Volgens een aantal juristen kunnen ze het dus wel tot in de eeuwigheid verlengen, zonder toestemming van de tweede kamer.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:08 schreef JochemSjakie het volgende:
egenbouwer het volgende:
[..]
Dat is nou precies het probleem. Zelfs bij 1 besmetting in heel Nederland zou men nog de case kunnen maken dat deze wet 'nodig' is. Want je wilt toch niet dat het weer oploopt?
Sowieso is deze wet niet eeuwig verlengbaar. Weet eve
Het is onmogelijk om het tot in de eeuwigheid te verlengen, daar zou de grondwet voor aangepast moeten worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Volgens een aantal juristen kunnen ze het dus wel tot in de eeuwigheid verlengen, zonder toestemming van de tweede kamer.
Maar als ik lees wat de Jonge zegt klopt dat dus niet omdat het besluit steeds wordt voorgelegd aan de raad van state en tweede kamer elke 3 maanden.
Gezien dat D66, CU etc ook allemaal zéér kritisch waren over de eerdere wet en hebben afgedwongen dat het van 12 naar 3 maanden ging etc, en veel rechtsgeleerden eerst ook en nu tevreden, vermoed ik dat dat ook wel zo zal zijn, anders waren ze nog steeds niet akkoord gegaan lijkt me...
Hoezo? Zowieso mogen Nederlandse rechters niet toetsen aan de grondwet he, dus een wet die daar tegeningaat kan niet om die reden ongeldig worden verklaard.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:03 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om het tot in de eeuwigheid te verlengen, daar zou de grondwet voor aangepast moeten worden.
Ik zit zelf bij het opiniepanel van Eenvandaag en heb ze al vaker aangegeven dat ze de vraagstelling moeten veranderen. Want met de vragen zoals ze hem nu stellen word de indruk gewekt dat iedereen voorstander is en een lockdown toejuicht. Als ze de vraag anders hadden gesteld en dit ook in de uitkomt hadden meegenomen dan krijg je een heel ander beeld. Zelfde geld voor een onderzoek wat ze een tijd geleden hebben gedaan. https://eenvandaag.avrotr(...)ral-de-schuld-van-d/quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:05 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Volgens hun website zitten er 50.000 mensen bij de EenVandaag peiling
Maar zo`n online peiling is natuurlijk erg oppervlakkig
Er wordt niet gevraagd WAAROM de mensen bij deze (en andere peilingen) een harde lockdown willen
Denken ze dat het maar 4 weken is zoals die charlatans van RatTeam zeggen ?
En dat ze daarna er vanaf zijn ?, wat zeer onwaarschijnlijk is
De kans is groter dat de tijd die nodig is om de R tot een acceptabele waarde te krijgen ook wel 2 maand of nog langer kan zijn...
En ook dan heb je nog steeds strenge maatregelen nodig, het is niet alsof alles dan weer hosanna is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |