abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:16:03 #226
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_197182633
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:12 schreef Sarasi het volgende:
Sterkte aan alle zieken hier, houd het goed in de gaten. Paracetamol helpt om de koorts wat te drukken, en bij benauwdheid direct de huisarts bellen. :Y

Ik ben vandaag naar de supermarkt geweest! *O* Karretje als rollator gebruikt, en m'n vriend heeft me vervolgens naar de auto moeten helpen (en van de auto weer naar binnen), maar ik heb helemaal zelfstandig de paar boodschappen in m'n karretje gedaan en afgerekend. Ik had alleen geen adem meer om de caissière te beantwoorden. :') Hopelijk morgen een klein rondje lopen, het beoogde rondje heeft veel bankjes onderweg, dus hopelijk wordt dat wat.

Eergisteren nog drie dutjes, vandaag nog maar twee. :D
Misschien té persoonlijk, als je niet wil antwoorden absoluut niet doen, maar heb jij onderliggende ziekte / hoe oud ben je? Mag ook privé of juist helemaal niet, aan jou!

Fijn dat het beter gaat!
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_197182635
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:58 schreef nils7 het volgende:
Heb inmiddels 38,1 - 38,5 graden koorts.
Het schommelt daar heen en weer tussen.

Afgelopen maand en de afgelopen dagen echt slecht geslapen (overlijden van een naaste) dus ik kan oververmoeid zijn of.... Corona.

Voor de zekerheid lig ik op het logeerbed.

Voor de rest geen klachten.

Heb me netjes aan de maatregelen gehouden.
Maar moest wel naar de tandarts en een oogmeting in het ziekenhuis (die door ging) de afgelopen week.
De 4 mensen die ik sinds kerst hebben gezien (waarvan er 2 ouder dan 60) hebben nergens last van.

Ik kijk het morgen nog ff aan anders laat ik me testen, is zo’n afspraak en uitslag snel?
Mijn man had een test in Nijmegen (Lent) en had binnen enkele uren al de uitslag.
pi_197182799
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:16 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Misschien té persoonlijk, als je niet wil antwoorden absoluut niet doen, maar heb jij onderliggende ziekte / hoe oud ben je? Mag ook privé of juist helemaal niet, aan jou!

Fijn dat het beter gaat!
Ik ben 28, geen onderliggende ziekte, behoorlijk sportief de epidemie, redelijk sportief sinds start epidemie (ivm niet meer naar de sportschool willen/durven, nog wel gemiddeld eens per week een andere sport gedaan).

Dus ja, ik had zeker niet verwacht zo'n klap te krijgen. Mijn broertje heeft het in november ook gehad en die was alleen maar een beetje moe met een kuchje, na 7 dagen gewoon weer naar buiten. Ik ben ook best bang geweest toen ik echt zo ziek werd, al ben ik goddank niet benauwd geweest.
Your opinion of me is none of my business.
pi_197183079
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:12 schreef Sarasi het volgende:
Sterkte aan alle zieken hier, houd het goed in de gaten. Paracetamol helpt om de koorts wat te drukken, en bij benauwdheid direct de huisarts bellen. :Y

Hier: dag 25 na (achteraf) de eerste klachten, dag 22 na de positieve test, dag 5 koortsvrij.

Ik ben vandaag naar de supermarkt geweest! *O* Karretje als rollator gebruikt, en m'n vriend heeft me vervolgens naar de auto moeten helpen (en van de auto weer naar binnen), maar ik heb helemaal zelfstandig de paar boodschappen in m'n karretje gedaan en afgerekend. Ik had alleen geen adem meer om de caissière te beantwoorden. :') Hopelijk morgen een klein rondje lopen, het beoogde rondje heeft veel bankjes onderweg, dus hopelijk wordt dat wat.

Eergisteren nog drie dutjes, vandaag nog maar twee. :D
Je kunt beter aspirine pakken. Drukt niet alleen de koorts maar is ook een antistollingsmiddel, en 1 van de risico's van COVID bestaat uit circulatieproblemen als gevolg van bloedstolsels.
pi_197183148
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:31 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]

Je kunt beter aspirine pakken. Drukt niet alleen de koorts maar is ook een antistollingsmiddel, en 1 van de risico's van COVID bestaat uit circulatieproblemen als gevolg van bloedstolsels.
Je mag alleen ook de deur niet uit en ik gok dat meer mensen paracetamol hebben liggen dan aspirine. Sowieso at ik zelf super weinig en dan is paracetamol fijner op de maag dan aspirine.
pi_197185269
Elke dag was anders. 4 dagen flinke koorts, daarnaast verschillende symptomen die elkaar afwisselden. Gevoelige huid, kortademigheid, darmklachten.

Na anderhalve week weer volle bak gaan werken. Drie dagen later tot de conclusie gekomen dat elke avond naar bed gaan met hoofdpijn en trillend opstaan misschien toch niet helemaal okey was. Dus me weer deels ziekgemeld en inmiddels werk ik nog steeds maar 4 uur op een dag al ruim een maand.

Heel bizar verloop van het herstel dus. Soms pijn op mijn longen, soms niet.

Als aanvullende info: ik ben zeer sportief, netjes op gewicht en leef verder gezond.
  maandag 4 januari 2021 @ 11:22:30 #232
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197204304
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:58 schreef nils7 het volgende:
Heb inmiddels 38,1 - 38,5 graden koorts.
Het schommelt daar heen en weer tussen.

Afgelopen maand en de afgelopen dagen echt slecht geslapen (overlijden van een naaste) dus ik kan oververmoeid zijn of.... Corona.

Voor de zekerheid lig ik op het logeerbed.

Voor de rest geen klachten.

Heb me netjes aan de maatregelen gehouden.
Maar moest wel naar de tandarts en een oogmeting in het ziekenhuis (die door ging) de afgelopen week.
De 4 mensen die ik sinds kerst hebben gezien (waarvan er 2 ouder dan 60) hebben nergens last van.

Ik kijk het morgen nog ff aan anders laat ik me testen, is zo’n afspraak en uitslag snel?
Negatieve uitslag vanochtend binnen gekregen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197240554
Ik zondag ziek geworden. Maandag laten testen, positief. Het lijkt steeds erger te worden, vannacht de hele nacht rond gelopen. Kan niet liggen, zitten, alles doet zeer. Vooral op mijn longen nu. Kortademig, koorts, pijn. Vind het echt een hel.

32 jr, wel wat overgewicht, verder niet rokend en zo
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 10:51:58 #234
236264 crew  capricia
pi_197241104
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:13 schreef anndb het volgende:
Ik zondag ziek geworden. Maandag laten testen, positief. Het lijkt steeds erger te worden, vannacht de hele nacht rond gelopen. Kan niet liggen, zitten, alles doet zeer. Vooral op mijn longen nu. Kortademig, koorts, pijn. Vind het echt een hel.

32 jr, wel wat overgewicht, verder niet rokend en zo
Pff. Sterkte.. Woon je samen? Als het niet meer gaat aub iemand bellen. :{ O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197249343
Zusje van net 18 is echt flink ziek, vaders van 57 grieperig, ik (30) heb behalve snot achterin m’n neus en een droge keel nog niets. Hopen dat het zo blijft. _O_
pi_197255765
Ik heb vandaag bijna helemaal zelf boodschappen gedaan! *O* M'n vriend heeft het karretje voor de teruggebracht (die had ik nodig om bij de auto terug te komen), maar met een extra uithijgpauze was me dat uiteindelijk zelf ook wel gelukt. Zelf heen gereden, zelf boodschappen gedaan, zelf terug gereden. :) Alleen niet zelf file geparkeerd, maar sommige dingen moet je ook onveranderd aan pre-corona houden hè. _O-

Het voelt alsof ik beweeg door dikke stroop ofzo, en moet ademhalen door hele dikke badstof ofzo. Te weinig lucht, te zware ledematen. Ik probeerde bij de zelfscan twee flessen op te tillen, maar dat ging toen echt niet meer. Eentje tegelijk kreeg ik nog net op zelfscanhoogte. Bizar gevoel. :{
pi_197257506
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:23 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb vandaag bijna helemaal zelf boodschappen gedaan! *O* M'n vriend heeft het karretje voor de teruggebracht (die had ik nodig om bij de auto terug te komen), maar met een extra uithijgpauze was me dat uiteindelijk zelf ook wel gelukt. Zelf heen gereden, zelf boodschappen gedaan, zelf terug gereden. :) Alleen niet zelf file geparkeerd, maar sommige dingen moet je ook onveranderd aan pre-corona houden hè. _O-

Het voelt alsof ik beweeg door dikke stroop ofzo, en moet ademhalen door hele dikke badstof ofzo. Te weinig lucht, te zware ledematen. Ik probeerde bij de zelfscan twee flessen op te tillen, maar dat ging toen echt niet meer. Eentje tegelijk kreeg ik nog net op zelfscanhoogte. Bizar gevoel. :{
Topic niet gelezen maar is het virus wel uit je lichaam verder?
pi_197257651
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:26 schreef Azula het volgende:

[..]

Topic niet gelezen maar is het virus wel uit je lichaam verder?
Drie weken koorts gehad, inmiddels al een week "klachtvrij" volgens de GGD en dus uit isolatie. Dus ja, in principe wel. 12 december positief getest, 10 december in quarantaine/isolatie gegaan. Ik overweeg wel om morgen even met de huisarts te bellen om te vragen of dit normaal is of dat ze me wil zien - ik vrees toch wat voor longontsteking of ontsteking aan de hartspier, omdat ik tijdens corona juist helemaal niet benauwd ben geweest. Ik heb nu juist best af en toe wat pijn op de borstkas, vooral bij diep uitademen, en ik heb 't gevoel dat ademen vrij oppervlakkig gebeurt momenteel.

Maargoed, ik heb het op zich ook fors te pakken gehad en ik zie nog wél elke dag verbetering. Dus dat is wel hoopvol.

In het beste nieuws van vandaag: chocoladeijs smaakt nog naar chocoladeijs! *O*
pi_197257856
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:34 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Drie weken koorts gehad, inmiddels al een week "klachtvrij" volgens de GGD en dus uit isolatie. Dus ja, in principe wel. 12 december positief getest, 10 december in quarantaine/isolatie gegaan. Ik overweeg wel om morgen even met de huisarts te bellen om te vragen of dit normaal is of dat ze me wil zien - ik vrees toch wat voor longontsteking of ontsteking aan de hartspier, omdat ik tijdens corona juist helemaal niet benauwd ben geweest. Ik heb nu juist best af en toe wat pijn op de borstkas, vooral bij diep uitademen, en ik heb 't gevoel dat ademen vrij oppervlakkig gebeurt momenteel.

Maargoed, ik heb het op zich ook fors te pakken gehad en ik zie nog wél elke dag verbetering. Dus dat is wel hoopvol.

In het beste nieuws van vandaag: chocoladeijs smaakt nog naar chocoladeijs! *O*
Ja ik zou dit dus niet als klachtenvrij beschouwen en wel even je huisarts spreken ja. Karretje niet weg kunnen zetten enzo zijn juist de soort dingen waarbij m’n pa de huisarts moet gaan bellen.

Zusje werkt in de super en heeft het daar opgelopen, en ons besmet. _O-
pi_197257982
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:46 schreef Azula het volgende:

[..]

Ja ik zou dit dus niet als klachtenvrij beschouwen en wel even je huisarts spreken ja. Karretje niet weg kunnen zetten enzo zijn juist de soort dingen waarbij m’n pa de huisarts moet gaan bellen.

Zusje werkt in de super en heeft het daar opgelopen, en ons besmet. _O-
Klachtvrij volgens de GGD gaat over een specifieke set klachten (koorts, diarree, etc). 24 uur klachtvrij = uit isolatie. Vermoeidheid en hoofdpijn, net als verstoorde smaak/reuk hoeven dan nog lang niet weg te zijn. De druk op de borstkas is pas een dag of twee, dus daar ga ik ook zeker de huisarts wel even over bellen, maar de komende 4 weken hoef ik bij klachten niet meer in quarantaine. Ze gaan er vanuit dat je minstens 8 weken na de eerste klachten immuniteit hebt, namelijk.

Ik heb overigens uitgebreid met de GGD overlegd voordat ik uit isolatie ging, ook over wanneer ik wel weer terug in isolatie zou moeten, en wanneer ik zou moeten bellen.

Longontsteking en ontsteking van de hartspier komt wel vaker voor na corona (en is beide dan bacterieel, niet viraal), maar sowieso zijn dit soort klachten na een forse corona niet zeldzaam. Die twee opties wil ik met de huisarts samen wel even uitsluiten though, indien mogelijk.
pi_197258165
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:52 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Klachtvrij volgens de GGD gaat over een specifieke set klachten (koorts, diarree, etc). 24 uur klachtvrij = uit isolatie. Vermoeidheid en hoofdpijn, net als verstoorde smaak/reuk hoeven dan nog lang niet weg te zijn. De druk op de borstkas is pas een dag of twee, dus daar ga ik ook zeker de huisarts wel even over bellen, maar de komende 4 weken hoef ik bij klachten niet meer in quarantaine. Ze gaan er vanuit dat je minstens 8 weken na de eerste klachten immuniteit hebt, namelijk.

Ik heb overigens uitgebreid met de GGD overlegd voordat ik uit isolatie ging, ook over wanneer ik wel weer terug in isolatie zou moeten, en wanneer ik zou moeten bellen.

Longontsteking en ontsteking van de hartspier komt wel vaker voor na corona (en is beide dan bacterieel, niet viraal), maar sowieso zijn dit soort klachten na een forse corona niet zeldzaam. Die twee opties wil ik met de huisarts samen wel even uitsluiten though, indien mogelijk.
Uiteraard. Ah ja klinkt logisch.

Nou fijn dat je de deur weer uit mag en kunt _O_ en vervelend dat het zulks een effect op je heeft.

Paar uur later ben ik nog steeds niet ziek. Enige wat ik de afgelopen dagen heb en verder nooit is dat bij het poetsen de inhoud van slokdarm of bovenkant maag eruit komt en ik daarna een minuut lang gal sta weg te slikken. :') En snel misselijk. Miss even een andere test doen ook om iets uit te sluiten. _O-
pi_197258314
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 00:02 schreef Azula het volgende:

[..]

Uiteraard. Ah ja klinkt logisch.

Nou fijn dat je de deur weer uit mag en kunt _O_ en vervelend dat het zulks een effect op je heeft.
Zeker! Kleine stapjes, daar doe ik 't mee. *) (ook letterlijk) Hopelijk blijft de stijgende lijn goed hangen.

Morgenochtend eerst met de huisarts bellen, evt met de GGD overleggen, en dan eens met werk overleggen of en hoe en wanneer ik eventueel weer zou kunnen/willen opbouwen. Morgen verder maar even een rustdagje, dus geen boodschappen doen of wandelingetje (/strompelingetje) maken. Kijken hoe ik me dan gedurende de dag voel. :)
pi_197258354
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 00:02 schreef Azula het volgende:

[..]

Paar uur later ben ik nog steeds niet ziek. Enige wat ik de afgelopen dagen heb en verder nooit is dat bij het poetsen de inhoud van slokdarm of bovenkant maag eruit komt en ik daarna een minuut lang gal sta weg te slikken. :') En snel misselijk. Miss even een andere test doen ook om iets uit te sluiten. _O-
Mobiel dus even in 2 aparte reacties nav je edit, ik was te snel. :@

Ik was ook vooral snel/veel misselijk in 't begin, wel honger maar na twee happen stond alles me vervolgens tegen. :') Soep hielp daar wel redelijk tegen. Hopelijk blijft het hierbij voor jou!
pi_197258418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 00:12 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Mobiel dus even in 2 aparte reacties nav je edit, ik was te snel. :@

Ik was ook vooral snel/veel misselijk in 't begin, wel honger maar na twee happen stond alles me vervolgens tegen. :') Soep hielp daar wel redelijk tegen. Hopelijk blijft het hierbij voor jou!
Oh dat scheelt was eerst bang dat ik zwanger was ofzo (slik wel de pil) want ik kots nooit tenzij zwanger, maar toen kwam Covid dus fijn dat misselijk daarbij hoort. Heb ook sinds vanochtend niet meer gegeten. Morgen proberen. :')
pi_197258505
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 00:16 schreef Azula het volgende:

[..]

Oh dat scheelt was eerst bang dat ik zwanger was ofzo (slik wel de pil) want ik kots nooit tenzij zwanger, maar toen kwam Covid dus fijn dat misselijk daarbij hoort. Heb ook sinds vanochtend niet meer gegeten. Morgen proberen. :')
Hahaha ja dat had ik ook in 't begin, ondanks m'n mirena. _O- Maar ik ben denk ik toch een goede week of twee misselijk geweest. Vervolgens proefde ik steeds minder, dus eten werd wel echt een worsteling. Wel goed blijven drinken en ook fruitsapjes gaan drinken, om toch ook meer dan alleen water binnen te krijgen. En kant en klare stamppot ging relatief goed. Maar het is wat uitvogelen, ik ben ook weer vlees gaan eten als broodbeleg omdat ik dat tenminste nog een beetje proefde.

Ik vond de hoofdpijn vooral killing als één van de eerste symptomen. :{
pi_197266047
@Azula hoe is het vandaag met de misselijkheid?

Ik ben vandaag gelukkig helemaal niet meer kortademig! Ook geen druk meer, geen pijn, ik kan gewoon vrij ademen. Superfijn. O+ Hopelijk blijft dat zo! *O*
pi_197332340
Hoe lang zijn jullie al ziek?

Mijn vrouw zit 10 dagen thuis na de positieve uitslag, ben zelf gisteren nog negatief getest gelukkig.

Alleen het ging de eerste 2 dagen wel redelijk, 3 dagen lang daarna alleen maar geslapen en niets gegeten en te weinig gedronken.

Dag 6 en 7 gingen een heel stuk beter.
Dag 8 en 9 weer een stuk minder.
Vandaag dag 10 is het gewoon weer kut, alles doet pijn/misselijk/energieloos.

Nu lees ik heel verschillende verhalen, dat het zelfs maanden kan duren.
pi_197332597
Nou, ik heb dus van 9 december tot 30 december binnen gezeten, mocht in de avond van 29 december officieel weer naar buiten. Inmiddels zitten we op 10 januari en ik heb nog niet eens geheel zelfstandig boodschappen gedaan. :{ Het gaat langzaam wel beter. Er zitten slechte dagen tussen, sure. Maar als ik op weekbasis kijk, zie ik wel echt een stijgende lijn. Alleen week 1 > week 2 ging echt slechter. Week 3 was alweer beter en sindsdien blijft 't gemiddeld beter gaan. Maar gisteren ben ik wel gewoon om half tien compleet afgepeigerd afgetaaid naar bed, rond elf uur in slaap, om vanochtend pas om negen uur wakker te worden. En dan doe ik ook nog een middagdutje vandaag. Ik merk ook dat koude lucht me echt op de longen slaat, dat kan ik slecht hebben.
pi_199782427
Heeft iemand hier ook last van zweertjes/aften in de mond bij corona infectie?

Ik leest vaak ook van families waar 1 persoon positief is getest en de rest niet. Ik vraag me af hoe dat kan als het zo besmettelijk is. Vooral dat je partner waar je elke dag naast slaapt niet geinfecteerd raakt.
pi_199785925
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 13:30 schreef Ufupiloot het volgende:
Heeft iemand hier ook last van zweertjes/aften in de mond bij corona infectie?

Ik leest vaak ook van families waar 1 persoon positief is getest en de rest niet. Ik vraag me af hoe dat kan als het zo besmettelijk is. Vooral dat je partner waar je elke dag naast slaapt niet geinfecteerd raakt.
In Urk en Staphorst is dat gewoon de normale gang van zaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')