quote:Minister Blok noemt Erdogans aanklacht tegen Wilders 'totaal ongepast'
Minister Blok herhaalde de woorden van premier Rutte dat de uitspraken vanuit Ankara "onacceptabel" zijn. Blok voegde eraan dat het kabinet pal achter Wilders. "Wilders maakt gebruik van zijn vrijheid van meningsuiting. Daar sta ik geheel achter", aldus Blok.
De minister ziet dat de aangifte een manier is van Erdogan om via een omweg de vrijheid van meningsuiting in Nederland in te perken. Volgens Blok maken cartoons en spotprenten onderdeel uit van het publieke debat. "Die mogen schuren, die mogen prikkelen."
Het kabinet voelt er niets voor om een oproep van ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind om de ambassadeur terug te roepen over te nemen. Volgens Voordewind hoort een passende reactie bij het kabinetsstandpunt dat de uitspraken van Erdogan "onacceptabel " zijn. Het verbreken van de diplomatieke contacten gaat Blok echter te ver. Het uitspreken van de kwalificatie "onacceptabel" zou volgens de minister in de diplomatie gelden als "een mokerslag".
Oeh, es ff kijken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:57 schreef Tengano het volgende:
Geert gaat helemaal los op zijn twitteraccount![]()
Merken heeft al via haar woordvoerder laten weten solidair te zijn met Macron.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:05 schreef Gia het volgende:
Erdogan hoort van heel Europa dat hij onacceptabel is.
Nu Duitsland nog.
"Onacceptabel" wat is dat een inhoudsloos woord uit de mond van Rutte.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:02 schreef Scrummie het volgende:
Rutte had woorden van dezelfde strekking.
Dat is niet inhoudsloos en tevens sprak hij wel meer woorden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:31 schreef zoost het volgende:
[..]
"Onacceptabel" wat is dat een inhoudsloos woord uit de mond van Rutte.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:31 schreef zoost het volgende:
[..]
"Onacceptabel" wat is dat een inhoudsloos woord uit de mond van Rutte.
We zijn immers niet op het speelplein hequote:Het verbreken van de diplomatieke contacten gaat Blok echter te ver. Het uitspreken van de kwalificatie "onacceptabel" zou volgens de minister in de diplomatie gelden als "een mokerslag"
https://www.nu.nl/politie(...)totaal-ongepast.html
Ja, als kleuters op het speelplein hun diplomaten beginnen terug te trekken weet je dat de opvoeding gefaald heeft.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
We zijn immers niet op het speelplein heDat is meer iets voor onze turkse dwingelant
Diplomatieke taal of niet, als je het woord 'onacceptabel' gebruikt en er geen consequentie aan hangt, dan is het dus allesbehalve een 'mokerslag' maar gewoon gebakken lucht.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
We zijn immers niet op het speelplein heDat is meer iets voor onze turkse dwingelant
Nee mensen die last hebben van passieve agressie hadden een stevig issue in hun leven. En als ze dat zelf niet kunnen helen proberen ze anderen de rest van hun leven aan te doen wat ze zelf voelen. Dat noemen ze ook wel slachtoffergedrag.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, als kleuters op het speelplein hun diplomaten beginnen terug te trekken weet je dat de opvoeding gefaald heeft.
Dat komt inderdaad voor, maar ik zie de connectie met de acties / woorden van de regeringsleiders niet zo.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee mensen die last hebben van passieve agressie hadden een stevig issue in hun leven. En als ze dat zelf niet kunnen helen proberen ze een andere de rest van hun leven aan te doen wat zelf voelen. Dat noemen ze ook wel slachtoffergedrag.
Erdogan wordt afgewezen door diverse leiders van andere landen. Dat is niet zo fijn voor je status en aanzien als men je niet meer serieus neemt. Zeker niet voor gevoelige types zoals Erdogan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:01 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat komt inderdaad voor, maar ik zie de connectie met de acties / woorden van de regeringsleiders niet zo.
Natuurlijk moet je een bepaald niveau handhaven, maar de kwalificatie "mokerslag" komt me inderdaad wat overdreven voor als je in aanmerking neemt hoe degene die die mokerslag dan zou moeten ontvangen, Erdogan, zich nu en in het verleden heeft uitgelaten over leiders en parlementariërs in andere landen.
Ja, ik vind de opstelling inhoudelijk ook prima. Solidair.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Erdogan wordt afgewezen door diverse leiders van andere landen. Dat is niet zo fijn voor je status en aanzien als men je niet meer serieus neemt. Zeker niet voor gevoelige types zoals Erdogan.
En het feit dat de Nederlandse regering in deze ook nog eens partij kiest voor Geert Wilders met zijn cartoon over Erdogan is dan best heavy.
Hoe kom je erbij dat ik dit "als dictator" zou bepalen? Recente massa-immigratie ten spijt zijn er of jij dit nou leuk vindt of niet nou eenmaal bepaalde dingen die expliciet onnederlands zijn: Turks nationalisme bijvoorbeeld, vrouwelijke genitale mutilatie, qat kauwen en oh ja, islam!quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 00:30 schreef MetDeDeur het volgende:
[..]
Ah, jij als dictator bepaalt voor 17 miljoen mensen wat "Nederlands" is. Grappig hoe in een topic over vrijheid van meningsuiting men alleen maar 1 mening wil horen, wat dan "Nederlands" zou zijn.
Fundamentalistisch salafisme, is dat zoiets als radicaal extremisme?quote:Op zondag 25 oktober 2020 07:50 schreef Scorpie het volgende:
Hoe eerder het fundamentalistische salafisme als het kankergezwel dat het is, is weggesneden uit de islam, hoe beter. Who knows, misschien kan de islam op den duur zichzelf moderniseren en daadwerkelijk een normale rol spelen in de geschiedenis, zoals de verlichting en de ontzuiling dat in Nederland heeft gedaan voor het christelijke geloof.
(Met filmpje waarin Rutte toch wel een sterke indruk maakt vind ik.)quote:Rutte richt zich rechtstreeks tot Erdogan: 'Onacceptabel!'President Erdogan doet aangifte tegen Geert Wilders na een tweet van de PVV-leider waarin de Turkse leider wordt afgebeeld met een bom op zijn hoofd. De aangifte is bij premier Rutte in het verkeerde keelgat geschoten.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ceptabel/vi-BB1arfKr
Je gooit het nu over een andere boeg, terwijl je het in je post over mijn mening had en nu allerlei andere zaken bij betrekt. Islam is net zo "onnederlands" als het christendom en jodendom, Jezus was geen Hagenees.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik dit "als dictator" zou bepalen? Recente massa-immigratie ten spijt zijn er of jij dit nou leuk vindt of niet nou eenmaal bepaalde dingen die expliciet onnederlands zijn: Turks nationalisme bijvoorbeeld, vrouwelijke genitale mutilatie, qat kauwen en oh ja, islam!De Nederlander bestaat wel degelijk, hoezeer sommigen er ook op gebrand zijn hem dood/non-existent te verklaren en te vervangen.
Wilders zei: "Ik ben geen homo maar waarschijnlijk heeft homo een negatieve connotatie in Turkije."quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:14 schreef SpaceOddity het volgende:
''In Turkije heeft Daily Sabah een groot artikel gewijd aan Wilders en Macron. In hun ogen ‘de twee gezichten van haat in Europa’, waarbij, de met een vrouw getrouwde, Wilders wordt beschreven als de homo die hun president heeft beledigd''.
Verder commentaar overbodig.
Volgens mij was Mo ook geen Turk. Dus de islam hoort niet bij Turkije.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:07 schreef MetDeDeur het volgende:
[..]
Je gooit het nu over een andere boeg, terwijl je het in je post over mijn mening had en nu allerlei andere zaken bij betrekt. Islam is net zo "onnederlands" als het christendom en jodendom, Jezus was geen Hagenees.
"De Nederlander" bestaat niet in de zin zoals jij het begrijpt: dat iedereen hetzelfde denkt en doet en voelt. De kans is heel groot dat je eigen oer-Hollandse buur een heel andere kijk op zaken/het leven heeft dan de fascisten die zich hier in NWS verzameld hebben. Maar hij zal vast wel een "moslimbekeerling" zijn, of een "trol".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |