En dat is helemaal prima. Ook jij hebt de borstvoedingsmedaille dik verdient!quote:Op vrijdag 13 november 2020 09:08 schreef Ticootje het volgende:
Eerlijk is eerlijk, het komt meer van mijn kant dan van de jongens hoor. Maar ze sliepen zo slecht en wilden op een gegeven moment 4x elk elke nacht een slok. Ik kreeg dat er niet meer uit dus ik heb een pak melk gehaald en begonnen met een klein flesje als we naar bed gaan. Sindsdien slaapt rootje door en koos nog 1 of 2x wakker.
Ik kon gewoon niet meer.
Ik heb een keer of 3 spruw gehad. Wat mij het meest is bijgebleven is dat het echt veel pijn doet. (De eerste keer zei ik dat ik liever weeen had dan dit) Pijn die tijdens het drinken steeds meer toeneemt en na het voeden nog een poos aanhoudt. Jeuk had ik niet echt, maar wellicht dat hier per vrouw ook nog verschil in zit.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:35 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik heb onwijs jeukende borsten, en vooral als spruit drinkt. Kan dit spruw zijn? Kan het het niet herinneren dat ik bij N dit heb gehad.
Ik kolf 6 keer per dag zo'n 900 ml en dat is ongeveer wat Colin drinkt. Dus we zijn wel aardig op elkaar afgestemd.quote:
Knap dat je dat nu al kan loslaten.quote:Op vrijdag 13 november 2020 23:59 schreef Seven. het volgende:
Dus ik twijfel of ik nog wel moet aanleggen. Enig voordeel dat nog overblijft, is dat hij het kunstje niet helemaal verleerd. Eigenlijk heb ik het al wel los gelaten, hij is niet terug naar de borst te bewegen.
Nah, wie weet blijf ik gewoon zo nu en dan aanleggen voor de gezelligheid danquote:Op zaterdag 14 november 2020 01:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Knap dat je dat nu al kan loslaten.Ik heb zo ongeveer een half jaar nog stille hoop gekoesterd, en daardoor tig deksels op mijn neus gehad in plaats van één.
![]()
Een ander voordeel van blijven aanleggen vond ik de quality time. Ze was een stuk gezelliger aan de borst toen het niet meer als echte voeding telde.(Ze kreeg er toen hooguit 20 ml uit.) Uiteindelijk snapte ze er steeds minder van en werd ze weer gefrustreerd, toen gestopt met aanbieden. Toen heel soms nog aangelegd als ze duidelijk zelf naar de borst zocht, dat gebeurde zelfs bij 7 maanden nog.
OUD / Borstvoeding deel 234
Misschien is dat gevoel wel genoeg reden om toch maar eens werk te maken van zo nu en dan een fles. Sowieso kan het geen kwaad om te oefenen met een fles. Of doe je dat al?quote:Op zaterdag 14 november 2020 01:25 schreef Smart_ass het volgende:
‘s Nachts is in principe ook nog het enige moment dat hij eventueel uit de borst drinkt dan, de rest van zijn voedingen krijgt hij met de fles? Ik weet ook niet of er dan inderdaad nog een voordeel is van blijven aanleggen ‘s nachts of dat ook met de fles gaan doen. Maargoed ik ben dan ook allesbehalve een expert.
Wat bizar trouwens dat je dagelijks gewoon bijna een liter melk kolft zeg. Waar een vrouwenlichaam allemaal wel niet tot in staat is.
En leuk die extra momentjes voor je man. Ik merk dat ik hier wel het idee heb dat het allemaal voornamelijk op mij neer komt; maargoed ik ben dan ook de enige met borsten.
Sofie sliep ook ‘s nachts al vrij snel door. Was heerlijk totdat ik wakker werd met een borstontsteking. Ze had toen ‘s avonds eerst links gedronken en rechts maar een beetje. Dus die kant was gewoon te lang niet goed leegquote:Op zaterdag 14 november 2020 02:15 schreef Smart_ass het volgende:
Nee Y heeft nog nooit de fles gekregen eigenlijk. Eigenlijk staat kolven me ook een beetje tegen (niet zozeer het kolven zelf, maar dan moet ik weer gaan berekenen/uitvogelen hoeveel melk te geven, en weet niet of het dan evt gevolgen heeft voor mijn productie etc).
Nog even over het doorslapen en stuwing wat ik laatst had aangehaald: Y slaapt de nacht al door zo ongeveer (7/8u per nacht) maar mijn borsten zijn ‘s ochtends erg vol en hard en ik kan er zelf ‘s nachts slecht van slapen (juist nu zij lekker doorslaapt, haha). Hoe is dit bij andere moeders gegaan hier, dat is vanzelf goedgekomen? Of toch wat afgekolfd? Ik wil sowieso even afwachten om te kijken of mijn lichaam het zelf aanpast, ik lees namelijk verschillende dingen met betrekking tot afkolven. Dat je de productie dan juist in stand houdt. Maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen hier.
Ja een borstontsteking ben ik dus bang voor en wil ik uiteraard koste wat het kost vermijden. Hoelang heb jij toen uiteindelijk gekolfd? En Jentin hoelang heb jij dat moeten doen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 05:52 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Sofie sliep ook ‘s nachts al vrij snel door. Was heerlijk totdat ik wakker werd met een borstontsteking. Ze had toen ‘s avonds eerst links gedronken en rechts maar een beetje. Dus die kant was gewoon te lang niet goed leeg
gedronken. Heb na de borstontsteking toen eerst ‘s nachts een droomvoeding geprobeerd maar Sofie werd dan toch wakker en was vervolgens ook lang wakker. Dus toen besloten om ‘s nachts te kolven. Zette m’n wekker dan op een uur of 3, kolfde 10 min en sliep weer verder. Kolven was van mij ook geen hobby maar ik was te bang voor weer een borstontsteking.
In principe zal je lichaam de productie vanzelf aanpassen. Zolang je geen pijnlijke harde plekken in je borsten heb kan je hier denk ik wel op wachten. Maar wees alert dat die harde borsten na de ochtendvoeding beide weer goed soepel zijn.
Hoe lang zit er dan tussen?quote:Op donderdag 19 november 2020 22:37 schreef Nolita het volgende:
Hier in de nachten geen last van plofborsten, lekken doen ze maar heel soms. Maar Hilmo geen nachtvoeding meer dan?!![]()
Hier nog wel 1 nachtvoeding en bij oudste is die gebleven tot ruim een jaar. Toen ze daarmee stopte was ze 2 maanden later met de gehele bv klaar. Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan.
Ik heb een vraagje voor de kolvers. Kolven jullie net zo vaak als dat je baby drinkt of zo vaak dat de opbrengst gelijk is aan wat de baby drinkt.
Ik ben nu 4 weken aan het werk en kolf 3x per dag. Daarmee kolf ik meer dan ze op de opvang drinkt (3x130). Vandaag per ongeluk maar 2x gekolfd omdat ik druk was, maar totale opbrengst 450ml.
Kan ik standaard met 2x kolven door (3-4 dagen per week) of rem ik dan de productie te veel en is dit alleen sporadisch een optie.
Volgens mij heb ik bij de oudste altijd maar 2x gekolfd, maar ik weet het niet meer.Minder kolven heeft iig destijds nooit een negatieve invloed op de productie gehad.
Ze is 4 maanden inderdaad. Ik ging ook uit van aantal keer drinken, maar het steeds ‘te veel’ aan opbrengst liet me twijfelen. Nog maar even zo verder dus.quote:Op vrijdag 20 november 2020 06:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:nolita hoe oud is je baby nu? 4 weken aan het werk, dus een maand of 4?
In dat geval zal ik het aantal kolfmomenten nog niet minderen. Op deze termijn zal je productie nog niet stabiel zijn. Een enkele keer zal je waarschijnlijk niet merken, maar als je het structureer gaat doen wel. Hoe minder vraag, hoe minder aanbod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |