abonnement Unibet Coolblue
pi_202719755
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef laziness het volgende:
Nou dat schiet lekker z'n doel voorbij dan :') Dat is hoe er toch allemaal positieve mensen in een vliegtuig zitten elke keer.
De illusie dat mensen negatief zijn in vliegtuig zou ik sowieso maar achter je laten. Op 20% van vluchten afgelopen maanden kreeg ik paar dagen erna bericht dat er positieve mensen zaten op vlucht (ondanks 24h pcr test). Dat risico loop je nu eenmaal gewoon nu.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202739316
quote:
18s.gif Op zondag 19 december 2021 14:12 schreef E.T. het volgende:

Gaat NL zich ineens als braafste jongetje van de klas gedragen! }:| Vanaf 22 december moeten iedereen bij inreizen niet alleen volledig gevaccineerd zijn, maar ook een negatieve test hebben. (alleen bij reizen vanuit niet-schengen landen)

Altijd balen als het last minute is natuurlijk, maar Nederland is daarin juist alles behalve het braafste jongetje hoor xD.
Daarbij is een antigeen test lees ik ook gewoon voldoende om terug te komen. En ach als een test alles is om te kunnen reizen. Dan teken ik!
pi_202739404
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

Willen graag San Francisco bezoeken
April ^O^
Als het maar niet erger wordt daar xD.

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:01 schreef RipCity het volgende:
Je kan m idd net zo goed in glas water steken maar ja… heel het pcr circus is toch voor de bühne dus dan maar gewoon goedkoop.
Voor de buhne is het zeker niet, doe mij maar alle vluchten alleen met negatieve PCR test. Op dat moment zegt dat best veel. En dan een echte, niet zo'n domme dat je zelf thuis kunt doen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:14 schreef RipCity het volgende:

[..]
De illusie dat mensen negatief zijn in vliegtuig zou ik sowieso maar achter je laten. Op 20% van vluchten afgelopen maanden kreeg ik paar dagen erna bericht dat er positieve mensen zaten op vlucht (ondanks 24h pcr test). Dat risico loop je nu eenmaal gewoon nu.
Zelf nog veel lopen reizen tijdens de pandemie en echt nog nooit last van gehad.
Maar goed als je een week op reis bent en je moet een PCR test doen dan kun je dat 2 dagen voor die tijd al doen. Met de incubatie tijd en alles mis je al een groot deel van een vakantie periode.
  dinsdag 21 december 2021 @ 18:12:33 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_202739879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Altijd balen als het last minute is natuurlijk, maar Nederland is daarin juist alles behalve het braafste jongetje hoor xD.
Daarbij is een antigeen test lees ik ook gewoon voldoende om terug te komen. En ach als een test alles is om te kunnen reizen. Dan teken ik!
er zijn maar weinig landen waar je én volledig gevaccineerd moet zijn EN een negatieve test moet hebben.
Zeker in Europa is NL de eerste.

En ik weet wel dat het maar een test is, maar er komen ook meteen 'wat als' scenario's bij. Zeker als je als gezin met drie pubers die kant op gaat. Het is gewoon dat je voorbereidingen en voorpret verstoord worden en je ineens dingen moet gaan uitzoeken en regelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_202741400
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 december 2021 18:12 schreef E.T. het volgende:

[..]
er zijn maar weinig landen waar je én volledig gevaccineerd moet zijn EN een negatieve test moet hebben.
Zeker in Europa is NL de eerste.

En ik weet wel dat het maar een test is, maar er komen ook meteen 'wat als' scenario's bij. Zeker als je als gezin met drie pubers die kant op gaat. Het is gewoon dat je voorbereidingen en voorpret verstoord worden en je ineens dingen moet gaan uitzoeken en regelen
Toevallig is de VS er ook zo 1 :P Test en vaccinatie verplicht.

Ik vind dat juist wel een veilig gevoelig geven. Als je alleen gevaccineerd bent kun je nog net zo goed positief zijn en besmettelijk.
Nou is een test natuurlijk ook niet waterdicht, maar geeft wel extra zekerheid.
pi_202765905
Ik hoop op een mooie wegbrengcamper actie eind april, dan gaan wij die kant op. Anders zelf maar een auto huren en vs zuid-west rondtouren, daarna wellicht nog even Hawaii meepakken! Ik vind Corona niet zo spannend, als je het land maar in kan komen (zonder quarantaine) dan is het al prima. Wat ze in Thailand hadden leek ook wel goed, verplicht één nacht in een quarantainehotel in afwachting van je PCRtest en daarna vrij kunnen reizen. Helaas sinds deze week weer aangescherpt.
Fingerspitzgefühl
pi_203644068
Beetje een algemene VS vraag:
Ik ga dus naar SF in April, vanaf het vliegveld ga ik naar het hotel met de bus.

Ik zat daar dus ineens aan te denken, kun je in de VS pinnen in de bus?
Of heb je echt contant geld nodig? Want dan moet ik voor die tijd toch even zorgen voor wat USD.

Zal vast wel kunnen pinnen op het vliegveld daar, maar dan zit je weer met die transactie kosten om dat te doen.
Liefste alles pinnen.
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 12:58:19 #128
45833 crew  Fogel
pi_203644328
Geen idee of je in die specifieke bus met je pinpas terecht kan en of je uberhaupt wel met een gewone pinpas kan betalen daar. Credit cards, ja, op de meeste plekken, maar niet overal want «cash is king» voor sommigen.

In de VS heb ik altijd cash bij me, al is het maar voor de fooien die ze overal en nergens verwachten en de plekken waar je verwacht met wat plastic terecht te kunnen maar waar dat helaas niet kan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:15:51 #129
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203678121
Gratis test via testenvoortoegang en dan een "health check center" gedaan.
Negatieve test en reiscertificaat binnen :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203678768
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 12:48 schreef bianconeri het volgende:
Beetje een algemene VS vraag:
Ik ga dus naar SF in April, vanaf het vliegveld ga ik naar het hotel met de bus.

Ik zat daar dus ineens aan te denken, kun je in de VS pinnen in de bus?
Of heb je echt contant geld nodig? Want dan moet ik voor die tijd toch even zorgen voor wat USD.

Zal vast wel kunnen pinnen op het vliegveld daar, maar dan zit je weer met die transactie kosten om dat te doen.
Liefste alles pinnen.
Tot Nederland eindelijk de pinpassen met visa uitrust zou ik er niet op rekenen. Maestro werkt zeker niet overal. Gewoon een keer groot bedrag pinnen. Die 3.95/4.95 eenmalige kosten vallen dan ook wel mee.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator dinsdag 15 februari 2022 @ 22:41:26 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203683510
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 12:48 schreef bianconeri het volgende:
Beetje een algemene VS vraag:
Ik ga dus naar SF in April, vanaf het vliegveld ga ik naar het hotel met de bus.

Ik zat daar dus ineens aan te denken, kun je in de VS pinnen in de bus?
Of heb je echt contant geld nodig? Want dan moet ik voor die tijd toch even zorgen voor wat USD.

Zal vast wel kunnen pinnen op het vliegveld daar, maar dan zit je weer met die transactie kosten om dat te doen.
Liefste alles pinnen.
Een creditcard is sowieso aan te raden in de VS, pinnen is eerder uitzondering dan regel. Tenzij je steeds gaat pinnen voor cash maar dat kost je wel elke keer transactiekosten. Met de creditcard vind ik altijd een stuk relaxter, daar kun je in 99% van de gevallen wel mee betalen ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203683821
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 12:58 schreef Fogel het volgende:
Geen idee of je in die specifieke bus met je pinpas terecht kan en of je uberhaupt wel met een gewone pinpas kan betalen daar. Credit cards, ja, op de meeste plekken, maar niet overal want «cash is king» voor sommigen.

In de VS heb ik altijd cash bij me, al is het maar voor de fooien die ze overal en nergens verwachten en de plekken waar je verwacht met wat plastic terecht te kunnen maar waar dat helaas niet kan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:39 schreef RipCity het volgende:

[..]
Tot Nederland eindelijk de pinpassen met visa uitrust zou ik er niet op rekenen. Maestro werkt zeker niet overal. Gewoon een keer groot bedrag pinnen. Die 3.95/4.95 eenmalige kosten vallen dan ook wel mee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:41 schreef MaJo het volgende:

[..]
Een creditcard is sowieso aan te raden in de VS, pinnen is eerder uitzondering dan regel. Tenzij je steeds gaat pinnen voor cash maar dat kost je wel elke keer transactiekosten. Met de creditcard vind ik altijd een stuk relaxter, daar kun je in 99% van de gevallen wel mee betalen ^O^
Voor duidelijkheid bedoelde ik met pinnen gewoon creditcard idd.

Ik heb natuurlijk ook gewoon een Maestro, maar heb ook gwn een creditcard.

Ik hou totaal niet van cash. Zo vervelend en ouderwets. Dus liever helemaal niet.
Vandaar ook. Als ik het niet voor die tijd hoef te regelen en zeker niet vanwege onnodige kosten (blijf een Nederlander, dus die transactiekosten vind ik zonde) dan liever niet.
  woensdag 16 februari 2022 @ 08:27:03 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_203685477
gewoon op Schiphol 300 USD pinnen achter de douane. Kost je 2,50 maar heb je de rest van je vakantie genoeg aan :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 16 februari 2022 @ 08:49:10 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203685708
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:41 schreef MaJo het volgende:

[..]
Een creditcard is sowieso aan te raden in de VS, pinnen is eerder uitzondering dan regel. Tenzij je steeds gaat pinnen voor cash maar dat kost je wel elke keer transactiekosten. Met de creditcard vind ik altijd een stuk relaxter, daar kun je in 99% van de gevallen wel mee betalen ^O^
Al heb ik ook wel eens problemen gehad met de credit cards van de Rabobank daar.

Echt nog een achtergesteld land qua betalingen. Zou Apple Pay enzo daar nu ook al gemeengoed zijn? Ik ben bang van niet… :P
  woensdag 16 februari 2022 @ 12:28:41 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203688022
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:39 schreef RipCity het volgende:

[..]
Tot Nederland eindelijk de pinpassen met visa uitrust zou ik er niet op rekenen. Maestro werkt zeker niet overal. Gewoon een keer groot bedrag pinnen. Die 3.95/4.95 eenmalige kosten vallen dan ook wel mee.
Maestro wordt binnenkort vervangen voor iets anders: https://www.bank.nl/nieuw(...)20Debit%20Mastercard.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_203689139
quote:
2s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Maestro wordt binnenkort vervangen voor iets anders: https://www.bank.nl/nieuw(...)20Debit%20Mastercard.
Ja daarom zei ik het ook.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 16 februari 2022 @ 19:15:19 #137
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_203693420
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:49 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Al heb ik ook wel eens problemen gehad met de credit cards van de Rabobank daar.

Echt nog een achtergesteld land qua betalingen. Zou Apple Pay enzo daar nu ook al gemeengoed zijn? Ik ben bang van niet… :P
Op sommige plekken is ApplePay geen probleem, op andere plekken wordt het niet geaccepteerd omdat de gekoppelde bankpas buitenlands is (afgelopen kerstvakantie)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_203696096
Zou wel top zijn wanneer Nederland over gaat van die Maestro kaarten.
Zijn er uberhaupt landen waar ze het ook nog gebruiken? Ik ben nog verbaasd dat er zoveel landen zijn waar je het kunt gebruiken.

Zelf gebruik ik een Duitse bank voor mijn creditcard, wat ook gewoon debet is van Mastercard.
Overal perfect te gebruik en geen gedoe met inkomsten gezeik (ook weer typisch Nederlands).

Oh en ApplePay heb ik ook absoluut niet, want Apple :r
  woensdag 16 februari 2022 @ 23:29:34 #139
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_203697670
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:49 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Al heb ik ook wel eens problemen gehad met de credit cards van de Rabobank daar.

Echt nog een achtergesteld land qua betalingen. Zou Apple Pay enzo daar nu ook al gemeengoed zijn? Ik ben bang van niet… :P
Ik weet dat je bepaalde landen moet activeren voor een creditcard.
Vraag me af of je dat ook moet doen voor je creditcard in ApplePay
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 17 februari 2022 @ 01:59:35 #140
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203698085
Nu in NYC.
Apple Pay met ING bankpas werkte net niet bij CVS.
Toen geswitchted naar creditcard van ING en die pakte ie wel.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203700789
Gister zou reisadvies veranderen, was al verbaasd dat VS nog rood was.
Net weer gekeken.... VS gwn in 1x van rood naar groen advies ^O^
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 12:43:43 #142
45833 crew  Fogel
pi_203702522
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 10:38 schreef bianconeri het volgende:
Gister zou reisadvies veranderen, was al verbaasd dat VS nog rood was.
Net weer gekeken.... VS gwn in 1x van rood naar groen advies ^O^
Nu de testeis om de VS in te komen nog weg en het is zoals vroeger :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203702567
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 10:38 schreef bianconeri het volgende:
Gister zou reisadvies veranderen, was al verbaasd dat VS nog rood was.
Net weer gekeken.... VS gwn in 1x van rood naar groen advies ^O^
Dat heeft te maken met de nieuwe visie op het coronavirus. Je moet sowieso, ook als je bent gevaccineerd en de booster hebt gehad, een negatieve test bij terugkeer kunnen overleggen. De stap is voor die groep dus veel minder groot dan het lijkt.
pi_203703314
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:43 schreef Fogel het volgende:

[..]
Nu de testeis om de VS in te komen nog weg en het is zoals vroeger :)
Is gelukkig maar een antigeen test, dus dat boeit mij nog niet zoveel.
Vind ik nog wel fijn ook, dan liever die 11uur vliegen zonder mondkapje.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:46 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat heeft te maken met de nieuwe visie op het coronavirus. Je moet sowieso, ook als je bent gevaccineerd en de booster hebt gehad, een negatieve test bij terugkeer kunnen overleggen. De stap is voor die groep dus veel minder groot dan het lijkt.
Ja klopt, daarom had ik de 16e al een wijziging verwacht. Maar die is voor de VS dus pas vandaag gekomen.
Niet dat daardoor veel anders geworden is voorlopig, maar goed.

Ja klopt, zowel naar de VS als wanneer je terug gaat naar NL moet je een antigeen test doen.
Maar dat vind ik niet zo erg. Is goedkoop en ook zo geregeld.
  maandag 21 februari 2022 @ 02:10:18 #145
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203762206
Behalve als je positief test.
Leuk einde van je vakantie al dat gekut :{w

Je reist zeker voor je werk?
Dan zou het mij ook minder boeien.

Op de heenweg testte ik positief voor vertrek. Omdat die paardenpik bij HCC hem "een heeeeeeeeeeeeel klein beetje rood vond. Ja hij leek eigenlijk negatief maar ja, dacht doe maar positief.". Meteen erna een negatieve thuistest dus verhaal gaan halen. "Ga maar naar de ggd". Praten als brugman en mocht het testen: negatief.
Zit je dan. 18 uur voor vertrek met dat gelul. Nee echt heerlijk :X

Terugweg zelfde stront: 2 toegangsbewijs zelftesten. M'n broer geupload en geaccepteerd. Die van mij afgekeurd. Kan je weer op zoek naar een andere test. Duffe bende is het.

Tip: doe deze test op je hotelkamer. Kost $20 en klaar: https://covidvideo.azova.com

[ Bericht 27% gewijzigd door matthijst op 21-02-2022 02:16:47 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203767361
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 02:10 schreef matthijst het volgende:


Tip: doe deze test op je hotelkamer. Kost $20 en klaar: https://covidvideo.azova.com
Heb je dit geprobeerd en werd/wordt dit geaccepteerd bij binnenkomst in NL?
Jesus saves but death prevails.
  maandag 21 februari 2022 @ 22:12:03 #147
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_203774086
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 02:10 schreef matthijst het volgende:
Behalve als je positief test.
Leuk einde van je vakantie al dat gekut :{w

Je reist zeker voor je werk?
Dan zou het mij ook minder boeien.

Op de heenweg testte ik positief voor vertrek. Omdat die paardenpik bij HCC hem "een heeeeeeeeeeeeel klein beetje rood vond. Ja hij leek eigenlijk negatief maar ja, dacht doe maar positief.". Meteen erna een negatieve thuistest dus verhaal gaan halen. "Ga maar naar de ggd". Praten als brugman en mocht het testen: negatief.
Zit je dan. 18 uur voor vertrek met dat gelul. Nee echt heerlijk :X

Terugweg zelfde stront: 2 toegangsbewijs zelftesten. M'n broer geupload en geaccepteerd. Die van mij afgekeurd. Kan je weer op zoek naar een andere test. Duffe bende is het.

Tip: doe deze test op je hotelkamer. Kost $20 en klaar: https://covidvideo.azova.com
Die jij aangeeft is toch net zoiets als toegangsbewijs.nu? Allebei gewoon op je hotelkamer. Bij toegangsbewijs.nu upload je een foto, bij die van jou doe je de test voor je webcam. Zelfde principe :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 00:01:30 #148
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203775784
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:22 schreef Shivo het volgende:

[..]
Heb je dit geprobeerd en werd/wordt dit geaccepteerd bij binnenkomst in NL?
Ja. En ze checken niet in Nederland. Maar bij inchecken in de VS.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 00:03:38 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203775804
quote:
6s.gif Op maandag 21 februari 2022 22:12 schreef E.T. het volgende:

[..]
Die jij aangeeft is toch net zoiets als toegangsbewijs.nu? Allebei gewoon op je hotelkamer. Bij toegangsbewijs.nu upload je een foto, bij die van jou doe je de test voor je webcam. Zelfde principe :)
Niet helemaal dus. Bij toegangstest kijken ze niet mee. En je bent afhankelijk van hun controlemoment. Dus niet op zondag en zaterdag beperkt. Als je met tijdverschil zit is dat lastig. Wij vlogen zondag 19:45 dus dat kon dan al niet. En als het fout gaat zit je met een verklote test. Die USA variant kan je gewoon meteen met ze chatten mocht er iets niet goed gaan.
Die USA Webcam test kan je overigens ook 24/7 elke 10 min starten.

Nb: zit een fout in die planner. Eerste week stond steeds op not available. Als je dan een week verder klikt en dan terug worden tijden wel ingevuld.

[ Bericht 8% gewijzigd door matthijst op 22-02-2022 07:09:34 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203782726
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 02:10 schreef matthijst het volgende:
Behalve als je positief test.
Leuk einde van je vakantie al dat gekut :{w

Je reist zeker voor je werk?
Dan zou het mij ook minder boeien.

Nee, zeer zelden reis ik ook maar iets gerelateerd aan werk.

Ik heb inmiddels meer dan genoeg Corona tijd vluchten er op zitten en heb mij echt nog niet 1x druk gemaakt over de PCR/antigeen testen.
Gewoon dag voor die tijd even naar een PCR locatie toe rijden en laten doen.
Of laatst op vliegveld Dubai kun je zo de antigeen locatie binnen lopen op het vliegveld zelf, ga je even zitten en je hebt 15 min later de uitslag op papier. En dag ervoor was ik een ziekenhuis binnengelopen voor mijn hotel voor de PCR, ook dikke prima.

Niets geen gedoe, kost even 15-30 min. Zonde van het geld, maar ach.

De ene is wat stress gevoeliger denk ik dan maar.
Of leeft wat minder oplettend.
pi_203805052
Medio september drie weken roadtrippen in de USA! Wordt de eerste keer, heel veel zin in. Gaan via Salt Lake City afdalen door Utah en langs de vijf bekende nationale parken aldaar om uiteindelijk in Vegas te eindigen, maar pas na een korte stop met helikoptervlucht in de Grand Canyon. :)
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 10:53:18 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203809515
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 23:57 schreef Binge-watch het volgende:
Medio september drie weken roadtrippen in de USA! Wordt de eerste keer, heel veel zin in. Gaan via Salt Lake City afdalen door Utah en langs de vijf bekende nationale parken aldaar om uiteindelijk in Vegas te eindigen, maar pas na een korte stop met helikoptervlucht in de Grand Canyon. :)
Wat gaaf O+

Is SLC een must? Is nogal een slaapstad namelijk :D

Wat wordt precies de route? Via Moab naar Grand Canyon? Of via Bryce/Zion/Page? Voor beiden half iets te zeggen namelijk, ik zou moeilijk kunnen kiezen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203811855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:53 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat gaaf O+

Is SLC een must? Is nogal een slaapstad namelijk :D

Wat wordt precies de route? Via Moab naar Grand Canyon? Of via Bryce/Zion/Page? Voor beiden half iets te zeggen namelijk, ik zou moeilijk kunnen kiezen!
SLC lijkt ons ook niet heel bijzonder. We hebben alleen wel een voorkeur voor een rechtstreekse vlucht. Verder richting de westkust had ook gekund, maar dat willen we voor een andere keer bewaren.
Daarnaast zullen we vooral de omgeving van SLC aandoen: wandelen in de Wasatch Mountains (hopelijk in de fall colours) en misschien bizons spotten op Antelope Island. We vinden het leuk om ook een stukje 'groen' mee te pakken voordat we meer richting het woestijnlandschap verkassen.

We gaan eerst naar Moab en vanaf daar via de scenic byway 12 richting Bryce, Zion, Grand Canyon om tot slot nog even de gekte in Las Vegas meepakken.
  donderdag 24 februari 2022 @ 18:21:49 #154
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203817772
Geen Yellowstone? Mooiste park in de VS, vind ik en redelijk in de hoek van SLC.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203817969
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 18:21 schreef matthijst het volgende:
Geen Yellowstone? Mooiste park in de VS, vind ik en redelijk in de hoek van SLC.
Is dan lastig te combineren als je van SLC omhoog en dan weer terug moet voor de rest
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_203821549
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 18:21 schreef matthijst het volgende:
Geen Yellowstone? Mooiste park in de VS, vind ik en redelijk in de hoek van SLC.
Inderdaad lastig te combineren met de rest van de route en wil er geen gehaaste reis van maken. Wil Yellowstone zeker eens bezoeken, in combinatie met Grand Teton, maar dat wordt een andere reis.
pi_203822641
Ik vond een bezoek aan dat mormonen gebeuren in SLC met alle propaganda eromheen toch wel interessant.
  donderdag 24 februari 2022 @ 23:44:27 #158
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203824387
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 18:35 schreef franklop het volgende:

[..]
Is dan lastig te combineren als je van SLC omhoog en dan weer terug moet voor de rest
Yes, nadeel van Yellowstone, ligt behoorlijk in een uithoek.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_204077427
Kan een recente besmetting + een gezondheidsverklaring nou de pcr vervangen voor inreis en zo ja, wat is een gezondheidsverklaring?

U moet een negatief PCR-COVID-19-testresultaat laten zien, dat niet ouder is dan 1 dag voor vertrek (dit geldt niet voor kinderen jonger dan 2 jaar), of;
U moet een herstelbewijs van COVID-19 (positief PCR-testresultaat, dat niet ouder is dan 90 dagen voor vertrek laten zien) EN u moet een gezondheidsverklaring van de huisarts of andere zorginstelling laten zien dat u toestemming hebt te mogen reizen.
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 17:34:37 #160
45833 crew  Fogel
pi_204078316
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 16:21 schreef Jeroboam het volgende:
Kan een recente besmetting + een gezondheidsverklaring nou de pcr vervangen voor inreis en zo ja, wat is een gezondheidsverklaring?

U moet een negatief PCR-COVID-19-testresultaat laten zien, dat niet ouder is dan 1 dag voor vertrek (dit geldt niet voor kinderen jonger dan 2 jaar), of;
U moet een herstelbewijs van COVID-19 (positief PCR-testresultaat, dat niet ouder is dan 90 dagen voor vertrek laten zien) EN u moet een gezondheidsverklaring van de huisarts of andere zorginstelling laten zien dat u toestemming hebt te mogen reizen.
Ja, dat kan, heb het zelfs een paar weken geleden getest ook :P
Zo’n gezondheidsverklaring is een herstelbewijs «proof of recovery» en dat je niet meer besmettelijk bent, met naam en adres van de arts en praktijk plus handtekening. Eigenlijk gewoon wat er op de site van CDC staat…
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204079835
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 17:34 schreef Fogel het volgende:

[..]
Ja, dat kan, heb het zelfs een paar weken geleden getest ook :P
Zo’n gezondheidsverklaring is een herstelbewijs «proof of recovery» en dat je niet meer besmettelijk bent, met naam en adres van de arts en praktijk plus handtekening. Eigenlijk gewoon wat er op de site van CDC staat…
Behalve dat itt Noorwegen? artsen in Nederland zo'n verklaring niet afgeven irt corona dus dan weet ik nog steeds niet hoe ik zo'n verklaring kan krijgen.
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 19:53:07 #162
45833 crew  Fogel
pi_204080066
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 19:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Behalve dat itt Noorwegen? artsen in Nederland zo'n verklaring niet afgeven irt corona dus dan weet ik nog steeds niet hoe ik zo'n verklaring kan krijgen.
Ik heb zelf die verklaring van een privearts gekregen, niet van mijn huisarts (die had hier geen tijd voor).

"A letter from your healthcare provider or a public health official that clears you to travel, must have information that identifies you personally (e.g., name and date of birth) that matches the personal identifiers on your passport or other travel documents. The letter must be signed and dated on official letterhead that contains the name, address, and phone number of the healthcare provider or public health official who signed the letter."

Het maakt ze geen bal uit of het je huisarts is. Het lijkt me sterk dat er in NL geen bedrijven zijn die dit aan kunnen bieden, alle andere coviddingen worden ook al flink gemolken.

https://www.cdc.gov/coron(...)l-air-travelers.html
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204092668
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 19:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Behalve dat itt Noorwegen? artsen in Nederland zo'n verklaring niet afgeven irt corona dus dan weet ik nog steeds niet hoe ik zo'n verklaring kan krijgen.
Als ik het zo lees komt die herstelverklaring automatisch in de CoronaCheck app.

Als je positief getest bent door de GGD dan krijg je een automatische check in die app en na 11 dagen gaat dat blijkbaar automatisch over in een herstelbewijs.
Alleen een volledige PCR test.

https://www.rijksoverheid(...)bewijs/herstelbewijs
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 20:55:52 #164
45833 crew  Fogel
pi_204093067
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 20:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als ik het zo lees komt die herstelverklaring automatisch in de CoronaCheck app.

Als je positief getest bent door de GGD dan krijg je een automatische check in die app en na 11 dagen gaat dat blijkbaar automatisch over in een herstelbewijs.
Alleen een volledige PCR test.

https://www.rijksoverheid(...)bewijs/herstelbewijs
Naast die herstelverklaring (wat gewoon een PCR test is die inmiddels oud genoeg is, maar tegelijk niet te oud) heb je toch echt een brief van een "healthcare provider or a public health official" nodig om de VS in te mogen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204093368
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 20:55 schreef Fogel het volgende:

[..]
Naast die herstelverklaring (wat gewoon een PCR test is die inmiddels oud genoeg is, maar tegelijk niet te oud) heb je toch echt een brief van een "healthcare provider or a public health official" nodig om de VS in te mogen.
Ah owke.
Wat ik zo lees kan een huisarts dat gewoon doen. Dus dat moet prima kunnen.
En als je via een commerciële teststraat je hebt laten testen dan is daar ook vast wel wat te regelen, daar zit ook altijd een arts achter de schermen.

Nou ja hopen dat ik voor mid april geen Corona oploop zodat ik mij er uberhaupt geen zorgen om hoef te maken.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 22:18:09 #166
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204094815
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 16 maart 2022 @ 19:45:50 #167
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204104935
Florida voor de zomer geboekt *O*
1 nachtje Orlando na aankomst.
3 nachten Jacksonville Beach
3 nachten Daytona Beach
12 nachten Orlando

Doel: vooral rustig aan, chillen, zon, zee, shoppen, zwemmen.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 09:59:15 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204165988
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:45 schreef matthijst het volgende:
Florida voor de zomer geboekt *O*
1 nachtje Orlando na aankomst.
3 nachten Jacksonville Beach
3 nachten Daytona Beach
12 nachten Orlando

Doel: vooral rustig aan, chillen, zon, zee, shoppen, zwemmen.
Wat heerlijk, ik ben benieuwd!

Wij willen volgend jaar met onze (dan) 2-jarige zoon die kant op dus ik volg met interesse :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 10:14:05 #169
45833 crew  Fogel
pi_204166127
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:59 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat heerlijk, ik ben benieuwd!

Wij willen volgend jaar met onze (dan) 2-jarige zoon die kant op dus ik volg met interesse :s)
Protip: reis voordat ie 2 is, scheelt enorm op de ticketprijs. Nadeel is wel dat ie dan geen eigen stoel heeft.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 10:32:38 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204166325
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:14 schreef Fogel het volgende:

[..]
Protip: reis voordat ie 2 is, scheelt enorm op de ticketprijs. Nadeel is wel dat ie dan geen eigen stoel heeft.
Dat gaat niet lukken, dat is in oktober dit jaar al het geval ;) En ik weet niet hoe blij je ervan wordt als hij geen eigen stoel heeft :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 10:52:52 #171
45833 crew  Fogel
pi_204166538
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:32 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat gaat niet lukken, dat is in oktober dit jaar al het geval ;) En ik weet niet hoe blij je ervan wordt als hij geen eigen stoel heeft :D
Een keertje voor oktober gaan, dan weet je het :P

Mijn mini road-trip heeft inmiddels een soort van plan.
Aankomstdag auto ophalen en meteen door naar 29 palms, daar hotel in en in Joshua Tree Park gaan stargazen. Nieuwe maan, dus bijna geen lichtvervuiling er daardoor goede kans om de melkweg te zien.
Volgende dag door naar Vegas, daar twee nachten blijven. In ieder geval Stratosphere Tower op en verder zien we wel hoe snel we dingen moe zijn (we houden niet zo van drukte).
Grand Canyon gaan we per helicopter doen.
Daarna terug naar LA, waarschijnlijk via de bergen want die wegen zijn dan net weer open. Hopelijk is de Queen Mary dan ook weer open, dan gaan we daar slapen, lijkt me erg tof. Voor LA en directe omgeving verder nog geen plannen gemaakt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204166575
Waarom zou je naar Vegas gaan als je niet van drukte houdt? :D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 21 maart 2022 @ 11:00:46 #173
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_204166624
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je naar Vegas gaan als je niet van drukte houdt? :D
Sommige dingen wil je gewoon gezien hebben. Wij wilden het vooral ook bij donker zien, dus we zijn er in de namiddag naar toegegaan. Even wat interieurs bekeken, wat gegeten en toen na zonsondergang weer heel snel weggegaan. (8> The horror. Vonden wij.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_204166668
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:00 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Sommige dingen wil je gewoon gezien hebben. Wij wilden het vooral ook bij donker zien, dus we zijn er in de namiddag naar toegegaan. Even wat interieurs bekeken, wat gegeten en toen na zonsondergang weer heel snel weggegaan. (8> The horror. Vonden wij.
Ik vond het leuk voor 2 nachten, daarna snel weer door. Kan me voorstellen dat wanneer je op een berg geld zit LV heel leuk kan zijn, maar voor de gemiddelde bezoeker is het vooral aapjes kijken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 21 maart 2022 @ 11:14:22 #175
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204166778
Wij zijn in 2014 in Vegas geweest, maar het enige wat we van de stad gezien hebben was de auto rit naar ons hotel en de rit van ons hotel naar de Grand Canyon. We wilden de stad wel een beetje in, maar het was juli, fucking heet, zelfs ‘s avonds nog. Wat we wel konden zien interesseerde me niet heel erg. Maar leuk om een keer geweest te zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 11:18:13 #176
45833 crew  Fogel
pi_204166826
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:00 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Sommige dingen wil je gewoon gezien hebben. Wij wilden het vooral ook bij donker zien, dus we zijn er in de namiddag naar toegegaan. Even wat interieurs bekeken, wat gegeten en toen na zonsondergang weer heel snel weggegaan. (8> The horror. Vonden wij.
Precies dit.
Wil gewoon een mening kunnen vormen door er zelf geweest te zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 21 maart 2022 @ 11:28:04 #177
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204166900
Wij vonden Las Vegas dus helemaal geweldig :D
En ik hou niet eens van gokken _O-

We zijn er 3 nachten geweest en ik had rustig nog een nacht langer willen blijven. Geweldige winkelcentra (vooral die van Ceasars Palace), gieren om de over-the-top-heid in de hotels. In het Venetian, in een gondel varen dóór een hotel, hoe verzinnen ze het _O- Heerlijk gegeten bij het buffet in Aria, naar het kindercasino in Circus Circus geweest, tóch een gokje gewaagd in Bellagio, Dolfijnen en leeuwenpark in The Mirage bezocht. 's Avonds de fonteinenshow van Bellagio bezocht en geflaneerd tussen de dragqueens op de Strip.

Ik heb heimwee ;( Ooit gaan we echt nog wel weer naar het Zuidwesten terug. Heb het globale reisplan al klaar :')

Wij zouden dit jaar naar New York en Florida in de zomer, met dochter voor haar 18e verjaardag / eindexamen. Maar ivm familieomstandigheden boeken we dit jaar geen langere reis aan de andere kant van de oceaan. Florida gaat hem dit jaar niet worden en New York hopelijk in de kerstvakantie.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 21 maart 2022 @ 16:45:20 #178
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204170290
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:28 schreef Arizona het volgende:
Wij vonden Las Vegas dus helemaal geweldig :D
En ik hou niet eens van gokken _O-

We zijn er 3 nachten geweest en ik had rustig nog een nacht langer willen blijven. Geweldige winkelcentra (vooral die van Ceasars Palace), gieren om de over-the-top-heid in de hotels. In het Venetian, in een gondel varen dóór een hotel, hoe verzinnen ze het _O- Heerlijk gegeten bij het buffet in Aria, naar het kindercasino in Circus Circus geweest, tóch een gokje gewaagd in Bellagio, Dolfijnen en leeuwenpark in The Mirage bezocht. 's Avonds de fonteinenshow van Bellagio bezocht en geflaneerd tussen de dragqueens op de Strip.

Ik heb heimwee ;( Ooit gaan we echt nog wel weer naar het Zuidwesten terug. Heb het globale reisplan al klaar :')

Wij zouden dit jaar naar New York en Florida in de zomer, met dochter voor haar 18e verjaardag / eindexamen. Maar ivm familieomstandigheden boeken we dit jaar geen langere reis aan de andere kant van de oceaan. Florida gaat hem dit jaar niet worden en New York hopelijk in de kerstvakantie.
Wij hopen ooit ook nog wel een keertje terug te gaan en dan iets langer te hebben zodat we ook echt iets meer van de stad kunnen zien. Sinds 2015 niet meer de westkust bezocht, dus hopelijk lukt dat ergens in de komende jaren weer. Al heeft een stad als San Francisco dan wel wat meer prio; net als Yosemite. In 2014 hadden we echt een maand, maar dat is nu gewoon niet meer haalbaar. Huisdier en die laten we het liefst niet langer dan anderhalve week alleen (wel een oppas uiteraard).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204177024
Idd sommige dingen wil je gewoon gezien hebben. Zeker voor een reis wat een roteind weg is wil je gewoon de tijd nemen.
Soms staat er voor een stad maar 4 dagen voor wat interessant kan zijn. Zelf kijk ik gewoon even vluchtig naar wat ik interessant ga vinden, wat ik echt even wil bekijken en neem daar gewoon een ruime indeling voor qua lengte van de reis.
Ook beetje afhankelijk van de prijs natuurlijk.

Ik ga niet voor 4 dagen naar de VS, dan zijn Europese steden toch echt een heel stuk mooier.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 11:08:57 #180
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204177978
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:28 schreef Arizona het volgende:
Wij vonden Las Vegas dus helemaal geweldig :D
En ik hou niet eens van gokken _O-
:W
Zelfde hier; nog nooit gegokt en toch vind ik Vegas leuk. Beetje rondstruinen over de strip, outlet shoppen, zwembadhangen... 's avonds altijd wel wat te doen ook (concerten, shows).
Hoef er geen week te zitten maar een dag of 3-4 vermaken we ons daar altijd wel en het is aan de westkust wel handig als vertrek- en eindpunt voor een rondje.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')