abonnement Unibet Coolblue
pi_195803121
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Morgen gaat ie hetzelfde nog een keer zeggen, met weer dezelfde bronvermelding als je erop doorvraagt. Als het niet al vanmiddag is.
Ja, ik ben er wel klaar mee. Dit is gewoon het gevolg van het beleid hier van pappen en nathouden waarbij iedereen gewoon willekeurige uitspraken mag blijven doen, volledig gespeend van iedere vorm van inhoudelijk inzicht.

Alle mantra's worden dag in, dag uit herhaald.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195803123
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Die landen, bijvoorbeeld Frankrijk en Spanje pakken ook niet echt door maar blijven een beetje aankloten. Regionaal lockdowntje in Madrid van 2 dagen, horeca open dicht open dicht. Je moet het virus met wortel en tak proberen uit te roeien tot je dagtotalen weer in de tientallen lopen en van daaruit kan er een heleboel weer open.

Het is echt niet zo dat je met 70 besmettingen op een dag binnen een maand opeens weer op de 7000 zit, wat sommigen schijnen te denken. dat gaat veel geleidelijker en is maanden van "chaos" voor nodig.
Exponentiële groei gaat sneller dan je denkt. Die getallen van tientallen per dag ga je echt niet redden midden in de winter, dan kan je zeker wachten tot april volgend jaar.
pi_195803129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Verkleinwoord gebruik ik niet om de situatie te bagatelliseren maar omdat het wel erg kleinschalig is, als de rest van het land elkaar lekker blijft besmetten zet het amper tot geen zoden aan de dijk.
Dan is het nog steeds geen lockdowntje. Als bv. Noord-Holland op slot zou gaan zou ik dat een flinke maatregel vinden. Ondanks dat wij jij zegt nog steeds kan gebeuren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195803130
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Exponentiële groei gaat sneller dan je denkt.
Kijk maar naar Luik.
pi_195803138
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja voor overtypen van cijfers is het goedbetaald. Zal een MBO baan zijn neem ik aan dan.

Desalniettemin belachelijk dat je voor zo'n basale klus verplicht op kantoor moet zijn. Terwijl iedereen wordt gevraagd thuis te werken. Je verwacht het niet :')
Beetje een verkapte kijk mij eens goed verdienen post zo.
Snap niet dat je er denigrerend over doet.
pi_195803156
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gaan we nu alles sluiten omdat een paar ouders te dom zijn om zelf na te denken en de basisregels aan hun laars lappen.
Interview gezien wat ik postte met die De Jong van het OMT? Hij was echt extreem sceptisch over het gedrag van de "gemiddelde Nederlander", voor zoiets überhaupt bestaat natuurlijk.

Basisregels naleven is voor een grote groep gewoon echt heel lastig blijkbaar.
blablablabla
pi_195803169
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Interview gezien wat ik postte met die De Jong van het OMT? Hij was echt extreem sceptisch over het gedrag van de "gemiddelde Nederlander", voor zoiets überhaupt bestaat natuurlijk.

Basisregels naleven is voor een grote groep gewoon echt heel lastig blijkbaar.
Is toch zo'n bullshit, overal in Europa knallen de cijfers omhoog. Gast zit zelf constant te falen, probeert het enkel af te schuiven.


Recordaantallen besmettingen in Frankrijk, Duitsland en Italië.
https://www.volkskrant.nl(...)2Fnews.google.com%2F

En hier in Zwitserland was deze week ook een record.
Dan heb je nog Polen en omstreken. :')

[ Bericht 25% gewijzigd door Jed1Gam op 23-10-2020 11:48:43 ]
pi_195803170
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds geen lockdowntje. Als bv. Noord-Holland op slot zou gaan zou ik dat een flinke maatregel vinden. Ondanks dat wij jij zegt nog steeds kan gebeuren.
Relatief klein gebied dus lockdowntje, ga anders even muggenziften over een verkleinwoordje.
blablablabla
pi_195803186
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Relatief klein gebied dus lockdowntje, ga anders even muggenziften over een verkleinwoordje.
1 op de 7 mensen in Spanje woont in Madrid. Noem dat meer een relatief klein gebied.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:43:49 #185
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195803187
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik geef tenminste nog bronnen in plaats maar continu te roeptoeteren en persoonlijke aanvallen ..... :D
Je doet een uitspraak.
Die onderbouw je niet.
De bron die je vervolgens levert, daarvan is al heel erg vaak hier, ook naar jou persoonlijk toe, aangegeven dat die niet spreekt over besmettelijkheid maar over iets anders. Toch kies je ervoor om die bron weer mee te geven.

Jij bent degene met de uitspraak, niet ik. Als jij die uitspraak wil doen, dan ben jij de eerste om met een valide bron te komen. Dat doe je niet.

En kom niet aan met dat ik nooit met bronnen kom, ik heb hier al wel 6-7 onderzoeken en overzichtsstudies, meerdere keren herhaald ook, geplaatst die wat zeggen over de rol van kinderen, schoolgaande kinderen, kinderen in huishoudens, bij het verspreiden van corona. En die gingen allemaal precies over waar ik op dat moment een claim over deed. Zoals het hoort.
pi_195803234
Als er niet snel een volledige lockdown komt dan vrees ik echt een soort bergamo maar dan europees wijd. Dit virus lijkt alleen maar beter te gedijen nu het kouder wordt. De semi Lockdowns lijken veel minder effect te hebben en zelfs de volledige lockdowns lijken pas resultaat te geven bij mooi weer. Als het zo doorgaat wordt het een slagveld zoals de spaanse griep.

Beetje negatief gesteld hoor, maar het is echt een scenario wat we niet kunnen uitsluiten. Het wordt heel snel tijd dat er goed werkende medicijnen massaal kunnen worden toegediend en dat die sneltest niet in zeven straten komen, maar overal.
pi_195803246
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

1 op de 7 mensen in Spanje woont in Madrid. Noem dat meer een relatief klein gebied.
6/7 dus niet.
blablablabla
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:47:45 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195803256
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, ik ben er wel klaar mee. Dit is gewoon het gevolg van het beleid hier van pappen en nathouden waarbij iedereen gewoon willekeurige uitspraken mag blijven doen, volledig gespeend van iedere vorm van inhoudelijk inzicht.

Alle mantra's worden dag in, dag uit herhaald.
Ja. Dat is hoe het hier werkt. Iedereen die een mening heeft mag die geven binnen de gestelde kaders op FOK!. Dat geld voor jou en voor ieder ander hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:48:20 #189
3542 Gia
User under construction
pi_195803268
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:46 schreef aartstyle het volgende:
Als er niet snel een volledige lockdown komt dan vrees ik echt een soort bergamo maar dan europees wijd. Dit virus lijkt alleen maar beter te gedijen nu het kouder wordt. De semi Lockdowns lijken veel minder effect te hebben en zelfs de volledige lockdowns lijken pas resultaat te geven bij mooi weer. Als het zo doorgaat wordt het een slagveld zoals de spaanse griep.

Beetje negatief gesteld hoor, maar het is echt een scenario wat we niet kunnen uitsluiten. Het wordt heel snel tijd dat er goed werkende medicijnen massaal kunnen worden toegediend en dat die sneltest niet in zeven straten komen, maar overal.
Zou er een persco komen, vanavond?
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:48:39 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195803274
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Dat is hoe het hier werkt. Iedereen die een mening heeft mag die geven binnen de gestelde kaders op FOK!. Dat geld voor jou en voor ieder ander hier.
Ja, maar een mening hebben en het elke dag herhalen van dezelfde onjuiste zaken zijn twee verschillende dingen.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:48:47 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195803277
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Zou er een persco komen, vanavond?
Nee, hoezo?
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:49:49 #192
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195803294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar een mening hebben en het elke dag herhalen van dezelfde onjuiste zaken zijn twee verschillende dingen.
Nee, dat zijn het niet. Een mening is per definitie geen feit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195803297
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Zou er een persco komen, vanavond?
Nope.
Het zou wel goed zijn als Rutte even met z’n kop op tv komt en een tipje van de sluier licht.
pi_195803322
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat zijn het niet. Een mening is per definitie geen feit.
Dan moeten ze die ook niet brengen als feit.

Wees eens wat meer moderator in plaats van politieagent.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195803324
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar een mening hebben en het elke dag herhalen van dezelfde onjuiste zaken zijn twee verschillende dingen.
vind jij, omdat jij het er niet mee eens bent.....en dan ga je iemand persoonlijk aanvallen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:51:27 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195803329
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:49 schreef quirina het volgende:

[..]

Nope.
Het zou wel goed zijn als Rutte even met z’n kop op tv komt en een tipje van de sluier licht.
liever niet maar hij komt sowieso iedere vrijdag met z'n kop op de tv
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:52:15 #197
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195803343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan moeten ze die ook niet brengen als feit.

Wees eens wat meer moderator in plaats van politieagent.
Oh, je wil dat ik ga beoordelen wat "waar" is? Daar hebben wij als mods dus totaal GEEN mandaat voor. En dat gaan we vermoedelijk ook nooit krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195803354
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:46 schreef aartstyle het volgende:
Als er niet snel een volledige lockdown komt dan vrees ik echt een soort bergamo maar dan europees wijd. Dit virus lijkt alleen maar beter te gedijen nu het kouder wordt. De semi Lockdowns lijken veel minder effect te hebben en zelfs de volledige lockdowns lijken pas resultaat te geven bij mooi weer. Als het zo doorgaat wordt het een slagveld zoals de spaanse griep.

Beetje negatief gesteld hoor, maar het is echt een scenario wat we niet kunnen uitsluiten. Het wordt heel snel tijd dat er goed werkende medicijnen massaal kunnen worden toegediend en dat die sneltest niet in zeven straten komen, maar overal.
Maar waarom dan? Lockdown is lockdown. Zit iedereen binnen thuis zonder sociale interactie dan boeit het niet of het 0 graden is of 30.

Het is niet dat je op straat besmet raakt via de wind immers. Alleen de weerstand is vaak slechter in deze periode.

Voor de rest is het gewoon ons gedrag, meer binnen vanwege de temperatuur en slechtere ventilatie.

Maar ga je vol lockdown dan komt het niet zo ver als in maart.
Bovendien zitten we nog lang net richting de geschatte aantallen van toen. Gelukkig maar.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:52:40 #199
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195803355
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat zijn het niet. Een mening is per definitie geen feit.
Er is een reden dat er zoiets is als BNW, waar je naartoe mag als je het constant over niet-feiten wil hebben die horen bij je 'mening'. Er kan dus wel degelijk gemodereerd worden op het herhalen van uitspraken die niet aantoonbaar of zelfs aantoonbaar onjuist zijn.
pi_195803366
Volgens mij komt hij toch met zijn wekelijkse persmoment. Ga ervanuit dat dit alleen maar corona gerelateerd is en zelfs een echte persco sluit ik niet uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')