abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196211413
Weetje hoe irritant, zo'n altijd lekkende borst :P
pi_196211858
Wij ronden borstvoeden nu echt af. Robin is er wel klaar mee lijkt het, Koos drinkt nog 1x per dag.

Ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee. :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196211967
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 20:32 schreef BobbyMcGee het volgende:
Weetje hoe irritant, zo'n altijd lekkende borst :P
Deurbelmethode toepassen. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_196212009
Is het korter dan bij je andere kinderen Tico? Had in mijn hoofd dat je een echte langvoedster was ;) Mooi dat het zo samenkomt; langzaamaan stoppen terwijl jij er ook klaar mee bent ^O^

Hier denk ik dat we overgaan op alleen een ochtendvoeding. Die de laatste tijd wel heel lang duurt.. Kind geeft als een kleine dictator aan dat het tepelhoedje níet opgeruimd mag worden dan :') . Maar de voeding in de avond is veel gedoe, hij is dan te overprikkeld en afgeleid.
pi_196212104
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 20:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Deurbelmethode toepassen. :P
Ja dat helpt wel. Maar ik lekte in de eerste maanden altijd als ik naakt was. Vergeet het dan maar om knus huid op huid te liggen zonder bh aan :D

En dat je na het douchen alweer helemaal onder de plakkerige melk zit nog voordat je een handdoekje er tegenaan kon houden. En dan met een hand dat handdoekje vasthouden en met de andere zo snel mogelijk een bh met zoogcompressen aan proberen te doen :')
pi_196212154
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 21:00 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ja dat helpt wel. Maar ik lekte in de eerste maanden altijd als ik naakt was. Vergeet het dan maar om knus huid op huid te liggen zonder bh aan :D

En dat je na het douchen alweer helemaal onder de plakkerige melk zit nog voordat je een handdoekje er tegenaan kon houden. En dan met een hand dat handdoekje vasthouden en met de andere zo snel mogelijk een bh met zoogcompressen aan proberen te doen :')
Herkenbaar, hoor. :P
Of ‘s nachts doorweekt en plakkend wakker worden, vlekken in je shirt, bh blijft plakken aan je tepel wanneer je geen compres in hebt, etc. etc.

Maar vond deze foto prachtig.
pi_196212219
Oh ja, die plakken de tepels in je bh!

Ik werd al rond 20 weken zwangerschap doorweekt wakker.. :D

Ja, bijzonder spul, dat colostrum O+
  donderdag 12 november 2020 @ 21:33:55 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196212697
quote:
Supercool. En wat een uitloop _O_ ik moet best knijpen voor een druppeltje :+ .
Resistance is futile.
pi_196212821
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 20:55 schreef BobbyMcGee het volgende:
Is het korter dan bij je andere kinderen Tico? Had in mijn hoofd dat je een echte langvoedster was ;) Mooi dat het zo samenkomt; langzaamaan stoppen terwijl jij er ook klaar mee bent ^O^

Hier denk ik dat we overgaan op alleen een ochtendvoeding. Die de laatste tijd wel heel lang duurt.. Kind geeft als een kleine dictator aan dat het tepelhoedje níet opgeruimd mag worden dan :') . Maar de voeding in de avond is veel gedoe, hij is dan te overprikkeld en afgeleid.
Valt mee hoor. De oudste een jaartje, leyla 1,5, bram 2 jaar. En nu de tweeling dus zo’n 14 maanden.
  donderdag 12 november 2020 @ 21:52:18 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196213003
Hier blijf ik meer en meer kolven. Nog 2-3 keer per nacht aan de borst maar hij houdt het nooit langer dan 8-9 minuten vol. Ik kolf me rot :+ , ik hou om de 3 uur aan. Vandaag wel wat kunstvoeding moeten geven want ik kan Colin niet altijd bijhouden. Het enige wat ik niet prettig vind is dat er geen voorraad is, meestal staat er 1 of 2x 120ml terwijl ik het liefst voor 2 dagen voorraad zou willen hebben.

Met al die flesjes weten we sinds een dag of 2 precies wat erin gaat... Ongeveer een liter per dag :')_! 750-800ml zou volgens La Leche League voldoende zijn. Het kan ook puur toeval zijn dat we net op zijn 6 weken regeldagen begonnen zijn met flesjes waardoor het nu wat extreem lijkt, maar dat zal dan in de komende dagen wel duidelijk worden.

Ik moet echt kolf reminders in m'n werkagenda zetten want als ik gefocust ben op een taak, dan werk ik rustig 4-5 uur geconcentreerd door en dan vergeet ik te kolven. Zeker als ik straks ook weer op kantoor ga werken.

Tot zover weer mijn bevindingen :+
Resistance is futile.
  donderdag 12 november 2020 @ 21:53:30 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196213022
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 21:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Valt mee hoor. De oudste een jaartje, leyla 1,5, bram 2 jaar. En nu de tweeling dus zo’n 14 maanden.
_O_ ^O^

Supergoed toch? Fijn dat er nu op een natuurlijk moment een einde komt aan het borstvoedingstijdperk :) .
Resistance is futile.
pi_196213056
Zo hard werken Seven! :o _O_

En ticootje wat een geweldige bv carrière O+ _O_

@:Majo: hoe was je consult met de lactatiekundige? Ben je wat wijzer geworden?

Prachtige foto inderdaad O+ Grappig inderdaad die kleur van Medela! :D
pi_196213104
@Seven. Maar 8/9 minuten kan ook gewoon prima zijn. Een voedingssessie hoeft niet een half uur te duren. Ik stuur je even een dm.
  Manager PR/Moderator donderdag 12 november 2020 @ 23:32:24 #264
269689 crew  Viv
pi_196214870
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 20:55 schreef BobbyMcGee het volgende:
Had in mijn hoofd dat je een echte langvoedster was ;)
Wanneer ben je dan wèl een echte langvoedster? :) Ik vind bijna 6 jaar in totaal best lang hoor. ;)
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 21:52 schreef Seven. het volgende:
Het enige wat ik niet prettig vind is dat er geen voorraad is, meestal staat er 1 of 2x 120ml terwijl ik het liefst voor 2 dagen voorraad zou willen hebben.
Herkenbaar! :* Stomme baby's die alles weer opdrinken. :( Die van mij dronk ook altijd meer dan volgens die formule van LLL (ondanks therapeutisch flesvoeden).
quote:
Ik moet echt kolf reminders in m'n werkagenda zetten want als ik gefocust ben op een taak, dan werk ik rustig 4-5 uur geconcentreerd door en dan vergeet ik te kolven. Zeker als ik straks ook weer op kantoor ga werken.
Hoezo werk jij alweer trouwens? Hij was toch laatst pas 6 weken? :o
pi_196215042
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:32 schreef Viv het volgende:

[..]

Wanneer ben je dan wèl een echte langvoedster? :) Ik vind bijna 6 jaar in totaal best lang hoor. ;)
[..]

Zeker, helemaal als je het bij elkaar optelt :o
Ik denk dat ik > 2 jaar écht lang vind. Maar dat is arbitrair. Komt in dit geval ook omdat Tico's jongens jonger zijn dan de mijne, en ik mezelf niet zie als echte langvoedster ;) en dat komt dan weer omdat je er in meegroeit.
  Manager PR/Moderator donderdag 12 november 2020 @ 23:52:30 #266
269689 crew  Viv
pi_196215097
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:46 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Zeker, helemaal als je het bij elkaar optelt :o
Ik denk dat ik > 2 jaar écht lang vind. Maar dat is arbitrair. Komt in dit geval ook omdat Tico's jongens jonger zijn dan de mijne, en ik mezelf niet zie als echte langvoedster ;) en dat komt dan weer omdat je er in meegroeit.
Ah zo. :) Ik dacht: arme @Ticootje , bijna 6 jaar borstvoeding gegeven waaronder zo'n 14 maanden aan een tweeling ( _O_ ) en dan mag ze nog steeds niet bij de club. :+
  vrijdag 13 november 2020 @ 00:54:21 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196215486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:32 schreef Viv het volgende:

[..]

[..]

Herkenbaar! :* Stomme baby's die alles weer opdrinken. :( Die van mij dronk ook altijd meer dan volgens die formule van LLL (ondanks therapeutisch flesvoeden).
[..]

Hoezo werk jij alweer trouwens? Hij was toch laatst pas 6 weken? :o
Ik denk dat ik een voorraadje aan ga leggen door 1 of 2 dagelijkse voedingen met kv te doen. Ik heb vandaag bijna een liter gekolfd, dat is zo ongeveer wat hij nodig heeft en ik wil geen overproductie, want dan ben ik nog meer tijd kwijt aan kolven.

Vandaag 7 weken. Ik smeer mijn verlof uit over langere perioden. In november werk ik 2 dagen per week thuis, in december komt er 1 dagje op kantoor bij, in januari 2 dagen kantoor en 2 dagen thuis, februari en maart werk ik ook nog steeds 4 dagen. In april weer fulltime aan de bak. Voelt fijn om het langzaam op te bouwen.
Resistance is futile.
pi_196217560
Eerlijk is eerlijk, het komt meer van mijn kant dan van de jongens hoor. Maar ze sliepen zo slecht en wilden op een gegeven moment 4x elk elke nacht een slok. Ik kreeg dat er niet meer uit dus ik heb een pak melk gehaald en begonnen met een klein flesje als we naar bed gaan. Sindsdien slaapt rootje door en koos nog 1 of 2x wakker.
Ik kon gewoon niet meer.
pi_196221217
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:08 schreef Ticootje het volgende:
Eerlijk is eerlijk, het komt meer van mijn kant dan van de jongens hoor. Maar ze sliepen zo slecht en wilden op een gegeven moment 4x elk elke nacht een slok. Ik kreeg dat er niet meer uit dus ik heb een pak melk gehaald en begonnen met een klein flesje als we naar bed gaan. Sindsdien slaapt rootje door en koos nog 1 of 2x wakker.
Ik kon gewoon niet meer.
O+ O+
pi_196221267
Ik heb onwijs jeukende borsten, en vooral als spruit drinkt. Kan dit spruw zijn? Kan het het niet herinneren dat ik bij N dit heb gehad.
pi_196221364
Ik heb sinds een dag of twee ook een jeukende borst en ben juist net van de spruwmedicatie af.. zijn het je hele borsten of alleen je tepels?
pi_196221574
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb sinds een dag of twee ook een jeukende borst en ben juist net van de spruwmedicatie af.. zijn het je hele borsten of alleen je tepels?
Hele borst, ik vindt het een heel naar gevoel.. :X
pi_196221708
Ah wat vervelend! Misschien dat het spruw zou kunnen zijn ja. Heb je meer klachten?
  vrijdag 13 november 2020 @ 17:50:17 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196225199
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik kon gewoon niet meer.
Ik doe nog even _O_ voor meer dan een jaar 2 jongens voeden. Echt, petje af. En mooi dat je nu gewoon kiest om ermee te stoppen als het zo duidelijk mooi is geweest.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 20:27:54 #275
269689 crew  Viv
pi_196227843
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 17:50 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik doe nog even _O_ voor meer dan een jaar 2 jongens voeden. Echt, petje af. En mooi dat je nu gewoon kiest om ermee te stoppen als het zo duidelijk mooi is geweest.
Dit! Voor zover je het stoppen wilde verantwoorden hier, dat is nergens voor nodig. Topprestatie geleverd hoor! O+ En super dat het stoppen voor jullie allemaal meer slaap heeft opgeleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')