Misschien té persoonlijk, als je niet wil antwoorden absoluut niet doen, maar heb jij onderliggende ziekte / hoe oud ben je? Mag ook privé of juist helemaal niet, aan jou!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 23:12 schreef Sarasi het volgende:
Sterkte aan alle zieken hier, houd het goed in de gaten. Paracetamol helpt om de koorts wat te drukken, en bij benauwdheid direct de huisarts bellen.![]()
Ik ben vandaag naar de supermarkt geweest!Karretje als rollator gebruikt, en m'n vriend heeft me vervolgens naar de auto moeten helpen (en van de auto weer naar binnen), maar ik heb helemaal zelfstandig de paar boodschappen in m'n karretje gedaan en afgerekend. Ik had alleen geen adem meer om de caissière te beantwoorden.
Hopelijk morgen een klein rondje lopen, het beoogde rondje heeft veel bankjes onderweg, dus hopelijk wordt dat wat.
Eergisteren nog drie dutjes, vandaag nog maar twee.
Mijn man had een test in Nijmegen (Lent) en had binnen enkele uren al de uitslag.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:58 schreef nils7 het volgende:
Heb inmiddels 38,1 - 38,5 graden koorts.
Het schommelt daar heen en weer tussen.
Afgelopen maand en de afgelopen dagen echt slecht geslapen (overlijden van een naaste) dus ik kan oververmoeid zijn of.... Corona.
Voor de zekerheid lig ik op het logeerbed.
Voor de rest geen klachten.
Heb me netjes aan de maatregelen gehouden.
Maar moest wel naar de tandarts en een oogmeting in het ziekenhuis (die door ging) de afgelopen week.
De 4 mensen die ik sinds kerst hebben gezien (waarvan er 2 ouder dan 60) hebben nergens last van.
Ik kijk het morgen nog ff aan anders laat ik me testen, is zo’n afspraak en uitslag snel?
Ik ben 28, geen onderliggende ziekte, behoorlijk sportief de epidemie, redelijk sportief sinds start epidemie (ivm niet meer naar de sportschool willen/durven, nog wel gemiddeld eens per week een andere sport gedaan).quote:Op zaterdag 2 januari 2021 23:16 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Misschien té persoonlijk, als je niet wil antwoorden absoluut niet doen, maar heb jij onderliggende ziekte / hoe oud ben je? Mag ook privé of juist helemaal niet, aan jou!
Fijn dat het beter gaat!
Je kunt beter aspirine pakken. Drukt niet alleen de koorts maar is ook een antistollingsmiddel, en 1 van de risico's van COVID bestaat uit circulatieproblemen als gevolg van bloedstolsels.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 23:12 schreef Sarasi het volgende:
Sterkte aan alle zieken hier, houd het goed in de gaten. Paracetamol helpt om de koorts wat te drukken, en bij benauwdheid direct de huisarts bellen.![]()
Hier: dag 25 na (achteraf) de eerste klachten, dag 22 na de positieve test, dag 5 koortsvrij.
Ik ben vandaag naar de supermarkt geweest!Karretje als rollator gebruikt, en m'n vriend heeft me vervolgens naar de auto moeten helpen (en van de auto weer naar binnen), maar ik heb helemaal zelfstandig de paar boodschappen in m'n karretje gedaan en afgerekend. Ik had alleen geen adem meer om de caissière te beantwoorden.
Hopelijk morgen een klein rondje lopen, het beoogde rondje heeft veel bankjes onderweg, dus hopelijk wordt dat wat.
Eergisteren nog drie dutjes, vandaag nog maar twee.
Je mag alleen ook de deur niet uit en ik gok dat meer mensen paracetamol hebben liggen dan aspirine. Sowieso at ik zelf super weinig en dan is paracetamol fijner op de maag dan aspirine.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 23:31 schreef Helikopterpilootje het volgende:
[..]
Je kunt beter aspirine pakken. Drukt niet alleen de koorts maar is ook een antistollingsmiddel, en 1 van de risico's van COVID bestaat uit circulatieproblemen als gevolg van bloedstolsels.
Negatieve uitslag vanochtend binnen gekregen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:58 schreef nils7 het volgende:
Heb inmiddels 38,1 - 38,5 graden koorts.
Het schommelt daar heen en weer tussen.
Afgelopen maand en de afgelopen dagen echt slecht geslapen (overlijden van een naaste) dus ik kan oververmoeid zijn of.... Corona.
Voor de zekerheid lig ik op het logeerbed.
Voor de rest geen klachten.
Heb me netjes aan de maatregelen gehouden.
Maar moest wel naar de tandarts en een oogmeting in het ziekenhuis (die door ging) de afgelopen week.
De 4 mensen die ik sinds kerst hebben gezien (waarvan er 2 ouder dan 60) hebben nergens last van.
Ik kijk het morgen nog ff aan anders laat ik me testen, is zo’n afspraak en uitslag snel?
Pff. Sterkte.. Woon je samen? Als het niet meer gaat aub iemand bellen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:13 schreef anndb het volgende:
Ik zondag ziek geworden. Maandag laten testen, positief. Het lijkt steeds erger te worden, vannacht de hele nacht rond gelopen. Kan niet liggen, zitten, alles doet zeer. Vooral op mijn longen nu. Kortademig, koorts, pijn. Vind het echt een hel.
32 jr, wel wat overgewicht, verder niet rokend en zo
Topic niet gelezen maar is het virus wel uit je lichaam verder?quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:23 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb vandaag bijna helemaal zelf boodschappen gedaan!M'n vriend heeft het karretje voor de teruggebracht (die had ik nodig om bij de auto terug te komen), maar met een extra uithijgpauze was me dat uiteindelijk zelf ook wel gelukt. Zelf heen gereden, zelf boodschappen gedaan, zelf terug gereden.
Alleen niet zelf file geparkeerd, maar sommige dingen moet je ook onveranderd aan pre-corona houden hè.
![]()
Het voelt alsof ik beweeg door dikke stroop ofzo, en moet ademhalen door hele dikke badstof ofzo. Te weinig lucht, te zware ledematen. Ik probeerde bij de zelfscan twee flessen op te tillen, maar dat ging toen echt niet meer. Eentje tegelijk kreeg ik nog net op zelfscanhoogte. Bizar gevoel.
Drie weken koorts gehad, inmiddels al een week "klachtvrij" volgens de GGD en dus uit isolatie. Dus ja, in principe wel. 12 december positief getest, 10 december in quarantaine/isolatie gegaan. Ik overweeg wel om morgen even met de huisarts te bellen om te vragen of dit normaal is of dat ze me wil zien - ik vrees toch wat voor longontsteking of ontsteking aan de hartspier, omdat ik tijdens corona juist helemaal niet benauwd ben geweest. Ik heb nu juist best af en toe wat pijn op de borstkas, vooral bij diep uitademen, en ik heb 't gevoel dat ademen vrij oppervlakkig gebeurt momenteel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:26 schreef Azula het volgende:
[..]
Topic niet gelezen maar is het virus wel uit je lichaam verder?
Ja ik zou dit dus niet als klachtenvrij beschouwen en wel even je huisarts spreken ja. Karretje niet weg kunnen zetten enzo zijn juist de soort dingen waarbij m’n pa de huisarts moet gaan bellen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:34 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Drie weken koorts gehad, inmiddels al een week "klachtvrij" volgens de GGD en dus uit isolatie. Dus ja, in principe wel. 12 december positief getest, 10 december in quarantaine/isolatie gegaan. Ik overweeg wel om morgen even met de huisarts te bellen om te vragen of dit normaal is of dat ze me wil zien - ik vrees toch wat voor longontsteking of ontsteking aan de hartspier, omdat ik tijdens corona juist helemaal niet benauwd ben geweest. Ik heb nu juist best af en toe wat pijn op de borstkas, vooral bij diep uitademen, en ik heb 't gevoel dat ademen vrij oppervlakkig gebeurt momenteel.
Maargoed, ik heb het op zich ook fors te pakken gehad en ik zie nog wél elke dag verbetering. Dus dat is wel hoopvol.
In het beste nieuws van vandaag: chocoladeijs smaakt nog naar chocoladeijs!
Klachtvrij volgens de GGD gaat over een specifieke set klachten (koorts, diarree, etc). 24 uur klachtvrij = uit isolatie. Vermoeidheid en hoofdpijn, net als verstoorde smaak/reuk hoeven dan nog lang niet weg te zijn. De druk op de borstkas is pas een dag of twee, dus daar ga ik ook zeker de huisarts wel even over bellen, maar de komende 4 weken hoef ik bij klachten niet meer in quarantaine. Ze gaan er vanuit dat je minstens 8 weken na de eerste klachten immuniteit hebt, namelijk.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:46 schreef Azula het volgende:
[..]
Ja ik zou dit dus niet als klachtenvrij beschouwen en wel even je huisarts spreken ja. Karretje niet weg kunnen zetten enzo zijn juist de soort dingen waarbij m’n pa de huisarts moet gaan bellen.
Zusje werkt in de super en heeft het daar opgelopen, en ons besmet.
Uiteraard. Ah ja klinkt logisch.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:52 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Klachtvrij volgens de GGD gaat over een specifieke set klachten (koorts, diarree, etc). 24 uur klachtvrij = uit isolatie. Vermoeidheid en hoofdpijn, net als verstoorde smaak/reuk hoeven dan nog lang niet weg te zijn. De druk op de borstkas is pas een dag of twee, dus daar ga ik ook zeker de huisarts wel even over bellen, maar de komende 4 weken hoef ik bij klachten niet meer in quarantaine. Ze gaan er vanuit dat je minstens 8 weken na de eerste klachten immuniteit hebt, namelijk.
Ik heb overigens uitgebreid met de GGD overlegd voordat ik uit isolatie ging, ook over wanneer ik wel weer terug in isolatie zou moeten, en wanneer ik zou moeten bellen.
Longontsteking en ontsteking van de hartspier komt wel vaker voor na corona (en is beide dan bacterieel, niet viraal), maar sowieso zijn dit soort klachten na een forse corona niet zeldzaam. Die twee opties wil ik met de huisarts samen wel even uitsluiten though, indien mogelijk.
Zeker! Kleine stapjes, daar doe ik 't mee.quote:Op donderdag 7 januari 2021 00:02 schreef Azula het volgende:
[..]
Uiteraard. Ah ja klinkt logisch.
Nou fijn dat je de deur weer uit mag en kunten vervelend dat het zulks een effect op je heeft.
Mobiel dus even in 2 aparte reacties nav je edit, ik was te snel.quote:Op donderdag 7 januari 2021 00:02 schreef Azula het volgende:
[..]
Paar uur later ben ik nog steeds niet ziek. Enige wat ik de afgelopen dagen heb en verder nooit is dat bij het poetsen de inhoud van slokdarm of bovenkant maag eruit komt en ik daarna een minuut lang gal sta weg te slikken.En snel misselijk. Miss even een andere test doen ook om iets uit te sluiten.
![]()
Oh dat scheelt was eerst bang dat ik zwanger was ofzo (slik wel de pil) want ik kots nooit tenzij zwanger, maar toen kwam Covid dus fijn dat misselijk daarbij hoort. Heb ook sinds vanochtend niet meer gegeten. Morgen proberen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 00:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mobiel dus even in 2 aparte reacties nav je edit, ik was te snel.![]()
Ik was ook vooral snel/veel misselijk in 't begin, wel honger maar na twee happen stond alles me vervolgens tegen.Soep hielp daar wel redelijk tegen. Hopelijk blijft het hierbij voor jou!
Hahaha ja dat had ik ook in 't begin, ondanks m'n mirena.quote:Op donderdag 7 januari 2021 00:16 schreef Azula het volgende:
[..]
Oh dat scheelt was eerst bang dat ik zwanger was ofzo (slik wel de pil) want ik kots nooit tenzij zwanger, maar toen kwam Covid dus fijn dat misselijk daarbij hoort. Heb ook sinds vanochtend niet meer gegeten. Morgen proberen.
In Urk en Staphorst is dat gewoon de normale gang van zaken.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:30 schreef Ufupiloot het volgende:
Heeft iemand hier ook last van zweertjes/aften in de mond bij corona infectie?
Ik leest vaak ook van families waar 1 persoon positief is getest en de rest niet. Ik vraag me af hoe dat kan als het zo besmettelijk is. Vooral dat je partner waar je elke dag naast slaapt niet geinfecteerd raakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |