Deden ze maar watquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 11:04 schreef Burdie het volgende:
Ik had vooral in het begin vaak voedingssessies die gemiddeld 40-50 minuten duurden. Baby's doen maar wat hè.
Nu al een voedingsbh ja?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:32 schreef Tink89 het volgende:
+1 op wat SQ zegt (behalve de seks, daar was ik nog maanden te moe voor), al vond ik dat in het begin echt, echt, echt heel moeilijk. Loslaten is niet mijn sterkste punt zegmaar.
Oh, en ik heb een nieuwe voedingsbh en is die toch fijn. Dus ik gooi hem effe in de groep: de freya pure sculpt (niet zonder sculpt, die heeft schuurbandjes). En nog best om aan te zien ook, geen pasteltinten, bloemetjes, roezeltjes of punttieten. En ik heb geen aandelen, wel grote tetten en dan is iets fijns nog best een uitdaging. Maar deze gaat tot cup L ofzo.
Ik droeg nog voedingsbh's van prul, maar moest echt nieuwe bh's kopen en m'n borsten zitten - twee maanden na het stoppen - ook nog steeds vol, dus durfde het wel aan. Ze zijn bij prul na de bevalling ook amper nog extra gegroeid, alleen in het begin van de zwangerschap. En anders had ik het geld nu uitgegeven aan een gewone bh die ik sowieso voorlopig niet draag (of iig niet over 22 weken meer) en deze is mooi en comfortabel. Die clipjes boeien me dan niet zo veel, zijn hopelijk mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Nu al een voedingsbh ja?
Mijn borsten groeiden na de bevalling nog even 2 cupmaten, dus ik zou daar toch wat terughoudend in zijn geloof ik
Ja, dat verandert. Niet noodzakelijkerwijs na de volgende regeldag though. Misschien zomaar, omdat het kan! Als je denkt dat je het ritme snapt, is het weg! Dus hou je er niet aan vast, probeer er niet op te anticiperenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:23 schreef Seven. het volgende:
Ik vroeg me wel een beetje af of hij zich niet achterlijk vaak komt melden maar Colin is volstrekt normaal.![]()
Trouwens, er zit stiekem eigenlijk best wel wat regelmaat in (nu ik er wat langer over nagedacht heb). 's Morgens en 's avonds voeden om de 1 á 2 uur, 's middags slaapt hij in 2 blokken. 's Nachts slaapt hij ook weer in 2 blokken.
Eens kijken of dat verandert na zijn volgende regeldag.
We gaan het zien. Vannacht was frustrerend omdat Colin me een keer extra wakker maakte, en alleen maar omdat hij naast me wilde liggenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, dat verandert. Niet noodzakelijkerwijs na de volgende regeldag though. Misschien zomaar, omdat het kan! Als je denkt dat je het ritme snapt, is het weg! Dus hou je er niet aan vast, probeer er niet op te anticiperenDat wordt geheid frustratie voor jou én je baby!
En dat veranderen, daar houden ze niet echt mee op ookMet name je oudste kind zal je altijd een stap voor zijn... Bij de tweede moet je het hebben van de aha-Erlebnissen
Zelfde ervaring hier. Baby's moeten een vacuüm creëeren om de Calma op gang te helpen, maar daarna zit er geen rem meer op. Kon een fles binnen 1 minuut leeggieten in haar mond als ik had gewild.quote:Op zondag 1 november 2020 19:26 schreef douche-eendje het volgende:
@:Seven. , wij hebben de calma geprobeerd maar vond het echt een vreselijke speen. De melk stroomde veel te snel, liep er langs alle kanten uit.
Gaat echt door merg en been ja! Gelukkig is ze vandaag weer veel rustiger en slaapt ze meer. Heerlijk. Hoe je dat dan voor lief neemt soms hequote:Op zondag 1 november 2020 19:10 schreef Seven. het volgende:
Ahhh, wat kut dat het dan ff zo enorm slecht gaat. Gaat dan echt door merg en been, hè? Hopelijk snel minder pijn met de spruw medicatie. Hoe bevielen de rite aids je trouwens?
Vandaag gaat het hier een stuk beter! Veel gekolfd, en tijdens de yoga vanmorgen ff totaal kunnen ontspannen. Dat doet wonderen voor de toeschietreflex en mijn humeur. Vannacht 5 uur geslapen, dus dan kan ik er weer prima tegen. Ik heb meneer getrakteerd op een badje en een massage 3 uur geleden. Daarna wilde ik hem aanleggen maar hij viel gelijk in slaap en hij ligt nu nog lekker te tukken.
Colin krijgt volgens mij ongeveer 1/3 van zijn voeding uit de fles (overwegend afgekolfde melk). Ik zit nu te lezen over de Medela Calma speen. Dat bootst het borstvoeden veel meer na dan de Difrax flessen waar de melk heel makkelijk uit te krijgen is. Ik wil proberen of dat hem meer motiveert aan de borst want we zitten nog wel in zo'n vicieuze cirkel waarbij we heel makkelijk terugvallen op de fles.
@:Mariposas, wat is jouw ervaring ermee?
Hier ging het zelfs horizontaal te snel, ik moest de fles schuin naar beneden houden en dan steeds een kleine portie in de speen kiepen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:33 schreef Mariposas het volgende:
Dus misschien hebben wij daarom niet de ervaring dat het snel uit de Calma speen stroomt.
Geef je ook therapeutisch flesvoeding?
Therapeutisch flesvoeden probeer ik wel eens maar meestal is meneer al enorm overstuur tegen de tijd dat de fles tevoorschijn komt. Dan is therapeutische flesvoeding iets uitdagender (en dus in ieder geval zelden sprake van rustig onderzoekend aanbieden, zeg maar).quote:Op zondag 1 november 2020 19:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Zelfde ervaring hier. Baby's moeten een vacuüm creëeren om de Calma op gang te helpen, maar daarna zit er geen rem meer op. Kon een fles binnen 1 minuut leeggieten in haar mond als ik had gewild.
De langzaamste flesspeen die wij gevonden hadden was Dr Brown voor prematuren (dus niet Level 1, maar Level P).
En verder hebben wij de tips opgevolgd die ik eerder gelinkt heb (therapeutisch flesvoeden).
Een hypothetische volgende keer zou ik een borstvoedingshulpset willen proberen (dus een sonde bij de tepel, ook eerder gelinkt).
Misschien kun je dan de eerste slokjes geven met de fles schuin omhoog, en dan stiekem naar horizontaal gaan.quote:Op zondag 1 november 2020 22:05 schreef Seven. het volgende:
Therapeutisch flesvoeden probeer ik wel eens maar meestal is meneer al enorm overstuur tegen de tijd dat de fles tevoorschijn komt. Dan is therapeutische flesvoeding iets uitdagender (en dus in ieder geval zelden sprake van rustig onderzoekend aanbieden, zeg maar).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |