abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195746601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het geeft wel een indicatie.

Hetzelfde met een opiniepeiling, je hoeft niet heel Nederland te peilen om te weten hoe de uitkomst ongeveer zal zijn.
Ja maar dan heel beperkt over mensen met symptomen alleen.

Bv die 1,5% bij borrels , verjaardagen en feestjes gelooft natuurlijk niemand.

En dan zit ook het hoge percentage in huishoudens erbij terwijl je vooral wil weten hoe het daar in eerste instantie binnen komt.
pi_195746611
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien moet je je erin verdiepen? Dit soort bekommeringen worden uitgebreid besproken in al die onderzoeken... En desalniettemin trekken experts een vergelijkbare conclusie, namelijk dat zeker jonge kinderen nauwelijks een drijvende kracht zijn achter virusverspreiding in dit geval. Weet je waarom? Omdat die experts rekening houden met jouw opmerkingen.
Welja, jij hebt de indruk op basis van mijn postings hier dat ik me niet in de kwestie verdiep? Dan houd de discussie wel zo'n beetje op, hè.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195746612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:53 schreef VoMy het volgende:

Nee, de enige onderzoeken die ik voorbij heb zien komen over de rol van kinderen in clusterbesmettingen, is dat ze zelden patient-zero zijn - dwz, zij zijn vrijwel nooit degene die corona het huishouden in helpen, maar kunnen het natuurlijk wel krijgen binnen een gezin.
Doe eens wat links naar bonafide onderzoeken waaruit dit is gebleken.

Ik ben met name geïnteresseerd in hoe is vastgesteld wie exact het eerst besmet werd binnen het gezin, en hoe eea vastgesteld zou zijn. BVD
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:00:45 #279
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195746624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien moet je je erin verdiepen?
Niet bepaald bevorderlijk voor de sfeer, dit soort opmerkingen.
pi_195746645
Dit is trouwens het onderzoek waar het RIVM zich op baseren.
quote:
In IJsland zijn in verhouding tot de bevolkingsomvang zeer veel testen uitgevoerd. IJslandse kinderen jonger dan 10 jaar die waren getest vanwege verdenking op COVID-19 hadden minder vaak een positieve PCR-uitslag voor SARS-CoV-2 dan kinderen ≥ 10 jaar (6,7% vs. 13,7%). In een willekeurige steekproef van 10.797 personen (3% van de bevolking) had geen van de kinderen < 10 jaar een positieve PCR-uitslag; de prevalentie bij personen van 10-19 jaar was 0,3% en bij 40-49 jarigen 1,5%.6
quote:
Er zijn ook geen aanwijzingen dat kinderen een belangrijke bron van infectie zijn. In publicaties over clusters van patiënten is de index-patiënt vrijwel altijd een volwassene. In de internationale literatuur zijn slechts een beperkt aantal clusters beschreven waarbij een kind mogelijk - maar niet bewezen - de index was.7,8

https://www.ntvg.nl/artik(...)-sars-cov-2/volledig

blablablabla
pi_195746681
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:

Dan heb je geluk, want er is gewoon een consensus onder mensen die hier verstand van hebben.
Dat is zeker niet het geval, de rol van kinderen die ooit geheel werd ontkend is inmiddels overgegaan naar kinderen zijn een van de grootste verspreiders.

Kinderen zijn sowieso de grootste verspreiders van bacteriën en virussen, met name op scholen.

Deze discussie is net zo nutteloos als die van de werkzaamheid van mondkapjes tegen een luchtwrgvirus.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:06:35 #282
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195746687
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:59 schreef Za het volgende:

[..]

Doe eens wat links naar bonafide onderzoeken waaruit dit is gebleken.

Onder andere ons eigenste RIVM heeft daar onderzoek naar gedaan. Er is ook een hele pagina over corona en kinderen:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen

Nog een onderzoekje:
https://pediatrics.aappublications.org/content/146/2/e2020004879

Overzichtsstudietje:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/apa.15371
quote:
We identified 700 scientific papers and letters and 47 full texts were studied in detail. Children accounted for a small fraction of COVID‐19 cases and mostly had social contacts with peers or parents, rather than older people at risk of severe disease. Data on viral loads were scarce, but indicated that children may have lower levels than adults, partly because they often have fewer symptoms, and this should decrease the transmission risk. Household transmission studies showed that children were rarely the index case and case studies suggested that children with COVID‐19 seldom caused outbreaks. However, it is highly likely that children can transmit the SARS‐COV‐2 virus, which causes COVID‐19, and even asymptomatic children can have viral loads.
Antifa
pi_195746709
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:05 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is zeker niet het geval, de rol van kinderen die ooit geheel werd ontkend is inmiddels overgegaan naar kinderen zijn een van de grootste verspreiders.

Kinderen sowieso zijn de grootste ziekte verspreiders.

Deze discussie is net zo nutteloos als die van de werkzaamheid van mondkapjes tegen een luchtwrgvirus.
Op zich eens, echter het verschil tussen bijvoorbeeld influenza en verkoudheid en Covid is dat kinderen van het laatste amper ziek worden, 90% van de jonge kinderen heeft een volledig of grotendeels asymptomatisch ziekteverloop. Dat maakt virustransmissie natuurlijk wel een stuk moeilijker dan bij de gebruikelijke virussen waar zij dezelfde klachten als volwassen ontwikkelen.
blablablabla
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:10:33 #284
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195746739
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Onder andere ons eigenste RIVM heeft daar onderzoek naar gedaan. Er is ook een hele pagina over corona en kinderen:

Nog een onderzoekje:

Overzichtsstudietje:
[..]

Het is een lastige discussie als de definities door elkaar vliegen
Kunnen kinderen Covid krijgen = Ja
Kunnen kinderen Covid verspreiden = Ja
Krijgen kinderen Covid? = Minder vaak dan ouderen, meestal van ouderen
Verspreiden kinderen Covid = In aanzienlijk mindere mate dan ouderen, maar komt soms voor.

Zo heb ik het altijd begrepen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195746744
quote:

[..]

Nog een onderzoekje:

Overzichtsstudietje:
[..]

Conclusie is ook dat de scholen, zeker de basisscholen, in maart helemaal niet dicht hadden gehoeven. Jammer dat directeurtjes ook nu weer(op eigen initiatief) maar besluiten tot sluitingen indien zich besmettingen voordoen...
blablablabla
pi_195746747
Deze kwam ik ook tegen na die eerdere link van vomy.

https://dontforgetthebubb(...)covid-19-literature/
pi_195746753
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:05 schreef Za het volgende:
Kinderen zijn sowieso de grootste verspreiders van bacteriën en virussen, met name op scholen.

Dat is zeker waar. Sinds ik mn dochter heb ben ik in een jaar tijd meer verkouden geweest dan de 10 jaar ervoor. Maar, het RIVM en weet ik veel welke andere instanties zeggen toch ook telkens: Kinderen lijken geen grote rol in de verspreiding te spelen. We weten nog niet waarom dat is.

Er zijn heel veel onderzoeken gedaan, en volgens mij is in geen enkel onderzoek nog duidelijk vastgesteld dat de spreiding vanuit kinderen naar volwassenen gaat en niet vooral andersom. Tot die tijd is de opmerking: "We weten nog niet waarom" dus valide.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:11:27 #288
5428 crew  miss_sly
pi_195746756
419 covidpatiënten op IC, 1440 in kliniek
20 oktober 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 1859, 121 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1440 buiten de Intensive Care, 81 meer dan gisteren. Op de IC liggen 419 covidpatiënten, 40 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 480 non-covid-patiënten op de IC, 35 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 899, 75 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 252 in de kliniek en 32 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 36 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 6 IC-patiënten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal covidpatiënten is in 3 dagen met 18% toegenomen. Deze forse stijging sluit aan bij de eerdere predictie. De verwachting is dat het aantal ziekenhuisopnames in de komende dagen verder zal stijgen, de druk op de ziekenhuizen neemt daarmee verder toe.’

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:12:09 #289
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195746768
Naja even simpel gezegd, mijn vrouw werkt op een BSO en gaat al maanden 5 dagen per week de hele dag naar locatie waar zij omringd is door tientallen kinderen.

Als kinderen echt 'superspreaders' zouden zijn zou niet alleen zij al lang een keer besmet moeten zijn geraakt, maar dan zou je toch door heel het land continu BSO medewerkers en basisschool leraren/medewerkers moeten zien uitvallen. En tot nu toe is het percentage kinderdagverblijven waarbij medewerkers alsmede basisschool leraren besmet raakten niet opzienbarend hoog, of wel?
pi_195746769
quote:

Een onderzoekje:

In alle andere huishoudens ontwikkelde het kind symptomen na of gelijktijdig met volwassen HHC's, wat suggereert dat het kind niet de bron van infectie was en dat kinderen COVID-19 het vaakst van volwassenen krijgen in plaats van het aan hen door te geven.
Je beseft hopelijk dat hier niets wordt aangetoond?

Dat een kind geen symptomen krijgt, gelijktijdig met de anderen, of die later ontwikkelt zegt niets of het feit of het de vector was binnen het gezin.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:12:20 #291
5428 crew  miss_sly
pi_195746770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Conclusie is ook dat de scholen, zeker de basisscholen, in maart helemaal niet dicht hadden gehoeven. Jammer dat directeurtjes ook nu weer(op eigen initiatief) maar besluiten tot sluitingen indien zich besmettingen voordoen...
Als men nu tot (tijdelijke) sluiting overgaat, heeft dat vaker te maken met personeelsgebrek.
pi_195746778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Sinds ik mn dochter heb ben ik in een jaar tijd meer verkouden geweest dan de 10 jaar ervoor. Maar, het RIVM en weet ik veel welke andere instanties zeggen toch ook telkens: Kinderen lijken geen grote rol in de verspreiding te spelen. We weten nog niet waarom dat is.

Er zijn heel veel onderzoeken gedaan, en volgens mij is in geen enkel onderzoek nog duidelijk vastgesteld dat de spreiding vanuit kinderen naar volwassenen gaat en niet vooral andersom. Tot die tijd is de opmerking: "We weten nog niet waarom" dus valide.
Corona en influenza/verkoudheid onderscheiden zich nu juist doordat kinderen over het algemeen amper ziek worden als ze het al krijgen, en de kans dat ze daardoor jou of anderen besmetten is dan ook heel gering.
blablablabla
pi_195746782
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Is alleen maar verstandig, toch? We verlangen ook van restaurants e.d. dat ze sluiten bij meerdere besmettingen (ook op eigen initiatief), om een inventaris op te maken. Is echt niet optimaal dat scholen (tijdelijk) sluiten, maar digitaal is er veel mogelijk om het op te vangen. Plus wat Miss Sly ook zegt; het puntje personeeltekort.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2020 14:14:33 ]
pi_195746786
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:11 schreef miss_sly het volgende:
419 covidpatiënten op IC, 1440 in kliniek
20 oktober 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 1859, 121 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1440 buiten de Intensive Care, 81 meer dan gisteren. Op de IC liggen 419 covidpatiënten, 40 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 480 non-covid-patiënten op de IC, 35 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 899, 75 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 252 in de kliniek en 32 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 36 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 6 IC-patiënten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal covidpatiënten is in 3 dagen met 18% toegenomen. Deze forse stijging sluit aan bij de eerdere predictie. De verwachting is dat het aantal ziekenhuisopnames in de komende dagen verder zal stijgen, de druk op de ziekenhuizen neemt daarmee verder toe.’

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Blegh wat een klote cijfers wederom :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:13:31 #295
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195746787
Nou, in de instelling waar mijn zoon verblijft is een begeleider op de groep positief getest -O-

Ze is niet wezen werken met klachten en ze dragen er mondkapjes dus met wat mazzel blijft het beperkt tot haar, maar als dat niet zo is dan zitten daar heel veel cliënten met onderliggende dingen en met een slechte weerstand. Mijn zoon hoort daar overigens niet bij gelukkig bij die kwetsbare groep, maar die andere kinderen ken ik ook natuurlijk dus ik hou mijn hart vast.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:14:08 #296
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195746795
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:12 schreef Za het volgende:

[..]

Je beseft hopelijk dat hier niets wordt aangetoond?

Dat een kind geen symptomen krijgt, gelijktijdig met de anderen, of die later ontwikkelt zegt niets of het feit of het de vector was binnen het gezin.
Ja, tuurlijk gap. Zelf lever je 0 onderzoeken en wel een heleboel onzin, maar de onderzoeken die hier voorbij komen 'tonen niets aan'.
Antifa
pi_195746800
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:08 schreef Elan het volgende:

Op zich eens, echter het verschil tussen bijvoorbeeld influenza en verkoudheid en Covid is dat kinderen van het laatste amper ziek worden, 90% van de jonge kinderen heeft een volledig of grotendeels asymptomatisch ziekteverloop. Dat maakt virustransmissie natuurlijk wel een stuk moeilijker dan bij de gebruikelijke virussen waar zij dezelfde klachten als volwassen ontwikkelen.
Het feit dat we in een pandemie zitten is juist vanwege asymptomatische verspreiders.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:14:56 #298
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195746804
Veel nieuwe opnames vandaag
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:15:25 #299
5428 crew  miss_sly
pi_195746812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:13 schreef Qarrad het volgende:
Nou, in de instelling waar mijn zoon verblijft is een begeleider op de groep positief getest -O-

Ze is niet wezen werken met klachten en ze dragen er mondkapjes dus met wat mazzel blijft het beperkt tot haar, maar als dat niet zo is dan zitten daar heel veel cliënten met onderliggende dingen en met een slechte weerstand. Mijn zoon hoort daar overigens niet bij gelukkig bij die kwetsbare groep, maar die andere kinderen ken ik ook natuurlijk dus ik hou mijn hart vast.
Wat naar. Hopen dat het door het goede gedrag en het dragen van de mondkapjes inderdaad niemand verder besmet heeft.
pi_195746813
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als men nu tot (tijdelijke )sluiting overgaat, heeft dat vaker te maken met personeelsgebrek.
Klopt ja, bij mijn zus d'r kids ook weer halve dagen omdat er 2 leerkrachten ziek zijn en een positief getest. Letterlijk elke scheet wordt aangegrepen op niet te hoeven komen opdraven.. Gelukkig heeft ze een vitaal beroep dus daar is opvang voor geregeld.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')