abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 oktober 2020 @ 00:35:00 #201
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_195858999
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
het virus serieus nemen
En hoe serieus neem jij het? was je je handen als je thuiskomt?houd je 1,5m afstand , ook in de supermarkt?
draag jij nu wel een mondkapje? was je alle goederen die je koopt? zie je practisch niemand meer?

Wat denk je , hoe gaat het eraan toe overal tijdens pauzes en lunches, bij mensen thuis, in bejaardentehuizen, bij de politie, boa's, etc.
Is het werkbaar?
There is only one religion
pi_195860523
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:48 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om vakanties, het gaat om dat je nu niks kan plannen, van vakantie tot oud en nieuw en wat daar allemaal tussen ligt, foekepotten,sinterklaas, kerst verjaardagen tot een dagje naar het museum.
Tijdens de tweede wereldoorlog schijnt het gebrek aan vakantie ook voor veel stress te hebben gezorgd bij mensen.

Behalve bij de Joden. Die mochten immers gewoon naar vakantieparken in Duitsland en Polen :Y
-
  maandag 26 oktober 2020 @ 10:44:10 #203
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_195862391


Laten we hopen dat het er niet doorheen komt.

Voor wie geïnteresseerd is https://www.eerstekamer.nl/live_plenaire_vergadering
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_195862485
Scum :r

twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195862916
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Laten we hopen dat het er niet doorheen komt.

Voor wie geïnteresseerd is https://www.eerstekamer.nl/live_plenaire_vergadering
Kan een vaccin ook gezien worden als een persoonlijke beschermingsmiddel?
pi_195863011
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Laten we hopen dat het er niet doorheen komt.

Voor wie geïnteresseerd is https://www.eerstekamer.nl/live_plenaire_vergadering
Haha netjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:25:18 #207
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195863058
quote:
13s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:48 schreef xpompompomx het volgende:
Scum :r

[ twitter ]
In deze tijden leer je je landgenoten in allerlei opzichten wel kennen ja. En heel fraai is het allemaal niet.
Huilen dan.
pi_195863120
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nou, ik zou tegen BNW willen zeggen: begin dan met het virus serieus nemen. Zolang er nog mensen hier weigeren om zich aan de maatregelen te houden en het hebben over "mondluiers", "kontluiers" en "mondvodden" (heb ik jou zover ik weet niet zien zeggen overigens) dan zullen we de R0 nooit onder de 1.0 krijgen en is je vakantie verder weg dan ooit.
Is er ooit een jaar geweest waarbij het influenza virus nooit boven 1.0 is uitgekomen op enig moment?

Virusbesmettingen zijn seizoensgebonden sterk aanwezig, het neemt altijd toe tot de piek, en neemt daarna weer af.

Dat de zorg niet moet overspoelen is een prima onderbouwing voor beleid om overdracht te vertragen.
Echter als dat de onderbouwing is kijk je ook naar andere mogelijkheden om de zorg niet te overspoelen, dat is volstrekt onderbelicht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195863192
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor, de meeste posts van mij zijn lang en onderbouwd.
Nu was m'n advies iets korter. Genoeg mensen die nooit op vakantie kunnen wegens chronisch geldgebrek.
Depressief word je als je met jezelf in de knoop zit, niet als je een keer niet op vakantie kan.

Zelfmedelijden is niet hetzelfde als een depressie.
Ooit depressief geweest?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195863236
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ontknopingsmoment? Is dat een bestaand iets?
Er is een pandemie aan de gang, er is een reden dat reizen niet zo'n geweldig idee is. Reizen is de oorzaak dat we die pandemie hier hebben.
De oorzaak is het eten van een vleermuis in China.

Reizen is een middel wat het virus hierheen heeft gebracht waarop hier ook besmettingen volgden.
Als gemiddelde reiziger net zo besmet is als gemiddelde inwoner kun je echter niet stellen dat dat gereis zorgt voor extra besmettingen, dat is simpelweg gewoon onzin.

Dat iets initieel een middel is geweest voor veel besmettingen hier / ontsteking, betekent niet dat dat nog steeds zo werkt, de vlam is al ontstoken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:33:59 #211
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195863250
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is er ooit een jaar geweest waarbij het influenza virus nooit boven 1.0 is uitgekomen op enig moment?

Virusbesmettingen zijn seizoensgebonden sterk aanwezig, het neemt altijd toe tot de piek, en neemt daarna weer af.

Dat de zorg niet moet overspoelen is een prima onderbouwing voor beleid om overdracht te vertragen.
Echter als dat de onderbouwing is kijk je ook naar andere mogelijkheden om de zorg niet te overspoelen, dat is volstrekt onderbelicht.
Welke mogelijkheden zie je daar voor nu dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:36:03 #212
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195863287
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Laten we hopen dat het er niet doorheen komt.

Voor wie geïnteresseerd is https://www.eerstekamer.nl/live_plenaire_vergadering
:+
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:38:04 #213
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_195863328
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:16 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Kan een vaccin ook gezien worden als een persoonlijke beschermingsmiddel?
Goeie vraag, zou iemand van de pers moeten vragen met de persconferentie, deze vragen worden nooit aangekaart gek genoeg.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_195863356
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Welke mogelijkheden zie je daar voor nu dan?
Verplegend personeel in laten vliegen uit Rusland / China / Australië, specifiek Covid ziekenhuis inrichten (die we al hadden en weer weggehaald zijn). Where-ever.

Personen die de opleiding volgen laten meehelpen onder mom van stage, mensen die het vakgebied verlaten of verlaten hebben terughalen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:08:11 #215
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195863892
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Verplegend personeel in laten vliegen uit Rusland / China / Australië, specifiek Covid ziekenhuis inrichten (die we al hadden en weer weggehaald zijn). Where-ever.

Personen die de opleiding volgen laten meehelpen onder mom van stage, mensen die het vakgebied verlaten of verlaten hebben terughalen.
En die landen hebben dat zorgpersoneel niet zelf nodig? :? Dat laatste wordt al gedaan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:10:05 #216
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195863926
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

De oorzaak is het eten van een vleermuis in China.

Reizen is een middel wat het virus hierheen heeft gebracht waarop hier ook besmettingen volgden.
Als gemiddelde reiziger net zo besmet is als gemiddelde inwoner kun je echter niet stellen dat dat gereis zorgt voor extra besmettingen, dat is simpelweg gewoon onzin.

Dat iets initieel een middel is geweest voor veel besmettingen hier / ontsteking, betekent niet dat dat nog steeds zo werkt, de vlam is al ontstoken.
Dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het komt door een vleermuis :')
pi_195864041
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:10 schreef Blackst4r het volgende:

[..]

Dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het komt door een vleermuis :')
:')
Niet 5 recepten vleermuis in je kookboek hebben staan. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195864053
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En die landen hebben dat zorgpersoneel niet zelf nodig? :? Dat laatste wordt al gedaan.
Krijgt in de politiek geen zwaartepunt. Dus ik vraag me dan af of ze wel echt hun best doen ;)

In China hebben ze al een vaccin hoorde ik ergens? Dus het zal daar allicht rustiger zijn en nog rustiger worden op de IC's. En wij zijn met onze 18 miljoen echt een druppel op de populatie van China.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:27:40 #219
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195864254
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Krijgt in de politiek geen zwaartepunt. Dus ik vraag me dan af of ze wel echt hun best doen ;)

In China hebben ze al een vaccin hoorde ik ergens? Dus het zal daar allicht rustiger zijn en nog rustiger worden op de IC's. En wij zijn met onze 18 miljoen echt een druppel op de populatie van China.
In wiens politiek? En wie doet wel of niet zijn best? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_195864261
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

In wiens politiek? En wie doet wel of niet zijn best? :?
Het kabinet, je weet wel, overheid, Rutte en co.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:32:18 #221
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195864353
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het kabinet, je weet wel, overheid, Rutte en co.
Ik denk dat de Chinese zorg wel iets beters te doen heeft dan ons Corona probleem op te lossen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_195864525
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Laten we hopen dat het er niet doorheen komt.

Voor wie geïnteresseerd is https://www.eerstekamer.nl/live_plenaire_vergadering
Je krijgt voor het niet dragen van een mondkapje uiteraard niet een week celstraf maar gewoon een boete, anders hebben ze na 2 dagen al geen cellen genoeg meer in Nederland.

Als je het lichtste vergrijp combineert met de zwaarste straf, dan kan je alles erger maken dan het is.

Stop a.u.b. met die fearmongering.

---

Om een vergelijking te maken: op overtreding van artikel 5 van de Wegenverkeerswet staat ook een maximale hechtenis van 6 maanden en een geldboete van ¤ 8.700,-. Daarnaast kan er een ontzegging van de rijbevoegdheid voor maximaal 2 jaar worden opgelegd.

In de praktijk loopt het meestal met een boete af, het ligt eraan hoe zwaar je overtreding is en zoiets wordt gewogen.
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:59:57 #223
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195864778
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 02:49 schreef illusions het volgende:

[..]

Vleermuissoep? Volgens mij loop je een beetje achter, dat zegt Martin Vrijland, ben je van gisteren? Je moet vandaag naar Viruswaarheid luisteren - Bill Gates is namelijk de antichrist die een virus heeft ontwikkeld om heel de wereld dood kapot te maken, alleen hij heeft per ongeluk iedereen #woke gemaakt (side effect).

Bron in 1 van de 2 spoilers. Openen op eigen risico, 1 is een rabbit hole, de ander een red pill.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Right...

BTW mondkapje gebruiken als koffie filter was een totale mislukking.
Er ging geen water door en de koffiedrap ging niet door filter maar kwam in de water trechter en op mijn aanrecht..

Dus mocht corona gedoe voorbij zijn en je hebt tig mondkapjes over.. niet te gebruiken als koffie filter.

Mocht iemand anders dit willen proberen ... Ga je gang.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Beste debater 2022 maandag 26 oktober 2020 @ 13:06:28 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195864861
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:48 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om vakanties, het gaat om dat je nu niks kan plannen, van vakantie tot oud en nieuw en wat daar allemaal tussen ligt, foekepotten,sinterklaas, kerst verjaardagen tot een dagje naar het museum.
Wat vreselijk zeg... Lijkt wel Noord-Korea.

Gejank allemaal. Hou je gewoon een paar weken aan de regels en we kunnen weer normaal doen. Stel verwende nesten, de meeste Nederlanders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195865204
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk dat de Chinese zorg wel iets beters te doen heeft dan ons Corona probleem op te lossen.
Oh okay, leuk dat je dat denkt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195865245
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat vreselijk zeg... Lijkt wel Noord-Korea.

Gejank allemaal. Hou je gewoon een paar weken aan de regels en we kunnen weer normaal doen. Stel verwende nesten, de meeste Nederlanders.
Ik begrijp niet wat je bedoelt hiermee.

Hou je een paar weken aan de regels en je kan weer normaal doen? Wat is normaal naar jouw idee dan? Zo veel mogelijk thuis werken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195865605
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt hiermee.

Hou je een paar weken aan de regels en je kan weer normaal doen? Wat is normaal naar jouw idee dan? Zo veel mogelijk thuis werken?
Het normaal blijft inderdaad voorlopig thuis werken en de huidige maatregelen blijven van kracht en er kan ook zeker een lockdown van enkele weken komen om de R0 weer in de kast te krijgen.

Het lijkt alsof je moeite hebt met het accepteren van deze nieuwe (maar tijdelijke) werkelijkheid.
Van andere onderwerpen ken ik je toch als een heel rationeel persoon.
pi_195865687
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het normaal blijft inderdaad voorlopig thuis werken en de huidige maatregelen blijven van kracht en er kan ook zeker een lockdown van enkele weken komen om de R0 weer in de kast te krijgen.

Het lijkt alsof je moeite hebt met het accepteren van deze nieuwe (maar tijdelijke) werkelijkheid.
Van andere onderwerpen ken ik je toch als een heel rationeel persoon.
Zolang een maatregel gekoppeld is aan een huidige situatie snap ik dat. Kijk je naar Spanje waar ze een avondklok invoeren tot mei, zonder te weten wat dan de situatie is, vind ik dat wel erg raar.
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:58:37 #229
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195865724
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh okay, leuk dat je dat denkt.
Het is ook niet echt heel realistisch waar je mee komt ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_195866193
quote:
80s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:57 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zolang een maatregel gekoppeld is aan een huidige situatie snap ik dat. Kijk je naar Spanje waar ze een avondklok invoeren tot mei, zonder te weten wat dan de situatie is, vind ik dat wel erg raar.
Volgens het AD zou die avondklok tot 9 mei gelden maar als ik andere bronnen check dan kom ik op "in ieder geval 9 november" met de mogelijkheid om het in stapjes te verlengen tot 9 mei en uitzonderingen (later / vroeger) mogelijk per regio.
Op zich niet zoveel zeggend, ook 9 mei kan natuurlijk na evaluatie de conclusie zijn dat het langer nodig is.

Al met al is jouw kijk waarschijnlijk de juiste: het wordt per periode bekeken en de noodtoestand maakt de invoer van een avondklok mogelijk tot 9 mei (indien nodig).
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 14:39:47 #231
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195866514
Hoe zit het nou ook weer met reizen? Wordt afgeraden, maar kan wel toch?
A child is born with no state of mind.
pi_195866521
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:39 schreef SuperHartje het volgende:
Hoe zit het nou ook weer met reizen? Wordt afgeraden, maar kan wel toch?
Momenteel wel ja.Huidige status is 'zeer ernstig'.



[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2020 14:41:30 ]
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 14:41:15 #233
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195866539
quote:
80s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:40 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Momenteel wel ja.
Hmm wil misschien in december op reis... als dit zo blijft ga ik gwn. Ik ga niet feesten of zo...
A child is born with no state of mind.
pi_195866557
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:41 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Hmm wil misschien in december op reis... als dit zo blijft ga ik gwn. Ik ga niet feesten of zo...
Zie m'n Ninja edit :P
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 14:42:33 #235
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195866569
quote:
80s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zie m'n Ninja edit :P
Ja gezien en geliked :)
A child is born with no state of mind.
pi_195866685
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het normaal blijft inderdaad voorlopig thuis werken en de huidige maatregelen blijven van kracht en er kan ook zeker een lockdown van enkele weken komen om de R0 weer in de kast te krijgen.

Het lijkt alsof je moeite hebt met het accepteren van deze nieuwe (maar tijdelijke) werkelijkheid.
Van andere onderwerpen ken ik je toch als een heel rationeel persoon.
Ik vind het niet rationeel om iets wat minder dodelijk is dan de griep voor 50- mensen, voor die groep een nieuw normaal op te leggen, de kwaliteit van leven die wordt aangetast staat geenszins in verhouding tot het verwaarloosbare risico van de mogelijke infectie.

Als er geen capaciteitsproblemen waren dan waren de gezondheidseffecten alleen al van de lockdown maatregelen erger dan de gezondheidswinst.

Capaciteit voldoende = geen lock down.

Als mensen dan nog aan social distancing willen doen is allemaal prima, dat mag, iedereen is vrij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195866785
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Capaciteit voldoende = geen lock down.

Het probleem is:

- we hebben wel capacteitsproblemen en die ga je niet in 2 jaar verhelpen
- je moet altijd anticiperen op die capaciteitsproblemen, als je maatregelen laat ingaan op het moment dat je IC's vol liggen, dan ben je (met 2 weken incubatietijd en exponentiele groei) al te laat
pi_195866849
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het probleem is:

- we hebben wel capacteitsproblemen en die ga je niet in 2 jaar verhelpen
De economischeschade die we nu aanrichten om een zeer beperkt aantal mensen toch de optie te geven op een IC bed... Die is fors, er valt wat voor te zeggen dat de kosten van geen IC bed nog hoger zijn dan die economische schade.

Echter, als die kosten zó hoog geschat worden, dat is allemaal prima en daar valt ook zeker iets voor te zeggen... Maar, dan is je capaciteit vergroten ook gigantisch rendabel.

Als de overheid rationeel is spreken ze dat capaciteitsprobleem gigantisch aan, echter is de overheid meer bezig met het virus maximaal controleren, wat dat ook betekent en lijkt de tendens gewoon te zijn: zelfs als er een vaccin is, zelfs áls het behapbaar is in de IC, dan nog mag je het virus niet krijgen! Mag niet!

Eigen verantwoording zeg ik, ik ben liberaal, heb helemaal geen zin in een overheid die voor mij bepaalt welke risico's ik mag lopen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195866879
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
- je moet altijd anticiperen op die capaciteitsproblemen, als je maatregelen laat ingaan op het moment dat je IC's vol liggen, dan ben je (met 2 weken incubatietijd en exponentiele groei) al te laat
Dan is de reactie nu ook gewoon prima van het kabinet qua uitvoering, minder mensen zien in je huis... Kan natuurlijk nog iets straffer, iets meer oproepen tot extra thuiswerken boven waarde x... meer is inspelen op eigen verantwoording.

Neemt niet weg dat het capaciteitsprobleem niet wordt erkent door de overheid en dat je het virus echt niet mag krijgen, want het is uitgeroepen tot een soort van Ebola.

Je moet mij niet irrationeel noemen, ik ben júíst econoom en vind dat de kosten / baten tegen elkaar moeten worden afgezet, de virologen aan de talkshow tafels werken puur op emotie.

Als ik iets heb geleerd - denk ik - van mijn studie is het juist dit: Men kan totaal niet rationeel denken.

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 26-10-2020 15:05:52 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195866966
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

De economischeschade die we nu aanrichten om een zeer beperkt aantal mensen toch de optie te geven op een IC bed... Die is fors, er valt wat voor te zeggen dat de kosten van geen IC bed nog hoger zijn dan die economische schade.

Echter, als die kosten zó hoog geschat worden, dat is allemaal prima en daar valt ook zeker iets voor te zeggen... Maar, dan is je capaciteit vergroten ook gigantisch rendabel.

Als de overheid rationeel is spreken ze dat capaciteitsprobleem gigantisch aan, echter is de overheid meer bezig met het virus maximaal controleren, wat dat ook betekent en lijkt de tendens gewoon te zijn: zelfs als er een vaccin is, zelfs áls het behapbaar is in de IC, dan nog mag je het virus niet krijgen! Mag niet!

Eigen verantwoording zeg ik, ik ben liberaal, heb helemaal geen zin in een overheid die voor mij bepaalt welke risico's ik mag lopen.
Wat voor gevolgen een lockdown heeft voor de lange termijn is niet te zeggen, het is een experiment met mensenlevens. Raar dat we zo begaan zijn met die mensen op de IC maar wat er gaat gebeuren met de rest van Nederland hoor je weinig over.
pi_195867000
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:05 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wat voor gevolgen een lockdown heeft voor de lange termijn is niet te zeggen, het is een experiment met mensenlevens. Raar dat we zo begaan zijn met die mensen op de IC maar wat er gaat gebeuren met de rest van Nederland hoor je weinig over.
Dit virus speelt al 6+ maanden, ik vind het niet rationeel om maar vast te blijven houden aan "we kennen het virus niet" er is 6 maanden informatie, geen sterk bewijs dat het, in grote getallen, gigantisch veel erger is dan wat we gewend zijn.

Mensen die moeten vechten voor hun leven is natuurlijk wel gewoon inzichtelijk en een klote situatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195867029
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

De economischeschade die we nu aanrichten om een zeer beperkt aantal mensen toch de optie te geven op een IC bed... Die is fors, er valt wat voor te zeggen dat de kosten van geen IC bed nog hoger zijn dan die economische schade.

Echter, als die kosten zó hoog geschat worden, dat is allemaal prima en daar valt ook zeker iets voor te zeggen... Maar, dan is je capaciteit vergroten ook gigantisch rendabel.

Als de overheid rationeel is spreken ze dat capaciteitsprobleem gigantisch aan, echter is de overheid meer bezig met het virus maximaal controleren, wat dat ook betekent en lijkt de tendens gewoon te zijn: zelfs als er een vaccin is, zelfs áls het behapbaar is in de IC, dan nog mag je het virus niet krijgen! Mag niet!

Eigen verantwoording zeg ik, ik ben liberaal, heb helemaal geen zin in een overheid die voor mij bepaalt welke risico's ik mag lopen.
Ik neem aan dat je nooit je autogordel draagt?
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:11:12 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195867043
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind het niet rationeel om iets wat minder dodelijk is dan de griep voor 50- mensen, voor die groep een nieuw normaal op te leggen, de kwaliteit van leven die wordt aangetast staat geenszins in verhouding tot het verwaarloosbare risico van de mogelijke infectie.

Als er geen capaciteitsproblemen waren dan waren de gezondheidseffecten alleen al van de lockdown maatregelen erger dan de gezondheidswinst.

Capaciteit voldoende = geen lock down.

Als mensen dan nog aan social distancing willen doen is allemaal prima, dat mag, iedereen is vrij.
Die capaciteit is er dus niet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_195867049
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het normaal blijft inderdaad voorlopig thuis werken en de huidige maatregelen blijven van kracht en er kan ook zeker een lockdown van enkele weken komen om de R0 weer in de kast te krijgen.

Het lijkt alsof je moeite hebt met het accepteren van deze nieuwe (maar tijdelijke) werkelijkheid.
Van andere onderwerpen ken ik je toch als een heel rationeel persoon.
Wanneer moet het ophouden dan? In de politiek gemotiveerde talkshows in NL zie je alleen maar angstpropaganda dat we bij het bestaan van een vaccin ook niet terugkeren naar een normale wereld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195867068
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die capaciteit is er dus niet.
Das de insteek niet van mijn betoog, dat is dat de hele insteek van het kabinet is:
- Je mag het niet krijgen, ook niet als je gezond bent.
- Capaciteitsproblemen? Vanuit de aanbod kant - het aantal bedden en verpleegsters - Totaal niet belangrijk, de zorg niet overspoelen vanuit de patiënt gezien dat mag echt niet! - vraag kant super belangrijk -

Klopt niet, is niet rationeel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195867140
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Das de insteek niet van mijn betoog, dat is dat de hele insteek van het kabinet is:
- Je mag het niet krijgen, ook niet als je gezond bent.
Als je het zo zegt dan klinkt het heel simpel.
Maar:

- er is geen garantie dat je niet ernstig ziek wordt van corona als je nu gezond bent
- op het moment dat je besmet bent, ben je ook besmettelijk voor anderen, dus zijn de maatregelen nodig
- er zijn ongeveer 4 miljoen mensen in Nederland die (in diverse gradaties) een verhoogd risico lopen, een groot deel daarvan maakt deel uit van huishoudens die uit meerdere personen bestaat, isoleren is dus niet zo eenvoudig

quote:
- Capaciteitsproblemen? Vanuit de aanbod kant - het aantal bedden en verpleegsters - Totaal niet belangrijk, de zorg niet overspoelen vanuit de patiënt gezien dat mag echt niet! - vraag kant super belangrijk -

Klopt niet, is niet rationeel.
Je kan de zorg niet zomaar uitbreiden. Alleen een opleiding tot HBO verpleegkundige duurt al 4 jaar en dan sta je (na wat stages) nog maar net met 1 been in het vak.

Capaciteit is alles, de lijn tussen "het aankunnen" en "overspoeld worden" is maar heel dun.
pi_195867143
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Das de insteek niet van mijn betoog, dat is dat de hele insteek van het kabinet is:
- Je mag het niet krijgen, ook niet als je gezond bent.
- Capaciteitsproblemen? Vanuit de aanbod kant - het aantal bedden en verpleegsters - Totaal niet belangrijk, de zorg niet overspoelen vanuit de patiënt gezien dat mag echt niet! - vraag kant super belangrijk -

Klopt niet, is niet rationeel.
is er eigenlijk al een plan bedacht om het capaciteitsprobleem op te lossen? of gaan we alleen de symptomen bestrijden.
pi_195867203
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:18 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

is er eigenlijk al een plan bedacht om het capaciteitsprobleem op te lossen? of gaan we alleen de symptomen bestrijden.
De IC-verpleegkundige opleiding duurt zo'n 24 maanden en dat komt dus bovenop je normale opleiding, puur de differentiatie tot IC-verpleegkundige.

1 IC bed kost zo'n ¤1 miljoen per jaar incl. personeelskosten, 1.000 bedden geeft dus al een kostenpost van 1 miljard extra, jaarlijks.

Maar goed, als je het zou willen (met versnelde opleiding) en je zou de stages skippen en genoeg personeel vinden dat wil omscholen (je moet bestand zijn tegen het werk) dan zou je minimaal 1 tot 1,5 jaar verder zijn. En dan nog moet je de investering doen, ziekenhuizen uitbreiden (of ten koste van andere afdelingen), etc.
pi_195867291
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De IC-verpleegkundige opleiding duurt zo'n 24 maanden en dat komt dus bovenop je normale opleiding, puur de differentiatie tot IC-verpleegkundige.

1 IC bed kost zo'n ¤1 miljoen per jaar incl. personeelskosten, 1.000 bedden geeft dus al een kostenpost van 1 miljard extra, jaarlijks.

Maar goed, als je het zou willen (met versnelde opleiding) en je zou de stages skippen en genoeg personeel vinden dat wil omscholen dan zou je minimaal 1 tot 1,5 jaar verder zijn.
Het oplossen zal idd niet zo makkelijk zijn maar je mag toch verwachten dat ze op zn minst een plan hebben hoe dit te gaan oplossen? Bv binnen 3 jaar willen we op dit punt zitten etc. Hoeveel gaan de faillisementen kosten, de kosten van al die mensen in de ww? Dat kunnen ze uitrekenen en naast elkaar leggen.
pi_195867298
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:18 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

is er eigenlijk al een plan bedacht om het capaciteitsprobleem op te lossen? of gaan we alleen de symptomen bestrijden.
Er was een noodziekenhuis in Ahoy gebouwd en weer afgebroken dusseh tzal wel. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')