abonnement Unibet Coolblue
pi_195785741
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe het zo ineens weer kan toenemen en in de zomer vrijwel niet. Heeft Maurice dan toch gelijk met z'n luchtvochtigheid? Je kan mij niet vertellen dat mensen de laatste tijd pas de regels aan hun laars lappen, dat deden ze ook écht wel al in de zomer.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat werkt niet, delen van India heeft hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid, andere delen hoge temperaturen en lage luchtvochtigheid, andere delen juist weer lage temperaturen. Het is nogal een groot land met verschillende klimaatzones.

Als je op Indiase deelstaat nivo gaat kijken dan zal je mischien wel een koppelingen kunnen maken of juist niet.
Maar zelfs dan, als de koppeling er blijkt te zijn, dan heeft Maurice een keer goed gegokt.
En dat is het vervelende aan dit soort types, ze roepen maar wat. Soms hebben ze gelijk, vaak hebben ze geen gelijk. Die ene keer dat ze gelijk blijken te hebben wordt groots gebracht. Maar de rest van de keren blijft het stil, en ze hoeven aan niemand verantwoording af te leggen.

Onderzoekers moeten dat wel, en die moeten hun claims onderbouwen voordat ze het naar buiten blijven. Wetenschap zal daarom altijd achter populisten aanlopen, omdat er altijd wel ergens iemand te vinden is die gelijk heeft.
pi_195785748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is niet 'de meeste sporten gaan gewoon door' natuurlijk.
Bij het universitair sportcentrum waar ik sport gaat zo'n 80% van de sporten nog door.

Alleen squash, basketbal, zaalvoetbal en de beginnerscursus klimmen niet. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195785765
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welke sporten dan? Er mocht al sinds het eerste weekend van oktober geen publiek meer zijn, de kantines zijn al bijna 3 weken dicht en momenteel liggen alle amateurcompetities stil.
Ik heb het niet zozeer over wedstrijden, maar over de binnensporten die in maart april stil lagen en nu gewoon doorgaan. En ook de trainingen van die amateursporten. Ook sportscholen volop open etc. Het dagelijks leven gaat gewoon volle hap door zeg maar. En dat was het verschil met maart/april.
pi_195785779
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ook sportscholen volop open etc. Het dagelijks leven gaat gewoon volle hap door zeg maar.
Volop? Echt niet...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195785789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat werkt niet, delen van India heeft hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid, andere delen hoge temperaturen en lage luchtvochtigheid, andere delen juist weer lage temperaturen. Het is nogal een groot land met verschillende klimaatzones.

Als je op Indiase deelstaat nivo gaat kijken dan zal je mischien wel een koppelingen kunnen maken of juist niet.
De grootste brandhaarden in India zijn eigenlijk gewoon de grote steden en dan vooral de armen wijken waar iedereen boven op elkaar leeft.
pi_195785806
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik heb het niet zozeer over wedstrijden, maar over de binnensporten die in maart april stil lagen en nu gewoon doorgaan. En ook de trainingen van die amateursporten. Ook sportscholen volop open etc. Het dagelijks leven gaat gewoon volle hap door zeg maar. En dat was het verschil met maart/april.
Idd.
Daarom voelt het nu ook heel anders als in maart voor ons.
Ik heb niet echt het gevoel dat er iets stil ligt.
Definitely not CIA
pi_195785809
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volop? Echt niet...
Zeker niet, bij ons (waar het al goed geregeld was) hebben ze nu een maximale verblijfsduur van 1 tijdslot ingesteld (het maximum stond al op 30 man)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195785810
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe het zo ineens weer kan toenemen en in de zomer vrijwel niet. Heeft Maurice dan toch gelijk met z'n luchtvochtigheid? Je kan mij niet vertellen dat mensen de laatste tijd pas de regels aan hun laars lappen, dat deden ze ook écht wel al in de zomer.
Vakanties en binnen zitten en werken. Kijk eens op de weg om 17u. Je maakt hij echt niet wijs dat al deze mensen niet thuis kunnen werken. In maart en april kon het namelijk wel.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_195785814
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik heb het niet zozeer over wedstrijden, maar over de binnensporten die in maart april stil lagen en nu gewoon doorgaan. En ook de trainingen van die amateursporten. Ook sportscholen volop open etc. Het dagelijks leven gaat gewoon volle hap door zeg maar. En dat was het verschil met maart/april.
En daarom moet je ook concluderen dat de maatregelen van vorige week zeker heel wat zullen doen, maar niet afdoende zullen gaan zijn om die R naar 0,9 te krijgen. Het is gewoon te weinig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195785833
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bij het universitair sportcentrum waar ik sport gaat zo'n 80% van de sporten nog door.

Alleen squash, basketbal, zaalvoetbal en de beginnerscursus klimmen niet. ;)
Oh dat zal best, je mag zelfs nog poolen/snookeren. Ook sport. Maar je hebt wel gelijk, als je gaat tellen valt er alleen al door het stilleggen van de senioren voetbalcompetities een enorm percentage weg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 14:51:15 #111
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195785845
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dus die heeft het kind naar school gebracht terwijl ze zich had laten testen?
Dat weet ik in alle eerlijkheid niet...die tijdslijn tussen testen en kind vd BSO halen (want dat heeft ze inmiddels wel gedaan) weet ik niet.
pi_195785895
Veiligheidregio wil totale lockdown voor Twente: "Het is onontkoombaar"

https://www.rtvoost.nl/ni(...)Het-is-onontkoombaar
pi_195785898
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En daarom moet je ook concluderen dat de maatregelen van vorige week zeker heel wat zullen doen, maar niet afdoende zullen gaan zijn om die R naar 0,9 te krijgen. Het is gewoon te weinig.
Dat moet je helemaal niet. Dat gaan we gewoon zien.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195785934
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat moet je helemaal niet. Dat gaan we gewoon zien.
Jep, nog een paar daagjes aanmodderen en dan maar weer de volgende persconferentie denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:54:02 #115
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195785950
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:45 schreef Harlon het volgende:

[..]

De besmettingen waren dan ook vrijwel niet in de horeca. Als er een besmetting was in de horeca dan was het wel ook gelijk een goede brandhaard, maar het overgrote gedeelte vind thuis of op werk plaats.
Er is dan ook niet bepaald treffend gericht ingegrepen. Horeca sluiten is vooral om de indruk te wekken dat ze iets doen; het is toch een makkelijk doelwit. Maakt niet uit hoe ze het daar voor elkaar hebben imo. Was imo veel treffender geweest om in te grijpen op scholen en werksituaties. Wellicht een alcohol verbod van een paar weken voor zowel de horeca als supermarkten e.d., want thuis met vrienden e.d. loop je veel meer risico; helemaal als de remmen er een beetje af zijn. Dat dan gecombineerd met evt mondkapjes bij horeca medewerkers/etc, en vooral de basis regels; thuis blijven bij klachten, etc. Maar dat zijn allemaal maatregelen die veel minder geaccepteerd worden. Dat we de horeca weer sluiten vinden veel mensen wel prima, want die zijn de overheid ook gewoon gaan geloven dat die echt een grote rol spelen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:54:09 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195785955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft vanmorgen te horen gekregen dat een ouder van de kids van haar BSO groep positief is getest. Nu heeft zij zelf nog nul klachten en ze heeft geen direct contact met die ouder gehad, maar wel met die kids. Is nu letterlijk dus afwachten geblazen :{
Oei, dat is dus spannend inderdaad. Zijn de kinderen ook van de BSO gebleven sinds de positieve uitslag? Want dat scheelt ook weer wat risico denk ik.

Edit: mosterd, is al beantwoord!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:54:46 #117
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195785970
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh dat zal best, je mag zelfs nog poolen/snookeren. Ook sport. Maar je hebt wel gelijk, als je gaat tellen valt er alleen al door het stilleggen van de senioren voetbalcompetities een enorm percentage weg.
Je mag poolen, snookeren, sportschool met 30 man, sportschool groep fitness met 30 man, maar in de buitenlucht met je voetbalteam trainen mag niet :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:55:14 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195785981
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:54 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je mag poolen, snookeren, sportschool met 30 man, sportschool groep fitness met 30 man, maar in de buitenlucht met je voetbalteam trainen mag niet :')
Ik denk dan ook dat de sportverenigingen als volgende helemaal stilgelegd worden.
pi_195785984
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jep, nog een paar daagjes aanmodderen en dan maar weer de volgende persconferentie denk ik.
Klopt, precies zoals vooraf gezegd. Evalueren na twee, vier en zes weken. Lijkt me dat er pas na vier weken versoepeld gaat worden, niet dinsdag al.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195785998
quote:
11s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:52 schreef Benny het volgende:
Veiligheidregio wil totale lockdown voor Twente: "Het is onontkoombaar"

https://www.rtvoost.nl/ni(...)Het-is-onontkoombaar
De tweede kamer is met reces.
Ze mogen nog even wachten.
Definitely not CIA
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:56:58 #121
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195786054
Pfff.. men mag nu toch echt hopen dat afvlakking van de curve na vandaag snel inzet. Deze opnieuw stijgende grotere aantallen (alweer voor de tweede dag) dateren wellicht van besmettingen ruim één week eerder.

Er is dus nog hoop, omdat deze stijgingen dus goed kunnen samenhangen met besmettingen die op de valreep plaatsvonden voor de gedeeltelijke lock down van kracht werd. Men ging toen nog even flink de bloemetjes buiten zetten voordat de horeca op slot ging.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195786076
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En daarom moet je ook concluderen dat de maatregelen van vorige week zeker heel wat zullen doen, maar niet afdoende zullen gaan zijn om die R naar 0,9 te krijgen. Het is gewoon te weinig.
0,9 weet ik niet, maar volgens zie je wel degelijk een afvlakking, zie: COR / Het datavertragingstopic

Het zat, en dat was vóór de maatregelen vorige week ingingen, vrij constant rond de 6500-7500, met een lichte stijging.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195786096
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Klopt, precies zoals vooraf gezegd. Evalueren na twee, vier en zes weken. Lijkt me dat er pas na vier weken versoepeld gaat worden, niet dinsdag al.
Zeker, ik denk dit weekend overleg in het Catshuis en dan dinsdag een evaluerende persconferentie. Zeer benieuwd hoe we er dan voorstaan en wat ze eventueel gaan doen qua strengere maatregelen. Versoepeling lijkt me iig tot December redelijk uitgesloten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 14:58:13 #124
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195786097
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oei, dat is dus spannend inderdaad. Zijn de kinderen ook van de BSO gebleven sinds de positieve uitslag? Want dat scheelt ook weer wat risico denk ik.

Edit: mosterd, is al beantwoord!
Ze heeft het kind vd besmette ouder letterlijk afgelopen donderdag voor het laatst op de BSO gehad (net ff nagevraagd).

Tis dus inmiddels 7 dagen later en ze heeft geen enkele symptomen, dus ik denk dat we waarschijnlijk goed zitten.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 14:58:28 #125
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195786107
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:56 schreef Scjvb het volgende:
Pfff.. men mag nu toch echt hopen dat afvlakking van de curve na vandaag snel inzet. Deze opnieuw stijgende grotere aantallen (alweer voor de tweede dag) dateren wellicht van besmettingen ruim één week eerder.

Er is dus nog hoop, omdat deze stijgingen dus goed kunnen samenhangen met besmettingen die op de valreep plaatsvonden voor de gedeeltelijke lock down van kracht werd. Men ging toen nog even flink de bloemetjes buiten zetten voordat de horeca op slot ging.
Eind deze week door de 10k heen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')