Capaciteit vergroten duurt te lang...quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
capaciteit vergroten? daar mag je t niet over hebben, liever symptoombestrijden!
Noodziekenhuis is zo gebouwd, hebben we in maart gezien. Personeel uit andere landen invliegen is ook zo gedaan, de Chinezen kwamen zelfs naar Europa op het hoogtepunt van de crisis. Structureel capaciteit vergroten duurt lang ja, maar dit zijn tijdelijke pieken. Nergens ook maar een plan om iets te doen aan het tekort, terwijl dat de kern van het probleem is.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Capaciteit vergroten duurt te lang...
Als ik sommige personen op mijn werk zie (die overigens een autisme stempel hebben, maar als software ontwikkelaar perfect werk leveren) die voor Corona al psysisch moeilijk zaken was het bij deze personen vaak het ontbreken van een ritme een groot deel van de oorzaak.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 08:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Hoorde deze ochtend op de radio dat de lockdowns zorgen voor psychische stress en depressies maar ook een ongezonde levensstijl. Met name mensen die al niet zo stabiel waren voor de lockdowns hebben het nu nog zwaarder.
En hoe kom je aan het grote aantal extra ic medewerkers die je dan op korte termijn nodig hebt?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Noodziekenhuis is zo gebouwd, hebben we in maart gezien. Personeel uit andere landen invliegen is ook zo gedaan, de Chinezen kwamen zelfs naar Europa op het hoogtepunt van de crisis. Structureel capaciteit vergroten duurt lang ja, maar dit zijn tijdelijke pieken. Nergens ook maar een plan om iets te doen aan het tekort, terwijl dat de kern van het probleem is.
Ik neem aan dat ze die in t buitenland ook hebben? Alles op alles zetten om de capaciteit tijdelijk te vergroten is toch veel logischer dan een groot deel van de economie failliet te laten gaan met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En hoe kom je aan het grote aantal extra ic medewerkers die je dan op korte termijn nodig hebt?
Maar ik doe de aanname dat ze die in het buitenland ook hard nodig hebben.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die in t buitenland ook hebben? Alles op alles zetten om de capaciteit tijdelijk te vergroten is toch veel logischer dan een groot deel van de economie failliet te laten gaan met alle gevolgen van dien.
Ik kan me vergissen hoor, maar staat me iets van bij dat Corona ook in andere landen voorkomt?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die in t buitenland ook hebben? Alles op alles zetten om de capaciteit tijdelijk te vergroten is toch veel logischer dan een groot deel van de economie failliet te laten gaan met alle gevolgen van dien.
Wat is de kans dat overal op dezelfde tijd gebrek is aan personeel? Een goed werkend europese unie zou hier wel raad mee weten en het personeel zodanig te verdelen op plekken waar het nodig is, maar dat hebben we helaas niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen hoor, maar staat me iets van bij dat Corona ook in andere landen voorkomt?
Je snapt dat dit niet alleen een probleem in NL is?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hoe had jij het dan gedaan? Kun je een schema laten zien waarin je per week of per maand de stromen aangeeft over de grenzen van de landen binnen de Europese Unie? Neem je daarbij ook factoren mee als taalproblemen, onwil van mensen om zich als vee te laten transporteren, faciliteiten als huisvesting, en reisverboden opgesteld vanwege datzelfde Coronavirus?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:09 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat overal op dezelfde tijd gebrek is aan personeel? Een goed werkend europese unie zou hier wel raad mee weten en het personeel zodanig te verdelen op plekken waar het nodig is, maar dat hebben we helaas niet.
Moet toch niet zo moeilijk zijn. Als je als land aangeeft dat je tegen de limiet aanloopt dat je ze vanuit andere landen laat instromen. Taal boeit niet als je iemand aan de beademing plaatst. Kan je een nederlandse collega erbij halen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoe had jij het dan gedaan? Kun je een schema laten zien waarin je per week of per maand de stromen aangeeft over de grenzen van de landen binnen de Europese Unie? Neem je daarbij ook factoren mee als taalproblemen, onwil van mensen om zich als vee te laten transporteren, faciliteiten als huisvesting, en reisverboden opgesteld vanwege datzelfde Coronavirus?
In Azie is er op dit moment weinig aan de hand, je mag er als buitenlander alleen niet naartoe. Van die 3 miljard mensen zullen er toch wel wat mensen te vinden zijn? is het uberhaupt al gevraagd door Nederland?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je snapt dat dit niet alleen een probleem in NL is?
Aldus Sponsje88 vanuit z'n luie stoel.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:19 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Moet toch niet zo moeilijk zijn
"Taal boeit niet"quote:. Als je als land aangeeft dat je tegen de limiet aanloopt dat je ze vanuit andere landen laat instromen. Taal boeit niet als je iemand aan de beademing plaatst. Kan je een nederlandse collega erbij halen.
Er wordt net gedaan alsof er nooit in andere landen hulp wordt geboden. Als er ergens oorlog is geweest vliegt heel de wereld er naartoe om te helpen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aldus Sponsje88 vanuit z'n luie stoel.
[..]
"Taal boeit niet"
Andere procedures, andere machines, verslaglegging, overleg. En het is toch wel handig als een verpleegkundige de arts begrijpt en met collega's kan communiceren.
Dat is dan een integraal en goed-ingewerkt team en niet een blik verpleegkundigen dat ad-hoc ergens naartoe wordt gestuurd.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:28 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Er wordt net gedaan alsof er nooit in andere landen hulp wordt geboden. Als er ergens oorlog is geweest vliegt heel de wereld er naartoe om te helpen.
Alsof verpleegkundigen etc geen Engels kunnenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is dan een integraal en goed-ingewerkt team en niet een blik verpleegkundigen dat ad-hoc ergens naartoe wordt gestuurd.
Een paar experts die kennis komen delen over hoe corona het beste te behandelen is ook echt zo vergelijkbaar met wat jij hier voorsteld...quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Alsof verpleegkundigen etc geen Engels kunnen
Dat zelfde blik Chinezen die in april naar Europa kwam.
Daar sta je van te kijken. Ik heb (helaas) genoeg ervaring met buitenlandse ziekenhuizen (ik ben nogal een brokkenpiloot met lompe hobby'squote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Alsof verpleegkundigen etc geen Engels kunnen
En dat ja... dat valt vies tegen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar sta je van te kijken. Ik heb (helaas) genoeg ervaring met buitenlandse ziekenhuizen (ik ben nogal een brokkenpiloot met lompe hobby's), en ook binnen Europa valt dat vies tegen.
Binnen Europa ervaring met Duitsland (prima Engels), meerdere keren Spanje (nope), Slowakije (HAHAHA. Nee.), Italië (nee). Het is heel normaal dat zelfs artsen geen of maar heel beperkt Engels spreken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En dat ja... dat valt vies tegen.
Het zou wel heel slecht geregeld zijn als alleen nederlanders de apparatuur kunnen bedienen. Neem aan dat de handleiding van die apparatuur ook in meedere talen beschikbaar zijn. Daarnaast kunnen de procedures uitgelegd worden. Lijkt mij niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aldus Sponsje88 vanuit z'n luie stoel.
[..]
"Taal boeit niet"
Andere procedures, andere machines, verslaglegging, overleg. En het is toch wel handig als een verpleegkundige de arts begrijpt en met collega's kan communiceren.
Nee, dat is me inmiddels wel duidelijk. Een patiënt verzorgen is geen lekke band plakken.quote:
We hebben het over een noodsituatie. Dat is beter, dan als alles vol zit en mensen op straat dood neervallen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, dat is me inmiddels wel duidelijk. Een patiënt verzorgen is geen lekke band plakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |