Hier zei de kraam destijds dat een klakkend geluid ook kan wijzen op spruw. Dan kan je zelf ook pijn in de borst hebben. Ik heb niet al je posts gelezen hoor maar misschien iets om mee te nemen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 00:07 schreef Smart_ass het volgende:
Klinkt goed Seven! Inderdaad fijn dat de lk meedenkt in oplossingen die je zelf ook zitten. Heeft natuurlijk ook weinig nut voor haar om met dingen te komen waar je zelf niet achter staat.
Ga hier morgen ook een lk bellen. Had al in babytopic gepost maar ik heb een hele pijnlijke borst en de laatste tijd hoor ik steeds vaker klikgeluiden bij het voeden, alsof Y telkens het vacuüm verbreekt ofzo. Opzich geen super erg probleem en ze krijgt verder ook genoeg binnen. Ik wil vooral van die pijnlijke borst af maar als ze komt kan ze daar ook gelijk naar kijken.
Gisteren bij de kinderarts geweest en die was er van overtuigd dat het geen spruw was aangezien ze alleen een witte tong heeft en geen witte plekjes op haar wangen/gehemelte/tandvlees. Misschien dat ik dan last heb van een verstopt melkkanaaltje. Ben in elk geval aan het masseren geslagen en ben even bh loos.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 06:04 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hier zei de kraam destijds dat een klakkend geluid ook kan wijzen op spruw. Dan kan je zelf ook pijn in de borst hebben. Ik heb niet al je posts gelezen hoor maar misschien iets om mee te nemen.
Volg gewoon lekker je eigen gevoelquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ja vervelend is dat ook, al die mensen met verschillende meningen. De verloskundige zei namelijk wel dat alles wees op spruw en heeft mij medicatie voorgeschreven, maar dat heeft dus geen nut om te gebruiken als Y niet ook behandeld wordt.
Sowieso vond ik de beredenering van de kinderarts vreemd want ze zei dus heel overtuigd dat het geen spruw was, maar dat het er eventueel wel aan zat te komen (omdat ik het misschien heb?) en heeft wel een recept voor medicijnen meegegeven. Zodra ik witte plekjes in haar mond zie moet ik dus wel medicatie gaan geven.. oh en ze zei er ook nog bij dat het geen kwaad kan Y te behandelen als ze het niet heeft, maargoed dat lijkt me dan ook weer niet de bedoeling. Ik denk dat ik nu in eerste instantie kokosolie ga gebruiken, kijken of dat iets doet.
Overigens vond ze vitamine D druppels ook niet nodig, want ze is niet midden in de winter geboren. En dat terwijl het cdc en American Academy of Pediatrics het wel aanbevelen. Ga het dus wel mooi doen. Had ik waarschijnlijk al eerder moeten doen.
Hoe gaat het bij jou met de frustratie-vrije tactiek?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Volg gewoon lekker je eigen gevoel.
Nou, goed dus!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:13 schreef Viv het volgende:
[..]
Hoe gaat het bij jou met de frustratie-vrije tactiek?
Een ahh-bra! (Knock-off van de markt). En dan met zoogcompressen erin.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:24 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Seven! Klinkt goed positief!
Vraagje: wat doen jullie tegen lekken ‘s nachts? Ik vind met bh slapen toch een stuk minder dan fijn, maar toen ik vanochtend wakker werd lag voor mijn gevoel de hele inhoud van mijn rechterborst in bed.. ik had Y rond 3:30u gevoed maar na mijn linkerborst zat ze vol, rechterborst wel aangeboden maar niet meer aan toegekomen. Toch maar wel met bh slapen dan denk ik? Om dat dan af te gaan kolven ofzo zie ik ook niet zo zitten.. dat ik op mijn buik slaap helpt hier natuurlijk ook niet aan mee.
Ik heb voor de nachten 2 voedings bh's van H&M gekocht:quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:24 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Seven! Klinkt goed positief!
Vraagje: wat doen jullie tegen lekken ‘s nachts? Ik vind met bh slapen toch een stuk minder dan fijn, maar toen ik vanochtend wakker werd lag voor mijn gevoel de hele inhoud van mijn rechterborst in bed.. ik had Y rond 3:30u gevoed maar na mijn linkerborst zat ze vol, rechterborst wel aangeboden maar niet meer aan toegekomen. Toch maar wel met bh slapen dan denk ik? Om dat dan af te gaan kolven ofzo zie ik ook niet zo zitten.. dat ik op mijn buik slaap helpt hier natuurlijk ook niet aan mee.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 02:53 schreef Smart_ass het volgende:
Bedankt voor de adviezen trouwens nog. Heb de laatste nachten met een handdoek onder me geslapen, lag minder vervelend dan ik van tevoren dacht, en slapen met bh wil ik echt zoveel mogelijk vermijden want dat vind ik eigenlijk echt niet fijn. Gelukkig niet zoveel meer gelekt.
Volgens mij heeft Y een groeispurt. Ze wil constant drinken, tussendoor huilen huilen huilen. Hopelijk snel weer voorbij, is nogal vermoeiend.
Ahh sneu, hopelijk gaat het vandaag een stuk beter.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 07:55 schreef Smart_ass het volgende:
Hoelang hangt Colin bij die voedingen aan de tet? Hij slaapt wel beduidend langer na een flesje lijkt het. Verder inderdaad weinig tijd tussen voedingen, maar ik heb dat ook vaak. Overdag althans. ‘s Nachts slaapt ze vaak 2x 3,5/4 uur.
Gistermiddag heeft Y 3u geslapen (12:00-15:00 ongeveer, daarna is het echt bijna constant voeden geweest (misschien met 30 minuten tussenpozen) tot 23:30u. En nu is ze sinds eventjes wakker na 2,5u slaap. Hoopte op een langer slaapje aangezien ze overdag weinig heeft geslapen.. hopelijk zometeen wanneer ik haar terug leg. Overdag maakt het me minder uit, hoewel het altijd fijner is om een wakkere blije baby te hebben dan een constant huilende baby wanneer ze van de tet af is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |