abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:02:50 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195840406
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:58 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Als het zo simpel is; waarom is de horeca dan dicht? Met deze logica was corona natuurlijk helemaal geen probleem geweest. Ik vind het gewoon dom dat je in dit soort gevallen niet ingrijpt, je hebt de testuitslagen voor je liggen en je weet zeker dat je op deze manier een risico verkleint. Stel nou dat na woensdag 50% van de PSV selectie besmet zou zijn geweest. Dat was ook lekker geweest voor Granada :')
[..]

Ja in zekere zin wel mee eens hoor. Maar in dit specifieke geval snap ik niet dat ze de wedstrijd tegen Granada dan door laten gaan, omdat je zeker weet dat alle spelers van PSV de dag ervoor nog in contact zijn geweest met 2 spelers waarvan ze zeker weten dat ze positief zijn getest.
De kans dat je het overdraagt op een voetbalveld is vrij miniem. De kans dat je als profvoetballer last krijgt van dat bejaardengriepje ook.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:10:35 #252
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195840470
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:58 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Als het zo simpel is; waarom is de horeca dan dicht? Met deze logica was corona natuurlijk helemaal geen probleem geweest. Ik vind het gewoon dom dat je in dit soort gevallen niet ingrijpt, je hebt de testuitslagen voor je liggen en je weet zeker dat je op deze manier een risico verkleint. Stel nou dat na woensdag 50% van de PSV selectie besmet zou zijn geweest. Dat was ook lekker geweest voor Granada :')
Omdat profvoetbal iets anders is dan horeca.
Een omgeving waar je topsport in bedrijft is een andere omgeving dan waar je alcohol consumeert. Van een topsporter mag je een andere mate van verantwoordelijkheid verwachten dan van een puber die zich wil bezatten.
Een puber die de regels aan z’n laars lapt, en vervolgens kwetsbare mensen besmet, is iets anders dan topsporters die verantwoord zoveel mogelijk in een isolement leven.
Je vergelijkt appels met peren.
Dat jij het dom vindt, is jouw mening.
Ik ben blij dat er alles aan gedaan wordt om zoveel mogelijk zaken WEL doorgang te laten vinden. Zoveel mogelijk in een bubbel.
pi_195840474
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:02 schreef Caland het volgende:

[..]

De kans dat je het overdraagt op een voetbalveld is vrij miniem. De kans dat je als profvoetballer last krijgt van dat bejaardengriepje ook.
Het gaat er ook niet om of de voetballer ziek wordt of niet. Als de voetballer echt 100% zeker kon garanderen dat hij verder met niemand contact zou hebben dan was er niks aan de hand, maar via die voetballer kan het toch alle kanten op?
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:12:27 #254
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195840487
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:11 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om of de voetballer ziek wordt of niet. Als de voetballer echt 100% zeker kon garanderen dat hij verder met niemand contact zou hebben dan was er niks aan de hand, maar via die voetballer kan het toch alle kanten op?
Tsja, de kans dat de spelersbus een ongeluk krijgt is groter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:13:16 #255
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195840496
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:11 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om of de voetballer ziek wordt of niet. Als de voetballer echt 100% zeker kon garanderen dat hij verder met niemand contact zou hebben dan was er niks aan de hand, maar via die voetballer kan het toch alle kanten op?
Volgens jouw redenatie zou een totale lockdown de beste oplossing zijn. Hou je ook rekening met wat dat voor gevolgen heeft? En dat allemaal voor een ziekte met een mortaliteitspercentage van 0,8%.
pi_195840509
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Omdat profvoetbal iets anders is dan horeca.
Een omgeving waar je topsport in bedrijft is een andere omgeving dan waar je alcohol consumeert. Van een topsporter mag je een andere mate van verantwoordelijkheid verwachten dan van een puber die zich wil bezatten.
Een puber die de regels aan z’n laars lapt, en vervolgens kwetsbare mensen besmet, is iets anders dan topsporters die verantwoord zoveel mogelijk in een isolement leven.
Je vergelijkt appels met peren.
Dat jij het dom vindt, is jouw mening.
Ik ben blij dat er alles aan gedaan wordt om zoveel mogelijk zaken WEL doorgang te laten vinden. Zoveel mogelijk in een bubbel.
Het is ook mijn mening, dat heb ik er volgens mij ook duidelijk bij gezegd. Ik vind het ook prima dat ze veel zaken wel door laten gaan, maar ze mogen best eens wat beter nadenken over wat belangrijk is en wat niet. Uiteindelijk is voetbal maar voetbal en vind ik het onverantwoord om teamgenoten van bewezen positief geteste mensen alles te laten doen. Ik denk overigens ook dat je de intelligentie en het verantwoordelijkheidsgevoel van veel voetballers behoorlijk overschat ;) Kijk voor de aardigheid eens even wat voor gedrag veel van die gasten vertonen en stel jezelf dan de vraag of ze verantwoord om zullen gaan met dergelijke maatregelen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:17:20 #257
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195840523
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:14 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Het is ook mijn mening, dat heb ik er volgens mij ook duidelijk bij gezegd. Ik vind het ook prima dat ze veel zaken wel door laten gaan, maar ze mogen best eens wat beter nadenken over wat belangrijk is en wat niet. Uiteindelijk is voetbal maar voetbal en vind ik het onverantwoord om teamgenoten van bewezen positief geteste mensen alles te laten doen. Ik denk overigens ook dat je de intelligentie en het verantwoordelijkheidsgevoel van veel voetballers behoorlijk overschat ;) Kijk voor de aardigheid eens even wat voor gedrag veel van die gasten vertonen en stel jezelf dan de vraag of ze verantwoord om zullen gaan met dergelijke maatregelen.
?
Wie zegt dat ze dat niet doen?
pi_195840539
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, de kans dat de spelersbus een ongeluk krijgt is groter.
Jij acht de kans op een ongeval met een bus groter dan de kans dat spelers ziek worden nadat ze in contact zijn geweest met besmette teamgenoten? En dat je ook serieus bejaardengriepje zegt :') Nee, het is geen ziekte waar 90% van dood gaat, maar ben je vergeten dat ze in Italië mensen moesten weigeren op de IC? En dat ze in Brazilië de overleden mensen uit pure wanhoop maar op een bult hebben gegooid? Dan kun je wel zeggen dat het een bejaardengriepje is, maar hoezo zou het bij ons anders zijn als de cijfers op deze manier blijven stijgen?

quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Volgens jouw redenatie zou een totale lockdown de beste oplossing zijn. Hou je ook rekening met wat dat voor gevolgen heeft? En dat allemaal voor een ziekte met een mortaliteitspercentage van 0,8%.
Ja dit is dus ook een beetje wat ik bedoel. Heb je enig idee wat voor gevolgen het heeft voor de horeca? En voor andere bedrijfstakken? Die draaien ze toch ook zonder blikken of blozen de nek om?

En nogmaals: mits goed uitgevoerd kan voetbal imo ook best blijven doorgaan hoor, maar hoe moeilijk is het om een wedstrijd niet door te laten gaan als je met meerdere actieve coronagevallen in de selectie zit?
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:22:01 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195840548
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:20 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Jij acht de kans op een ongeval met een bus groter dan de kans dat spelers ziek worden nadat ze in contact zijn geweest met besmette teamgenoten? En dat je ook serieus bejaardengriepje zegt :') Nee, het is geen ziekte waar 90% van dood gaat, maar ben je vergeten dat ze in Italië mensen moesten weigeren op de IC? En dat ze in Brazilië de overleden mensen uit pure wanhoop maar op een bult hebben gegooid? Dan kun je wel zeggen dat het een bejaardengriepje is, maar hoezo zou het bij ons anders zijn als de cijfers op deze manier blijven stijgen?
[..]

Ja dit is dus ook een beetje wat ik bedoel. Heb je enig idee wat voor gevolgen het heeft voor de horeca? En voor andere bedrijfstakken? Die draaien ze toch ook zonder blikken of blozen de nek om?

En nogmaals: mits goed uitgevoerd kan voetbal imo ook best blijven doorgaan hoor, maar hoe moeilijk is het om een wedstrijd niet door te laten gaan als je met meerdere actieve coronagevallen in de selectie zit?
Je hebt het over gezonde, jonge mensen waarvan de helft er niet eens ziek van wordt. De andere helft is een paar dagen snotterig en staat na een week weer op het veld. Lekker overdrijven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195840569
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Je hebt het over gezonde, jonge mensen waarvan de helft er niet eens ziek van wordt. De andere helft is een paar dagen snotterig en staat na een week weer op het veld. Lekker overdrijven.
Volgens mij snap je de werking van het virus niet. Het gaat niet om de individu die het virus oploopt, maar op de kans op besmetting richting andere mensen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:27:14 #261
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195840598
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:24 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Volgens mij snap je de werking van het virus niet. Het gaat niet om de individu die het virus oploopt, maar op de kans op besmetting richting andere mensen.
Volgens de bondsarts van de KNVB is voetballen veiliger dan boodschappen doen. Maar waikikiwim van het fokforum zal het wel beter weten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:27:47 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195840604
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:24 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Volgens mij snap je de werking van het virus niet. Het gaat niet om de individu die het virus oploopt, maar op de kans op besmetting richting andere mensen.
het blijft altijd een afweging van risico's en die zijn in het profvoetbal met deze maatregelen toch gewoon heel laag
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:27:49 #263
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195840606
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:20 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Jij acht de kans op een ongeval met een bus groter dan de kans dat spelers ziek worden nadat ze in contact zijn geweest met besmette teamgenoten? En dat je ook serieus bejaardengriepje zegt :') Nee, het is geen ziekte waar 90% van dood gaat, maar ben je vergeten dat ze in Italië mensen moesten weigeren op de IC? En dat ze in Brazilië de overleden mensen uit pure wanhoop maar op een bult hebben gegooid? Dan kun je wel zeggen dat het een bejaardengriepje is, maar hoezo zou het bij ons anders zijn als de cijfers op deze manier blijven stijgen?
[..]

Ja dit is dus ook een beetje wat ik bedoel. Heb je enig idee wat voor gevolgen het heeft voor de horeca? En voor andere bedrijfstakken? Die draaien ze toch ook zonder blikken of blozen de nek om?

En nogmaals: mits goed uitgevoerd kan voetbal imo ook best blijven doorgaan hoor, maar hoe moeilijk is het om een wedstrijd niet door te laten gaan als je met meerdere actieve coronagevallen in de selectie zit?
Ik denk dat je dit lichtelijk onderschat.
Wanneer ga je die wedstrijden inhalen dan? Je hebt het over 1 wedstrijd, maar bij PSV speelt dit nu al een aantal wedstrijden. En wanneer las je een wedstrijd af? Bij 1 besmetting? 2? Een staflid? Iemand van jong PSV?
Granada zou je dus al af willen blazen? Vandaag ook? De wedstrijd tegen PEC ook? De EL wedstrijd van komende donderdag ook? Corona gaat de competities nog maanden parten spelen, en ook tegenstanders van PSV kan hetzelfde gebeuren. Ook die wedstrijden maar verplaatsen of aflassen?
Dat is ECHT niet te doen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:30:10 #264
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195840633
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:24 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Volgens mij snap je de werking van het virus niet. Het gaat niet om de individu die het virus oploopt, maar op de kans op besmetting richting andere mensen.
En dat hou je dus niet tegen met een wedstrijd aflassen, maar door buiten de wedstrijden om je aan de Corona regels te houden, en ook de mensen om je heen.
pi_195840685
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Volgens de bondsarts van de KNVB is voetballen veiliger dan boodschappen doen. Maar waikikiwim van het fokforum zal het wel beter weten.
Jij maakt er nu gewoon een persoonlijk dingetje van, dat is niet nodig. Overigens heb ik toevallig ook een medisch beroep en durf ik wel te stellen dat mijn (beperkte) kennis over het virus niet veel minder zal zijn dan die van de bondarts van de KNVB. Waarom zou hij expert zijn? Dit is niet zijn specifieke domein ofzo.

quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit lichtelijk onderschat.
Wanneer ga je die wedstrijden inhalen dan? Je hebt het over 1 wedstrijd, maar bij PSV speelt dit nu al een aantal wedstrijden. En wanneer las je een wedstrijd af? Bij 1 besmetting? 2? Een staflid? Iemand van jong PSV?
Granada zou je dus al af willen blazen? Vandaag ook? De wedstrijd tegen PEC ook? De EL wedstrijd van komende donderdag ook? Corona gaat de competities nog maanden parten spelen, en ook tegenstanders van PSV kan hetzelfde gebeuren. Ook die wedstrijden maar verplaatsen of aflassen?
Dat is ECHT niet te doen.
Al die moeilijke vragen hebben ze ook voor alle andere sectoren gesteld en daar waren ze een stuk minder vergevingsgezind. Het is ook ECHT niet te doen om alle horeca ondernemingen te sluiten, yet here we are.

Maar goed, jij hebt een andere mening en dat is prima; zo denkt iedereen er weer anders over ;)
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:23:14 #266
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195841463
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:34 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Jij maakt er nu gewoon een persoonlijk dingetje van, dat is niet nodig. Overigens heb ik toevallig ook een medisch beroep en durf ik wel te stellen dat mijn (beperkte) kennis over het virus niet veel minder zal zijn dan die van de bondarts van de KNVB. Waarom zou hij expert zijn? Dit is niet zijn specifieke domein ofzo.
[..]

Al die moeilijke vragen hebben ze ook voor alle andere sectoren gesteld en daar waren ze een stuk minder vergevingsgezind. Het is ook ECHT niet te doen om alle horeca ondernemingen te sluiten, yet here we are.

Maar goed, jij hebt een andere mening en dat is prima; zo denkt iedereen er weer anders over ;)
Rot toch eens op joh om elke keer de horeca erbij te halen (is grotendeels hun eigen schuld). Voetbal is al zonder publiek. Daar worden al offers gebracht.

Horeca mag van mij ook zonder publiek hoor, is dat goed genoeg voor je?


Hahah medisch beroep. Je maakt zeker schoon in het zorgcentrum voor gekkies _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door RubenSosa op 25-10-2020 11:33:15 ]
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_195841711
twitter


Hoop op dit: Mvogo; Sambo, Teze, Boscagli, Max; Sangare, Hendrix, Gotze, Madueke; Malen, Zahavi

Geen Viergever aub

[ Bericht 7% gewijzigd door tompsv18 op 25-10-2020 11:40:51 ]
pi_195841903
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:23 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Rot toch eens op joh om elke keer de horeca erbij te halen (is grotendeels hun eigen schuld). Voetbal is al zonder publiek. Daar worden al offers gebracht.

Horeca mag van mij ook zonder publiek hoor, is dat goed genoeg voor je?


Hahah medisch beroep. Je maakt zeker schoon in het zorgcentrum voor gekkies _O-
Gaat het wel Ruben?

PSV mist overigens 6 spelers vandaag :')
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:51:05 #269
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195841968
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:35 schreef tompsv18 het volgende:
[ twitter ]

Hoop op dit: Mvogo; Sambo, Teze, Boscagli, Max; Sangare, Hendrix, Gotze, Madueke; Malen, Zahavi

Geen Viergever aub
Fein voor Hendrix?
Sambo zou ik wel willen zien.
Hoop dat Götze kan spelen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:51:12 #270
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195841970
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:35 schreef tompsv18 het volgende:
[ twitter ]

Hoop op dit: Mvogo; Sambo, Teze, Boscagli, Max; Sangare, Hendrix, Gotze, Madueke; Malen, Zahavi

Geen Viergever aub
Hendrix op rechtsback. Fein middenveld. Let maar op...

2 valt op zich nog mee als ik heel eerlijk ben. Oh Piroe ook nog, dat is dan 3. Ja net als keeper nr 3 tel ik Piroe ook niet echt mee.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_195841982
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:51 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Hendrix op rechtsback. Fein middenveld. Let maar op...

2 valt op zich nog mee als ik heel eerlijk ben.
Of Mauro rechtsback kan ook nog, die kan zogenaamd overal spelen
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:52:59 #272
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195841994
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:51 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Of Mauro rechtsback kan ook nog, die kan zogenaamd overal spelen
Kan zelfs nog in het doel als het moet!
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:54:15 #273
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_195842010
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:52 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Kan zelfs nog in het doel als het moet!
Als bidon of wat?
pi_195842024
Mohamed Ihattaren is op de weg terug bij PSV, ziet Soufiane Touzani. De oud-voetballer en YouTube-ster, die voor zijn programma Tika Taka Touzani de aanvallende middenvelder van PSV heeft geïnterviewd, constateert zondag bij de talkshow van Voetbal International dat het toptalent niet helemaal goed is behandeld door trainer Roger Schmidt. Touzani is van mening dat de Duitser Ihattaren iets anders had kunnen benaderen.

Schmidt kiest voor een andere speelwijze bij de Eindhovenaren en gaf aan dat Ihattaren nog niet genoeg bracht. Zodoende belandde de jonge creatieveling op de bank. "Het was allemaal onnodig", vindt Touzani. "Het is niet nodig geweest om deze jongen op deze manier te gebruiken. De echte voetbalkenners, en dan bedoel ik mensen die zelf op hoog niveau gespeeld hebben, zien dat hij de beste speler uit de selectie is. Hoezo moest dit gebeuren om hem te triggeren? Je kan toch ook het hele team om hem heen bouwen?"

Touzani vindt dat Schmidt wat meer had kunnen meedenken met Ihattaren. "Hij is zijn vader verloren en heeft maanden niet gevoetbald door corona. Dan wil je die fase voorbij en weer lekker voetballen. Zijn rouwproces is er nog steeds, ik vind het al heel mooi dat hij dat durft te zeggen. Maar als hij dan terugkeert, en jij bent nieuw als trainer en je weet dat Mo samen met Donyell Malen je belangrijkste speler is... Dan denk ik niet dat Schmidt het goed heeft aangepakt."

"Je moet niet vergeten: Mo is een exceptionele speler. Dat soort spelers zitten in een andere mindset dan anderen", aldus Touzani. "Hij heeft bij het Nederlands elftal gespeeld en ik heb ook van spelers van Oranje gehoord dat hij daar echt een van de betere spelers was. Hij heeft altijd alles met twee vingers in de neus gedaan, maar het gaat ook om oprechtheid. Nu kwam het over van: ik ben Roger Schmidt, ik wil het zo, jij gaat het zo doen, en anders val je erbuiten."

Touzani verwijst ook naar Mounir El Hamdaoui, die bij Ajax te maken kreeg met trainer Frank de Boer. "Ik heb Frank de Boer heel hoog zitten, maar hij heeft ook toegegeven dat hij niet alles goed heeft aangepakt met Mounir. Mounir zat bij Ajax op gelijke hoogte met Luis Suárez. Als je dan ziet hoe beide carrières zijn verlopen... Je kan iemand gewoon kapot maken. Ik vind echt dat deze trainer (Schmidt, red.) met vuur heeft gespeeld", stelt Touzani.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:57:09 #275
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195842066
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:54 schreef tja77 het volgende:

[..]

Als bidon of wat?
Ja of handdoek.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')