCO zich dacht ik alleen op nauw contact, wat volgens mij ">15 minuten kort op elkaar" betekent.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Afgelopen week:
12.5% werksituatie
3.1% school
(Van de bekende settings)
Winkels lijkt mij onmogelijk te onderzoeken
Lijkt me niet, dat zou de antwoorden en statistiek beïnvloeden als mensen erachter komen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:02 schreef Nielsch het volgende:
Zit er achter het aanvragen van zo'n test trouwens een algoritme op basis van de antwoorden die je geeft? Kun je bijvoorbeeld sneller terecht als je aangeeft meerdere klachten te hebben en werk verricht waarbij je moeilijk 1,5 meter afstand kan houden (zoals kapper)?
Ik denk het niet. Ik heb nu maar één klacht aangevinkt ('hoesten'). Dat lijkt me niet genoeg om iemand voorrang te geven.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:02 schreef Nielsch het volgende:
Zit er achter het aanvragen van zo'n test trouwens een algoritme op basis van de antwoorden die je geeft? Kun je bijvoorbeeld sneller terecht als je aangeeft meerdere klachten te hebben en werk verricht waarbij je moeilijk 1,5 meter afstand kan houden (zoals kapper)?
Ik klap ondertussen in mijn handen met mijn baas, toch ook een van de grootste werkgevers van het land. Die hebben iedereen al sinds maart thuis zitten met uitzondering een kleine groep skeleton-stafquote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Rutte zou daarover in conclaaf treden met werkgevers en vakbonden. Nog niks over gehoord.
Dat stond ook al in de meest recente pdf van het RIVM. Dit is van 9 oktober. Het lijkt (voor wat het waard is) na de gedeeltelijke lockdown onder de 1 te zijn gegaan.quote:
Het is voor politici blijkbaar veel makkelijker om schande te spreken van een groepje jongeren dat staat te feesten in een tent in Den Haag dan eens al die werkgevers aan te spreken die de regels dagelijks aan hun laars lappen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Omdat er nog steeds honderdduizenden mensen die wel thuis zouden kunnen werken dat niet doen, al dan niet in opdracht van hun baas. Daar mag je als kabinet wel eens een keer iets van zeggen ipv dringend advies in mijn ogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |