abonnement Unibet Coolblue
pi_195804911
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Die supermarkten lopen als een tiet nu. En dan nog pleiten om de zondag voortaan zonder toeslag uit te willen betalen. Winstmaximalisatie. Ongelooflijk dit soort bedrijven.
Boevenpraktijken (voor met name vakkenvullers). Moet zeggen dat die lui op busjes dus wel serieus geld verdienen (ondanks dat het fysiek pittig werk is).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:18:05 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195804913
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:14 schreef Momo het volgende:
De picnic komt inderdaad vanmiddag hier, er waren 5 artikelen toch niet. Wel irritant want dat zijn van die ingrdienten die je niet kan missen in een bepaald gerecht. |:)
Mijn ervaring is dat ze bij Jumbo zelden iets niet blijken te leveren en dat Albert Heijn gerust aan je deur komt aanzetten met een halve bestelling en "Tja..."
Picnic is hier nog maar net opgestart, moet ik ook eens gaan kijken.
pi_195804941
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat zoiets statistisch significant is. En dat er ook alternatieve verklaringen te bedenken zijn (zoals extra testcapaciteit).
Daarom is enkel het besmettingspercentage van belang.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195804943
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je zou toch pleiten voor een digitale schandpaal voor dit soort praktijken... :(
Laten we vooral niet dit soort praktijken gaan bezigen. Er is reeds al digitale schandpaal genoeg. Je kunt ook gewoon als werknemer je verantwoordelijkheid (proberen te) nemen.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:19:19 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195804947
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb familie die werkt bij de Appie (op zo'n busje): het is ongekend wat ze nu te verwerken krijgen.
Toch apart, je zou zeggen dat er niet echt iets veranderd is ten opzichte van een maand gelden ofzo?
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:19:42 #131
67174 Dos37
Come on Twente
pi_195804953
Wel grappig dat we in het 1000ste topic, de 10.000 gaan passeren _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:19:54 #132
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195804961
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat ze bij Jumbo zelden iets niet blijken te leveren en dat Albert Heijn gerust aan je deur komt aanzetten met een halve bestelling en "Tja..."
Picnic is hier nog maar net opgestart, moet ik ook eens gaan kijken.
Picnic is wel meestal een lange wachtrij voor inmiddels. Albert Heijn en Jumbo vind ik snel te duur in mijn eentje met bezorgkosten en minimum bedrag. Picnic bezorgt vanaf 35 euro per bestelling en zonder bezorgkosten.
pi_195804974
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
f andere manier digitale korting geven aan burgers om zo online aan
Zelfs als iemand die totaal niet van winkelen houdt is het zelfs wel leuk om een keer over een kerstmarkt te lopen qua sfeer.

Over een eventuele lockdown, als de huidige set met maatregelen niet werkt zie ik een verdere inperking ook geen zoden aan de dijk zetten.
Volgens de routekaart hebben we het dan over sportscholen dicht en eventueel online onderwijs voor het voortgezet onderwijs en hoger.

Denk niet dat dat een enorm verschil zal maken.
pi_195804990
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat ze bij Jumbo zelden iets niet blijken te leveren en dat Albert Heijn gerust aan je deur komt aanzetten met een halve bestelling en "Tja..."
Picnic is hier nog maar net opgestart, moet ik ook eens gaan kijken.
En de laatste weken is appie knap onbetrouwbaar met zijn website. Regelmatig een langdurige storing, waardoor je niet bij je bestelling kan. Of niet kan afronden. Het systeem lijkt niet bestand tegen de explosieve online groei. Vorige week hadden ze ook maar ff de stekker uit de foon getrokken.
"Life's a Bitch"
pi_195804994
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:20 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Zelfs als iemand die totaal niet van winkelen houdt is het zelfs wel leuk om een keer over een kerstmarkt te lopen qua sfeer.

Over een eventuele lockdown, als de huidige set met maatregelen niet werkt zie ik een verdere inperking ook geen zoden aan de dijk zetten.
Volgens de routekaart hebben we het dan over sportscholen dicht en eventueel online onderwijs voor het voortgezet onderwijs en hoger.

Denk niet dat dat een enorm verschil zal maken.
De sportscholen geloof ik inderdaad ook niet. De scholen daarentegen..
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195805002
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
Pff, oke... ondertussen appte mijn moeder net dat ze vandaag 5 sollicitatiegesprekken moest afnemen op haar werk, werd van hogerhand opgedragen.

Face to face. In een klein kamertje. Met dus 5 verschillende volwassen mensen (niet tegelijk of course, maar na elkaar).
Jah. Als bedrijven dit soort dingen blijven doen en weigeren videogesprekken in te plannen dan blijft het idd lekker gaan op de werkvloer :W |:(

(en het ging nota bene om een secretarieel-medewerker functie. Een fucking kantoorbaan. En dan nog de gesprekken persé face to face moeten doen)
Niet te geloven... Dan sta je ook met je bek voor tanden. Respect voor je moeder, dat ze het heeft aangedurfd. In gedachten pak je je spullen en zeg je tegen je baas dat-ie die gesprekken maar zelf moet doen, maar in de praktijk werkt dat helaas niet zo. Hoop van harte dat de sollicitanten niets onder de leden hadden.

Ben je niet pisnijdig op die baas van je moeder nu?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:22:11 #137
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195805009
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:19 schreef Momo het volgende:

[..]

Picnic is wel meestal een lange wachtrij voor inmiddels. Albert Heijn en Jumbo vind ik snel te duur in mijn eentje met bezorgkosten en minimum bedrag. Picnic bezorgt vanaf 35 euro per bestelling en zonder bezorgkosten.
Oh da's wel een goeie om te weten dat laatste! Heb hier vier of vijf eters dus dat is anders dan in je eentje, kun je veel in bulk kopen maar het is wel duurder ja...
pi_195805011
En inmiddels staat het eerste feest voor de deur. Sint Maarten.
Voor degene die het niet kennen: Sint Maarten wordt in grote delen van Nederland (de helft?) gevierd. Basisschoolkinderen knutselen op school een lampion en gaan op 11 november na zonsondergang de wijk in, bellen overal aan, zingen een liedje en krijgen iets lekkers van de bewoners.

De buurtapp staat hier op zijn kop.
Eergisteren meldt de gemeente dat het feest gewoon door kan gaan.
Gisteren meldt de regio dat het feest niet door kan gaan!
Buurtapp: ouders hebben gisteren meteen besloten dat er niet voor niets een lampion op school geknutseld wordt en dat ze gewoon gaan lopen.
Heb er zeer gemengde gevoelens over. Vind het wat sneu voor de kinders (niet de mijne, die zijn al te oud) maar of het zo wijs is om dit te doen? Altijd groepen kletsende ouders aan de straat die wachten tot de kinderen uitgezongen zijn, maar ook kinderen (die toch geen afstand houden) die bij kwetsbare ouderen aanbellen en ze in hun gezicht gaan zingen, kweet niet of dat zo'n goed idee is. Maar het feit dat de ouders al weer besloten hebben de adviezen van de regio naast zich neer te leggen, vind ik zeer typerend. :X
Ook de communicatie tussen gemeente en regio vind ik weer opvallend overigens. :')
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:22:30 #139
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195805017
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Laten we vooral niet dit soort praktijken gaan bezigen. Er is reeds al digitale schandpaal genoeg. Je kunt ook gewoon als werknemer je verantwoordelijkheid (proberen te) nemen.
Bij de vorige persco gaf Rutte aan dat ze bedrijven scherper gaan controleren op thuiswerken en zo nodig kantoren gaan sluiten. Ik denk dat dat wel een goed waarschuwend effect zou geven als het ook daadwerkelijk gebeurt, maar ik heb nog niet gehoord dat er daadwerkelijk iets is gedaan dat hierop lijkt.
pi_195805020
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
er is) doen we opeens alsof we niets kunnen doen.
We hebben het over een prive situatie waar niemand iets mee heeft uit te staan.

Vinden we het normaal als er boa door de straten lopen en bij je binnenkomen kijken of je wel met max X personen bent? Natuurlijk kan dat niet.
pi_195805040
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je mondkapje?
Even een andere pakken dan, is wel zo fris.
1000 op de IC vandaag
pi_195805070
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bij de vorige persco gaf Rutte aan dat ze bedrijven scherper gaan controleren op thuiswerken en zo nodig kantoren gaan sluiten. Ik denk dat dat wel een goed waarschuwend effect zou geven als het ook daadwerkelijk gebeurt, maar ik heb nog niet gehoord dat er daadwerkelijk iets is gedaan dat hierop lijkt.
Dat dit kan in Noord-Korea Nederland
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:25:38 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195805083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:21 schreef Ebinas het volgende:

[..]

En de laatste weken is appie knap onbetrouwbaar met zijn website. Regelmatig een langdurige storing, waardoor je niet bij je bestelling kan. Of niet kan afronden. Het systeem lijkt niet bestand tegen de explosieve online groei. Vorige week hadden ze ook maar ff de stekker uit de foon getrokken.
Oh ja en er is dat! Jumbo had eerst ook steeds storing maar nu niet meer. Wat bij de Appie ook irritant is, is dat je geen artikelen kun toevoegen aan een bestelling in feite, want dan schiet hij een hele nieuwe bestelling in inclusief de toegevoegde artikelen, en annuleert de eerste.

Het probleem daarbij is dat hij vervolgens zegt dat de helft niet geleverd kan worden want...die artikelen zweven dan nog in het voorgeborchte in je oude, geannuleerde bestelling. Gaat vaak over de basisproducten die natuurlijk populair zijn dus dan heb je geen brood.

Bij Jumbo is het zo ingericht dat ze de nieuwe producten echt toevoegen aan je oude bestelling dus dan heb je dat niet.
pi_195805084
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:22 schreef Mammietje het volgende:
En inmiddels staat het eerste feest voor de deur. Sint Maarten.
Voor degene die het niet kennen: Sint Maarten wordt in grote delen van Nederland (de helft?) gevierd. Basisschoolkinderen knutselen op school een lampion en gaan op 11 november na zonsondergang de wijk in, bellen overal aan, zingen een liedje en krijgen iets lekkers van de bewoners.

De buurtapp staat hier op zijn kop.
Eergisteren meldt de gemeente dat het feest gewoon door kan gaan.
Gisteren meldt de regio dat het feest niet door kan gaan!
Buurtapp: ouders hebben gisteren meteen besloten dat er niet voor niets een lampion op school geknutseld wordt en dat ze gewoon gaan lopen.
Heb er zeer gemengde gevoelens over. Vind het wat sneu voor de kinders (niet de mijne, die zijn al te oud) maar of het zo wijs is om dit te doen? Altijd groepen kletsende ouders aan de straat die wachten tot de kinderen uitgezongen zijn, maar ook kinderen (die toch geen afstand houden) die bij kwetsbare ouderen aanbellen en ze in hun gezicht gaan zingen, kweet niet of dat zo'n goed idee is. Maar het feit dat de ouders al weer besloten hebben de adviezen van de regio naast zich neer te leggen, vind ik zeer typerend. :X
Ook de communicatie tussen gemeente en regio vind ik weer opvallend overigens. :')
God, de eigen verantwoordelijkheid van mensen in dit soort situaties ipv telkens maar naar de overheid te kijken :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195805086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:22 schreef Mammietje het volgende:
En inmiddels staat het eerste feest voor de deur. Sint Maarten.
Voor degene die het niet kennen: Sint Maarten wordt in grote delen van Nederland (de helft?) gevierd. Basisschoolkinderen knutselen op school een lampion en gaan op 11 november na zonsondergang de wijk in, bellen overal aan, zingen een liedje en krijgen iets lekkers van de bewoners.

De buurtapp staat hier op zijn kop.
Eergisteren meldt de gemeente dat het feest gewoon door kan gaan.
Gisteren meldt de regio dat het feest niet door kan gaan!
Buurtapp: ouders hebben gisteren meteen besloten dat er niet voor niets een lampion op school geknutseld wordt en dat ze gewoon gaan lopen.
Heb er zeer gemengde gevoelens over. Vind het wat sneu voor de kinders (niet de mijne, die zijn al te oud) maar of het zo wijs is om dit te doen? Altijd groepen kletsende ouders aan de straat die wachten tot de kinderen uitgezongen zijn, maar ook kinderen (die toch geen afstand houden) die bij kwetsbare ouderen aanbellen en ze in hun gezicht gaan zingen, kweet niet of dat zo'n goed idee is. Maar het feit dat de ouders al weer besloten hebben de adviezen van de regio naast zich neer te leggen, vind ik zeer typerend. :X
Ook de communicatie tussen gemeente en regio vind ik weer opvallend overigens. :')
Tja, voor kinderen geldt geen beperking toch?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195805096
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat ze bij Jumbo zelden iets niet blijken te leveren en dat Albert Heijn gerust aan je deur komt aanzetten met een halve bestelling en "Tja..."
Picnic is hier nog maar net opgestart, moet ik ook eens gaan kijken.
Met Picnic heb ik nog geen ervaring. Komt nog wel :)

Heb ervaring met het online bestellen bij de supermarkten Coop en Dekamarkt.
Bij de eerste krijg ik kratjes waarbij alles door elkaar ligt. Ze gooien ook zonder problemen en fles drinken op een brood. Daar ben ik persoonlijk wat minder blij mee. Maar het assortiment is wel fijn, en ze hebben dingen die Dekamarkt niet heeft, dus af en toe bestellen we er toch maar.

Dekamarkt doet het netter: lichte producten bovenop, vries & koel apart & alle overige boodschappen netjes in de kratten. Niet het 'ik mik het er gewoon in' principe waar Coop nog wel eens last van heeft.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195805100
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bij de vorige persco gaf Rutte aan dat ze bedrijven scherper gaan controleren op thuiswerken en zo nodig kantoren gaan sluiten. Ik denk dat dat wel een goed waarschuwend effect zou geven als het ook daadwerkelijk gebeurt, maar ik heb nog niet gehoord dat er daadwerkelijk iets is gedaan dat hierop lijkt.
Inderdaad. En hoe wil je dat controleren? De werkgever zegt gewoon dat al het essentieel personeel aanwezig is met inachtneming van de overige maatregelen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195805118
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:39 schreef Glitter_Aardbei het volgende:

[..]

Jaaa we zijn er bijna!
Feestje bouwen 🤨🙈?
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:27:36 #149
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195805124
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:22 schreef Mammietje het volgende:
En inmiddels staat het eerste feest voor de deur. Sint Maarten.
Voor degene die het niet kennen: Sint Maarten wordt in grote delen van Nederland (de helft?) gevierd. Basisschoolkinderen knutselen op school een lampion en gaan op 11 november na zonsondergang de wijk in, bellen overal aan, zingen een liedje en krijgen iets lekkers van de bewoners.

De buurtapp staat hier op zijn kop.
Eergisteren meldt de gemeente dat het feest gewoon door kan gaan.
Gisteren meldt de regio dat het feest niet door kan gaan!
Buurtapp: ouders hebben gisteren meteen besloten dat er niet voor niets een lampion op school geknutseld wordt en dat ze gewoon gaan lopen.
Heb er zeer gemengde gevoelens over. Vind het wat sneu voor de kinders (niet de mijne, die zijn al te oud) maar of het zo wijs is om dit te doen? Altijd groepen kletsende ouders aan de straat die wachten tot de kinderen uitgezongen zijn, maar ook kinderen (die toch geen afstand houden) die bij kwetsbare ouderen aanbellen en ze in hun gezicht gaan zingen, kweet niet of dat zo'n goed idee is. Maar het feit dat de ouders al weer besloten hebben de adviezen van de regio naast zich neer te leggen, vind ik zeer typerend. :X
Ook de communicatie tussen gemeente en regio vind ik weer opvallend overigens. :')
Tja, daar dacht ik ook aan van de week toen dat meiske hier kwam collecteren: Sint Maarten komt eraan. Gezien het niveau van een groot gedeelte van de buurt verwacht ik dat men ijskoud en massaal komt kwelen aan de deuren. :X
pi_195805130
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:22 schreef Mammietje het volgende:
En inmiddels staat het eerste feest voor de deur. Sint Maarten.
Voor degene die het niet kennen: Sint Maarten wordt in grote delen van Nederland (de helft?) gevierd. Basisschoolkinderen knutselen op school een lampion en gaan op 11 november na zonsondergang de wijk in, bellen overal aan, zingen een liedje en krijgen iets lekkers van de bewoners.

De buurtapp staat hier op zijn kop.
Eergisteren meldt de gemeente dat het feest gewoon door kan gaan.
Gisteren meldt de regio dat het feest niet door kan gaan!
Buurtapp: ouders hebben gisteren meteen besloten dat er niet voor niets een lampion op school geknutseld wordt en dat ze gewoon gaan lopen.
Heb er zeer gemengde gevoelens over. Vind het wat sneu voor de kinders (niet de mijne, die zijn al te oud) maar of het zo wijs is om dit te doen? Altijd groepen kletsende ouders aan de straat die wachten tot de kinderen uitgezongen zijn, maar ook kinderen (die toch geen afstand houden) die bij kwetsbare ouderen aanbellen en ze in hun gezicht gaan zingen, kweet niet of dat zo'n goed idee is. Maar het feit dat de ouders al weer besloten hebben de adviezen van de regio naast zich neer te leggen, vind ik zeer typerend. :X
Ook de communicatie tussen gemeente en regio vind ik weer opvallend overigens. :')
Die kinderen staan wel laag buiten natuurlijk, vluchtig contact, zo'n optocht kan je buiten ook met afstand doen.
Portiekflatjes misschien beter skippen.
Opzich is het wel bijna geheel buiten.
Met jonge kinderen is dat best te doen toch dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')