abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:05:24 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_195959903
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:04 schreef Burdie het volgende:
Ik had vooral in het begin vaak voedingssessies die gemiddeld 40-50 minuten duurden. Baby's doen maar wat hè.
Deden ze maar wat :(
disclaimer
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:08:24 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195959928
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Deden ze maar wat :(
Ja, de was ofzo.
KuikenGuppy
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:32:13 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195961041
+1 op wat SQ zegt (behalve de seks, daar was ik nog maanden te moe voor), al vond ik dat in het begin echt, echt, echt heel moeilijk. Loslaten is niet mijn sterkste punt zegmaar.

Oh, en ik heb een nieuwe voedingsbh en is die toch fijn. Dus ik gooi hem effe in de groep: de freya pure sculpt (niet zonder sculpt, die heeft schuurbandjes). En nog best om aan te zien ook, geen pasteltinten, bloemetjes, roezeltjes of punttieten. En ik heb geen aandelen, wel grote tetten en dan is iets fijns nog best een uitdaging. Maar deze gaat tot cup L ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:07:14 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_195961592
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:32 schreef Tink89 het volgende:
+1 op wat SQ zegt (behalve de seks, daar was ik nog maanden te moe voor), al vond ik dat in het begin echt, echt, echt heel moeilijk. Loslaten is niet mijn sterkste punt zegmaar.

Oh, en ik heb een nieuwe voedingsbh en is die toch fijn. Dus ik gooi hem effe in de groep: de freya pure sculpt (niet zonder sculpt, die heeft schuurbandjes). En nog best om aan te zien ook, geen pasteltinten, bloemetjes, roezeltjes of punttieten. En ik heb geen aandelen, wel grote tetten en dan is iets fijns nog best een uitdaging. Maar deze gaat tot cup L ofzo.
Nu al een voedingsbh ja?
Mijn borsten groeiden na de bevalling nog even 2 cupmaten, dus ik zou daar toch wat terughoudend in zijn geloof ik :P
disclaimer
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:23:55 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195961869
Ik vroeg me wel een beetje af of hij zich niet achterlijk vaak komt melden maar Colin is volstrekt normaal. ^O^

Trouwens, er zit stiekem eigenlijk best wel wat regelmaat in (nu ik er wat langer over nagedacht heb). 's Morgens en 's avonds voeden om de 1 á 2 uur, 's middags slaapt hij in 2 blokken. 's Nachts slaapt hij ook weer in 2 blokken.

Eens kijken of dat verandert na zijn volgende regeldag.
Resistance is futile.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:09:12 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195962579
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Nu al een voedingsbh ja?
Mijn borsten groeiden na de bevalling nog even 2 cupmaten, dus ik zou daar toch wat terughoudend in zijn geloof ik :P
Ik droeg nog voedingsbh's van prul, maar moest echt nieuwe bh's kopen en m'n borsten zitten - twee maanden na het stoppen - ook nog steeds vol, dus durfde het wel aan. Ze zijn bij prul na de bevalling ook amper nog extra gegroeid, alleen in het begin van de zwangerschap. En anders had ik het geld nu uitgegeven aan een gewone bh die ik sowieso voorlopig niet draag (of iig niet over 22 weken meer) en deze is mooi en comfortabel. Die clipjes boeien me dan niet zo veel, zijn hopelijk mooi meegenomen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:09:13 #82
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195962580
Borstvoeding gaat ook niet noodzakelijkerwijs over de voeding zelf. Soms vinden ze het gewoon fijn om een slokje als troost te drinken, voor de geborgenheid. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:05:33 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_195969162
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:23 schreef Seven. het volgende:
Ik vroeg me wel een beetje af of hij zich niet achterlijk vaak komt melden maar Colin is volstrekt normaal. ^O^

Trouwens, er zit stiekem eigenlijk best wel wat regelmaat in (nu ik er wat langer over nagedacht heb). 's Morgens en 's avonds voeden om de 1 á 2 uur, 's middags slaapt hij in 2 blokken. 's Nachts slaapt hij ook weer in 2 blokken.

Eens kijken of dat verandert na zijn volgende regeldag.
Ja, dat verandert. Niet noodzakelijkerwijs na de volgende regeldag though. Misschien zomaar, omdat het kan! Als je denkt dat je het ritme snapt, is het weg! Dus hou je er niet aan vast, probeer er niet op te anticiperen :D Dat wordt geheid frustratie voor jou én je baby!

En dat veranderen, daar houden ze niet echt mee op ook :') Met name je oudste kind zal je altijd een stap voor zijn... Bij de tweede moet je het hebben van de aha-Erlebnissen oO<
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:38:01 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195970861
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:05 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja, dat verandert. Niet noodzakelijkerwijs na de volgende regeldag though. Misschien zomaar, omdat het kan! Als je denkt dat je het ritme snapt, is het weg! Dus hou je er niet aan vast, probeer er niet op te anticiperen :D Dat wordt geheid frustratie voor jou én je baby!

En dat veranderen, daar houden ze niet echt mee op ook :') Met name je oudste kind zal je altijd een stap voor zijn... Bij de tweede moet je het hebben van de aha-Erlebnissen oO<
We gaan het zien. Vannacht was frustrerend omdat Colin me een keer extra wakker maakte, en alleen maar omdat hij naast me wilde liggen :( O+. Dat heeft vandaag enorm doorgewerkt, wat een drama's. Veel loslaten, en ook heel snel loslaten. Wisselvoeding werkte amper vandaag, de toeschietreflexin de tweedeborst liet zich 9 van de 10 keer te lang op zich wachten (loslaten, huilen, hoofd schudden, trappelen). En toevallig zijn onze pubermeiden er dit weekend. Volgens mij heeft hij wel 5 keer de fles gehad, en als ik zo moe ben als vandaag, dan ben ik ineens heel kritisch op m'n lieve man en ik word elk uur overvallen door angstige gedachten. Dus om 19:00 zat ik er echt doorheen en toen kwamen de tranen. Morgen maar een gesprekje aanknopen met de arme 12-jarige die daar getuige van was.

Maar ik heb net 170ml gekolfd, m'n persoonlijk record is 180ml. Dusnl qua productie een prima dagje. Alleen Colin bleef maar huilen aan de borst. Echt sneu. Ik hoop stiekem op een 'terug naar fabrieksinstellingen' na zijn volgende regeldag. Als dat een mogelijke uitkomst is, dan is het goed te doen om nog een week vol te houden.

En zo leef ik van dag naar dag en klamp ik me vast aan strohalmen. Best een achtbaan met hoge pieken (en ook wel diepe dalen). Het kan haast niet slechter dan vandaag, dus morgen gaat vast beter ^O^ .
Resistance is futile.
  zondag 1 november 2020 @ 00:20:39 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_195972772
Ah Seven, ja die borstvoeding raakt echt diep he, als dat niet soepel gaat...

Ik hoop op een betere nacht voor je, dan is morgen vast fijner voor iedereen :*
  zondag 1 november 2020 @ 02:26:38 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195973856
Ik heb er al zo'n 3 uur slaap op zitten en de eerste nachtvoeding was zonder enig gedoe ^O^ . Nu nog ff nakolven, dan 2 uurtjes slapen tot een uur of 5. Dan zal m'n man wel wakker zijn want die is rond 9 uur in slaap gevallen. Meestal gaat hij dan in de woonkamer chillen met Colin zodat ik nog een uur of 2-3 slaap kan meepakken ^O^ . Dus ja, morgen wordt vast beter :) .
Resistance is futile.
pi_195974589
Wow Seven, ik wil alleen maar even zeggen dat ik veel respect voor je heb hoe je doorzet. Hopelijk gaat het zometeen van een leien dakje. Je hoort wel dat bv in het begin echt een struggle kan zijn, maar als je er middenin zit kun je je zo wanhopig voelen (zo voelde het voor mij iig soms). En dan vind ik het knap dat je volhoudt. _O_ ^O^ :*
Dit, dat, alles.
  zondag 1 november 2020 @ 11:28:47 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195977130
Het scheelt dat zulke slechte dagen niet zo vaak voorkomen. Het is jammer dat het nog steeds niet loopt zoals ik zou willen maar hey ho, er zijn ook veel mooie momenten en daar heb ik maar een beetje van nodig om me weer te herpakken. En het domweg van me afschrijven hier helpt nog steeds enorm.
Resistance is futile.
pi_195987409
Hoe gaat het vandaag Seven?

De regeldag die ik vorige week dacht te hebben was loos alarm, maar is ingeruild voor ruim 2 regeldagen die zoals het er nu naar uit ziet weer afgelopen zijn. Mijn god wat was dat heftig. Ik heb haar ook nog nooit zo hard en zo vaak horen huilen, ik dacht even dat er misschien meer aan de hand was. Gisterenavond tijdens het voeden echt even zitten janken, voelde me een enorme melkkoe na al het voeden de hele dag en zo aan het einde van de dag begon mijn linkerborst weer erg pijn te doen. Is dus nog steeds niet over en ben er nog steeds niet 100% zeker van wat het is, maar we zijn gisteren eindelijk begonnen met spruw medicatie dus hopelijk wordt het snel beter! Heb overigens ook lecithin besteld wat schijnt te helpen tegen verstopte melkkanaaltjes. Het proberen waard dacht ik zo, mocht de medicatie tegen spruw niet werken.
  zondag 1 november 2020 @ 19:10:33 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195987804
Ahhh, wat kut dat het dan ff zo enorm slecht gaat. Gaat dan echt door merg en been, hè? Hopelijk snel minder pijn met de spruw medicatie ^O^ . Hoe bevielen de rite aids je trouwens?

Vandaag gaat het hier een stuk beter! Veel gekolfd, en tijdens de yoga vanmorgen ff totaal kunnen ontspannen. Dat doet wonderen voor de toeschietreflex en mijn humeur ;) . Vannacht 5 uur geslapen, dus dan kan ik er weer prima tegen. Ik heb meneer getrakteerd op een badje en een massage 3 uur geleden. Daarna wilde ik hem aanleggen maar hij viel gelijk in slaap en hij ligt nu nog lekker te tukken.

Colin krijgt volgens mij ongeveer 1/3 van zijn voeding uit de fles (overwegend afgekolfde melk). Ik zit nu te lezen over de Medela Calma speen. Dat bootst het borstvoeden veel meer na dan de Difrax flessen waar de melk heel makkelijk uit te krijgen is. Ik wil proberen of dat hem meer motiveert aan de borst want we zitten nog wel in zo'n vicieuze cirkel waarbij we heel makkelijk terugvallen op de fles.

@Mariposas, wat is jouw ervaring ermee?
Resistance is futile.
pi_195988123
@Seven. , wij hebben de calma geprobeerd maar vond het echt een vreselijke speen. De melk stroomde veel te snel, liep er langs alle kanten uit. Bas heeft ontzettend lang met de maat 0 van Avent gedaan, rond een maand of 9 over gegaan op maat 1 en daar is het ook bij gebleven.

Als ik jullie posts lees en ik denk terug aan onze tijd in het begin herken ik veel van hoe pittig het was. Regeldagen, productie opkrikken, clusteren. Het voelt voor mij alweer zo lang geleden. Bas drinkt nu nog 2, heel soms 3x per dag. En het blijft toch zo bijzonder O+ .
pi_195988320
De MAM flessen kijken ook erg op borstvoeding en de dr Browns werden ons door het ziekenhuis aan geraden. Altijd bij de kleinste speen gebleven en therapeutisch voeden toen de oudste nog zo klein was. Dan heb je een stuk minder snelle flow en lijkt het ook meer op bij jou drinken

https://www.borstvoeding.(...)en-bezig/flesvoeden/
  Manager PR/Moderator zondag 1 november 2020 @ 19:49:59 #93
269689 crew  Viv
pi_195988526
quote:
17s.gif Op zondag 1 november 2020 19:26 schreef douche-eendje het volgende:
@:Seven. , wij hebben de calma geprobeerd maar vond het echt een vreselijke speen. De melk stroomde veel te snel, liep er langs alle kanten uit.
Zelfde ervaring hier. Baby's moeten een vacuüm creëeren om de Calma op gang te helpen, maar daarna zit er geen rem meer op. Kon een fles binnen 1 minuut leeggieten in haar mond als ik had gewild. :X

De langzaamste flesspeen die wij gevonden hadden was Dr Brown voor prematuren (dus niet Level 1, maar Level P).

En verder hebben wij de tips opgevolgd die ik eerder gelinkt heb (therapeutisch flesvoeden).

Een hypothetische volgende keer zou ik een borstvoedingshulpset willen proberen (dus een sonde bij de tepel, ook eerder gelinkt).
pi_195988891
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 19:10 schreef Seven. het volgende:
Ahhh, wat kut dat het dan ff zo enorm slecht gaat. Gaat dan echt door merg en been, hè? Hopelijk snel minder pijn met de spruw medicatie ^O^ . Hoe bevielen de rite aids je trouwens?

Vandaag gaat het hier een stuk beter! Veel gekolfd, en tijdens de yoga vanmorgen ff totaal kunnen ontspannen. Dat doet wonderen voor de toeschietreflex en mijn humeur ;) . Vannacht 5 uur geslapen, dus dan kan ik er weer prima tegen. Ik heb meneer getrakteerd op een badje en een massage 3 uur geleden. Daarna wilde ik hem aanleggen maar hij viel gelijk in slaap en hij ligt nu nog lekker te tukken.

Colin krijgt volgens mij ongeveer 1/3 van zijn voeding uit de fles (overwegend afgekolfde melk). Ik zit nu te lezen over de Medela Calma speen. Dat bootst het borstvoeden veel meer na dan de Difrax flessen waar de melk heel makkelijk uit te krijgen is. Ik wil proberen of dat hem meer motiveert aan de borst want we zitten nog wel in zo'n vicieuze cirkel waarbij we heel makkelijk terugvallen op de fles.

@:Mariposas, wat is jouw ervaring ermee?
Gaat echt door merg en been ja! Gelukkig is ze vandaag weer veel rustiger en slaapt ze meer. Heerlijk. Hoe je dat dan voor lief neemt soms he :P. Rite aid heb ik heel eventjes geprobeerd, hielp niet heel erg maar dat komt ook meer omdat de pijn echt in mijn borst zit (achter de tepel soort van) en het niet zozeer kloven zijn. Maar ik ben in ieder geval blij dat ik ze in huis heb!

Yoga heerlijk! Klinkt als een goede dag! Ik ben sinds een paar dagen voor hele korte tripjes weg van huis geweest, echt even lekker om weg te zijn soms. Kan ook echt niet wachten tot ik weer kan sporten (ik stoor me best wel aan mijn hangbuikje :@ :') ).
  zondag 1 november 2020 @ 20:33:19 #95
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_195989419
@Seven. Wij hebben de Calma speen in het begin gebruikt bij de jongste en dat ging prima (ik gebruikte overigens een die ik al had, volgens mij heb ik die bij de kolf zat nooit gebruikt).
Maar op een gegeven moment leek hij ‘m niet meer te snappen. :? Dat probleem hadden we overigens ook bij de Dr. Brown fles. Wij hebben overigens altijd therapeutisch gevoed met de fles, dus niet op de traditionele manier de fles schuin ondersteboven houden. Dus misschien hebben wij daarom niet de ervaring dat het snel uit de Calma speen stroomt.
Geef je ook therapeutisch flesvoeding?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 1 november 2020 @ 20:39:07 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195989547
Ik heb therapeutisch gevoed en mam en calma gingen allebei veel te hard. Dr browns met de p-speen en later de 1 ging het beste.

Alle flessen bewaard. Alleen nieuwe spenen kopen dit keer en dan maar hopen dat Spruit straks één van de opties pikt die we in huis hebben.

En dames, jullie doen het zo goed! Ik weet nog hoe enorm zwaar het was en beloof jullie dat het makkelijker wordt. Echt. Het duurt nog even, maar deze hectische, moeilijke, slopende voedingsperiode gaat voorbij.
pi_195989574
Calma was hier ook een totale mislukkig, @Seven. Voor de statistieken :+ Vreselijk onding en de melk liep overal, behalve in m’n kind.
  Manager PR/Moderator zondag 1 november 2020 @ 20:49:22 #98
269689 crew  Viv
pi_195989780
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:33 schreef Mariposas het volgende:
Dus misschien hebben wij daarom niet de ervaring dat het snel uit de Calma speen stroomt.
Geef je ook therapeutisch flesvoeding?
Hier ging het zelfs horizontaal te snel, ik moest de fles schuin naar beneden houden en dan steeds een kleine portie in de speen kiepen. :X

Verder geprobeerd: NUK (2 soorten spenen), Difrax (idem), Avent Natural (met Fase 0-speen). Die laatste ging redelijk, maar Dr Brown Level P (brede hals, mocht dat nog uitmaken) was dus het langzaamste bij ZZ.
  zondag 1 november 2020 @ 22:05:06 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195991099
Ik heb 'm een uur geleden geprobeerd. Zelfde gedrag als aan de borst, loslaten en huilen. En het vertikken om te zuigen. Dus toen ben ik gaan wisselen want op zijn speen lurkt hij een eind weg. Daarmee heeft hij uiteindelijk de 50 ml langzamerhand opgedronken. Hij heeft nu weer honger, ff flesje maken.

quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 19:49 schreef Viv het volgende:

[..]

Zelfde ervaring hier. Baby's moeten een vacuüm creëeren om de Calma op gang te helpen, maar daarna zit er geen rem meer op. Kon een fles binnen 1 minuut leeggieten in haar mond als ik had gewild. :X

De langzaamste flesspeen die wij gevonden hadden was Dr Brown voor prematuren (dus niet Level 1, maar Level P).

En verder hebben wij de tips opgevolgd die ik eerder gelinkt heb (therapeutisch flesvoeden).

Een hypothetische volgende keer zou ik een borstvoedingshulpset willen proberen (dus een sonde bij de tepel, ook eerder gelinkt).
Therapeutisch flesvoeden probeer ik wel eens maar meestal is meneer al enorm overstuur tegen de tijd dat de fles tevoorschijn komt. Dan is therapeutische flesvoeding iets uitdagender (en dus in ieder geval zelden sprake van rustig onderzoekend aanbieden, zeg maar).
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator zondag 1 november 2020 @ 22:07:53 #100
269689 crew  Viv
pi_195991139
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 22:05 schreef Seven. het volgende:
Therapeutisch flesvoeden probeer ik wel eens maar meestal is meneer al enorm overstuur tegen de tijd dat de fles tevoorschijn komt. Dan is therapeutische flesvoeding iets uitdagender (en dus in ieder geval zelden sprake van rustig onderzoekend aanbieden, zeg maar).
Misschien kun je dan de eerste slokjes geven met de fles schuin omhoog, en dan stiekem naar horizontaal gaan. 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')