abonnement Unibet Coolblue
pi_195764868
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


En door..
blablablabla
pi_195764874
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Met het vrij grote verschil dat Grapperhaus ook echt een regel aan het overtreden was.
Mwah, te simpel gesteld. Ik vond dat gedoe rondom Grapperhaus ook gigantisch overdreven. Alleen zijn het in beide gevallen wel mensen in een voorbeeldfunctie die niet twee maar drie keer moeten nadenken voor ze iets doen. En dat mag je ze wel verwijten. Alleen dat hoongelach en die reacties zoals ik net benoemde zijn dan altijd zo :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195764888
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:13 schreef leolinedance het volgende:
Nieuwe regel in Tsjechië al bekend hier? Mondkapje buiten verplicht binnen bebouwde kom. Geen grap :')
Kansloos :M.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195764890
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:36 schreef Tijn het volgende:
Het lijkt me sterk dat er veel mensen zijn die de maatregelen naast zich neerleggen omdat de koning naar Griekenland ging.
Klopt ook wel want die zijn er allemaal na Grapperhaus al mee gestopt :+.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195764897
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat er zoveel Nederlanders er lekker tussenuit zijn geweest. Beetje hypocriet om dan moeilijk te gaan doen als de koning hetzelfde doet.
Het zit 'm er dan ook in dat hij juist nú weg ging. In juli had er niemand om gegeven.

Maar ik kijk nu ook een beetje fronsend als ik hoor of lees dat er vrienden/familie/kennissen 'even lekker weg' gaan in de herfstvakantie. En dat zijn dan geen hoogwaardigheidsbekleders met een voorbeeldfunctie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:39:13 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195764900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vervang 'de Koning op vakantie gaat' in die post voor 'Grapperhaus een arm op de schouder van zijn schoonmoeder legt' en je hebt hetzelfde. Zo ongegeneerd dom.
Nee, ik vind dat van Grapperhaus echt een ander verhaal. Je kunt het als minister van Justitie (!) niet maken om de regels te overtreden. Dat ondermijnt echt de handhaving en welwillendheid van de burger om zich eraan te houden.
pi_195764913
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Zit denk ik aan de 'onverstandig' kant van deze discussie, maar wat ik nooit zal begrijpen is 'omdat de Koning op vakantie gaat hoef ik me ook niet aan de regels te houden'. Dat is zo ontzettend simpel :').
Nouja, het punt was nu juist dat mensen zich te weinig aan de regels houden.

Als Rutte & co. ons oproepen om toch zoveel mogelijk die regels op te volgen en ons zo min mogelijk te verplaatsen, en ondertussen is de verantwoordelijk minister op een trouwfeestje met iedereen aan het knuffelen en gaat de koning lekker op vakantie, dan breekt dat gewoon het draagvlak en het gevoel van importantie af. Mensen krijgen bewust of onbewust het idee dat het toch allemaal niet zo boeiend en belangrijk is.

Dat is ook zo als een klus mensen op de markt in Den Haag lekker losgaat in een partytent of als wat supporters hossend en schreeuwend in Tilburg een voetbalwedstrijd bekijken.

Het geeft gewoon een verkeerd signaal af.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:40:01 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195764915
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het staat er wat krom ja.

Ik bedoel; je hebt het alleen over het eindresultaat (overlijden) van individuele personen. En dan begrijp ik dat de ernst niet zo groot (meer) is. Maar besmettingen van 0-60 hebben wel een gevolg voor de mensen 60+ die wel die grotere kans op overlijden hebben, dus ondanks dat 0-60 zelf niet veel te vrezen heeft, snap ik niet dat zij niet dezelfde zorgen hebben om de 60+ groep.

Weet niet of ik het er nu duidelijker op maak als ik het teruglees, maar oke :')
ik kan er ook niets aan doen maar zo zijn mensen nu eenmaal, als we uit onszelf zo sociaal en solidair waren geweest hadden we niet zoveel wetten en regels nodig gehad en regeringsinstanties die ons daarop moeten wijzen
pi_195764916
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat van Grapperhaus echt een ander verhaal. Je kunt het als minister van Justitie (!) niet maken om de regels te overtreden. Dat ondermijnt echt de handhaving en welwillendheid van de burger om zich eraan te houden.
Dan nog vind ik het echt van stuitende domheid getuigen als je daardoor denkt dat je de regels ook maar niet meer moet naleven. Met natuurlijk het nodige hoongelach daarbij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 13:40:13 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195764919
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:36 schreef Tijn het volgende:
Het lijkt me sterk dat er veel mensen zijn die de maatregelen naast zich neerleggen omdat de koning naar Griekenland ging.

Maar het is tegelijkertijd wel een gebrek aan solidariteit van zijn kant om er vandoor te gaan net nu er verscherpt maatregelen zijn getroffen. Het koningshuis zou juist moeten zorgen voor verbinding in de maatschappij. Echt een domme inschattingsfout.
90% van de politiek is tegenwoordig perceptie en juist draagvlak is enorm gevoelig voor hoe dingen overkomen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195764921
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
Mensen zijn gewoon Coronamoe.
Nederland is klaar met het virus maar het virus is nog niet klaar met ons.
  Miss 200.000.000! woensdag 21 oktober 2020 @ 13:40:48 #12
367000 roos94
pi_195764932
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nederland is klaar met het virus maar het virus is nog niet klaar met ons.
Alleen samen krijgen we corona

groetjes famke
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:40:58 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195764934
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mwah, te simpel gesteld. Ik vond dat gedoe rondom Grapperhaus ook gigantisch overdreven. Alleen zijn het in beide gevallen wel mensen in een voorbeeldfunctie die niet twee maar drie keer moeten nadenken voor ze iets doen. En dat mag je ze wel verwijten. Alleen dat hoongelach en die reacties zoals ik net benoemde zijn dan altijd zo :').
Ik vond dat gedoe met Grappherhaus ook wat overdreven. Maar ik zou het niet op dezelfde hoogte zetten als wat de koning nu heeft gedaan. Het ene mocht gewoon (geel vakantie land) & het andere was ook echt een daadwerkelijke regel. Wel wat anders imo.

Dat mensen die dingen aangrijpen om te verantwoorden dat ze zelf schijt hebben aan de regels is natuurlijk de grootste onzin ja. Komt over als gedrag van een kind op de basisschool.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 13:41:05 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195764936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het echt van stuitende domheid getuigen als je daardoor denkt dat je de regels ook maar niet meer moet naleven. Met natuurlijk het nodige hoongelach daarbij.
Maar zo werkt het niet, he? Het is geen 1 op 1 reactie, het is meer een sluipend gif wat zich uit in weerstand en tegenzin.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195764940
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat van Grapperhaus echt een ander verhaal. Je kunt het als minister van Justitie (!) niet maken om de regels te overtreden. Dat ondermijnt echt de handhaving en welwillendheid van de burger om zich eraan te houden.
Ik vind het beide voorbeelden van hoogwaardigheidsbekleders die niet goed omgaan met hun voorbeeldfunctie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 13:41:25 #16
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195764941
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Veel te makkelijk. Door angst creëer je draagvlak niet door wat Rutte roept of wat een koning doet. De ergste schrik is gewoon weg bij de heel veel mensen en dus gaan ze zoveel mogelijk door met hun leventje.
Door angst creeër je compliance/volgzaamheid, dat is niet hetzelfde als draagvlak. Draagvlak is belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen de maatregelen willen volgen, ongeacht of ze wettelijk verplicht zijn of niet. Dat bereik je niet door angst, dat bereik je door mensen te betrekken en ze te laten begrijpen waarom je het doet. Dan gaat er een (vrijwillige) vorm van controle plaatsvinden. Mensen die geen mondkapje dragen worden aangesproken, ga zo maar door.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195764944
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het echt van stuitende domheid getuigen als je daardoor denkt dat je de regels ook maar niet meer moet naleven. Met natuurlijk het nodige hoongelach daarbij.
Je bent er van overtuigd dat heel veel mensen die conclusie hebben getrokken? Ik denk dat dat echt meevalt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195764953
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nederland is klaar met het virus maar het virus is nog niet klaar met ons.
"Alleen samen krijgen we Corona onder controle"

Maar serieus, ik geloof dat de invloed van politici en de koning maar heel beperkt is. Ruim voor die twee gebeurtenissen stond menigeen alweer te hossen aan de Spaanse Costa.
blablablabla
pi_195764956
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het beide voorbeelden van hoogwaardigheidsbekleders die niet goed omgaan met hun voorbeeldfunctie.
Dat wel, maar dan vind ik je niet houden aan 'n regel wel wat zwaarder dan 'n advies niet naleven. In beide gevallen helpt het uiteraard niet bij het ontwikkelen van draagvlak voor regels en adviezen.
pi_195764969
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar zo werkt het niet, he? Het is geen 1 op 1 reactie, het is meer een sluipend gif wat zich uit in weerstand en tegenzin.
Ook. Maar ken er genoeg die ineens overal maar schijt aan kregen want de minister heeft dat ook.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195764985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je bent er van overtuigd dat heel veel mensen die conclusie hebben getrokken? Ik denk dat dat echt meevalt.
Guilty pleasure: Facebook-reacties onder nieuwsberichten van de zogenaamde MSM lezen. Volksstammen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195764987
Hij doet wel z'n damage control goed, die Willem. Eventjes nederige excuses maken en iedereen is weer helemaal fan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195764996
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vond dat gedoe met Grappherhaus ook wat overdreven. Maar ik zou het niet op dezelfde hoogte zetten als wat de koning nu heeft gedaan. Het ene mocht gewoon (geel vakantie land) & het andere was ook echt een daadwerkelijke regel. Wel wat anders imo.

Dat mensen die dingen aangrijpen om te verantwoorden dat ze zelf schijt hebben aan de regels is natuurlijk de grootste onzin ja. Komt over als gedrag van een kind op de basisschool.
Nogmaals denk ik niet dat het in de meeste gevallen zo werkt. Er zullen wat sneuneuzen tussen zitten die elke mogelijkheid aangrijpen om tegen de regels in te gaan. Het overgrote deel zal echt zelf de risico’s en gevaren wel in kunnen schatten. Dat neemt niet weg dat hij een voorbeeldfunctie heeft, de grootste van alle Nederlanders, en dat dit gewoon een verschrikkelijk domme keuze is.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 13:44:46 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195765000
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ook. Maar ken er genoeg die ineens overal maar schijt aan kregen want de minister heeft dat ook.
Er zijn altijd en overal wappies maar om de wappies maak ik mij geen zorgen, het is meer de relatief stille meerderheid die zich belazert voelt, of dat nu terecht is of niet doet voor de perceptie die men heeft weinig ter zake.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195765009
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Guilty pleasure: Facebook-reacties onder nieuwsberichten van de zogenaamde MSM lezen. Volksstammen.
True, maar als het 1% van de bevolking is is het veel toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195765013
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:39 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Nouja, het punt was nu juist dat mensen zich te weinig aan de regels houden.

Als Rutte & co. ons oproepen om toch zoveel mogelijk die regels op te volgen en ons zo min mogelijk te verplaatsen, en ondertussen is de verantwoordelijk minister op een trouwfeestje met iedereen aan het knuffelen en gaat de koning lekker op vakantie, dan breekt dat gewoon het draagvlak en het gevoel van importantie af. Mensen krijgen bewust of onbewust het idee dat het toch allemaal niet zo boeiend en belangrijk is.

Dat is ook zo als een klus mensen op de markt in Den Haag lekker losgaat in een partytent of als wat supporters hossend en schreeuwend in Tilburg een voetbalwedstrijd bekijken.

Het geeft gewoon een verkeerd signaal af.
Do as I say, not as I do.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195765036
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Guilty pleasure: Facebook-reacties onder nieuwsberichten van de zogenaamde MSM lezen. Volksstammen.
Ik heb niet het idee dat die mensen representatief zijn voor onze samenleving. En daarnaast ga ik ervan uit dat de reacties vaak blijven bij woorden zonder daden. Anders waren er al wat politici afgeschoten denk ik zomaar.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:46:53 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195765039
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:40 schreef roos94 het volgende:

[..]

Alleen samen krijgen we corona

groetjes famke
En Femke.

Groet,
BLM
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:46:56 #29
14505 OProg
A Life in Music
pi_195765041
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het beide voorbeelden van hoogwaardigheidsbekleders die niet goed omgaan met hun voorbeeldfunctie.
Ja, hoewel ik het wel met Tijn eens ben dat het een ander verhaal is. De één omdat hij zijn eigen regels niet volgt, de ander omdat hij in mijn optiek aardig los is van de realiteit en het gevoel van wat leeft in de samenleving.

Dat het op papier mag, prima. Maar het is toch best schokkend hoe ver hij van de samenleving af staat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195765050
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nogmaals denk ik niet dat het in de meeste gevallen zo werkt. Er zullen wat sneuneuzen tussen zitten die elke mogelijkheid aangrijpen om tegen de regels in te gaan. Het overgrote deel zal echt zelf de risico’s en gevaren wel in kunnen schatten. Dat neemt niet weg dat hij een voorbeeldfunctie heeft, de grootste van alle Nederlanders, en dat dit gewoon een verschrikkelijk domme keuze is.
Het zal je verbazen (jaja) hoeveel mensen echt niet voor zichzelf kunnen nadenken. Ik sprak op de laatste avond voor de horeca dicht ging nog een gewone slimme kerel (hbo afgerond, goede baan) die ineens dat hele riedeltje af begon te draaien. Welk tegenargument we ook gaven, hij bleef erbij: waarom zou ik me dan nog wel aan die regels moeten houden. En waar is de griep eigenlijk gebleven?!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:47:44 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195765058
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En Femke.

Groet,
BLM
Wat heeft dat er mee te maken?
pi_195765065
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Anders waren er al wat politici afgeschoten denk ik zomaar.
Wat niet is kan nog komen.. :X (en dat is iets waar ik me serieus zorgen om maak als ik zie hoe die wappies denken).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195765073
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

True, maar als het 1% van de bevolking is is het veel toch?
Denk ook wel dat het meer dat hoongelach is (wat ik eigenlijk net zo sneu vind, maar da's wat anders) dan het daadwerkelijk de regels in de wind slaan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195765077
quote:
9s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:42 schreef Elan het volgende:

[..]

"Alleen samen krijgen we Corona onder controle"

Maar serieus, ik geloof dat de invloed van politici en de koning maar heel beperkt is. Ruim voor die twee gebeurtenissen stond menigeen alweer te hossen aan de Spaanse Costa.
Eens. Maar dat neemt niet weg dat hoogwaardigheidsbekleders zich aan hun voorbeeldfunctie gehouden dienen te worden en daar best stevige verantwoordelijkheid over af mogen leggen zonder dat we daarbij kijken naar de gevolgen.
pi_195765088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het zal je verbazen (jaja) hoeveel mensen echt niet voor zichzelf kunnen nadenken. Ik sprak op de laatste avond voor de horeca dicht ging nog een gewone slimme kerel (hbo afgerond, goede baan) die ineens dat hele riedeltje af begon te draaien. Welk tegenargument we ook gaven, hij bleef erbij: waarom zou ik me dan nog wel aan die regels moeten houden. En waar is de griep eigenlijk gebleven?!
Over de griep hoor je inderdaad veel. Kunnen die sneuneuzen dan niet bedenken dat deze maatregelen ook effect hebben op de griep? 8)7
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195765095
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Eens. Maar dat neemt niet weg dat hoogwaardigheidsbekleders zich aan hun voorbeeldfunctie gehouden dienen te worden en daar best stevige verantwoordelijkheid over af mogen leggen zonder dat we daarbij kijken naar de gevolgen.
Ja, natuurlijk. Dit is als een dronken vader die tegen z'n kinderen zegt dat ze nooit mogen drinken.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195765097
quote:
82s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:46 schreef OProg het volgende:

Dat het op papier mag, prima. Maar het is toch best schokkend hoe ver hij van het gevoel van de samenleving af staat.
Ik vind het ook heel raar. Zou er in huize Willempie nou niemand zijn die gezegd heeft:"Hee joh, weet je, laten we dit ff niet doen, denk dat dit publiekelijk niet goed valt...."?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195765112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het zal je verbazen (jaja) hoeveel mensen echt niet voor zichzelf kunnen nadenken. Ik sprak op de laatste avond voor de horeca dicht ging nog een gewone slimme kerel (hbo afgerond, goede baan) die ineens dat hele riedeltje af begon te draaien. Welk tegenargument we ook gaven, hij bleef erbij: waarom zou ik me dan nog wel aan die regels moeten houden. En waar is de griep eigenlijk gebleven?!
Dat is dan mijn overtuiging maar een HBO opleiding zegt verder weinig over je intelligentie, zo blijkt uit jou anekdotisch bewijs. Iedere boerenlul kan een HBO opleiding afronden.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:50:55 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195765114
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Onbetrouwbaar zeg ik niet, het zijn mensen die fouten maken.
Oh wee als er 10.000 boeren op dat plein hadden gestaan...

Een onbetrouwbare feeks is het.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:51:05 #40
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195765118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
Mensen zijn gewoon Coronamoe.
kan wel zijn maar corona is dat nog lang niet.. dan moeten we er toch mee dealen..kunnen we beter maar zo goed mogelijk aan de regels houden des te sneller weer ok lijkt me.
En mensen piepen nogal snel.. :{

[ Bericht 3% gewijzigd door MissHobje op 21-10-2020 13:52:17 (Tikfoutje pff) ]
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195765119
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel raar. Zou er in huize Willempie nou niemand zijn die gezegd heeft:"Hee joh, weet je, laten we dit ff niet doen, denk dat dit publiekelijk niet goed valt...."?
Rutte incluis. Onbegrijpelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195765136
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel raar. Zou er in huize Willempie nou niemand zijn die gezegd heeft:"Hee joh, weet je, laten we dit ff niet doen, denk dat dit publiekelijk niet goed valt...."?
En volgens mij kansarme inderdaad precies waar de commotie vandaan komt. Niet dat mensen zich dan ook niet aan de adviezen zouden houden want de koning die peert m ook maar ff mooi.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:52:32 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195765141
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken?
Vond jij het normaal hoe dat ging op dat plein? Was ook een inschattingsfoutje he.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:53:20 #44
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195765153
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Over de griep hoor je inderdaad veel. Kunnen die sneuneuzen dan niet bedenken dat deze maatregelen ook effect hebben op de griep? 8)7
Je ziet zelf hoeveel Corona gevallen er nu nog zijn, zelfs met alle maatregelen. Griep is in dezelfde mate ook nog gewoon aanwezig natuurlijk, maar het is wel zo dat je daar niks over hoort nu natuurlijk. Niet heel gek dat sommigen daar over vallen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:53:26 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195765155
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Rutte incluis. Onbegrijpelijk.
dat weten we niet, misschien heeft hij wel wat gezegd maar in principe is de koning hem geen verantwoording schuldig maar is hij wel verantwoordelijk voor de koning
pi_195765162
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel raar. Zou er in huize Willempie nou niemand zijn die gezegd heeft:"Hee joh, weet je, laten we dit ff niet doen, denk dat dit publiekelijk niet goed valt...."?
Als je schaamteloos belastingvrije miljoenen loopt te cashen dan zal zoiets je ook geen reet kunnen schelen.
I'll give you something to do
pi_195765171
Als die Telegraaf journalist/fotograaf met z'n PH-GOV fetish daar niet gestaan had (lees: getipt was), of de koning een lijnvlucht had genomen, had wellicht niemand het ooit geweten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195765183
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Guilty pleasure: Facebook-reacties onder nieuwsberichten van de zogenaamde MSM lezen. Volksstammen.
Ik heb het idee dat de meeste wel over Grapperhaus heen zijn. Ik denk niet dat meesten zo kleinzerig zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195765202
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat weten we niet, misschien heeft hij wel wat gezegd maar in principe is de koning hem geen verantwoording schuldig maar is hij wel verantwoordelijk voor de koning
Als ik het goed begrepen heb maakte Rutte 'een verkeerde inschatting' door de koning niet op 'heroverwegen van de vakantie' te wijzen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:57:57 #50
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195765221
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb maakte Rutte 'een verkeerde inschatting' door de koning niet op 'heroverwegen van de vakantie' te wijzen.
Of hij wil de koning niet openlijk afvallen; kan natuurlijk ook. Denk niet dat hij snel zal zeggen dat de koning zijn advies negeerde en toch gewoon lekker ging. Maar dat is een gok.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')