Eens. Zou hier geen poll moeten komen met wat hier de tendens is?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:14 schreef Faraday01 het volgende:
En er dus een hele grote groep problemen gaat hebben met wat er komende week ook gaat gebeuren, afwachten of aanscherpen.
Als maar in 25% van de gevallen bekend is waar de besmetting heeft plaatsgevonden, dan heeft zo'n overzicht weinig waarde.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:09 schreef _serial_ het volgende:
Week 44: RIVM Rapport over week 43
Van 20 oktober 10:00 t/m 27 oktober 10:00 :
285277(was 310716) tests, waarvan 51166(was 47082) positief, 17.9%(was 15.2%, stijging 2.7%) *
* GGD voert niet alle testen uit, dus het werkelijke % ligt vermoedelijk lager
Van de positief getesten (20 oktober t/m 27 oktober) waarvan de setting bekend was (17326, 25.7%)
62.9% thuissituatie (10894)
12.5% werk (2174)
11.8% familie (2038)
4.1% Kennissen en vrienden (718)
3.1% school/kinderopvang (531)
2.1% verpleegtehuis (356) * vanaf 22 okt wordt deze setting niet automatisch toegewezen aan bewoners van besmette locatie
2.3% woonzorgcentra (396)
2.0% Vrijetijdsbesteding/sport (343)
1.5% overig (253)
0.9% Horeca (163)
0.8% Overige gezondheidzorg (132)
0.3% medereiziger / reis / vakantie (58)
0.3% feest, verjaardag, borrel (50)
0.1% Studentenvereniging/activiteit (22)
BCO :
Week 43 Meldingen 63615 onderzocht, 3179 gevonden via BCO
Helaas heeft RIVM de duidelijke (per 5 jaar) leeftijdsverdeling van besmettingen/ziekhuisopnames/overleden uit het rapport gesloopt.
De inkoopprijs van een sneltest is ca. 6 euro. De gemiddelde teststraat vraagt 80 euroquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:15 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel de GGD/commerciële teststraten verdienen aan al dat testen.
Dat. En je weet ook gewoon niet zeker waar de besmetting heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als maar in 25% van de gevallen bekend is waar de besmetting heeft plaatsgevonden, dan heeft zo'n overzicht weinig waarde.
Gestopt met lezen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:15 schreef mir1986 het volgende:
Bovendien was ik me af gaan vragen hoe erg gevaarlijk dit virus eigenlijk echt was.
Moet je daar nog een papiertje of certificaat voor hebben?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:18 schreef Benny het volgende:
[..]
De inkoopprijs van een sneltest is ca. 6 euro. De gemiddelde teststraat vraagt 80 euro
NOg meer repressiequote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
6 weken volledige lockdown inclusief school sluiting
Durf ik je niet te zeggenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:19 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Moet je daar nog een papiertje of certificaat voor hebben?
Ok maar het zegt op dit moment nog steeds niks. Niet genoeg om er conclusies aan te verbinden in ieder geval.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het was 80% onbekend, dus er zit stijging in.
Vanavond eerst een burgeroorlog hoor. Volgende week is er weer ruimte voor rellen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
Bij een lockdown verwacht ik rellen, daar zullen ze ook wel rekening mee houden.
Nederlanders rellen niet. Ja mocro's die uit verveling de politie bekogelen in de schilderswijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
Bij een lockdown verwacht ik rellen, daar zullen ze ook wel rekening mee houden.
Met thuis wordt bedoeld in de gezinssituatie, kind besmet moeder, moeder besmet vader, etc. Het is niet dat die alleen besmet zijn door bezoek. Want dan stond het bij familie en vrienden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat als de meeste besmetting thuis plaats vinden dat de enige manier om dat te stoppen het drastisch terugdringen van ontvangen van bezoek thuis is. En dat lukt niet als je daar niet op kan handhaven, zowel juridisch niet als vanwege een gebrek aan capaciteit. Het grote verschil met het voorjaar is dat de angst toen veel groter was en mensen uit zichzelf veel beter aan de adviezen hielden.
Ik zie anders bij de rellen in Den Haag telkens behoorlijk wat niet-mocro’s.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nederlanders rellen niet. Ja mocro's die uit verveling de politie bekogelen in de schilderswijk.
Denk dat het wel zal meevallen. Hoogstens hamsteren we de supermarkt leeg, vooral met wc-papier, drank, lekkere hapjes. De vrouw bakt een zootje taarten, houd de kinderen tevree door ze vol te douwen met Haribo, de man douwt wat vaker de vrouw en trekt dan z'n pilsje open want ook daar staat inmiddels de schuur vol mee. Die gaan niet meer rellen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wat zijn de totale kosten per test?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:18 schreef Benny het volgende:
[..]
De inkoopprijs van een sneltest is ca. 6 euro. De gemiddelde teststraat vraagt 80 euro
Nee, die niet nee. Maar je vergeet een groot deel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:25 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Denk dat het wel zal meevallen. Hoogstens hamsteren we de supermarkt leeg, vooral met wc-papier, drank, lekkere hapjes. De vrouw bakt een zootje taarten, houd de kinderen tevree door ze vol te douwen met Haribo, de man douwt wat vaker de vrouw en trekt dan z'n pilsje open want ook daar staat inmiddels de schuur vol mee. Die gaan niet meer rellen.
Wat doet de vrouw dan voor leuks?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:25 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Denk dat het wel zal meevallen. Hoogstens hamsteren we de supermarkt leeg, vooral met wc-papier, drank, lekkere hapjes. De vrouw bakt een zootje taarten, houd de kinderen tevree door ze vol te douwen met Haribo, de man douwt wat vaker de vrouw en trekt dan z'n pilsje open want ook daar staat inmiddels de schuur vol mee. Die gaan niet meer rellen.
Juist. Een teststraat, personeel, beveiliging.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat zijn de totale kosten per test?
Oja de conspiracy wappies. Die zouden inderdaad wel eens moeilijk kunnen doen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie anders bij de rellen in Den Haag telkens behoorlijk wat niet-mocro’s.
Die laat zich douwen natuurlijk. Liever lui dan moe.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat doet de vrouw dan voor leuks?
Denk net als met zoveel dingen; het volk ziet dit bij het buitenland en wil het ook, dus doet het kabinet het ook.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Heeft die routekaart met 'signaalwaardes' nou eigenlijk nog enig nut (gehad)? Heb het idee dat het puur voor de bühne is opgesteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |