abonnement Unibet Coolblue
pi_195775957
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:50 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat zie ik anders. Precies dat is m.i. wél de marktwaarde.
En dat is ook waar de taxateur rekening mee houd. Dus ja, het is wel de marktwaarde.
pi_195777442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:51 schreef baskick het volgende:

[..]

Heb je nog een nieuw, finaal bod uitgebracht?
Nee, ik heb het even in het midden gelaten en dat het aan de andere partij ligt of wij willen overbieden of niet. We zien wel hoe het uit gaat pakken en anders kijken we weer rustig verder.
pi_195778899
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 00:19 schreef DjVero het volgende:

[..]

Nee, ik heb het even in het midden gelaten en dat het aan de andere partij ligt of wij willen overbieden of niet. We zien wel hoe het uit gaat pakken en anders kijken we weer rustig verder.
Ok. Je initiële bod wordt daarmee je finale bod. Met de aanvullende informatie kan de makelaar niets.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195778932
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Ok. Je initiële bod wordt daarmee je finale bod. Met de aanvullende informatie kan de makelaar niets.
Als ik makelaar was zou ik ook dit soort psychologische opdrijf spelletjes kunnen gaan spelen.

Als ik dat niet immoreel vind dan vind ik het ook niet immoreel om nog eens na te bellen en de prijs op te drijven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 22 oktober 2020 @ 07:28:25 #30
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_195778964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 00:19 schreef DjVero het volgende:

[..]

Nee, ik heb het even in het midden gelaten en dat het aan de andere partij ligt of wij willen overbieden of niet. We zien wel hoe het uit gaat pakken en anders kijken we weer rustig verder.
Zoals ik begrijp gaat het per inschrijving, oftewel iedereen levert zijn finale bod in en de verkopers kiezen daaruit aan wie ze gaan verkopen. Er komt daarna dus geen mogelijkheid meer om hoger te bieden.
Slecht dat de makelaar dit niet goed aan je uitgelegd heeft
pi_195779511
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Ok. Je initiële bod wordt daarmee je finale bod. Met de aanvullende informatie kan de makelaar niets.
Misschien, maar ze hadden gisteren zelf al aangegeven goed bereikbaar te zijn vandaag, zodat de makelaar onze bieding eventueel nog kon bespreken. Hun vraag was alleen of wij nog bereid zijn hoger te gaan. Dat heb ik min of meer aangegeven met bovenstaande i.p.v. met allerlei veel hogere bedragen te gaan smijten, terwijl dat misschien niet eens nodig is.

We zien het wel; leuk en spannend is dit wel in ieder geval. :D
  donderdag 22 oktober 2020 @ 08:44:09 #32
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_195779578
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:36 schreef DjVero het volgende:

[..]

Dat heb ik min of meer aangegeven met bovenstaande i.p.v. met allerlei veel hogere bedragen te gaan smijten, terwijl dat misschien niet eens nodig is.
Ik kan me vergissen maar volgens mij is dit heel erg naïef. Ookal zou het niet eens nodig zijn, op het moment dat je aangeeft dat je bereid bent hoger te bieden dan kun je erop rekenen dat je het huis iig niet voor het huidige bod hebt en dat zij gaan proberen om het maximale bij je eruit te halen (waarvan je dus al hebt laten blijken dat dat niet het huidige bod is).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 08:48:22 #33
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195779622
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er mag niet met meerdere partijen tegelijk onderhandeld worden. Deze makelaar houdt zich daaraan
Dat is niet waar. Er mag met meerdere partijen onderhandeld worden, ze mogen echter niet tegen elkaar uitgespeeld worden.

https://www.nvm.nl/over-nvm/word-lid-van-de-nvm/erecode/

quote:
Vinden er onderhandelingen plaats met meer dan één kandidaat voor een bepaald object, dan maakt hij dit aan betrokkenen kenbaar. Wordt de wederpartij bijgestaan door een eigen vastgoeddeskundige, dan wordt de wederpartij uitsluitend via die deskundige benaderd.
Een inschrijving is per definitie niet verschillende partijen tegen elkaar uit spelen. Iedereen krijgt een gelijke kans om een bod neer te leggen voor een bepaalde deadline en uit de biedingen die dan binnen zijn wordt het beste bod geaccepteerd. Het hoogste bod hoeft niet persé het beste bod te zijn. Aanvullende voorwaarden zoals flexibele leverdatum of geen voorbehoud van financiering of bouwkundige keuring kunnen soms nog wel eens de doorslag geven als het verschil maar klein is.

[ Bericht 23% gewijzigd door fathank op 22-10-2020 08:54:04 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195779694
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:44 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen maar volgens mij is dit heel erg naïef. Ookal zou het niet eens nodig zijn, op het moment dat je aangeeft dat je bereid bent hoger te bieden dan kun je erop rekenen dat je het huis iig niet voor het huidige bod hebt en dat zij gaan proberen om het maximale bij je eruit te halen (waarvan je dus al hebt laten blijken dat dat niet het huidige bod is).
En daarom dus mijn vraag hier wat ik op de vraag van de makelaar zou kunnen antwoorden. Ik wilde ook voorkomen dat de makelaar zou denken dat dat ons hoogste bod is.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 09:06:53 #35
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195779806
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:55 schreef DjVero het volgende:

[..]

En daarom dus mijn vraag hier wat ik op de vraag van de makelaar zou kunnen antwoorden. Ik wilde ook voorkomen dat de makelaar zou denken dat dat ons hoogste bod is.
De makelaar heeft je een ultimatum gesteld. Dan gaan ze de boel opmaken en met het beste bod de boel rondmaken. Je moet niet verwachten dat je nog een kans krijgt ondanks dat je gezegd hebt dat het niet je hoogste bod is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195779808
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:55 schreef DjVero het volgende:

[..]

En daarom dus mijn vraag hier wat ik op de vraag van de makelaar zou kunnen antwoorden. Ik wilde ook voorkomen dat de makelaar zou denken dat dat ons hoogste bod is.
De makelaar is niet van plan om te laten bieden maar vraagt een laatste bod. Daarna vergelijkt de makelaar de biedingen en de hoogste kan het huis kopen. De makelaar verteld je straks dat je niet het hoogste bod hebt en het huis is al naar de ander. Het heeft dan ook geen zin meer om meer te bieden want het huis is al weg.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_195780522
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:55 schreef DjVero het volgende:

[..]

En daarom dus mijn vraag hier wat ik op de vraag van de makelaar zou kunnen antwoorden. Ik wilde ook voorkomen dat de makelaar zou denken dat dat ons hoogste bod is.
Wat hierboven is gezegd: dat is dus niet aan de orde in een constructie als dit. Je levert een bod in, dat is je uiteindelijke bod en uit deze biedingen word de beste gekozen.

Anders word het als je een bod doet zonder dat er een inschrijving is. Dan kan er inderdaad tegen elkaar op geboden worden
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:04:43 #38
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195780631
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat is de reden dat je de vraagprijs relatief laag hebt gepositioneerd? Makelaars adviseren dat doorgaans voornamelijk om hun doorloopsnelheid hoog te houden. Die tactiek is niet bepaald in het belang van de verkoper lijkt mij.

Toen wij ons huis verkochten vorig jaar wilde 1 van de makelaars die langs zijn geweest ook die tactiek hanteren en stelde een prijs voor die 20% lager was dan we ervoor gekregen hebben. Dat gat had ze echt niet overbrugt door een bidwar te creëeren. Maar ze had dan wel snel gecashed :P .
Ik heb de laatste tijd ook wat mensen in mijn buurt gehad die huizen hebben verkocht en het vaststellen van de vraagprijs is nu anders dan zelfs een paarj aar geleden.

Vroeger -> Vraagprijs iets boven de gewenste prijs. Bijvoorbeeld 200000 als je 190000 wil hebben, mensen willen afdingen.

Nu -> Vraagprijs iets onder je gewenste prijs. Bijvoorbeeld 180000 als je 190000 wil hebben, mensen verwachten nu te moeten overbieden.

Het is een kwestie van de markt volgen en de verwachtingen van de kopers inschatten. En de Funda prijsfilters doen ook mee ja, een huis net aanbieden aan de bovenkant van een prijsfilter kan je helpen om meer kijkers te krijgen op Funda dan dat je laag in een hoger filter gaat zitten.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:07:13 #39
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195780673
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je moet niet laten weten dát je hoger wil bieden. Je moet nu je finale bod voor 9.00 uur bij de makelaar indienen, met eventueel opmerkingen over eventuele (financiële) voorbehouden, gewenste leverdatum of juist de mogelijkheid de verkoper hierin keuze te geven, etc.
Bij ons huidige huis kreeg ik bij ons bod ook te horen dat het niet hoog genoeg was en dat de verkopers vonden dat zij teveel moesten zakken. Ik heb toen aangegeven dat dit ons maximale bod was en dat we niet hoger konden.

De volgende dag alsnog akkoord gekregen op ons bod. Je weet nooit exact wat de situatie is aan de andere kant, je moet een gok nemen en je hebt er 3. Bod verhogen, bod laten staan of bod intrekken.

Succes TS!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_195780736
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:07 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Bij ons huidige huis kreeg ik bij ons bod ook te horen dat het niet hoog genoeg was en dat de verkopers vonden dat zij teveel moesten zakken. Ik heb toen aangegeven dat dit ons maximale bod was en dat we niet hoger konden.

De volgende dag alsnog akkoord gekregen op ons bod. Je weet nooit exact wat de situatie is aan de andere kant, je moet een gok nemen en je hebt er 3. Bod verhogen, bod laten staan of bod intrekken.

Succes TS!
Dan heb je je huidige huis niet via inschrijving verkregen. Dat is simpelweg een andere methode, en die heeft andere regels.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:26:53 #41
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195781832
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan heb je je huidige huis niet via inschrijving verkregen. Dat is simpelweg een andere methode, en die heeft andere regels.
Dat klopt. Als ik naar de post van TS kijk staat er nergens dat hij niet het hoogste bod heeft van de inschrijvingen. Ze doen wel een beroep op de twijfel dat je niet het hoogste bod hebt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_195782026
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:26 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dat klopt. Als ik naar de post van TS kijk staat er nergens dat hij niet het hoogste bod heeft van de inschrijvingen. Ze doen wel een beroep op de twijfel dat je niet het hoogste bod hebt.
Ze doen een beroep op het uibrengen van de prijs die je ervoor wil betalen. Zonder over en weer bieden en tegenbieden tot je ergens op uitkomt. Nu is het bod van TS dat er lag meegenomen als zijn prijs in de inschrijving. Kan zijn dat dat hoog genoeg is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195782115
De prijs die ik ervoor wilde betalen is de vraagprijs met misschien een beetje meer. Er was 18.000euro meer geboden dan de vraagprijs. Gaat nergens over. :{w
pi_195782139
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:40 schreef DjVero het volgende:
De prijs die ik ervoor wilde betalen is de vraagprijs met misschien een beetje meer. Er was 18.000euro meer geboden dan de vraagprijs. Gaat nergens over. :{w
Dat is toch ook prima? Je moet zeker niet meer gaan bieden dan je wil/kunt betalen.

Het spelletje bij een inschrijving is anders dan bij gewone onderhandelingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195782270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is toch ook prima? Je moet zeker niet meer gaan bieden dan je wil/kunt betalen.

Het spelletje bij een inschrijving is anders dan bij gewone onderhandelingen.
Jawel, dat weet ik ook wel, maar toch hadden wij ons daar graag oud zien worden. We hebben echter nog een ander huis achter de hand waar de vraagprijs ook een stuk lager van ligt. Daar moet echter wat meer geklust worden, dus dan maar naar onze eigen hand zetten i.p.v. instap-klaar.
pi_195782760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:40 schreef DjVero het volgende:
De prijs die ik ervoor wilde betalen is de vraagprijs met misschien een beetje meer. Er was 18.000euro meer geboden dan de vraagprijs. Gaat nergens over. :{w
Dat is, afhankelijk van factoren, niet vreemd ofzo.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:56:36 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195783400
18k overboden is niks vreemd tegenwoordig, beetje afhankelijk van locatie en object. Zeker met instapklare woningen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195783499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:40 schreef DjVero het volgende:
De prijs die ik ervoor wilde betalen is de vraagprijs met misschien een beetje meer. Er was 18.000euro meer geboden dan de vraagprijs. Gaat nergens over. :{w
Met deze insteek kan je zoektocht nog wel even duren.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195784069
Ik zeg nergens dat het vreemd is, wel dat ik het belachelijk vind.
pi_195786052
De markt is compleet gek geworden. Wij hebben onze woning voor bijna 50k boven de marktwaarde online gezet omdat we toch geen haast hadden en daar gingen mensen nog overheen bieden. Compleet krankjorum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')