abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195802950
O+ Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
pi_195802966
Het herfstblaadje icoontje gaat mis, helaas.
pi_195803482
Hier ook een weekje vrij. Heerlijk. We doen weinig, maar genieten enorm. O+
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:00:41 #4
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_195803528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 08:59 schreef lily het volgende:
Dat kan ik me helemaal voorstellen, Gao. Is er zicht op wanneer jullie haar kunnen zien?
Normaal gesproken midden december. Tenzij jullie in volledige lockdown gaan, of ze om een andere reden vindt dat het te eenzaam wordt.

Wij waren een paar dagen naar het strand. Even eruit voor ons (man werkt nog steeds thuis, en nu ik beter wordt merk ik dat meer, zeg maar ;) ) en even duiken voor jongste die nog steeds weinig kan met z’n geopereerde pols, maar zo toch even lekker actief kon zijn. Was even een goed idee ❤Maar dan mis ik haar extra, want ze kan zo ontzettend genieten.

Ze had gezegd dat we maar geen foto’s moesten sturen van het eten en drinken daar (ze kent het hotel erg goed, want ze heeft er met school al haar duikbrevetten gehaald), dus ik heb me vermaakt met het sturen van foto’s van lege borden en glazen :D Dat ze ons niet te erg gaat missen, zeg maar ;)
pi_195803644
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:00 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Normaal gesproken midden december. Tenzij jullie in volledige lockdown gaan, of ze om een andere reden vindt dat het te eenzaam wordt.

Wij waren een paar dagen naar het strand. Even eruit voor ons (man werkt nog steeds thuis, en nu ik beter wordt merk ik dat meer, zeg maar ;) ) en even duiken voor jongste die nog steeds weinig kan met z’n geopereerde pols, maar zo toch even lekker actief kon zijn. Was even een goed idee ❤Maar dan mis ik haar extra, want ze kan zo ontzettend genieten.

Ze had gezegd dat we maar geen foto’s moesten sturen van het eten en drinken daar (ze kent het hotel erg goed, want ze heeft er met school al haar duikbrevetten gehaald), dus ik heb me vermaakt met het sturen van foto’s van lege borden en glazen :D Dat ze ons niet te erg gaat missen, zeg maar ;)
dat lijkt me zo gek, als er in 1x 1 van een unit van 4 mist bij vakanties enzo.....Het is natuurlijk een logische stap, maar ik kan het me nog helemaal niet voorstellen....
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:33:02 #6
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_195804141
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat lijkt me zo gek, als er in 1x 1 van een unit van 4 mist bij vakanties enzo.....Het is natuurlijk een logische stap, maar ik kan het me nog helemaal niet voorstellen....
Ik vond het ook echt raar toen we gisteren terug reden, die lege achterbank. Wat me erg verbaast, is dat jongste het zo superrelaxed vindt. Hij mist haar wel, maar zo in het dagelijks leven vind hij het wel fijn.
pi_195807632
Half december....Klinkt nog lang maar het schiet al op. Ik hoop dat er niks voor jullie tussenkomt. En foto’s van lege borden en glazen :D

Wij zijn in 2019 voor het eerst met vieren op vakantie geweest (ipv 5).
Ik had er vreselijk veel moeite mee en miste hem echt.
pi_195808965
Ik vind het al vervelend om een dagje weg te gaan met incompleet gezin.
pi_195809229
Dagjes weg doen we al een paar jaar met vieren en steeds vaker met drieën. Het gaat hard ondertussen..

Hoewel de dagjes weg sinds een paar maanden helemaal niet meer plaatsvinden :P ;(
pi_195819472
Ik houd heel wijselijk mijn mond als SM los gaat over de jongeren die overal de schuld van krijgen wbt coronavirus. Ik snap die jongeren zo goed. Toen ik 19/20/21 was vond ik het al erg dat ik een keer niet mee kon gaan stappen :{
pi_195819978
Ik kan er wel heel boos en verdrietig om worden. Niet specifiek op jongeren maar iedereen die maar wat doet en er zo voor zorgt dat alles strenger wordt.
Wij houden ons aan alles, zelfs strenger dan zou moeten. Alleen maar opdat onze ouders hun kleinkind kunnen zien. Daar hebben ze verdomme al zo lang op moeten wachten. En hoe het nu evolueert, kunnen ze m niet zien op zijn eerste verjaardag.
Vorige week zijn we ondanks alle adviezen om het niet te doen toch naar mijn ouders gereden. Was er zo klaar mee allemaal.
Plus mijn sociaal leven staat al bijna een jaar op een heel laag pitje. Heb mijn nieuwe collega's nog nooit in het echt gezien bijvoorbeeld. Dat maakt dat ik soms weinig begrip heb en het maar gezeur vind als mensen niet uit kunnen gaan en dat zo onmenselijk zwaar vinden.

Einde rant
pi_195820298
In deze periode is geen 1 waarheid. Iedereen heeft er moeite mee en het ene geval is schrijnender dan het ander. Mijn ik nu denkt ook: “een paar weken niet in de kroeg: ach get over it”, maar ik weet zeker dat mijn ik daar 15 jaar geleden anders over dacht. Toen was sociaal doen met mijn vrienden echt het belangrijkste van de hele wereld.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:56:58 #13
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195820364
Waar ik me vooral aan stoor zijn de genomen maatregelen. We mogen niet uit eten. Wél mogen we massaal de stad in om te shoppen (ik fietste donderdag door de stad in 070, niet normaal druk) en beelden die ik heb gezien van de Efteling zijn ook absurd. Maar dat zullen wel weer momentopnames zijn. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_195820368
Ik snap heel goed dat ze het heel erg vinden. Ik voel er alleen niks bij.
En wat mij betreft is er wel 1 waarheid: als je ondanks alles toch de hele tijd met z'n allen in de kroeg gaat zitten is dat gewoon aso. En als je nu andere manieren vindt om massaal bij elkaar te komen is dat nog meer aso. Daar heb ik 0 begrip voor.

Oh ja, die maatregelen. Dat mag dan allemaal maar ik mag niet bij mijn ouders in de woonkamer zitten zonder 10 dagen in quarantaine te moeten :')
Sterker nog, ik zou al in quarantaine moeten als ik op hun oprit sta en het raampje naar beneden doe.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bottoms_up op 24-10-2020 10:03:08 ]
pi_195820507
Tijd voor een volledige lockdown... 2 of 3 weken ofzo *O*

Met die halfzachte maatregelen, zoals restaurants dicht maar winkelen mag nog volop, kan ik ook niets. Je struikelt hier in 015 ook over de mensen :N
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:06:39 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_195820509
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:57 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap heel goed dat ze het heel erg vinden. Ik voel er alleen niks bij.
En wat mij betreft is er wel 1 waarheid: als je ondanks alles toch de hele tijd met z'n allen in de kroeg gaat zitten is dat gewoon aso. En als je nu andere manieren vindt om massaal bij elkaar te komen is dat nog meer aso. Daar heb ik 0 begrip voor.

Oh ja, die maatregelen. Dat mag dan allemaal maar ik mag niet bij mijn ouders in de woonkamer zitten zonder 10 dagen in quarantaine te moeten :')
Sterker nog, ik zou al in quarantaine moeten als ik op hun oprit sta en het raampje naar beneden doe.
Huh? Hebben ze bewezen covid dan?
disclaimer
pi_195820560
Iedereen heeft er moeite mee maar ik denk wel dat na de ouderen de groep jongeren in verhouding zwaar worden getroffen door de maatregelen en dan met name de jongeren die thuis wonen of in hun uppie.

Jonge kinderen kunnen naar school waar studenten thuis zitten. Kinderen kunnen met hun ouders op pad, jongeren niet want zij tellen mee in de aantallen en voelen zich daar ook te oud voor. Veel volwassenen hebben een gezin en/of werk wat door gaat.

Ik zie dat bij mijn jongste broertje ook. Hij zou een vervolgopleiding doen maar die is dit jaar niet gestart, bijbaantje is gestopt, sport ligt vrijwel stil en bijna winterstop. Uitgaan mag niet, een paar vrienden ziet hij nog maar het is eigenlijk een hele grote vriendengroep welke nu uit elkaar valt.
Mijn vader mopperde al dat hij alleen maar in bed ligt of achter de pc zit. Tja wat moet die jongen anders?

Dat is toch wel een heel contrast met mijn leven wat met wat kleine aanpassingen gewoon doorgaat zoals anders.
pi_195820642
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Huh? Hebben ze bewezen covid dan?
Nee ze wonen 15km aan de verkeerde kant van de Maas.
pi_195820717
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef Mariposas het volgende:
Waar ik me vooral aan stoor zijn de genomen maatregelen. We mogen niet uit eten. Wél mogen we massaal de stad in om te shoppen (ik fietste donderdag door de stad in 070, niet normaal druk) en beelden die ik heb gezien van de Efteling zijn ook absurd. Maar dat zullen wel weer momentopnames zijn. :')
Dit ja. Terwijl wij gisteren op het werk een beetje bezorg en afhaal deden, terwijl we de druk voelen dat er veel te weinig binnen komt hoorden we dat in Toverland het een drukte van jewelste was. Dat doet dan wel even wat.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195820786
Ik denk ook dat hoe jouw situatie thuis ook is, het is voor iedereen heel pittig.
Ik sprak van de week met mijn vriendin, die woont alleen, werkt alles van huis uit, ze is gewoon heel eenzaam op dit moment. En dus zoek ik haar wel af en toe op. En gaat zij ook bij anderen op bezoek (vrienden die precies deze situatie ook hebben).

En wat Adrian ook zegt: op mijn 18e was ik echt heeeeuuuul boos geweest als ik niet op stap mocht. Al meer dan een half jaar.
Ik ging 4 dagen per week, dat was mijn leven. Klinkt verwend en dat je ook best zonder kunt, maar ik had dat echt heel moeilijk gevonden.
pi_195820814
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef Mariposas het volgende:
Je bent niet de enige die daarover valt.
Hoe kan het eigenlijk dat het bij pretparken zo druk is? Gaat het maximum aantal mensen dan allemaal op een kluitje staan of zijn er teveel mensen binnen?

Ik snap ook niet dat mensen winkelen een goed alternatief vinden voor de zaken die zijn gesloten. Als de huidige maatregelen niet werken moeten misschien de niet noodzakelijke winkels maar dicht net zoals bij de eerste golf in belgie. Niet best voor de economie maar op de huidige manier gaat de economie en de gezondheidszorg kapot.
Hoop eigenlijk dat het zo ver niet komt en dat ermee dreigen voldoende is. Maar ik heb er een hard hoofd in.
pi_195820957
Ik ben inderdaad ook al een paar keer omgedraaid bij de deur van de plaatselijke Kruidvat omdat het veel te druk is idd.
pi_195821039
Nou ja, ik ben afgelopen week dus wel gaan winkelen. En dat doe ik heel bewust. Zolang winkels geen sluiting door de overheid opgelegd krijgen, ontvangen ze geen financiële hulp. Als wij dan massaal niet meer gaan shoppen zullen ze allemaal omvallen. Grote concerns vangen dit misschien online op, maar kleine zelfstandigen gaan er aan onderdoor.
Overigens was het in Den Bosch maandag goed geregeld. Bij de Zara stond zelfs iemand bij de deur die mensen pas binnen liet als er anderen het pand uit gingen. Daar was het binnen ook echt niet zo druk.
pi_195821229
Bewust winkelen is dan waarschijnlijk gericht shoppen en niet met een groepje shoppen als gezellig uitje?
Ik ga ook naar de winkels maar dan wel in mijn eentje en ik zoek een rustig moment uit.
pi_195821520
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:15 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Nee ze wonen 15km aan de verkeerde kant van de Maas.
Maar dan hoef je toch niet in quarantaine na een bezoekje? Dat geldt alleen als je uit een ander land komt dat rood of oranje is, niet binnen Nederland. Lijkt mij dat als je goed afstand houdt, je prima bij je ouders op bezoek kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')