Heel benieuwd of 26-10 nu de nieuwe piekdag wordt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste dag (19-10) is boven de 9000 gekomen.
Kijkend naar het DOO-percentage (wat in oktober vrij constant rond de 80% zit) verwacht ik dat het grootste gedeelte van de cijfers t/m 21-10 nu wel binnen is. Ik verwacht voor 22-10 en 23-10 ook niet heel veel meer, maar dat zit een stuk meer onzekerheid bij.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste dag (19-10) is boven de 9000 gekomen.
Hoe ziet deze grafiek eruit als je ze de twee lijnen over elkaar heen legt? Volgens mij past de grijze lijn vrij aardig over de gele lijn als je deze een paar dagen eerder legt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:11 schreef _serial_ het volgende:
(crosspost) Update van 30 Oktober (Vrijdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je die? Ik kan de variabelen van de grafiek aanpassen zoals je wilt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe ziet deze grafiek eruit als je ze de twee lijnen over elkaar heen legt? Volgens mij past de grijze lijn vrij aardig over de gele lijn als je deze een paar dagen eerder legt.
(Het zou overigens nog mooier zijn om de meerdaagse gemiddeldes over elkaar heen te leggen)
Als je de grijze lijn iets naar links verlegd (of de gele lijn iets naar rechts) lijken ze redelijk over elkaar te vallen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je die? Ik kan de variabelen van de grafiek aanpassen zoals je wilt.
Als je de gele lijn naar rechts ligt komen ze over elkaar als ik hem 7 dagen verleg naar achteren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je de grijze lijn iets naar links verlegd (of de gele lijn iets naar rechts) lijken ze redelijk over elkaar te vallen.
Dat zou allicht een indicatie zijn van de mate waarin we kunnen extrapoleren o.b.v. de huidige dagkoersen.
Als ze echt over elkaar vallen, zou dat ook kunnen betekenen dat je (gezien de aantallen van de afgelopen dagen) niet echt moet verwachten dat het de komende daadwerkelijk gaat dalen, niet?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je de gele lijn naar rechts ligt komen ze over elkaar als ik hem 7 dagen verleg naar achteren.
Zitten natuurlijk wel meer variabelen aan, ik zal dit weekend eens kijken of ik wat leuks kan fabrieken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ze echt over elkaar vallen, zou dat ook kunnen betekenen dat je (gezien de aantallen van de afgelopen dagen) niet echt moet verwachten dat het de komende daadwerkelijk gaat dalen, niet?
Ja, het zou allicht al helpen als je bij die grijze lijn alle backlog weg kan halen (alles gemeld < 1 september).quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zitten natuurlijk wel meer variabelen aan, ik zal dit weekend eens kijken of ik wat leuks kan fabrieken.
Ja, goede vraag.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:11 schreef _serial_ het volgende:
Zijn er zaken die jullie zouden willen zien? Of anders in de grafiek willen ?
Besmettingen, bedoel je dan toch?quote:Op zondag 1 november 2020 19:41 schreef DireStraits7 het volgende:
En nog een grafiek:
[ afbeelding ]
Uitgaande van een relatief constant percentage van 80% DOO zou je voorzichtig kunnen stellen dat het aantal positieve testen na 19-10 gedaald is, in ieder geval t/m 23-10.
Nou, de DOO geeft het aantal besmettingen aan van ~6 dagen daarvoor, dus dan zou het na 13-10 gedaald zijn (rond de laatste maatregelen dus).quote:Op maandag 2 november 2020 04:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Besmettingen, bedoel je dan toch?
Mooie manier van weergeven.
Is het nou een gemiddelde of een mediaan?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:38 schreef galantis het volgende:
Wellicht ten overvloede, maar hieronder een grafiekje van de gemiddelde meldingsvertraging in dagen met als weegfactor de nieuwe aantallen per dag terug in het verleden, eigenlijk een soort mediaan dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |