abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195804309
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die van 14 oktober kunnen nog niet zichtbaar zijn, die zijn pas 9 dagen actief.
Sterker nog, nog niet eens... We zitten pas net aan het moment dat de mensen die na de maatregelen besmet zijn nu ongeveer een test hebben aangevraagd.
pi_195804311
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het effect is er wel degelijk. Bekijk de stijging van ziekenhuisopnames en van besmettingen maar eens, de exponent is duidelijk verschoven.
gezien, maar komt dat echt door die (fop)maatregelen is de vraag.....
spelen er geen andere factoren mee.

je kan niet zomaar zeggen dat dit door de "maatregelen" van 28 september komt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195804312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat effect van de maatregelen van 28 september is er ook gewoon amper of zelfs niet.
die van 14 oktober zouden wel zichtbaar moeten zijn
Dat is er wel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195804313
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En hoe ga je ervoor zorgen dat mensen dat doen?
Door ook eens de focus te leggen op de burger en niet alleen te kijken naar wat er allemaal verkeerd gaat vanuit de overheid.
pi_195804320
Als ik het kabinet was zou ik proberen het uit te zingen tot 1 december en op die dag een lockdown afkondingen. Dan hebben de scholieren 2,5 week extra vakantie en ben je alle familiebijeenkomsten in de decembermaand net voor. Als je een lockdown in november doet, dan moet je waarschijnlijk 2 lockdowns nodig omdat iedereen elkaar toch gaat opzoeken in de decembermaand. Dat is een beetje zonde van de kosten en energie. Een lockdown in december is natuurlijk wel deprimerend, maar dan zijn de kosten relatief laag.
pi_195804327
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is er wel.
in het positiviteitstopic zeker ?
pi_195804329
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sterker nog, nog niet eens... We zitten pas net aan het moment dat de mensen die na de maatregelen besmet zijn nu ongeveer een test hebben aangevraagd.
Na het weekend zouden we een redelijk beeld moeten hebben lijkt me
pi_195804336
quote:

[..]

Door ook eens de focus te leggen op de burger en niet alleen te kijken naar wat er allemaal verkeerd gaat vanuit de overheid.
Zo'n ophef over de kerken in Staphorst werpt ook de vruchten af.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:47:47 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195804339
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is belangrijk dat mensen zich aan de basisregels gaan houden.

Hoe lang gaan we nog neuzelen over alle randzaken zolang de basis niet op orde is?
Het bron- en contactonderzoek is zeker geen randzaak, dat is een van de fundamenten waarop we deze pandemie bestrijden.

Met goed testen en BCO kun je veel beter doeltreffende maatregelen nemen en zou dat paniekvoetbal met steeds willekeurige persconferenties niet nodig hoeven zijn.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:48:06 #36
5428 crew  miss_sly
pi_195804340
quote:

[..]

De maatregelen zijn 9 dagen actief, ingegaan op donderdag 15 oktober effectief. Dus dat zeg ik. Ik kan je reactie niet helemaal plaatsen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195804342
quote:

[..]

Hoe doe je dat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195804346
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:46 schreef Jojoke het volgende:
Als ik het kabinet was zou ik proberen het uit te zingen tot 1 december en op die dag een lockdown afkondingen. Dan hebben de scholieren 2,5 week extra vakantie en ben je alle familiebijeenkomsten in de decembermaand net voor. Als je een lockdown in november doet, dan moet je waarschijnlijk 2 lockdowns nodig omdat iedereen elkaar toch gaat opzoeken in de decembermaand. Dat is een beetje zonde van de kosten en energie. Een lockdown in december is natuurlijk wel deprimerend, maar dan zijn de kosten relatief laag.
Ik denk dat de reactie van de bevolking ongekend negatief zou zijn. De feestdagen zijn voor veel mensen heilig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195804353
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gezien, maar komt dat echt door die (fop)maatregelen is de vraag.....
spelen er geen andere factoren mee.

je kan niet zomaar zeggen dat dit door de "maatregelen" van 28 september komt.
Selectief. Als er geen effect op de cijfers was geweest werken de maatregelen niet, is er duidelijk verschil merkbaar weten we niet of het door de maatregelen komt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195804357
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:46 schreef Jojoke het volgende:
In een maand dat het meeste geld wordt uitgegeven....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:49:15 #41
5428 crew  miss_sly
pi_195804358
quote:

[..]

Dat gebeurt hier en daar, en daar reageert de goegemeente dan weer furieus op, want het is oneerlijk en onterecht om naar de burger te wijzen en wat die niet goed doet.

En dan nog: hoe ga je er dan voor zorgen dat ze het ook doen?
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:49:21 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195804361
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:47 schreef Jazeg het volgende:
Ik zie hier nog niet veel daling @:Vomy https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
De trendlijn, beste Jazeg, daar gaat het om. Bij exponentiële groei verwacht je relatief een constante stijging, van x% per dag. Die x in x% is duidelijk afgenomen de laatste week, waarschijnlijk als gevolg van de maatregelen die 28 september zijn aangekondigd.
Antifa
pi_195804368
https://www.telegraaf.nl/(...)and-met-coronacrisis

Is dit wellicht weer een indicatie voor nieuwe maatregelen?
blablablabla
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:49:57 #44
5428 crew  miss_sly
pi_195804376
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Na het weekend zouden we een redelijk beeld moeten hebben lijkt me
Heel ruim na het weekend, eerder eind volgende week, denk ik.
pi_195804380
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De maatregelen zijn 9 dagen actief, ingegaan op donderdag 15 oktober effectief. Dus dat zeg ik. Ik kan je reactie niet helemaal plaatsen.
Dat het eerder 8 dan 9 dagen is, vind ik. Doet er verder niet zoveel toe.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:50:10 #46
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195804381
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:49 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)and-met-coronacrisis

Is dit wellicht weer een indicatie voor nieuwe maatregelen?
Een ministerraad met Hubert Bruls. Ze nodigen ook iedereen maar uit tegenwoordig.
Antifa
pi_195804382
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Selectief. Als er geen effect op de cijfers was geweest werken de maatregelen niet, is er duidelijk verschil merkbaar weten we niet of het door de maatregelen komt.
er is geen duidelijk verschil en het kan ook niet want het waren amper maatregelen
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:50:24 #48
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195804385
RIVM-baas Jaap van Dissel, burgemeester Hubert Bruls als voorzitter van de veiligheidsregio's en directeur Kim Putters van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) zijn vandaag aangeschoven bij de overleggen die ministers voeren over de coronacrisis.

Het aantal besmettingen blijft nog steeds oplopen, ondanks de striktere maatregelen die de afgelopen weken zijn afgekondigd. Normaliter komt het kabinet niet bijeen tijdens het herfstreces van de Tweede Kamer. Premier Mark Rutte geeft naar verwachting dinsdag weer een persconferentie, maar daar is nog geen definitief besluit over genomen, melden ingewijden. Hetzelfde geldt voor het Catshuisberaad van de premier, enkele ministers en deskundigen dat regelmatig op zondag plaatsvindt.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)ergebracht~a5d6c9c7/

Hoe beter ze eerder de maatregelen willen verstrengen, maar er kan zijn dat ze misschien toch eerder een persconferentie zal organiseren. Het blijft niet bij de maatregelen van 14 oktober. We horen het wel.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195804387
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het bron- en contactonderzoek is zeker geen randzaak, dat is een van de fundamenten waarop we deze pandemie bestrijden.

Met goed testen en BCO kun je veel beter doeltreffende maatregelen nemen en zou dat paniekvoetbal met steeds willekeurige persconferenties niet nodig hoeven zijn.
BCO heeft geen enkele zin als de basis niet op orde is. BCO is secundair.
pi_195804392
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, en bepaalde zaken zoals het stoppen van wedstrijden in teamsport, heeft ook pas het meeste effect in het weekend eropvolgend. Het duurt gewoon nog wel even tot we het effect echt gaan zien.
Precies, ik vind het heel verstandig om de trend nog even verder af te wachten, ook omdat een deel van de dagelijkse cijfers in principe nog oude meldingen zijn van soms meer dan twee weken geleden...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')